• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!

Auteur: ricardo, gepost 26 juli 2010 om 21:43 – 180 Reacties

Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!Afbeelding Audi A7 Sportback – nu helemaal officieel!

Audi A7 Sportback

Maak je op voor een spannend avondje *dubbele kuch* vol Audi A7-vertier. Zojuist vond de live-onthulling plaats in München (hometown van BMW, waarvoor hulde), en nu hebben we al wat info plus een bijbehorende foto. Kijkt u even mee?

Audi zal de nieuwe A7 meebrengen naar de Autoshow van Parijs, waar we tijdens een spelletje “zoek de verschillen” voor het eerst om ‘m heen mogen wandelen. Het lijkt ons geen raadsel om te zien tussen welke twee modellen deze Audi gepositioneerd zal worden. Veel later pas komen ze met de meest krachtige versie: de RS7. Een iets minder sterke S7 zal op termijn ook op de prijslijsten verschijnen.

Maar nu eerst even wat specs. Zoals we al weten is het een langwerpige coupé, maar dan met vijf deuren. En het is allemaal weinig verrassends wat ze daar in Ingolstadt in elkaar hebben geknutseld. Grote singelframe-grille, veel LEDjes (voor én achter), Quattro en een uiterlijk dat niet veel afwijkt van de A7 Sportback Concept. Op straat zal ‘ie waarschijnlijk veel worden herkent als A5 Sportback, maar dat is een euvel waar wel meer Audi’s last van hebben.

Onderhuids zal de techniek veel gemeen hebben met die van de volgende generatie Audi A6, die in 2011 op de markt zal verschijnen. De motoren lieten zich al wel grotendeels raden, maar voor de duidelijkheid staan hieronder de eerste motoren die bekend zijn gemaakt. Voor wie het belangrijk vindt: Audi heeft aangegeven dat géén van deze motoren meer dan 190 gram CO2 per km uitstoot.

Benzine

  • 2.8 FSI zescilinder: 204 pk – € 64.800
  • 3.0 TFSI zescilnder: 290 pk – € 73.900

Diesel

  • 3.0 TDI zescilinder: 204 pk

– pijs nog niet bekend, heeft voorwielaandrijving en CO2-uitstoot van 139 g/km

  • 3.0 TDI zescilinder: 245 pk – €74.900

Alle A7’s krijgen aandrijving op alle wielen, behalve de meest zuinige diesel: de 204pk/150 kW sterke 3.0 TDI. Deze zal later pas leverbaar worden. En kennen we het touchpadje uit de nieuwe A8 nog? Deze kan ook in de A7 geleverd worden, maar niet standaard. Wat de MMI touch-optie gaat kosten is nog niet bekend. Ook leverbaar: het Adaptive Cruise Control met Stop & Go. Dat houdt in dat de auto zelf versnelt en afremt afhankelijk van het verkeer en info van het navi-systeem. De navigatie haalt zijn kaarten overigens bij Google vandaan, dus dan weet je dat het goed zit. Voor alle leaserijders die vaak urenlang in de file naar wat deuntjes willen luisteren: je kan het geluidssysteem upgraden naar eentje van Bose of Bang & Olufsen (15 speakers, 1.300 Watt).

In het najaar zal de A7 Sportback naast zijn familieleden in onze vaderlandse Audi showrooms komen te staan.

Ook interessant!

  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Officieel: Audi Q4 e-tron en Sportback
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, sportback

Vorig bericht: « Oud & Gaaf: Rolls Royce Phantom III Vutotal Cabriolet
Volgend bericht: Welke autodesigner heeft deze pasta ontworpen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Buijsman zegt

    26 juli 2010 om 21:44

    Sorry hoor. ik vind hem heeeeeel erg fout!

    Login om te reageren
  2. likkebaard zegt

    26 juli 2010 om 21:46

    iets klopt er niet met de achterkant….

    Login om te reageren
    • pokerface zegt

      27 juli 2010 om 19:54

      @likkebaard: Dat idee heb ik ook de hele tijd! Iets Italiaans?

      Login om te reageren
  3. pipo zegt

    26 juli 2010 om 21:47

    nog geeneens een v8 zoals zijn concurenten tss audi wordt zwak

    Login om te reageren
  4. ascari15 zegt

    26 juli 2010 om 21:48

    Beetje de x6 van BMW.
    Een kruising van twee modellen.
    En waar je niet van wee wat je er mee moet.

    Login om te reageren
  5. pipo zegt

    26 juli 2010 om 21:49

    @ascari15 ik zou het nog geeneens een x6m waardig vinden die heeft tenminste dikkere motoren ..

    Login om te reageren
  6. pipo zegt

    26 juli 2010 om 21:51

    alhoewel het allebei misbaksels zijn …. cls blijft vele malen mooier …

    Login om te reageren
    • niels zegt

      17 november 2010 om 19:21

      @pipo: jij vindt de CLS mooi , das pas een misbakkel van een auto hoor , audi heeft meer stijl , zie jij maar eerst een audi te kunnen betalen he , praten we dan verder

      Login om te reageren
  7. bozewolf zegt

    26 juli 2010 om 21:51

    Lijkt op uuuh…een Audi…ja, dat is het.

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    26 juli 2010 om 21:51

    de Tour de France rijden op een opoe-fiets is “sport” ..

    een auto (elke auto) is een vorm van ultieme luiheid ..

    Login om te reageren
  9. erik zegt

    26 juli 2010 om 21:52

    ik weet niet waarom, maar hier is de voorkant beter geslaagd dan bij andere audi’s. het heeft iets gemeens, net als de r8. ik zou deze zeker verkiezen boven een r8, net als dat ik de cls liever heb dan de s-klasse.jammer dat de meeste managers die mening niet met me delen :(

    Login om te reageren
  10. schmeiss zegt

    26 juli 2010 om 21:52

    Ziet eruit als een Audi A8 Sportback

    Login om te reageren
  11. afca zegt

    26 juli 2010 om 21:52

    Audi stijgt een beetje buiten hun bol denk ik maar daar hebben wel meer merken last van. De meningen zullen verdeeld zijn, denk ik.

    Ik wacht wel op de nieuwe BMW 6

    Login om te reageren
  12. erik zegt

    26 juli 2010 om 21:53

    en waarom hebben ze nou weer geen foto van de achterkant?

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      26 juli 2010 om 22:05

      @erik: er zullen vast al betere zijn maar ik heb alvast dit voor je:

      Login om te reageren
  13. erik zegt

    26 juli 2010 om 21:55

    hij heeft trouwens een prachtig stuur maar een versschrikkelijk lelijke middenconsole

    Login om te reageren
  14. northspotting zegt

    26 juli 2010 om 21:56

    Heeft Audi een v6 van bijna 3 liter in het gamma met maar 200pk? Dat is ouderwets, als die ook in de volgende generatie A6 komt te liggen? Die zoop in de vorige A8 1 op 12 als FSIe, terwijl in de nieuwe A8 een 3.0 TFSI-blok ligt met 290pk bij een gemiddelde dorst van 1 op 11. Die is gloedjenieuw dus er zal vast nog wel een basismotor onder worden gepositioneerd, maar toch… Waarom de eveneens nieuwe A7 een oude zuipende 2.8 meegeven? Hij ligt ook in de huidige A6, oke… Maar in de A4 ligt een 2.0 TFSI-blok met ook zo’n 210 pk, waarom lepelen ze die niet gewoon in al die modellen in deze tijden?

