• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi ABT RS6-R Avant maakt je wakker

Auteur: RubenPriest, gepost 6 april 2020 om 07:44 – 34 Reacties

Audi ABT RS6-R Avant

De nieuwe Audi RS6-R Avant van ABT is eindelijk officieel!

Eigenlijk is de RS6 zo snel geworden dat tuning niet nodig is voor een extra duwtje in de rug. Met 600 pk en 800 Nm koppel is een standaard Audi RS6 al goed voor een kleine hernia bij het opschakelen.

De stationwagen sprint in 3,6 seconden naar honderd kilometer per uur. Dus je bent zo weer thuis als je jouw avant vol hebt geladen met een jaarvoorraad aan hondenvoer.

Meer is altijd beter. Dat is de filosofie waar tuners natuurlijk hun brood mee verdienen. Dankzij quattro vierwielaandrijving kan de Audi RS6 dat extra vermogen ook wel kwijt, dus vooruit dan maar.

ABT is terug met de RS6-R Avant. Na de introductie van de RS7-R kon je er natuurlijk donder op zeggen dat er een gepeperde RS6 zou komen.

Audi ABT RS6-R Avant

Het uiterlijk van de Audi RS6-R Avant is niet zo extreem veel anders in vergelijking met een standaard exemplaar. ABT heeft een spoiler lip gemonteerd. Verder is er sprake van een andere diffuser. En dan heb je nog die enorme 22-inch velgen. De ovale uitlaten hebben plaats moeten maken voor vier sierstukken van ABT. En dan hebben we de belangrijkste uiterlijke wijzigingen wel gehad. Het echte feest tref je onder de motorkap.

Audi ABT RS6-R Avant

De RS7-R heeft het recept al weggeven. De 4.0-liter twinturbo V8 proest er 730 pk en 920 Nm koppel uit. Nieuwe acceleratiecijfers zijn nog niet bekend, maar reken op vergelijkbare waarden met de RS7-R. Dat betekent een 0-100 van om en nabij de 3,2 seconden en een topsnelheid van zo’n 320 km/u.

Wie interesse heeft in zo’n Audi ABT RS6-R Avant moet snel beslissen. De tuner gaat slechts 125 exemplaren bouwen van de extreme stationwagen.

Ook interessant!

  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)
  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, abt, Audi, rs6, rs6-r, station, tuning

Vorig bericht: « Uitslag Formule 1: virtuele Grand Prix van Australië 2020
Volgend bericht: Coronacrisis brengt bestaan Formule 1 in gevaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yzord zegt

    6 april 2020 om 08:10

    Maak aub de ap/website eens. Ik kan de ovale einstukken niet eens fatsoenlijk bekijken. Begint echt vervelend te worden nu.

    Login om te reageren
    • bastiaanhd zegt

      6 april 2020 om 08:25

      @yzord: het is echt te triest voor woorden inmiddels

      Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      6 april 2020 om 08:38

      Ze hebben bij Autoblog nog nooit van OTAP gehoord: ontwikkel, test, acceptatie, productie. Hier wordt gewoon in de productie-omgeving (zeg maar ‘live’) aan de site en app gewerkt. Wij zijn de testers en er is geen acceptatietest.

      Login om te reageren
      • Ruudy48 zegt

        6 april 2020 om 09:05

        @Henk_he: En dat terwijl Wordpress zoveel mogelijkheden biedt om dit perfect te kunnen uitvoeren.

        Login om te reageren
      • willeme zegt

        6 april 2020 om 09:38

        @henk_he: Helaas was de toepassing van DTAP niet mogelijk b ij een migratie als deze. in deze specifieke situatie kan het niet.

        De app volgt de website, dus de website heeft voorrang in deze. Ook omdat bijna 96% op de website zit en de app nauwelijks gebruikt wordt. We zijn er overigens zeker hard mee bezig om alles helemaal 100% te hebben. Dus als er iets mis is, laat het weten!

        Login om te reageren
        • joost1234 zegt

          6 april 2020 om 09:42

          @willeme: he, is het percentage App gebruikers echt nog zo klein in deze mobiele tijden

          Login om te reageren
          • pexers zegt

            6 april 2020 om 09:44

            @joost1234: dat kan ik me niet voorstellen. Maar blijkbaar wel dus

            Login om te reageren
          • willeme zegt

            6 april 2020 om 09:58

            @joost1234: Ja, echt waar -D. Het is ook altijd een heel klein percentage geweest. Van de ‘harde kern’ (dus de mensen die veel reageren en erg actief zijn), is de app wel populair. Daarom blijven we dat product ook aanbieden. Aangezien de app volgt op de website en de website verreweg het meest belangrijk is, kreeg deze voorrang. We zijn er echter hard mee aan de slag om alles perfect te krijgen!

