• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi ontslaat CEO wegens achterstand BMW en Benz

Auteur: willeme, gepost 30 juni 2023 om 08:02 – 13 Reacties

Audi ontslaat CEO

Audi ontslaat CEO Duesmann en komt wéér met een nieuwe eindbaas.

Nog niet zo heel erg lang geleden had Volkswagen baas Oliver Blume flinke kritiek op Audi. Volgens hem blijft Audi behoorlijk ver achter op de gevestigde orde en hebben ze met name in China veel achterstand opgelopen.

Nu is het niet vreemd voor een belangrijke CEO om af en toe een gepeperde uitspraak te doen. Wijlen Sergio Marchionne kon daardoor lange tijd relevant blijven. Maar in dit geval bleek het een aanloopje te zijn naar een ontslag.

Audi ontlaat CEO (weer)

We zijn namelijk een weekje verder en wat blijkt: Markus Duesmann (afbeelding onder) is de laan uit gevlogen! Ja, Audi ontslaat weer eens een CEO. Althans, hij heeft te horen gekregen dat zijn contract niet verlengd wordt. Hij wordt namelijk per 1 september uit zijn functie gezet.

Audi ontslaat CEO
Deze man (Markus Duesmann) maakt nu een profiel aan op Monsterboard en is ‘op zoek naar een nieuwe uitdaging’.

Daarna zal Gernot Döllner (afbeelding onder) de nieuwe CEO worden bij Audi. Döllner is geen onbekende in de Volkswagen Group. De beste man is al sinds 1993 daar werkzaam. Ja, 1993, toen was 2 Unlimited nog gewoon bij elkaar!

Hij was vervolgens analist bij Volkswagen tot 1998 (toen waren Ray en Anita al uit elkaar), toen hij verkaste naar Porsche. Van 2001 tot 2010 leidde hij de Vehicle Concepts & Package-divisie.

Audi ontslaat CEO
Verwacht binnenkort een sentimenteel-inspirererende post op LinkedIn van deze topper: Gernot Döllner.

Zijn eerste grote project waar hij zelf verantwoordelijk voor was, was de Porsche 918 Spyder. Van 2011 tot 2018 was Döllner de leidende kracht achter de Porsche Panamera. Zijn laatste functie bij Porsche kreeg hij in 2018, toen hij chef ‘Product & Concept’ werd.

Nu wel vertrouwen?

Hopelijk hebben ze bij Audi nu wel vertrouwen in hun leider. Ze wisselen namelijk vaker van CEO dan de eigenaar van een TFSI-motor olie moet wisselen. Het is namelijk een beetje komisch aan het worden. Uiteraard, na het hele dieselgate schandaal moest de toenmalige CEO vertrekken.

Dat was Rupert Stadler. Die is de laatste tijd in het nieuws door toe te geven dat hij eigenlijk wel had moeten weten dat men bij Audi sjoemelsoftware-praktijken erop nahield. Stadler maakte plaats voor Nederlander Bram Schot, die van 2018 tot 2020 Audi CEO was. Duesmann is er dus sinds 2020 en nu moet hij dus ook alweer wijken.

Ondanks dat het gebracht wordt als een vrij reguliere wisseling van de wacht, melden bronnen aan Reuters dat men echt zeer ontevreden was over Duesmann. De achterstand op Mercedes en BMW is nu wel erg groot aan het worden. Met name qua elektrische modellen moet Audi nu echt stappen gaan zetten. Modellen als de A6 e-tron en Q6 e-tron hadden er al lang moeten zijn.

Ook interessant!

  • Audi A4 identificeert zich voortaan als Audi A5
  • Audi grilles worden eindelijk kleiner. YES!
  • Macan PPE-platform
    603 pk voor elektrische Porsche Macan!
  • Audi loopt achter
    Audi loopt achter op BMW en Mercedes, aldus Audi

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn
Vorig bericht: « Mercedes SL 700R Limited is bijzonder gelimiteerd
Volgend bericht: “Olav Mol niet welkom bij Ziggo, vervanger bekend” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    30 juni 2023 om 08:29

    “Ze wisselen namelijk vaker van CEO dan de eigenaar van een TFSI-motor olie moet wisselen” Ik moest even gniffelen.

    Login om te reageren
    • alfa147ti zegt

      30 juni 2023 om 09:25

      Dit met die motoren is al weer een paar jaar geleden, net als dat Alfa’s die toen roesten.

      Login om te reageren
      • sleepyj zegt

        30 juni 2023 om 10:41

        Neem het vooral bloedserieus.

        Login om te reageren
      • wimof zegt

        30 juni 2023 om 11:02

        Klopt, dit soort onterechte sarcasme kunnen we misschien als kiespijn.

        Login om te reageren
        • zesinlijn zegt

          30 juni 2023 om 18:40

          Misschien ook niet…

          Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      30 juni 2023 om 10:09

      Vaak olie wisselen?? Volgens mij was het bijvullen.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        30 juni 2023 om 11:05

        Net zoals bepaalde Toyota, Renault motoren hadden ze ook last van vastzittende segmenten.
        Het blijkt dat olie vaker versleten is bij 8-10.000 km dan de voorgeschreven 15.000.

        Login om te reageren
  2. joki zegt

    30 juni 2023 om 09:32

    Zou het niet beter zijn wat ingenieurs te wisselen… volgens mij zijn zij het die dit kunnen omkeren…
    Audi lijkt steeds meer een voetbalclub. Als het niet draait stuurt men de trainer de laan uit. Maar als de spelers er nadien nog steeds niks van bakken, wordt niet over gepraat en is het pech of toeval…

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      30 juni 2023 om 09:34

      Dit is op niveau waar de engineers geen invloed op hebben. Dit gaat over het beleid, en daarvoor moet je echt bij het hogere management zijn.

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      30 juni 2023 om 10:20

      @joki Omdat het nu eenmaal makkelijker is om de trainer te vervangen dan een heel elftal. Maar in dit geval gaat de vergelijking niet helemaal op, zie de reactie van @Hubert.

      Login om te reageren
  3. ttr6 zegt

    30 juni 2023 om 09:35

    Olie bijvullen bedoelt @willeme

    Login om te reageren
  4. deduitsedrie zegt

    30 juni 2023 om 11:28

    Bij het zien van de titel bedacht ik me dat Audi al heel lang geen nieuwe modellen heeft uitgebracht, behalve misschien wat “facelifts” is het de laatste 2/3? jaar erg rustig. Een snel bezoekje aan de website bevestigde dit gevoel.

    Login om te reageren
  5. potjak zegt

    30 juni 2023 om 15:05

    De huidige Audi’s zijn in de basis al 20 jaar hetzelfde (facelift op facelift op facelift wat door moet gaan als nieuw model). BMW met een grote gril, je kunt er iets van vinden maar wel vernieuwend, Mercedes die de laatste 10 jaar qua design echt een andere weg is ingeslagen. Ja ik begrijp het wel. Mensen zijn wel een keer klaar met het uitgekauwde design van Audi. Kan een nieuwe CEO dat tij keren? Dat ligt aan de tijd die hem gegeven wordt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North