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      27 juli 2010 om 10:59

      @northspotting: dat is een FSI dus geen turbo he

      OT: mooie auto kan er niks anders van zegge

      Login om te reageren
  15. erik zegt

    26 juli 2010 om 21:58

    @pipo
    daarvoor gaan ze dus een s8 maken

    Login om te reageren
  16. 620henk zegt

    26 juli 2010 om 21:58

    ben ik echt de enige die hem mooi vind??
    wat is er mis aan toch vet mooi

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      26 juli 2010 om 22:02

      @620henk:

      nee

      Login om te reageren
    • Pallas zegt

      27 juli 2010 om 00:25

      Zoals anderen al hebben opgemerkt, 3/4 van achteren lijkt het model uit proportie, 3/4 van voren daarintegen….

      Login om te reageren
  17. Drwho zegt

    26 juli 2010 om 21:59

    Verrassen doet Audi dus al lang niet meer…wat moet je hierover zeggen? Ziet er steriel uit?

    In profiel wel een bizarre lijn vooral achteraan, alsof ontwerpers van de Panamera de pen hebben vastgehouden en net als bij die Porsche niet goed wisten wat ermee te doen…

    Login om te reageren
    • Marshall zegt

      27 juli 2010 om 10:55

      @Drwho: Ik ben het werkelijk waar volledig met je eens. Ik dacht het en jij zegt het.

      Login om te reageren
  18. Svenska Aeroplan AB zegt

    26 juli 2010 om 22:00

    Ja! Ik heb iets positiefs gevonden: Mooie kleur leer!

    Voor de rest ga ik er nu helemaal wel vanuit dat de markt binnenkort compleet uitgekeken is op de ‘single frame heras hekwerk grille’…

    Kan niet lang meer duren!

    Login om te reageren
  19. Edge zegt

    26 juli 2010 om 22:02

    Ik blijf erbij dat het interieur van de concept vele malen mooier was.

    Login om te reageren
  20. sjaak zegt

    26 juli 2010 om 22:04

    porsche panamera med 4 ringetjes op de gril?

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      26 juli 2010 om 22:08

      @sjaak:

      die ringetjes zijn nullen lol
      zei iemand op de site van aw

      Login om te reageren
  21. Sjoerd zegt

    26 juli 2010 om 22:11

    Interieur dat echt walgelijk. En het zelfde geldt voor de achterkant om heel eerlijk te zijn. Wellicht wordt dit de blunder van Audi?

    Login om te reageren
  22. Svenska Aeroplan AB zegt

    26 juli 2010 om 22:13

    Audi adverteerd zelf met Vorsprung durch Technic… voorsprong door design zal het nooit worden in elk geval!

    ;)

    Login om te reageren
  23. Simpson zegt

    26 juli 2010 om 22:16

    de maandagavond caption contest gaat wat mij betreft naar Lincoln.

    ot: lelijk groot hok, kan me niet voorstellen welke directeur hier in gezien wil worden.

    Login om te reageren
  24. mb man zegt

    26 juli 2010 om 22:20

    Kont van en kakkende hond.Ik blijf het zeggen

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      26 juli 2010 om 23:39

      @mb man: nou inderdaad ! Zo’n lamlullige terriër die zichzelf even goed door de achterpootjes laat zakken…;-)

      Deze Audi is noch mooi, noch lelijk…het is….is…eeehm…ja, een auto !

      Login om te reageren
  25. wow zegt

    26 juli 2010 om 22:23

    Ga die auto eerst maar in het echt zien en dan oordeel pas

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    26 juli 2010 om 22:34

    Leuk…

    Login om te reageren
  27. Flamingo zegt

    26 juli 2010 om 22:37

    -edit: gallery staat al een tijdje in het artikel-

    Login om te reageren
  28. ML Benz zegt

    26 juli 2010 om 22:41

    Als dit kan concurreren met een CLS dan vreet ik een bezem op. Qua looks, prestaties en ambiance kan die a7 lang niet tippen aan de CLS.

    Mijn keuze is dus duidelijk. Doe mij maar de trendsetter op dit gebied, de CLS, eenzaam aan de top.

    Login om te reageren
  29. gerjan zegt

    26 juli 2010 om 22:48

    ben geen audi fan maar ze maken best leuke auto’s maar dit is euh hoe zeg je dat. net zo mooi als audi a2

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    26 juli 2010 om 22:54

    tja .. niet echt spannend ..
    zou er zo straal voorbij lopen ..

    maar zal best wel weer een perfecte auto (lease-bak) worden ..
    want bij VAG zijn ze niet achterlijk .. laten we wel wezen ..

    Login om te reageren
  31. bozewolf zegt

    26 juli 2010 om 22:55

    Op foto nummertje 14 is ‘ie niet eens zo heel erg lelijk!

    Login om te reageren
  32. Something zegt

    26 juli 2010 om 22:56

    Mooie auto maar concept vond ik toch mooier :-/ beetje jammer

    Login om te reageren
  33. captain zegt

    26 juli 2010 om 22:59

    @620henk
    wees gerust ik vind het ook een mooie bak, volgens mij zijn de meeste commentaren gewoon omdat de grote massa hier op autoblog anti-VAG meelopers zijn. ok het is jammer dat alle modellen op elkaar beginnen te lijken, maar op zichzelf staand vind ik dit een heel mooie kar. Het interieur had misschien iets zuiverder gemogen zoals de A7 concept, maar elke auto heeft plus en minpuntjes. Ik wacht al gauw tot ik de eerste op de weg zie :) en op de S/RS varianten.

    Login om te reageren
  34. Jippie zegt

    26 juli 2010 om 23:00

    Ik vind m wel leuk eigenlijk.

    Login om te reageren
  35. Vreddy_B zegt

    26 juli 2010 om 23:04

    Ondanks dat ik helemaal niet zo’n fan ben van het Audi front. Vind ik dit een prachtige wagen. Hij lijkt aan de voorkant wel wat op de rest, maar verder is de auto echt onderscheidend betreft vormgeving in vergelijking met de rest van Audi. Vind de aflopende achterkant prachtig. Geslaagde auto.

    Login om te reageren
  36. Jo zegt

    26 juli 2010 om 23:08

    Dat achterkont net een Seat Ex(it)eo.

    Login om te reageren
  37. Johan zegt

    26 juli 2010 om 23:13

    Aanrader:

    Heb hem net vergeleken met persfoto’s van de A5 sportback en moet zeggen dat de A7 echt veel indrukwekkender is maar dat zie je pas als je ze naast elkaar zet/ziet ;-)

    Achterkant met droevige uitstraling is wel echt bauhaus stijl toch? m.i. klassieker in wording.

