• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A6 e-tron heeft een Nederlandse prijs!

Auteur: Loek, gepost 5 september 2024 om 15:20 – 39 Reacties

Audi’s eerste elektrische sedan en stationwagon hebben een Nederlandse prijs!

Net als vele andere merken plant Audi een gigantisch elektrisch gamma binnen korte tijd, maar het bleef lange tijd bij de e-tron, e-tron GT en Q4 e-tron. Sinds kort sijpelen de modellen binnen. De Q6 e-tron bedient SUV-fanaten en als jij niet zo hoog wil zitten, is er nu een volledig elektrische A6. Daar konden we je des tijds al een hele bult over vertellen.

Prijs Audi A6 e-tron

Eén van de dingen die we nog niet konden melden omdat Audi deze nog niet publiceerde, was de prijs. Daar komt nu verandering in. Audi heeft een prijskaart geplakt op de A6 e-tron en we gooien het getal er maar meteen in: 75.990 euro. De Avant begint bij 77.490 euro. Niet de minste bedragen.

Vier smaakjes

Zoals altijd gunt Audi je de keuze tussen verschillende uitrustingsniveau’s. De A6 e-tron is er in drie smaakjes: Edition, Advanced Edition en S Edition. Dit model heet officieel de A6 e-tron Performance, maar dat is de basisversie. Echte performance krijg je uiteraard met het vierde smaakje: de S6 e-tron, wat wel hetzelfde model is maar volgens de alom bekende Audi-strategie net even anders heet. De S6 e-tron begint bij 99.990 euro voor de Sportback en 101.490 euro voor de Avant.

Motoren

Je hebt de keuze uit twee motorconfiguraties. De Audi A6 e-tron heeft in alle drie zijn edities 367 pk. Dankzij een 100 kWh-accu moet er wel wat gewicht meegezeuld worden, alsnog is 5,4 seconden naar de 100 niet gek. Die accu zorgt voor een actieradius van 756 km of 720 km voor de Avant. Van 10 tot 80 procent laden is gepiept in 21 minuten.

De S6 krijgt 504 pk met een ‘boost-systeem’ wat we kennen van het PPE-platform, waardoor tijdelijk 551 pk de max is. Goed voor sprinten naar 100 in 3,9 seconden. De S6 levert daar wel wat range voor in om uit te komen op 640 km. Qua accu en laden is de S6 krek eender aan de A6.

Concurrentie

Blijft over hoe de Audi A6 e-tron qua prijs in de markt komt te liggen. Alle ogen zijn natuurlijk gericht op BMW. Met hun i5 hebben zij een vergelijkbaar model in het gamma, als sedan én Touring. Mercedes heeft bijvoorbeeld de EQE, maar die is er enkel als sedan. Volkswagen levert de ID.7 ook in beide carrosserievormen, maar die moet je lekker dik als GTX aankleden om het vergelijk met de Audi te maken. En dan heb je nog Porsche met de Taycan, maar die concurreert eigenlijk enkel met de S6. De prijzen zijn als volgt bij de berlines:

  • Volkswagen ID.7 GTX – 67.990 euro
  • Mercedes EQE 300 Sport Edition – 75.231 euro
  • Audi A6 e-tron Performance edition – 75.990 euro
  • BMW i5 eDrive40 – 77.565 euro
  • Audi S6 e-tron – 99.990 euro
  • Porsche Taycan – 107.000 euro
  • BMW i5 M60 xDrive – 108.420 euro

Bij de wagons is de volgorde identiek, behalve dat de Mercedes ontbreekt:

  • Volkswagen ID.7 Tourer GTX – 68.990 euro
  • Audi A6 Avant e-tron Performance edition – 77.490 euro
  • BMW i5 Touring eDrive40 – 79.622 euro
  • Audi S6 Avant e-tron – 101.490 euro
  • Porsche Taycan Sport Turismo – 108.100 euro
  • BMW i5 Touring M60 xDrive – 110.427 euro

De Audi A6 en S6 e-tron is vanaf nu te bestellen, later komt het merk nog wel met een versie met kleiner accupakket en kleinere motoren. Mocht het dus allemaal nog te prijzig zijn, dan loont geduld hebben.