            Login om te reageren
            • tiimoo zegt

              6 april 2020 om 14:03

              @willeme: Een van de redenen waarom de app achterloopt op de website is waarschijnlijk juist omdat de app niet echt uitnodigend is.. Het kan in deze tijden bijna niet meer dat je app maar 5% van het internetverkeer binnenhaalt. De app zag er altijd al verouderd uit waarvoor dus maar coor een kleine groep mensen de voordelen (het autonieuws) opwegen tegen de nadelen ( reageren is kut, edit kan nog steeds niet, fotos te klein en niet in gallerij, Videos werken niet in android app, algehele look van de app is mwah). Begrijp me niet verkeerd ik ben zeer blij met jullie autonieuws maar het wordt tijd dat jullie ook 2020 ingaan

              Login om te reageren
        • flow82 zegt

          6 april 2020 om 14:11

          @willeme: Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat een dusdanig hoog percentage “gewoon” via de website binnenkomt. Wellicht komt dat dan mede wanneer men in de app, in een artikel op links naar eerdere berichten of reviews drukt, zij dan worden doorgelinkt naar de website (in de app). Ik ben al vele jaren een trouwe, dagelijkse gebruiker van de app. En ik bezoek de website slechts zeer zelden via een andere weg dan de app. Hopelijk blijft dat nog vele jaren zo, al is het wel bijzonder storend dat foto’s echt belabberd te zien zijn. Het is bovendien niet consistent, want sommige foto’s zijn wel aan te klikken, andere weer niet. Kortom, hopelijk snel verbetering hierin!

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            6 april 2020 om 14:22

            @flow82:
            Toch is het zo’n 95-96% dat de App niet gebruikt. Apps zijn gewoonweg minder populair. De website daarentegen wordt heel erg goed bezocht. Uiteindelijk moeten beide platforms overigens perfect functioneren. Dus we zijn nog lang niet klaar met werken ;-).

            @tiimoo
            Apps zijn eigenlijk al een beetje verleden tijd, net als specifieke mobiele websites. Tegenwoordig zijn telefoons dusdanig krachtig dat in principe alles website wordt. Dat is nu ook het geval. Onthoud dat de app zoals deze nu is een overgang is, niet het definitieve product! Dat het nog (lang niet) naar behoren functioneert, is duidelijk.

            Login om te reageren
            • tiimoo zegt

              7 april 2020 om 09:25

              @willeme: Ik zou niet weten wat makkelijker zou zijn voor al mijn autonieuws dan gewoon de Autoblog app openen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn die daar blijkbaar anders over denken. Ik ben overigens wel blij met het nieuws zelf, waarvoor dank! Ik kijk uit naar de Autoblog app 2.0

              Login om te reageren
        • poes zegt

          6 april 2020 om 14:43

          @willeme: ik kan me dit zo moeilijk voorstellen. Van de mensen die ik ken die AB lezen, leest iedereen ook via de app. Ik vraag me serieus af of jullie meting/telling correct is.

          Login om te reageren
          • rijnounsdoor zegt

            6 april 2020 om 22:02

            @poes: Heeft Autoblog ook een website? Hoezo? Waarom? Rrrraaaarrrr

            Login om te reageren
          • willeme zegt

            7 april 2020 om 10:51

            @poes: de statistieken liegen niet ;-).

            Even voor de duidelijkheid, de app is alsnog heel populair. Alleen, relatief gezien valt het heel erg mee. Volgens mij gebruiken zo’n 50.000 mensen de app, waarvan een groot percentage heel erg fanatiek. De meeste reaguurders in de comment sectie gebruiken dan ook de app.

            Echter, de andere 95% bezoekt AB via de website. Het is voor ons dus het belangrijkste dat die site perfect is. Daar zijn we nu heel erg ver mee. Achter de schermen is er echt een hele hoop veranderd. De app is slechts een verlengstuk van de app. Die komt automatisch op de tweede plaats. Niet vanwege de bezoekers, maar simpelweg omdat de site leidend is.

            Zoals gezegd: uiteindelijk wordt alles aangepakt, de volgorde moet alleen in orde zijn. Dat betekent dat de app gedeeltelijk oud en gedeeltelijk nieuw is. Dit is echter niet het eindproduct.

            Login om te reageren
      • veltir zegt

        6 april 2020 om 10:26

        @Henk_he: Ik vind het ondertussen ook heel vervelend worden. Kan hier juist altijd om naast de tekst ook te kunnen kwijlen en dagdromen van de foto’s… Snap ook niet dat het in 2020 niet mogelijk is om dit sneller in orde te krijgen of iig een timeframe te geven wanneer dit wel gaat lukken. Alleen ern ‘we zijn er hard mee bezig’ is niet voldoende na zo’n lange tijd. Zonde zonde zonde

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          7 april 2020 om 10:57

          @veltir:

          Het is de app. De App is een extra service. Zie AB als een kroeg. Onze hoofdfunctie is het verkopen van artikelen, zoals bier bij een kroeg.

          De artikelen zijn gewoon te lezen op website (het hoofdproduct). De app is echter een service voor onze vaste bezoekers. De app-gebruikers zijn in dit geval de fanatieke bezoekers. De app kun je het beste zien als de gratis nootjes naast het bier. Het is een extra service. Op dit moment hebben we even een generiek merk nootjes en geen tijgernootjes. Die staan in back-order ;-). Eerst wordt de website aangepast (wat erg goed gaat), de app zal later volgen.

          Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      6 april 2020 om 12:08

      @yzord: net als die kut plusjes die niet meer werken… Vreselijke app, maar heerlijk leesvoer.

      Login om te reageren
    • remarkable zegt

      6 april 2020 om 12:48

      @yzord: ik merk dat ik steeds vaker uitwijk naar andere partijen die het beter voor elkaar hebben.

      Allcarnews heeft het veel beter voor elkaar op hun Instagram.
      Jammer want was echt fan van Autoblog.. maar dit duurt me te lang voordat het gefixt is

      Login om te reageren
  2. AstonMartinDriver zegt

    6 april 2020 om 08:11

    Meer is altijd beter ?? Zou al zeer tevreden zijn met de “normale” RS6 ?

    Login om te reageren
  3. florisje zegt

    6 april 2020 om 08:14

    Van afstand en van de zijkant is ie wel te pruimen, maar naar mijn mening; hoe dichterbij je komt hoe drukker en lelijker hij wordt. Geld voor de standaard RS6 net zo vind ik.

    Login om te reageren
    • mr27 zegt

      6 april 2020 om 08:29

      @florisje: Als wij geen standaard RS6 hebben, krijgen wij dan ook geld?

      Login om te reageren
  4. heiligehandgranaat zegt

    6 april 2020 om 08:45

    Ik vind hem veel te druk geworden, met als toppunt die frutsels die op de spiegelkappen zitten of waarschijnlijk de nieuwe spiegelkappen zijn.

    Login om te reageren
  5. RuVi zegt

    6 april 2020 om 09:03

    Uiterlijk niet zo heel anders?!
    – grille
    – splitter
    – flaps in en op zijkant bumper
    – zijgrille
    – sideskirts
    – dakspoiler (+ zijkanten)
    – achterbumper
    – spiegels

    Ziet er wel dik uit. De velgen vind ik dan weer iets te iel ogen.

    Login om te reageren
  6. rikv99 zegt

    6 april 2020 om 09:03

    Wat een verschrikkelijk lelijke auto blijft die nieuwe RS6 zeg. Gadverdamme.

    Login om te reageren
  7. ottosk zegt

    6 april 2020 om 09:47

    Zie hem net staan op Mobile.de voor 231.000 Euro dat is 100.000 Euro meer dan een “normale”, wat een geldverspilling voor een beetje meer vermogen en die tjoeninglook. Voor dat geld liever een Alpina B5 Touring en die 100.000 richting een nieuwe 911 of gewoon de nieuwe B3 Touring en een nieuwe 992 Carrera S zonder geld erop te leggen.

    Login om te reageren
    • Yzord zegt

      6 april 2020 om 10:51

      @ottosk: is je niet opgevallen dat alles duurder is geworden sinds corona is komen feesten? Zelfde boodschappen bij de appie was 20 euro duurder week erna.

      Login om te reageren
      • jasbelle zegt

        6 april 2020 om 11:31

        @yzord: allemaal de schuld van de rabobank

        Login om te reageren
  8. willeme zegt

    6 april 2020 om 10:07

    Ik vind hem erg geslaagd. Beter dan de originele. Die is mij iets te ‘blingy’. Ik zou zelf alleen naar de VS gaan en daar een donkerblauwe S6 sedan importeren. 440 pk, benzine, quattro, iets meer discrete looks. Ik snap de RS6 als business case, maar ik vind hem iets te opvallend.

    Login om te reageren
  9. jdpetrolhead zegt

    6 april 2020 om 11:36

    Hm, niet echt meer vermogen en koppel bij Abt dan het vorige type RS6 met MTM pakketje. Ook 730 pk en 900 Nm. Scheelt hoop geld, koop je type ouder RS6, laat die tunen + nog een leuk trackspeeltje erbij voor hetzelfde geld als een nieuwe RS6 met Abt goodies…

    Login om te reageren
  10. Poulusma zegt

    6 april 2020 om 12:33

    Kunnen die badgasten dan echt nergens met hun vieze poten vanaf blijven??

    Login om te reageren
  11. loveforsportcars zegt

    6 april 2020 om 12:39

    @autoblog, idd de app met foto items begint na zon lange tijd aardig te irriteren!

    Login om te reageren
  12. Ram-G-maN zegt

    6 april 2020 om 14:12

    Voor het eerst dat ik fatsoenlijke velgen zie onder een ABT. Ze zijn nog steeds een fractie te groot maar wel stuk knapper dan de gangbare ABT velgen.

    Login om te reageren
  13. soulchi zegt

    13 mei 2020 om 17:22

    Heeft wel iets. Maar turbos, uitlaat en intercooler om dan met 740pk in 3,2s naar 100 te gaan terwijl bij dvx performance enkel software de wagen al naar 720pk brengt en deze in 2,8s naar 100 gaat. Klopt iets niet volgens mij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North