    Vraag me alleen af of de achterkant niet mooier zou zijn met het ‘diffusor’ gedeelte in zwart net als bij zijn/haar kleine broertje.

    Login om te reageren
  38. Ali Baba zegt

    26 juli 2010 om 23:14

    Eerste wat ik dacht toen ik die daklijn zag was DB5, verder lijkt ie er nergens op maar vind het wel een herkenbaar element.

    Login om te reageren
  39. Prisma zegt

    26 juli 2010 om 23:20

    Maar 209pk uit een 2.8 V6 blok met een gewicht van 1695 kg en dat voor € 64800.
    Tervergelijking met Lexus IS250 208pk uit een 2.5 V6 blok met een gewicht van 1560kg en dat voor € 39135.

    De kopers van de A7 betalen dus 25665 EURO te veel. De auto is zelfs een “Sportback” omdat het beschikt over het nieuw aluminium frame zodat ze het gewicht naar beneden kunnen halen maar zelfs daar scoort Audi slecht, de A7 is nogaltijd 135kg zwaarder dan de normale IS.

    Als je dan al € 73.900 over hebt voor een wagen dan zou ik toch voor de ISF gaan.

    Login om te reageren
    • Edman zegt

      26 juli 2010 om 23:22

      @Prisma:

      En de ISF is 73.900 ekkels? Grappenmaker.

      Login om te reageren
      • Prisma zegt

        26 juli 2010 om 23:37

        @Edman: hebt gelijk het is geen 73900 maar 73610 voor een ISF. V8 400pk….

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          26 juli 2010 om 23:46

          @Prisma: Ik snap het al. Jij bent een Belg? Het gaat hier om Nederlandse prijzen voor de A7, dus moet je hem ook vergelijken met de Nederlandse prijzen voor de IS-F. Hier is die er pas vanaf €101.815 namelijk…

          Oftewel A7 vergelijken met IS-F is appels en peren. :)

          Login om te reageren
  40. Relief zegt

    26 juli 2010 om 23:25

    Ik weet niet wat iedereen zo zeikt, maar dit is gewoon een prachtige auto. Maar goed al die haters zonder eigen mening, niets nieuws onder de zon.

    Login om te reageren
  41. Ferdinand1 zegt

    26 juli 2010 om 23:25

    Ik vind het in ieder geval niet erg als ik hem tegenkom!

    Login om te reageren
  42. Alwood zegt

    26 juli 2010 om 23:36

    op de nordschleife zat ik me eerst af te vragen waarom ze een A5 sportback afgeplakt hadden, toen bleken kleine details te verschillen. Op een afstandje blijft de auto hetzelfde, exact.

    Login om te reageren
  43. Erik zegt

    26 juli 2010 om 23:37

    @ Prisma
    vind je het gek dat de a7 duurder is, hij is veel luxer. Denk is na bij wat je zegt!

    Login om te reageren
  44. SHFT zegt

    26 juli 2010 om 23:43

    Man man man, wat een gedrocht. Weer meer van hetzelfde maar nu met een gatlelijke achterkant.

    Login om te reageren
  45. Laue zegt

    26 juli 2010 om 23:43

    een trendgevoelig design. zal het prima doen de komende tijd. veeeeeel variaties maken is goed voor de afzet. markt technisch dik in orde. oh wat ik persoonlijk van vind? prima ding, niet lelijk niet spetterend.

    Login om te reageren
  46. Yuri zegt

    26 juli 2010 om 23:53

    Zelfde mislukking als de X6 en 5 serie GT…

    Login om te reageren
  47. Timmie zegt

    26 juli 2010 om 23:59

    Volgens mij schieten ze bij Audi in hun eigen voet. De A7 is duidelijk hoger gepositioneerd dan de A5 sportback, terwijl het verschil amper visueel te zien is. En de naam Sportback past niet bij een auto in die klasse.

    Login om te reageren
  48. Timmie zegt

    26 juli 2010 om 23:59

    Ik moet wel zeggen dat ik de A5 Sportback méér zie rondrijden dan de gewone A4!!!

    Login om te reageren
  49. Sportspotter13 zegt

    27 juli 2010 om 00:02

    die sportbacks vind ik helemaal niet zo super , de S5 sportback is uit verhouden grote voorkant en een klein achterkant! dat is zo uit verhouden vind ik.

    Login om te reageren
  50. SimonMc zegt

    27 juli 2010 om 00:10

    Is dit nou een CLS concurrent, of is deze nou een maatje groter?

    Login om te reageren
  51. SimonMc zegt

    27 juli 2010 om 00:15

    Ze hadden die achterkant nooit zo hatchback mogen maken, vind ik de fout van al die 4 deurs coupé’s tegenwoordig.

    Gewoon meer naar sedan toe, de CLS is meer sedan dan hatchback.

    Kijk maar naar die Panamera, hondslelijk !Gewoon omdat die achterkant zo lelijk bol loopt.

    Login om te reageren
  52. koos zegt

    27 juli 2010 om 00:16

    Knap hoor van VW, dit past in alle opzichten onder de Panamera.

    Login om te reageren
  53. Flamingo zegt

    27 juli 2010 om 00:16

    lol

    Login om te reageren
  54. Gietie zegt

    27 juli 2010 om 00:23

    Men neme een Audi A6 Avant. Men parkere hem met de achterkant tegen de hoogovens van Corus in IJmuiden aan, men wachte een uurtje of twee, en zie daar: uw Audi A7 is gereed voor gebruik!

    Login om te reageren
  55. Lucb zegt

    27 juli 2010 om 00:29

    Die achterkant moet toch een grap zijn, doe mij maar een A8. Oh nee, die lijkt te veel op een A4. Ik neem een A5 en een A6.

    Login om te reageren
  56. Pallas zegt

    27 juli 2010 om 00:30

    Ookal zo’n rare daklijn een station als coupé, een sportback avant á lettre.

    ( http://www.hyts.hu/autok/audi/100-avant-1982-1990/audi_100-avant-1982-1990_r3.jpg )

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      27 juli 2010 om 00:32

      @Pallas: Maar dat was tenminste nog een echte station met behoorlijk wat ruimte, ik vind de 100 Avant super. Dit daarentegen…

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        27 juli 2010 om 00:46

        @Citrofiel: Past inderdaad meer in dan de moderne lifestylestations, maar destijds was de 100 niet de ruimste.
        Om in ons straatje te blijven; de CX break maakt ruimtelijk gehakt van de Audi.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          27 juli 2010 om 00:51

          @Pallas: De CX break maakt dan ook gehakt van bijna elke station. ;)

          De 100 Avant voegde iig nog wel wat toe aan het gamma, aan de sedan. Deze A7 heeft echt niets anders te bieden bovenop de A6 dan een uiterlijk…

          Login om te reageren
  57. Pier zegt

    27 juli 2010 om 00:33

    Die spoiler achterop maakt hem af!!! Nee, dit is echt een lelijk hok. Het enige wat mooi is, dat is het interieur. Maar goed, van voren lijken alle Audi’s al op elkaar, deze kan je aan de achterkant iig herkennen LOL

    Login om te reageren
  58. AriM6 zegt

    27 juli 2010 om 00:48

    Niet echt mijn smaak, alhoewel de voorkant er wel redelijk uit ziet.
    Het interieur ziet er ook goed uit, alleen dat stuur ziet er echt niet uit.
    Wat ik byzonder vind is de prijs, die vind ik eerlijk gezegd wel meevallen.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      27 juli 2010 om 00:57

      @AriM6: Wat is er loos met het stuur ,behalve dan dat het maar 1 spaak hoort te hebben?