Ook interessant!

  • Audi Q6 en A6 e-tron worden volop getest
  • Oud vs. nieuw: Audi A6 vs. A6 e-tron
  • Officieel: Audi A6 e-tron troeft i5 af met 750 km range
  • Zo hoog zijn elektrische auto's écht

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, A6-e-tron, Audi, e-tron, geld

Vorig bericht: « Blijf weg van de fatbike, ik herhaal, blijf weg van de fatbike
Volgend bericht: Volkswagen Passat 2014-2024 (B8) occasion aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwe46m3balling zegt

    5 september 2024 om 15:37

    Iets minder dan 7K bij betalen voor een porsche taycan ipv van een S6? Mooie deal.

    Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      5 september 2024 om 16:47

      Ik zou toch voor de S6 kiezen. Nieuw platform en veel ruimer.
      Je kan hem beter met de Macan vergelijken. Het is ook nog wachten op een elektrische Panamera op PPE platform.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        5 september 2024 om 19:55

        Waarom zou je een station met een “suv” vergelijken?

        Login om te reageren
        • audirs3 zegt

          6 september 2024 om 00:06

          @Richmond omdat het op hetzelfde platform staat. Dus technisch zeer verwand. De Taycan is echt een totaal andere auto, staat op een ICE onderstel (Panamera), heeft ook geen frunk bijvoorbeeld.

          Login om te reageren
          • pa5km zegt

            11 september 2024 om 21:05

            Taycan heeft volgens de Porsche website toch echt een frunk van 84 liter.

            Login om te reageren
      • mashell zegt

        5 september 2024 om 20:28

        Juist dat “nieuwe platform” zou een reden kunnen zijn om voor de e-tron GT (of Taycan) ipv de A6 te gaan. Bij dat J1 platform zijn de kinderziektes er wel uit, bij PPE is dat nog een gok.

        Login om te reageren
      • pa5km zegt

        6 september 2024 om 11:07

        Uhh, als je de Taycan uitrust met alle opties die op de S6 al inbegrepen zijn wordt het prijsverschil nog wel even een tikje groter vrees ik.
        Zit bij de Taycan al zo op 120k en dan zijn er nog maar een paar extra opties aangevinkt :-)

        Login om te reageren
    • camber24 zegt

      5 september 2024 om 17:57

      Onbetrouwbare auto, die Taycan… Erg veel gezeik mee.

      Login om te reageren
    • minimoke1984 zegt

      5 september 2024 om 19:13

      Waarom zou je de “duurste” versie willen? Puur vanwege de acceleratie? Rijdt nu al aantal jaar Model S (lrplus) en hoewel de acceleratie een keer leuk is gebruik ik bijna nooit de 585pk.. Daarbij is deze 20k goedkoper dan een S en is er nu een station die een wltp heeft van 700+ km en ook nog is super rap kan bijladen. Ik ga binnenkort echt ff kijken want Tesla heeft nog steeds geen station en ik wil volgend jaar wat anders…Nadeel…geen (geheel) Tesla supercharger netwerk, maar met abbonement ook redelijk

      Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    5 september 2024 om 15:42

    500km laden in 20 minuten, okay zeg je rijdt minder efficiënt, 400km in 20 minuten. Zolang er maar goede laders zijn op je route kom qua range helemaal niets tekort.

    Ik wil er 1, heb als doel er 1tje aan mijzelf cadeau te geven als ik 40 word. Misschien een 2026 modelletje ofzo.

