• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A8 Hybrid: voor de groene zakenman

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 september 2011 om 18:01 – 34 Reacties

A8 Hybrid. De man er achter zal het worst wezen


Omdat er ook mensen zijn die niet per sé 500+ pk in hun luxe sedan hoeven te hebben.

En met het voorgaande doel ik natuurlijk op de Audi A8L W12 (6,3 liter, 500 pk), zijn exclusive broer, en op de Audi S8 (4,0 liter, 520 pk), waarmee deze hybride A8 de beursvloer deelt. De gemiddelde A8-koper gaat in Nederland voor een iets goedkopere variant.

En dan heb je natuurlijk nog de Jan-Peter Balkenendes van het land, en voor hen is deze Hybrid gemaakt. Geen grommende acht- of twaalfcilinder met bijbehorende draaikolk in je tank, maar gewoon een verstandige 2.0 TFSI met bijbehorende elektromotor, goed voor 245 pk. Rij je hem zoals dat van Audi moet, dan schijn je er 6,4 liter / 100 km mee te halen. Dat is altijd handig met de huidige benzineprijs, want we weten dat wie een Audi A8 koopt elk dubbeltje drie keer om moet draaien.

Waarom deze auto gemaakt wordt? Omdat het kan. En omdat hij dankzij onze regering relatief spotgoedkoop is Audi snapt dat er steeds meer mensen met een groen hart zijn, die zeer begaan zijn met het milieu.

Bij een verstandige auto hoort een verstandige kleur, ergo het blauw-/grijstintenfestijn. Hierdoor valt de e-tron er achter wel extra op.


Ook interessant!

  • Video: Audi onderstuurt tegen vrachtwagen aan
  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
  • Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
    Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
  • Voel je stijlvol én veilig in deze Audi A8 occasion

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, Autoshows, Hybride, iaa, iaa-2011

Vorig bericht: « #Miljoenennota. Hoeveel betalen wij per jaar eigenlijk aan brandstofaccijns?
Volgend bericht: Mercedes A-klasse Concept: speels, frivool en chroom »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwpowerm5 zegt

    15 september 2011 om 18:05

    het is audi en mercedes wat de klok slaat is bmw niet aanwezig ofzo ;)

    Login om te reageren
  2. Alpinaa zegt

    15 september 2011 om 18:05

    Haha bmw heeft veel leukere hybrides.

    Login om te reageren
  3. arro zegt

    15 september 2011 om 18:05

    Ik ga toch voor een versie met meer pk

    Login om te reageren
    • mout zegt

      15 september 2011 om 18:55

      @arro: Ik ook – tot ik hem moet afrekenen, natuurlijk.

      Login om te reageren
  4. love4sportcars zegt

    15 september 2011 om 18:07

    @bmwpowerm5: audi is dan ook koning der concepten en primeurs op de IAA!

    Login om te reageren
  5. Laue zegt

    15 september 2011 om 18:09

    als ik een audi A8 zou rijden dan s.v.p een 2.0 TDI. Indruk maken doe je maar met andere dingen.

    Login om te reageren
  6. dennisr zegt

    15 september 2011 om 18:22

    niet persee 500+ pk maar toch wel rond de 500 decibel..

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      15 september 2011 om 18:47

      @dennisr: 500 decibel weet je wel wat je zegt, dan kun je beter met een stok in je oren steken want dan ben je gelijk doof…

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        15 september 2011 om 19:49

        @autobart: was ook alleen maar om duidelijk te maken dat ik geluid wil.. ;)

        Login om te reageren
  7. autobart zegt

    15 september 2011 om 18:48

    En dan nog, waarom zou een doorsnee A8 koper dit willen? Die hebben geld genoeg voor een liter benzine meer, nou ja 2 ook goed… Maar ik denk zelf niet dat hier markt voor is omdat hybride techniek zich nog niet bepaald bewezen heeft/ver ontwikkeld is…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 september 2011 om 18:54

      @autobart:

      omdat niet elke A8 klant een achterlijke imbeciel is ..

      Login om te reageren
      • autobart zegt

        15 september 2011 om 18:57

        @lincoln: Waarom ben je een achterlijke imbeciel als je aan auto met een dikke motor koopt? Niet iedereen is vrekkig!

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          15 september 2011 om 19:02

          @autobart:

          klopt .. en ook niet iedereen is een achterlijke debiel ..

          Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        15 september 2011 om 20:51

        @lincoln: Over achterlijke debielen gesproken, wat een achterlijke niks-betekende reactie zeg. Dank je wel voor je nutteloze bijdrage.

        Login om te reageren
    • mout zegt

      15 september 2011 om 18:56

      @autobart: Jij denkt niet dat hier markt voor is. Ik zie dat van elke generatie A8 het exemplaar met de laagste uitstoot het best verkocht.

      Login om te reageren
      • autobart zegt

        15 september 2011 om 18:57

        @mout: Ja omdat die het goedkoopste zijn, maar laagste co2 uitstoot is niet meteen een hybride

        Login om te reageren
        • mout zegt

          15 september 2011 om 19:38

          @autobart: Maar een hybride heeft wel meteen de laagste uitstoot. Veel bedrijven eisen van personeel een groen label op de auto. En bij de betere bedrijven geldt die eis ook voor de directie.

          Login om te reageren
  8. laurensje zegt

    15 september 2011 om 18:51

    Grappig dat die topversies vooral naar (ex-)communistische landen gaan. Valt me wel vaker op, groen/links is vooral egoïsme.

    Login om te reageren
  9. Pallas zegt

    15 september 2011 om 19:13

    245 pk is ook niet echt weinig toch?
    Ik heb nog nooit een auto met zoveel vermogen gehad.