      Login om te reageren
      • AriM6 zegt

        27 juli 2010 om 01:38

        @Pallas:
        Het midden, veelste bol als je het mij vraagt.

        @Flamengo:
        Om een of andere rede houd ik er niet zo van dat het midden rond of erg bol is, de stuur van de A6 ziet er niet slecht uit bijvoorbeeld, maar die van de huidige 7-serie is misschien een van de mooiste.
        Maar goed dat is mijn mening en een stuur kan je makkelijk vervangen voor eentje die je wel mooi vind.

        Login om te reageren
        • AriM6 zegt

          27 juli 2010 om 01:42

          @AriM6:
          “de stuur van de A6”
          Moet natuurlijk het zijn ipv van de

          Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      27 juli 2010 om 01:06

      @AriM6:

      er zijn meerdere sturen. miss vind je dit beter
      http://www.netcarshow.com/audi/2011-a7_sportback/800×600/wallpaper_2a.htm

      Login om te reageren
  59. Pallas zegt

    27 juli 2010 om 00:53

    http://www.youtube.com/watch?v=a0nxNp9TZwE

    Login om te reageren
  60. Esprit_de_Flandre zegt

    27 juli 2010 om 00:59

    Welke ziet er nu beter uit, de Audi of de Seat?

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      27 juli 2010 om 01:01

      @Esprit_de_Flandre:

      die laatste foto. creapy

      Login om te reageren
  61. VeniVidiVici zegt

    27 juli 2010 om 01:01

    Tja, de Audi A7 Sportback hmmm ehhh wat zal ik er eens van zeggen… Ja weet het: “Al geef je een aap een goude ring (hier 4) het is en blijft een lelijk ding!!!”

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      27 juli 2010 om 01:04

      @VeniVidiVici:

      dat zijn 4 nullen in de grille hoor ;)

      Login om te reageren
  62. mashell zegt

    27 juli 2010 om 01:05

    Ik ben benieuwd of het de Duitser wel lukt succesvol te zijn met een grote 5 deurs hatchback. De Fransen is het ondanks dappere (Safrane) en vaak prachtige pogingen (CX, XM) nooi echt gelukt.

    Wat is eigenlijk dat enorm dissonerende lelijke rechthoekje daar net boven de raam bediening in het linker portier? Trouwens dat hele bruine vlak op het portier is een tikkie te groot. Net als de TomTom XL in de middenconsole. Voor de rest is het dashboard echt prachtig. Op het niveau van de 5 serie GT (toch wel het mooiste dashboard op de markt).

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      27 juli 2010 om 01:14

      @mashell: de CX is geen hatchback maar een sedan.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        27 juli 2010 om 01:17

        @Pallas: Je was me voor. Of we vullen elkaar aan, zo kun je het ook bekijken. ;)

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          27 juli 2010 om 01:21

          @Citrofiel: Jij bent handiger met plaatjes. Als doorgewinterd citroexpert lezer die je bent, weet je vast ook wel dat er door een duits carrosier (naam ff kwijt) enkele 5-deurs CXen zijn gemaakt.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            27 juli 2010 om 01:26

            @Pallas: Als het aankomt op parate kennis ben jij duidelijk mijn meerdere. Ik zal het ongetwijfeld gelezen hebben, alleen blijft het niet na één keer lezen in mijn koppie hangen…

            Login om te reageren
            • Pallas zegt

              27 juli 2010 om 01:30

              @Citrofiel: sorry verkeerde plaatje bij min laatste commet,das geen beutler, maar een gewone break.mea culpa!

              Login om te reageren
        • mashell zegt

          27 juli 2010 om 01:22

          @Citrofiel en Pallas. Thanks, nooit geweten.

          Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      27 juli 2010 om 01:17

      @mashell:

      Login om te reageren
  63. Ivrh zegt

    27 juli 2010 om 01:06

    Het concept was werkelijk fenomenaal, maar Audi heeft het met het definitieve model weer eens verprutst.

    Login om te reageren
  64. Pallas zegt

    27 juli 2010 om 01:24

    En ook een cabrio, door iemand anders.

    http://www.forum-auto.com/uploads/200403/roger_1080050843_cxdeslandes.jpg

    Login om te reageren
  65. Pallas zegt

    27 juli 2010 om 01:28

    Beutler.

    http://cx.zapto.org/albums/album174/IMG_0071.sized.jpg

    Login om te reageren
  66. Citrofiel zegt

    27 juli 2010 om 01:36

    @Pallas: Gevonden, dank je!

    @mashell: Ik kwam er ook niet al te lang geleden pas achter dat de GS ook geen hatchback is. Van de GS zou je het gezien zijn bouw nog minder verwachten, maar ook dat is een ‘sedan’. Alleen het verticale deel van de achterkant gaat open, op dit forum staat een duidelijk plaatje.

    Login om te reageren
  67. Ryan zegt

    27 juli 2010 om 01:42

    Ben ik nou gek of hebben ze de achterkant afgehakt? hahahaha!
    de ontwerper heeft te veel gedronken en is met zijn pen naar beneden geschoten:P

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      27 juli 2010 om 01:44

      @Ryan:
      Dat is bij veel hatchbacks zo he, niks aan te doen.

      @ mijn laatste reactie
      van moet weg.
      Jezus man, wat maak ik veel taalfouten vandaag zeg…

      Login om te reageren
  68. bozewolf zegt

    27 juli 2010 om 03:09

    ha, wordt hier van een Audi topic gewoon een Citroen feestje gemaakt.

    goed bezig, jongs. ouwe Citro’s zijn ongeveer 56 en een halve keer interessanter dan moderne Audi’s.

    Login om te reageren
  69. wow zegt

    27 juli 2010 om 06:03

    Bozewolf,Dit slaat als een pan op een varken wat jij typt

    Citroen vergelijken met Audi LoL
    Audi heeft in de racerij veel meer gewonen en technishe veel beter in elkaar dan die rammel baken van Citroen

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      27 juli 2010 om 16:46

      @wow: Interessanter zijn heeft niets te maken met het aantal overwinningen in wat dan ook of met techinsche superioriteit.

