• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi brengt NSU terug met e-tron power

Auteur: RubenPriest, gepost 10 juli 2023 om 11:01 – 16 Reacties

Audi brengt NSU terug met e-tron power

Krijg nou wat, een moderne NSU Prinz 4 uit de koker van het huidige Audi!

Ik hoop niet dat ik je al te enthousiast hebt gemaakt met bovenstaande titel. Autofabrikanten zijn met name druk met elektrische crossovers en SUV’s. Een compacte elektrische hatchback, waar daar ook nog de naam NSU aan hangt, in productietrim zien. Nee, dat gaat niet gebeuren.

Hier is iets anders aan de hand. Trainees van Audi hebben ter ere van het 150 jarige bestaan van de fabriek in Neckarsulm (en daarmee ook NSU) een moderne interpretatie gemaakt op basis van de NSU Prinz 4. Dit model was in productie tussen 1961 in 1973 in hetzelfde Duitse Neckarsulm.

Het studiemodel is voorzien van de elektrische aandrijflijn van de e-tron. Voor een deel dan. De batterij is bijvoorbeeld afkomstig van de Audi Q7 TFSI e quattro. Een interessante combinatie. De resultaat klinkt in elk geval guitig om te rijden. Het systeemvermogen bedraagt 240 pk. Dat is een klap meer in vergelijking met de originele tweecilinder benzinemotor die in de jaren zestig goed was voor 30 hele pk’s.

Audi NSU

De batterij is geplaatst onder de motorkap. Bij de oorspronkelijke NSU Prinz zit hier de benzinetank. Meer details zoals bijvoorbeeld de prestaties van de elektrische auto zijn niet bekendgemaakt, helaas.

Audi NSU

De batterij van de Q7 en de elektromotor van de e-tron is het enige wat geleend is. De vloer van de auto en ook de remmen en de as is afkomstig van een Audi A1. Er zijn ook de nodige sportieve elementen gebruikt. De motorkap is van carbon en in het interieur zijn kuipstoelen van Recaro te vinden.

Zoals gezegd zijn er geen productieplannen voor deze moderne NSU Prinz 4 van de Audi trainees. Jammer, want dit zou zomaar een goede concurrent van de Honda e kunnen zijn.

Ook interessant!

  • nieuwe naam Audi e-tron
    Nieuwe naam Audi e-tron en e-tron Sportback
  • Koop de dikste Audi e-tron van Nederland
  • audi e-tron prototype
    Audi e-tron prototype verklapt facelift
  • audi e-tron GT Competition
    Dit is de nieuwe Audi e-tron GT Competition

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, fabriek, nsu

Vorig bericht: « Flinke vertraging voor McLaren Artura
Volgend bericht: Lusten wij de Zandvoortblauwe BMW M2 zo beter? »

Lees Interacties

Reacties

  1. René zegt

    10 juli 2023 om 11:42

    Goede concurent voor de Honda E, die totaal niet verkoopt. Dus als ’t een goede concurent is voor de Honda E heb je gelijk het argument om ‘m niet te gaan bouwen.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      10 juli 2023 om 12:12

      Dat komt vooral omdat Honda hem verkoopt met een range van 7kilometer

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        10 juli 2023 om 13:51

        Vergeet ook de prijs niet. Je betaalt gewoon 40k voor een Honda e voor opties. Als ze dat ding iets minder tech hadden meegegeven en hem voor 25k in de prijslijsten hadden gezet had ‘ie nog wel een kans van slagen.

        Login om te reageren
        • rutgerg zegt

          10 juli 2023 om 15:30

          Naja…. De elektrische mini kost ook 40k en heeft ook geen grote actieradius en verkocht/verkoopt volgens mij wel als een tierelier.

          Login om te reageren
  2. ferrari94tr zegt

    10 juli 2023 om 11:48

    Leuk voor Kampf der Zwerge

    Login om te reageren
  3. O plaat zegt

    10 juli 2023 om 12:12

    Wat is zo een oude NSU toch leuk. Ik zou hem direct verkiezen boven een moderne A1

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    10 juli 2023 om 12:14

    Ze hadden er voor een goede vergelijking beter een NSU Prinz in TTS race uitvoering naast kunnen zetten.

    Login om te reageren
    • mc96 zegt

      10 juli 2023 om 14:04

      Ja dat dacht ik ook! Was ook logischer geweest. Maar waarschijnlijk hebben ze dat niet gedaan omdat ze geen link/verwarring wilden met bepaalde Audimodellen die ook de letters TT en S de type aanduiding hadden staan 😀

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    10 juli 2023 om 12:57

    Met die kleine PHEV batterij onder de motorkap kun je dus niet ver en alleen maar rechtdoor?

    Login om te reageren
  6. martingtv zegt

    10 juli 2023 om 14:15

    jeugd herinneringen. Op vakantie naar Italie met NSU prinz met een imperiaal op het dak.

    Login om te reageren
  7. potver7 zegt

    10 juli 2023 om 15:03

    Gave concept, en je zou zeggen dat ze ‘m meteen moeten gaan maken. Maar tegen de tijd dat dit ding inclusief veiligheidsvoorzieningen geschikt is voor de openbare weg is er van het guitige uiterlijk weinig meer over waarschijnlijk.

    Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    10 juli 2023 om 15:11

    Vind dit toch beduidend meer op een NSU 1000 / 1200 lijken dan op een Prinz.

    Login om te reageren
  9. MarcoM zegt

    10 juli 2023 om 17:57

    Gaaf model, net als de Manta GSe en nu de Renault 5. Eindelijk iets herkenbaars.

    Login om te reageren
  10. Batterijlikker zegt

    10 juli 2023 om 18:03

    Ik zou ‘m kopen.

    Login om te reageren
  11. HZW zegt

    10 juli 2023 om 18:16

    Dit NSU verhaal is niet nieuw, Toen ergens rond 2010 VW met de Concept BlueSport Roadster bezig was, ging er ook het verhaal over de wederopstanding van NSU by Audi, in de vorm van een nieuwe NSU TT-R, 1000 Kg en 150 pk.
    Beide modellen zouden de zelfde techniek gaan gebruiken, echter zijn beide modellen nooit in productie gegaan.

    https://p5.storage.canalblog.com/56/36/398912/94168161.jpg

    Login om te reageren
  12. Boem Parterre zegt

    10 juli 2023 om 20:07

    Vet. Hebberig word ik hiervan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North