    Login om te reageren
    • DaMarcus zegt

      15 september 2011 om 19:18

      @Pallas: De meesten die hier rondblaten dat 245PK niks is en dat het te traag is, hebben zelf slechts een Hyundai Atos of Daihatsu Cuore.

      Niet dat met genoemde auto’s iets mis, maar je koopt de A8 niet om er mee te trappen. Je koopt deze om te genieten van de luxe en het comfort. Maar hier op Autoblog wordt voornamelijk gegeild op het vermogen, koppel, 0-100 en de topsnelheid.

      Valt me nog mee dat de Range Rover nog niet wordt afgebrand omdat dat niet de meest ideale auto is om mee te straatracen.

      Login om te reageren
      • autobart zegt

        15 september 2011 om 19:40

        @DaMarcus: Nee, ik heb geen auto omdat ik nog geen 18 ben.

        Login om te reageren
        • torana zegt

          15 september 2011 om 19:54

          @autobart: zeg eens eerlijk, wat heeft die A8 niet wat de huidige A8 wel heeft… en wat moet/kun je met een benzine-/diesel-slurpende 8- of 12-pitter nu meer doen als met deze…? met zijn 245 kun je al een behoorlijke stacaravan meesleuren hoor, of moet het hele woonwagenkamp misschien in één keer verhuisd worden ? sja, dan kun je inderdaad misschien voor een opgefokte W12 kiezen

          Login om te reageren
          • anakiet zegt

            15 september 2011 om 20:12

            @torana:

            Die jongen snapt hetniet, zoals iemand eerder al opmerkte, de meest verkochte moddellen zijn de instap versies, gewoon omdat ze niet meer nodig hebben. Deze heeft bijna even veel koppel als een S6 C5 V8 !! En zal dus idd echt wel goed rijden, maar dat begrijpt niet iedereen….

            Login om te reageren
          • autobart zegt

            16 september 2011 om 16:59

            @torana: Als je met een A8 een caravan gaat trekken ben je wel heel zielig, wel een auto van een ton kopen maar dan wel met je stomme caravan op vakantie gaan, erg hoor…

            Login om te reageren
      • Pallas zegt

        15 september 2011 om 20:55

        @DaMarcus: Heb zelf comfort altijd belangrijker dan prestaties gevonden.
        De grootste sensatie van snelheid heb je toch in een klein scheurijzertje.

        Login om te reageren
  10. jurjen zegt

    15 september 2011 om 19:41

    Het ligt binnenkort natuurlijk voor de hand om ‘kleine’ dieselkrachtbronnen te gaan gebruiken in de toplimo’s. Vergeet niet dat de moderne 4-cilinder diesels de prestaties evenaren van de oude 6 cilinders tegen een veel lager verbruik.

    Ik kijk bijzonder uit naar de quad-test tussen de Mercedes S250CDI, BMW 723D, Audi A8 2.0TdIe en de Lexus LS220 D-cat! Mercedes heeft de eerste stap gezet, nu de rest nog.

    Login om te reageren
  11. kaasboerin zegt

    15 september 2011 om 20:54

    Toch ben ik benieuwd hoevaak deze gekocht gaat worden, voor zover ik het weet is dit meer voor balkenende a la politici aka ‘gebakken pr en marketinggezeik’ mensen. We zullen zien.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 september 2011 om 21:03

      @kaasboerin:

      ik denk door van die domme klootzakken ..

      je kent ze wel ..
      die eikels die voedsel weggooien zonde vinden ..
      die sukkels die 5 paar schoenen voldoende vinden ..
      die watjes die geen terrashaard hebben ..
      die pikkies die media-markt niet de gaafste zaak van NL vinden ..

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        15 september 2011 om 21:20

        @lincoln: Do I smell sarcasm here? Begrijp je niet.. Of zie jij mensen serieus zo zwart-en-wit?

        Login om te reageren
  12. speedlimit zegt

    15 september 2011 om 21:25

    Kopie van n kopie van n kopie dat zijn de audi’s…en dan nog eens n achterstand in deze techniek.
    Nee de slogan van audi gaat hier niet meer op.

    Login om te reageren
  13. love4sportcars zegt

    15 september 2011 om 21:40

    Waarom maken ze geen hybridemotor in combinatie met de 2.8fsi? Dat zou pas dik zijn!

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      16 september 2011 om 00:21

      @love4sportcars: omdat de velen Toyota-fanboys Audi dan gaan beschuldigen van plagiaat ivm de LexusGS-hybrid

      Login om te reageren
  14. Joost1990_2 zegt

    16 september 2011 om 02:25

    Wie een toplimo bezit, hoeft zich echt geen zorgen te maken om snelle gti-tjes. Je staat er toch wel boven. Juist de mensen die zich er zorgen over maken, zullen uitgelachen worden, vooral als ze ook een andere toplimo willen uitdagen. 245 pk is zoals gezegd ruim voldoende om vlot op te trekken, helemaal met het koppel van de elektromotor. Herinneren we ons nog de A8 2.5 tdi met 150pk? Die vind je nog het meeste terug op de occasionsites. ‘Ja, maar dat is een 6-cilinder.’ Aha, hm, juist ja…

    Login om te reageren
  15. bigcar zegt

    16 september 2011 om 19:36

    ach, het ziet er leuk uit. wie een ton heeft, koopt deze. wie 1.2 ton heeft, koopt eentje met een dikke moter, wie 2 ton heeft koopt de w12, en wie 3 ton of meer over heeft voor een audi: neem de a8 w12, gepantserd in de hoogte bepantsering :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North