      Login om te reageren
  70. Darius zegt

    27 juli 2010 om 06:19

    Audi wilt wereld overnemen. A5 4deurs komt net om de hoek kijken beringen ze nog zo’n k*t bak eruit, – 1 voor Audi

    Login om te reageren
  71. Henk zegt

    27 juli 2010 om 06:31

    doe mij ‘m maar coupe

    Login om te reageren
  72. Nanning zegt

    27 juli 2010 om 07:46

    Weet nie of dit werkt:

    VW, Audi, wat nie..?
    http://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2008/02/1966_Volkswagen_Type_3_Fastback_VW_Front_1.jpg

    Login om te reageren
  73. RonnieD zegt

    27 juli 2010 om 08:15

    Ook al geef je hem 4 gouden ringen, het zijn en blijven oerlelijke dingen.

    Login om te reageren
  74. geertje zegt

    27 juli 2010 om 08:35

    wat is de reden van deze a7 sportsback? het is gewoon dezelfde auto als de a5 sportsback. ook zo’n lelijk ding

    Login om te reageren
  75. Sorcerer zegt

    27 juli 2010 om 08:40

    @northspotting: de 2.8 die in de A8 en A7 ligt is een van de nieuwste motoren van VAG (ok, de 3.0T is nieuwer, maargoed). Zowat alle andere motoren draaien al langer mee…

    Login om te reageren
  76. geertje zegt

    27 juli 2010 om 08:40

    die velgen zijn ook gewoon gejat.ze zijn hetzelfde als de e91 M3

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 juli 2010 om 09:00

      @geertje: nee joh ! De velgen van de M3 zijn zoveel mooier….check maar op internet. Ik begrijp wel jouw punt hierin, er is enige verwantschap.

      Login om te reageren
  77. EricSW zegt

    27 juli 2010 om 08:41

    En ondanks dat het volgens Autoblog ‘weinig verrassend’ is, wat ongeveer hetstandaard verhaaltje bij elke nieuwe Audi is, heeft Audi hier weer een hele mooie auto neergezet. Erg fraai!

    Login om te reageren
  78. Kristof zegt

    27 juli 2010 om 08:43

    Voorkant is geweldig, achterzijde is wat wennen.
    Ben er zeker van dat hij er in ’t echt beter uitziet dan op foto. Was met de nieuwe A8 ook zo.

    Login om te reageren
  79. 620henk zegt

    27 juli 2010 om 08:45

    @kaptain
    owkee
    ik wil hem ok wel op de weg zien
    kan ik weeer wat foto’s make:)

    Login om te reageren
  80. Jeroen zegt

    27 juli 2010 om 08:47

    Schitterende auto, erg stijlvol en weer van alle gemakken voorzien.

    Login om te reageren
  81. Bisazza zegt

    27 juli 2010 om 09:08

    75% van de reacties hier neem ik al lang niet meer serieus. Wat was dit 3 jaar geleden nog een fijn iets Autoblog met normale reageerders en echte autoliefhebbers.

    Login om te reageren
    • Johan zegt

      27 juli 2010 om 13:41

      @Bisazza:

      Is mij ook opgevallen, vooral voor die ene reactie over Cameron Diaz mogen ze wat mij betreft een permaban geven.

      Er word ook minder vaak op elkaar gereageerd wat altijd leuke discussies gaf. Lijkt wel of een deel als kleine kinderen elkaar probeert te overschreeuwen. Als dit niet gemodereerd word hou je alleen dit soort bezoekers over in de toekomst ben ik bang

      Login om te reageren
  82. Benjamin1 zegt

    27 juli 2010 om 09:09

    Geef een reactie: *kots* *kots*

    Ondanks dat dit beter te pruimen is dan de X6 komt ie met stip binnen op nummertje 2!

    Maar zal best verkopen bij de imagogeile audirijders die eigenlijk geen fuck geven om de auto zelf. zolang het maar 4 ringen heeft en duur is.

    Login om te reageren
  83. Bisazza zegt

    27 juli 2010 om 09:12

    Wat ik mij overigens wel afvraag: Je gaat me toch niet vertellen dat mistlampen een optie is?? (op een auto vanaf 64K?)

    Login om te reageren
  84. Dimglor zegt

    27 juli 2010 om 09:35

    Mooie voorkant, ietwat rare achterkant, maar voor een prachtig interieur!

    Login om te reageren
  85. Hendrik zegt

    27 juli 2010 om 09:45

    Interessant, foto’s zeggen maar zoveel. Ik vind de a7 in ‘het wild’ een mooie auto. Alleen houd ik persoonlijk niet van eenheidsworst. Daar heeft Audi nogal last van
    Waarom niet voor iedere serie/lijn een ander design. Waarom zo simpel?

    Login om te reageren
  86. BananaFlip zegt

    27 juli 2010 om 09:49

    De daklijn is goed verpest, net als bij de A5 Sportback. Voor de rest is het inderdaad een Audi zoals alle anderen. Dus kun je beter een CLS kopen. Of het GC-concept van BMW, die er nog beter uitzag.

    Login om te reageren
  87. alfamannetje zegt

    27 juli 2010 om 09:51

    112 reacties , kom op mensen….

    Login om te reageren
  88. jpvdb zegt

    27 juli 2010 om 09:51

    Heel mooi!

    Login om te reageren
  89. Mr. CO2 zegt

    27 juli 2010 om 09:54

    Ik ben het eens met Bisazza, het niveau gaat wel erg achteruit op Autoblog. In zeker de helft van de reacties wordt precies hetzelfde gezegd, als je niks nieuws te vertellen hebt reageer dan gewoon niet. En als je iets vindt, leg dan uit waarom.

    On topic: Ik vind het wel degelijk een mooie auto, niet zo mooi en bijzonder als de concept car maar dat is bijna nooit zo. Hij heeft het bekende familiegezicht van Audi maar toch onderscheidt hij zich van de andere modellen. De A4 Avant en de A6 Avant lijken van achteren bekeken teveel op elkaar en de A3 en A6 van voor ook maar deze A7 is makkelijk te herkennen. Ook BMW is een duidelijker familiegezicht aan het ontwikkelen, alleen Mercedes doet het (nog) niet. Ik heb er geen bezwaren tegen zolang er maar niet wordt overdreven, zoals Audi in het verleden wel eens deed (zie voorbeelden). Ik vind de kleuren van het interieur op deze foto’s overigens wel lelijk, dat past niet echt bij een ‘sportieve’ auto maar ik vind het toch wel een geslaagde auto.

    Login om te reageren
  90. dekster zegt

    27 juli 2010 om 10:21

    This gewoon een mooie auto.(punt)

    Login om te reageren
  91. JeanJacque zegt

    27 juli 2010 om 10:42

    Komt hier nou nog een cabrio versie van?

    Login om te reageren
  92. enveekaa zegt

    27 juli 2010 om 10:45

    Ik vind het ook wel netjes eerlijk gezegd.
    Wel weer de zoveelste Audi die er net even iets anders uitziet, maargoed.. mooie auto.

    Login om te reageren
  93. Bert zegt

    27 juli 2010 om 10:48

    Sorry Me. Co2… na het begin van je reactie las ik de rest met grote verwachting…
    Ik dacht… deze jongen heeft echt iets te melden, nu komt het!