    Login om te reageren
    • Diesel Rocks zegt

      5 september 2024 om 15:53

      Even wachten totdat de solid state batterij er is, dan zijn alle huidige EV’s in een klap ouderwets.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        5 september 2024 om 17:01

        Dat wordt ook al 10 jaar geroepen. waterstof komt eerder op de markt

        Login om te reageren
        • cdlop01 zegt

          5 september 2024 om 17:28

          Ja, Toyota is er al vanaf 2012 mee bezig, samen met de Universiteit van Tokio. In 2022 is de batterij voorgesteld in Japan, Azië etc….uiteraard 0,0 aandacht hiervoor in Europa. In 2022 ook testvloot gestart met solid state batterijen en zijn ze een proef assemblage gestart in Tahara fabriek van Toyota. De batterij heeft een uiterst precies en ingewikkeld productieproces. Eerder dit jaar werd weer aangegeven dat met een kleine serie wordt gestart in plugin versie van Lexus. Waarschijnlijk de opvolger van de LFA sportwagen. Daarna zal solid state worden uitgerold voor de topmodellen van Lexus en Toyota….. .

          Login om te reageren
        • ronaldotour zegt

          5 september 2024 om 17:49

          Waterstof is er al een tijdje en ook al weer zo goed als verdwenen om talloze redenen maar nog veel mensen denken dat het het helemaal gaat worden.

          Login om te reageren
          • Richmond zegt

            5 september 2024 om 19:56

            Ik denk het niet, maar gezien Toyota en bmw er druk mee bezig zijn is het nog steeds realistischer dan solid state waar je niks over hoort.

            Login om te reageren
        • tjorque zegt

          5 september 2024 om 22:57

          Je moet voor de lol (hoewel dat helemaal niet zo grappig is) de specificaties van een Toyota mirai eens bekijken en dan is het duidelijk dat waterstof in een auto icm brandstofcel quasi kansloos is.

          Het vermogen van de auto is voor een elektrisch aangedreven auto ronduit triestig, de koffer is qua volume gewoon belachelijk en de prijs van de auto totaal van de pot gerukt.
          De TCO van een mirai is volgens mij nog minder verstandig dan drie weken casino in Vegas met een of andere golddigger aan je zijde…

          Login om te reageren
          • ttr6 zegt

            6 september 2024 om 10:45

            De TCO van een mirai is volgens mij nog minder verstandig dan drie weken casino in Vegas met een of andere golddigger aan je zijde…
            Ha ha, doe mij Las vegas en die golddigger maar……😁

            Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    5 september 2024 om 15:47

    83K kwam ik op uit, advanced edition met winterpakket en een kleurtje, voor de rest geen opties. Ik sla even over

    Login om te reageren
  4. iphonistvongates zegt

    5 september 2024 om 15:58

    Ik zou bijna typen dat een anonieme maar dappere Porsche vormgever zijn/haar 2TB harde schijf “per ongeluk” op het bureau van een Audi vormgever heeft achtergelaten. De Porsche Panamera Sport Turismo is dood….lang leve de Audi A6 Avant e-tron als z’n bijna reïncarnatie.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      5 september 2024 om 17:03

      Ik vind dat wel vergezocht

      Login om te reageren
  5. cdlop01 zegt

    5 september 2024 om 16:19

    Ontzettend lomp van opzij, zeker in de beige achtig introductie kleur, wie verzint zoiets? Zal in de lease wel goed doen, dit soort auto’s worden niet gekocht. Begrijp al die Wltp nonsens niet. Onlangs weer Bev voor ons bedrijf, aangeschaft, ja wij wel, want over looptijd van 6 jaar, voordeliger. Maar goed, dus weer EV….eerst wat verkoper dan zegt, ” beter tot 80% opladen” beter voor batterijen…… . En elke introductie en test wordt uitgegaan van 100% opladen maar wordt wel weer de tijd van opladen vermeld tussen 20% en 80%……. Wat is het nu????

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      5 september 2024 om 17:02

      De actieradius van brandstof is ook gebaseerd op van volledig vol naar volledig leeg dat doe je in de praktijk ook niet.

      Login om te reageren
      • cdlop01 zegt

        5 september 2024 om 17:23

        Ik tank altijd vol en niet tot 80%……

        Login om te reageren
      • Peerke zegt

        5 september 2024 om 17:25

        Maar m’n brandstof tank gooi ik wel 100% vol ipv 80.