    Maar das dan wel jammer dat je dan toch net niet scoort.

    Het is trouwens moeilijk om een echte mening al te hebben over deze auto, voor zover mijn persoonlijke mening vind ik dat Audi 1 grote gebakken lucht fabrikant is.
    Net zon restaurant waar je wel 100 verschillende gerechten kunt bestellen, het is allemaal prima te doen maar als ik nou echt iets moet opnoemen waar Audi voor zou moeten staan kan ik het niet zeggen. En deze auto geeft me exact hetzelfde gevoel als de BMW X6 of de Audi A5 sportback… het zal wel prima zijn maar ik zie niks wat ik al niet eerder of mooier heb gezien. Dan te bedenken dat dit zeker niet zo fijn zal rijden als hun concurrenten (Audi servo is echt nog steeds belabberd en hun demping trekt mij ook niet).

    Typisch een auto voor mensen die geen eigen smaak hebben of niet kunnen kiezen, net als vele Audi modellen.

    Login om te reageren
  94. Svenska Aeroplan AB zegt

    27 juli 2010 om 11:03

    @ Bert: helemaal mee eens. Audi is de Volkswagen van de Premium klasse aan het worden op deze manier… Allemaal prima auto’s, maar NUL emotie…

    Login om te reageren
  95. Mr. CO2 zegt

    27 juli 2010 om 11:11

    @Bert

    Ik heb geen opzienbarende mening, maar ik leg wel uit waarom ik iets vind. Je zegt dat Audi nergens echt in uitblinkt, maar dat is volgens mij juist de aantrekkingskracht van Audi voor veel mensen. Audi’s vormen een goed compromis tussen comfortabel (Mercedes) en sportief (BMW). Overigens zijn de Quattro-aandrijving en het hoogwaardige interieur wel punten waarop Audi uitblinkt. Ik ben geen ‘fanboy’ van Audi, ik vind bijv. BMW net zo goed maar ik erger me wel aan het voortdurende Audi-bashen van sommigen, ieder merk heeft zijn plus- en minpunten. Soms lijkt het hier wel Ajax-Feyenoord.

    Login om te reageren
  96. KoosSpeeTerreur zegt

    27 juli 2010 om 11:15

    Lijkt net of ie 500 kg stenen achterin heeft liggen… Concept vond ik prachtig, maar ze hebben ‘m goed weten te verzieken!

    Login om te reageren
  97. mooiweer zegt

    27 juli 2010 om 11:32

    als je de lijn bekijkt van de auto , klopt er geen bal van , ronde neus en platte kont , verschrikkelijk

    Login om te reageren
  98. VIP zegt

    27 juli 2010 om 11:35

    In het zilver vind ik hem niet zo bijzonder, maar in deze kleur is ie echt geweldig:
    http://www.netcarshow.com/audi/2011-a7_sportback/800×600/wallpaper_10.htm
    Waarom laat autoblog alleen de zilveren foto’s zien? Die andere zijn veel mooier!
    En mensen wacht nou met oordelen tot je de auto in het echt ziet. Ik wed dat je hem na staart als je in je grijze golfje zit.

    Login om te reageren
  99. student zegt

    27 juli 2010 om 11:36

    hij mist de Walter da Silva slag in de zijflank!
    de CLS is een BANAAN!
    Ik verwacht dat hij in het echt zeer indrukwekkend zal zijn…
    de huidige modellen bijv een A4 zijn gewoon super mooi, veel mooier lukt niet, je verwacht meer, maar dat is lastig, zoniet onmogelijk……

    Login om te reageren
  100. VIP zegt

    27 juli 2010 om 11:36

    Oke, die link werkt niet helemaal. Klik erop en kijk op de 2e pagina de foto’s.

    Login om te reageren
  101. VIP zegt

    27 juli 2010 om 11:39

    @Svenska Aeroplan AB
    Ga eens rijden in een r8, rs6, rs4, of zelfs een s6 of een s5.
    Heb je dat gedaan? Nee!
    Ik kan je zeggen dat dat geweldige auto’s zijn waarin je meer emotie hebt dan in die saaie saabs van je.
    Pitloze auto’s met kleine motortjes, dat zijn saabs.
    Perfect voor mensen in een midlifecrisis die een cabrio willen.

    Login om te reageren
    • Edman zegt

      27 juli 2010 om 11:59

      @VIP:

      Je hebt ergens wel een punt, maar zeg nou zelf… Al die modellen van Audi zien er zo klinisch uit als maar kan. Ergens is het wel emotieloos, en dat heeft verder niks te maken met hoeveel peukaas die heeft.

      Login om te reageren
  102. frarissimo zegt

    27 juli 2010 om 11:44

    Dikke 24 inch pattas eronder en hij is viesss swa

    Login om te reageren
  103. Bert zegt

    27 juli 2010 om 11:51

    Co2… op die manier dus. Dat hoort er een beetje bij op zon open forum.
    Dan heb je wel eens menzen die domme dingen zeggen.

    Wel grappig dat je het interieur van Audi zo prijst, vierkante vlakken met leer en een kilo kunststof… zelfde fabrikant als de spullen van VW, ze laten het gewoon iets duurder eruit zien en prijzen het ook zo, daarom waarschijnlijk?

    Grappig dat het leer in bv. een goedkopere Alfa Romeo 3 klasses hoger is als dat van een Audi, dat bedoel ik nou met “ergens voor staan”. Het blijft vlees noch vis voor mij, dat hele merk met dit “gatindezelfverzonnenmarkt” model als tijdelijke uitschieter want over 3 maanden komen ze vast weer met iets anders (De A6 cabrio coupé Gran Turismo 7 deurs sportback?)

    Audi is voor mij een kleurloos merk zonder echte uitschieters (en ja ik heb in een RS6 gereden en ook een RRS6 en het voelt bij mij gewoon niet lekker aan, ondanks het beestachtige vermogen).

    Ik zit zelf in de reclame, wat Audi doet noem je zoiets als de kracht van de herhaling… blijven bestoken tot mensen bijna een soort gehecht raken aan een bepaalde uiting.
    Soort van Stockholm syndroom :) Je ziet dat veel nederlanders toch geen eigen smaak hebben, dus dit soort merken zullen het altijd goed doen, ook al is hun betrouwbaarheid allang achterhaald.

    Login om te reageren
  104. Svenska Aeroplan AB zegt

    27 juli 2010 om 11:51

    @ VIP: Zucht… Jij trapt er ook al in! Natuurlijk zijn de R8, RS6 etc. gewedlige auto’s. En vervolgens stap je in een ‘normale versie’ en dan is het ’t gewoon net niet! Die halo-cars zijn precies bedoelt om mensen als jij te laten denken dat de normale versies dan ook wel lekker zullen rijden.

    En ja, ik heb enkele van die je noemt gereden. En ook genoeg normale versies. En die zijn imo precies wat ik zeg: goed, maar niet spannend, of bijzonder…

    Login om te reageren
  105. VIP zegt

    27 juli 2010 om 11:56

    Dat is toch precies wat het overgrote deel van de mensen wilt? Die willen geen spannende, snelle auto’s waar je hart sneller van gaat kloppen. Daarvoor zijn de Audi met kleine motors. Voor ons soort mensen zijn er de S en RS versies.

    Login om te reageren
  106. Svenska Aeroplan AB zegt

    27 juli 2010 om 11:58

    @ VIP: HUH? Nu spreek je jezelf tegen… Eerst loop je mij uit te leggen waarom de Audi’s wel bijzonder zijn, en nu ‘willen mensen geen auto waar je hart sneller van gaat kloppen’???? Wat is het nou?

    Login om te reageren
  107. VIP zegt

    27 juli 2010 om 12:00

    Ik weet het dat lezen moeilijk is. Ik zei dat RS en S versies bijzonder zijn.

    Login om te reageren
  108. Lucb zegt

    27 juli 2010 om 12:03

    Volgens mij zijn er een paar Audi-fans op hun teentjes getrapt. Blijkbaar mag je niet dezelfde mening geven als een ander, dus moet je maar niet posten? Leer er nu eens mee leven dat niet iedere Audi mooi is.

    Login om te reageren
  109. Mr. CO2 zegt

    27 juli 2010 om 12:04

    @Bert,

    Als jij in de reclame zit dan weet je toch hoe knap het is van Audi om zich in amper 15 jaar omhoog te werken van een onopvallend en nietszeggend merk (op een paar uitzonderingen na) naar een ‘premium’ merk dat concurreert met BMW en Mercedes. Lexus probeert het ook al jaren en het lukt ze nog steeds niet. En dat ze materialen en motoren uitwisselen met andere Volkswagen AG merken is toch geen probleem, de motoren en het interieur van Audi’s doen niet onder voor die van BMW en Mercedes maar het getuigt wel van een slimme bedrijfsvoering, hierdoor kan Audi meer winst maken terwijl de klanten er geen last van hebben. Maar laten we nu maar ophouden met deze discussie, ik denk dat we het nooit eens zullen worden. :)

    Login om te reageren
  110. VIP zegt

    27 juli 2010 om 12:05

    @Edman
    Dat klopt voor een deel wel. Maar als je er in rijd maakt her geen hol uit hoe ze er uit zien, dat vergeet je helemaal.
    Bovendien ziet een Audi er in het zwart met een beetje mooie velgen erop er zeker niet lelijk uit hoor. Helemaal als je ze in echt ziet rijden. De vorige 5 serie vond ik ook lelijk op de foto’s, maar in het echt met een beetje mooie velgen en in het zwart vind ik het een pracht auto.

    Login om te reageren
  111. TK zegt

    27 juli 2010 om 12:05

    Foutje, op de konfigurator op de Duitse Audi site staat dat de A7 3.0 TFSI 300pktjes krijgt en geen 290 zoals hier boven??

    Login om te reageren
  112. Mr. CO2 zegt

    27 juli 2010 om 12:08

    @Lucb,

    Waarschijnlijk bedoel je ook mij dus ik zal er maar op reageren. Ik ben geen Audi-fan en heb er geen problemen mee als iemand kritiek heeft, maar doe dat dan wel op een constructieve manier in plaats van altijd maar hetzelfde te roepen. Dat geldt net zo goed voor Audi als voor andere merken.

    Login om te reageren
  113. Pallas zegt

    27 juli 2010 om 12:12

    @Citrofiel: De GSA is wel weer een hatchback.
    Ook 2cvs zijn met 5de deur geleverd(optie)

    Login om te reageren
  114. EJS zegt

    27 juli 2010 om 12:49

    Toch vind ik ’t wel een hele strakke auto om te zien, denk dat ik als ik in dit segment zou shoppen bij Audi deze zeker boven de a6 of a8 zou verkiezen.. Boven de concurrent van Mercedes dan weer niet denk ik..

    Login om te reageren
  115. jimmy zegt

    27 juli 2010 om 13:33

    Ik heb net gekeken op de site van Audi Deutschland en daar ziet hij er prima uit! Leuke wagen.

    Login om te reageren
  116. Thomasio zegt

    27 juli 2010 om 14:06

    -edit: dank, is aangepast-

    Login om te reageren
  117. blackseriesz zegt

    27 juli 2010 om 14:16

    Ik wacht wel op de nieuwe CLS. :)

    Login om te reageren
  118. CSL zegt

    27 juli 2010 om 14:17

    lelijk lopende achterkant

    Login om te reageren
  119. agarde zegt

    27 juli 2010 om 14:18

    Ik wacht wel op de nieuwe CLS. :)

    Login om te reageren
  120. Bohica zegt

    27 juli 2010 om 15:05

    Volgens mij heb ik deze al gezien.

    Login om te reageren
  121. Pieter-Jan zegt

    27 juli 2010 om 15:10

    Bij iedere nieuwe Audi kan je je verwachten aan een honderdtal reacties van telkens dezelfde mensen met dezelfde banale opmerkingen -waarvan sommige regelrecht van Top Gear gepikt, en meerdere malen per topic worden herhaald- omdat ze zelf geen comments lezen. Zijn jullie volwassen mensen? Geen vrienden of zo?

    Geen dikke motoren: duh, nog nooit van introductiemotoren gehoord? Je zegt de X6M, maar die was toch ook lange tijd niet beschikbaar na de introductie van de X6. Was je van plan metteen één te kopen misschien? Maar dan enkel met een dikke V8. Ik denk van niet, so what’s your bloody point?

    Snappen jullie trouwens niet dat dit een 5-deurs A6 is, in plaats van een iets grotere A5. BMW, Mercedes hebben toch ook dezelfde body types in verschillende maten. Mensen kopen dat nu eenmaal. En als bedrijf verantwoordelijk voor het levensvoorzien van duizenden mensen kan je moeilijk uit een vaag originaliteits princiepe weigeren iets te bouwen wat bij de concurrentie goed verkoopt.

    En over de X6M, die om de één of andere reden meerdere malen word. V8 Turbo, AWD,… dat is een Audi aandrijving. BMW was ooit publiek tegen Turbos, tegen AWD, tegen Diesels ook en nog een paar andere dingen die ze niet vonden passen bij hun pure wagens. Als je wil zeiken, zeik dan over BMW die stap voor stap veranderd in een lelijke versie van Audi. En niet zomaar lelijk, maar kijk-naar-mij lelijk. En ik moet er langer op kijken om ze uit elkaar te houden dan Audis, maar dat komt misschien omdat ze vrijwel allemaal zwart zijn. Straks krijg je een AWD optie op de M5, een voorwielaangedreven BMW, en is het merk helemaal om zeep. Tja, BMW moet nu ook eenmaal de eisen van de markt volgen, en blijkbaar willen mensen Audis, soms met een BMW badge erop.

    Login om te reageren
  122. VIP zegt

    27 juli 2010 om 15:38

    Amen!