        Login om te reageren
      • tuutertuuter zegt

        5 september 2024 om 17:28

        Gaat de inhoud van je benzinetank er ook sneller op achteruit als je hem altijd volgooit, en tot bijna leeg rijdt? Schakelt de benzinepomp na 10 liter ook naar een lager debiet?

        Login om te reageren
    • HZW zegt

      5 september 2024 om 20:11

      Het beste voor de accu is om hem tussen de 30-80% te houden.
      Max tot 80% op laden, nooit tot 100%, en als het kan hem niet onder de 30% te laten komen.
      Op deze manier zou dat het beste zijn voor de levensduur van de accu.

      Login om te reageren
      • jaso013 zegt

        5 september 2024 om 22:23

        De degradatie van accu’s is eerder al bekeken. Oude Tesla’s zakken nagenoeg niet onder de 90%. En dat zou dan na 3 ton aan km’s zijn. Dus gewoon lekker volgooien die accu zou ik zeggen.

        Login om te reageren
  6. Robin zegt

    5 september 2024 om 16:52

    Interessant, dus wel duurder dan de Q6, waarbij de verwachting was dat de A6 (ietsje) goedkoper zou zijn.
    Ik wacht wel even totdat de nieuwe/kleinere batterij wordt aangekondigd en er wat fatsoenlijkere edities zijn (zoals de Q6 op ’t moment heeft)

    Login om te reageren
    • JelmerS zegt

      5 september 2024 om 22:35

      Had ook een lagere prijs verwacht dan de Q6, sowieso heeft bmw toch een speciaal business model voor iets van 71k?

      Login om te reageren
  7. Rudy zegt

    5 september 2024 om 18:03

    Moet je nu een S6 kopen om een Quattro te rijden?

    Login om te reageren
    • pa5km zegt

      6 september 2024 om 13:07

      Nee, nog een x aantal maanden wachten dan komt ook de ” gewone ” A6 quattro met 315 kW

      Login om te reageren
  8. potenza zegt

    5 september 2024 om 18:43

    Zou zo’n A6 eind 2026 op de markt zijn voor 40K?

    Login om te reageren
  9. spidermann zegt

    5 september 2024 om 19:12

    Wat mag ie trekken? Vraag het niet voor een vriend maar voor mijzelf.

    Login om te reageren
  10. j05b zegt

    5 september 2024 om 19:23

    Het doet me wel een beetje denken aan de opel Ampera. Beetje aparte auto..

    Login om te reageren
  11. HZW zegt

    5 september 2024 om 20:20

    Ik vind beide modellen er lelijk lomp uit zien.
    Doe mij maar een Q8 e-tron, ziet er 10x beter uit, en dan maar met verouderde EV techniek.
    A5/S5, Q4, Q5, Q6, en toekomstige Q3 zijn wat mijn betreft allemaal, design mislukkingen, de erfenis van Marc Lichte.
    Die zijn ontspoorde design richting nog even door het hele gamma ramt, nu hij al vertrokken is bij Audi.
    De nieuwe Audi design richting van Massimo Frascella nieuwe Head of Design van Audi, zal zodoende nog jaren duren, voordat die op de markt gaat komen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 september 2024 om 13:38

      Als je van het milde Lichte design al zo’n duidelijke afkeer hebt wat vindt je dan van de situatie bij BMW?

      Login om te reageren
  12. roideshollandais zegt

    5 september 2024 om 20:47

    Mooi, maar geef me toch maar een V8. Of V10… Desnoods een V6.

    Login om te reageren
  13. Roskampies zegt

    5 september 2024 om 22:55

    Lijkt qua volslankheid op de id7…
    Nope, gaat m niet worden.

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    6 september 2024 om 08:04

    De Q6 is er met een kleinere motor voor een lagere prijs. Dit gaat een moeilijk verhaal worden voor de A6 verkoper.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North