    Login om te reageren
  123. Robin zegt

    27 juli 2010 om 15:56

    Zo vervelend dat zoveel mensen negatief over Audi spreken…

    Login om te reageren
  124. Freude_am_Fahren zegt

    27 juli 2010 om 16:32

    zit er heel goed uit! het enige probleem is dat hij heel, heel hard lijkt op de A5 spoortback…

    Zoek de 7 verschillen

    http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Audi/A7_Sportback/Audi_A7_Sportback_012.jpg

    http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A5_Sportback/Audi_A5_Sportback_18.jpg

    Login om te reageren
  125. Freude_am_Fahren zegt

    27 juli 2010 om 16:33

    ik bedoelde eigenlijk

    http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Audi/A7_Sportback/Audi_A7_Sportback_002.jpg

    http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A5_Sportback/Audi_A5_Sportback_18.jpg

    Login om te reageren
  126. Pallas zegt

    27 juli 2010 om 16:43

    Is geen waarde oordeel:
    ( http://www.motivatedphotos.com/?id=67074 )

    Login om te reageren
  127. Pallas zegt

    27 juli 2010 om 16:55

    @wow: Sportief durf ik te beweren dat Citroën wel bij na net zoveel gewonnen heeft (montecarlo, dakar, wrc etc.)
    En technische innovatie is synoniem aan Citroën.

    Login om te reageren
  128. Benz.. zegt

    27 juli 2010 om 17:18

    Voorsprong door techniek! :lol:

    Geeneens een lelijke auto maar nu hebben we het hele ganse rijtje wel compleet, niet?
    Ik zie hem ook niet echt als een waardevolle toevoeging. En als concurrent voor de CLS komt deze wel erg laat. Echter beter te laat dan nooit.

    A1
    A2
    A3
    A4
    A5
    A6
    A7
    A8

    Is de A9 al op stapel?

    Login om te reageren
  129. Benz.. zegt

    27 juli 2010 om 17:19

    @Pieter-Jan: X6(M) of Audi Q7?

    Zonder na te denken kies ik de laatste.. Ik wil graag een nuttige auto, geen nutteloze. :)

    Login om te reageren
  130. Flamingo zegt

    27 juli 2010 om 18:07

    vergelijking met de concept

    zijkant


    zijkantachterkant


    voorkant


    achterkant


    interieur





    Login om te reageren
  131. majinstar zegt

    27 juli 2010 om 18:11

    Ik kan er niet veel over zeggen, maar het enige wat de A7 helemaal verpest. Zijn de M5 ( E60 ) wannabe buitenspiegels ( op na de geintegreerde verlichting ).

    Beetje achterhaald en vernederend om een concurrent letterlijk na te apen.

    Login om te reageren
  132. Bisazza zegt

    27 juli 2010 om 18:58

    @ Johan @ Mr.CO2
    Ik ben het helemaal met jullie eens.
    Een discussie al dan niet gegrond is helemaal niet verkeerd (immers het is een blog). Sterker nog ik heb dankzij die gezonde discussies andere ook interessante opvattingen gekregen. Maar simplistische opmerkingen “slang” of het zomaar lukraak lullen… Zonde :)

    Login om te reageren
  133. Dennis21 zegt

    27 juli 2010 om 20:53

    die achterkant is goed mislukt…het ziet er maar raar uit :)
    zou het niet zeggen maar ga dan voor de CLS !
    (of wacht tot de GranCoupe van BMW er is):D

    Login om te reageren
  134. zdev zegt

    27 juli 2010 om 22:12

    Van voren gelijk elke andere Audi, en van achteren een afgezakte kont. Alsof de Panamera een inspirerend *kuch* voorbeeld was. De huidige CLS is prachtig maar de opvolger wordt niet zo mooi gezien de spy-shots. De 5-serie GT is geen topmodel maar wel mooi. Het is dus wachten op de nieuwe BMW 6-serie in dit segment.

    Login om te reageren
  135. Frank zegt

    27 juli 2010 om 23:39

    In tegenstelling tot veel reacties hier vind ik het een sierlijke wagen. Vraag me af wat de verscillen zijn met de A5 sportback, maar dit is een stuk minder vulgair dan een CLS. Een driespakig stuurwiel staat beter in het interieur, en de recht aflopende grille is een beetje passe. Verder prachtige wagen.

    Login om te reageren
  136. Bert zegt

    28 juli 2010 om 10:12

    @ Co2… klopt idd, ik spreek vanuit een onderbuik gevoel. Heb gewoon geen sympathie voor het merk dat het straatbeeld letterlijk probeert te domineren.
    Dat we het niet eens worden geeft maar weer aan hoeveel emotie een auto losmaakt.

    Waarschjnlijk zijn de meeste niet boven de 30 die hier reageren terwijl de doelgroep voor deze auto vast iets ouder ligt :)

    Login om te reageren
  137. SR zegt

    28 juli 2010 om 12:30

    Voorkant van a7 is mooier dan a5 en achterkant a7 is lelijker van a5. Oplossing: beide door midden snijden en voorkant van a7 terug vastmaken aan achterkant van a5 en er 1 model van maken -> de a7 (niet sportback!)

    Login om te reageren
    • pokerface zegt

      29 juli 2010 om 15:17

      @SR: Een neus ontwerpen is bij Audi niet zo moeilijk die zien er toch hetzelfde uit.

      Login om te reageren
  138. Tom zegt

    28 juli 2010 om 19:21

    Waar is deze auto goed voor? Ik vond de A5 al overbodig, maar deze slaat echt nergens op toch?

    Login om te reageren
  139. pokerface zegt

    29 juli 2010 om 15:15

    Die A7 is mij iets te Brits!

    Login om te reageren
  140. mellie zegt

    30 juli 2010 om 22:58

    hij is echt vet man

    Login om te reageren
  141. fab zegt

    1 augustus 2010 om 19:15

    nja is wel beetje wennen, maar audi doet het toch maar weer he.. terwijl bmw al jaren lang loopt te neuzelen over een 8 serie en 0 serie

    Login om te reageren
  142. r vd beek zegt

    7 augustus 2010 om 20:15

    schitterend deze a 7 wordt mijn volgende audi voor mij maar een automerk AUDI service en garantie perfect bij autobedrijf de koning in capelle a/d ijssel

    Login om te reageren
  143. VinoRosso zegt

    17 augustus 2010 om 19:15

    Deze auto vind ik Rete-mooi! Vooral de achterkant.

    Login om te reageren
  144. VinoRosso zegt

    17 augustus 2010 om 19:18

    Het wordt alleen tijd dat ze die grote muil omtoveren tot een verbeten bekkie.

    Login om te reageren
  145. EricSW zegt

    6 september 2010 om 10:21

    Stond er gisteren eentj op paleis het Loo bij de Concours d’Elegance, erg mooie auto, voorkant is echt heel fraai aflopend naar voren, beetje zoals de A5 dat heeft. mooi!!

    Login om te reageren
  146. danzig zegt

    30 september 2010 om 14:35

    voorkant: mooier dan andere audi’s (die ook al goed zijn)
    achterkant: lélijk

    en blijkbaar niet relatief want is over het algemeen de mening…

    vis noch vlees.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North