• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi PB18: voorproefje op sportieve Audi’s van straks

Auteur: RubenPriest, gepost 24 augustus 2018 om 09:10 – 32 Reacties

Afbeelding Audi PB18: voorproefje op sportieve Audi’s van straksAfbeelding Audi PB18: voorproefje op sportieve Audi’s van straksAfbeelding Audi PB18: voorproefje op sportieve Audi’s van straksAfbeelding Audi PB18: voorproefje op sportieve Audi’s van straksAfbeelding Audi PB18: voorproefje op sportieve Audi’s van straksAfbeelding Audi PB18: voorproefje op sportieve Audi’s van straksAfbeelding Audi PB18: voorproefje op sportieve Audi’s van straksAfbeelding Audi PB18: voorproefje op sportieve Audi’s van straks

Audi PB18: voorproefje op sportieve Audi's van straks
De auto is één grote hint.

Audi heeft in Monterey het doek getrokken van de PB18. Deze elektrische conceptcar is wat we in de toekomst mogen verwachten van de sportieve tak van het merk uit Ingolstadt. Het is zeer aannemelijk dat de opvolger van de R8 een volledige elektrische auto gaat worden. Een e-tron zoals we de R8 al ooit zagen.

De nieuwe PB18 is 4,53 meter lang, twee meter breed en 1,15 meter hoog. De auto is getekend met een middenmotorarchitectuur. Het zwaartepunt ligt hierdoor achter de voorste twee stoelen. Hoewel de voorkant laag en scherp oogt, is de achterkant een flinke derrière. Audi spreekt zelf over Shooting Brake-achtige lijnen. Het maakt de PB18 voor een sportwagen een stuk praktischer, want de conceptcar heeft een bagageruimte van 470 liter.

De concept beschikt over twee elektromotoren op de achteras en één elektromotor op de vooras, met een systeemvermogen van 680 pk. Dankzij een boostfunctie is er zelfs tijdelijk 775 pk aan te spreken. Het koppel bedraagt 830 Nm. Over een sprintje naar de honderd is Audi wat vaag. ‘Meer dan twee seconden’, aldus de Duitsers.

De batterij heeft een capaciteit van 95 kWh. Volgens de WLPT-cyclus resulteert dat in een actieradius van 500 kilometer. Dankzij het 800 Volt-laden is de batterij in 15 minuten weer vol en klaar om te gaan.

Deze PB18 gaat niet in productie, maar laat wel zien waar Audi op dit moment staat. Later dit jaar komt het merk met de eerste volledige elektrische auto voor de massa: de Audi e-tron.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi dealerschap onder water
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, Elektrisch, pebble-beach-2018

Vorig bericht: « Porsche bouwt nieuwe (!) 993 Turbo
Volgend bericht: Infiniti Prototype 10 is gladder dan een scheermes »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericc zegt

    24 augustus 2018 om 09:13

    Krijgen we deze ook in GranTurismo?

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      24 augustus 2018 om 09:29

      @ericc: Ja, na 15 minuten laden…

      Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    24 augustus 2018 om 09:25

    Typisch Audi de laatste tijd, gave concepts maken en het vervolgens niet bouwen. Want oh wee als mensen je productiemodellen echt gaaf gaan vinden…

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      24 augustus 2018 om 10:57

      @rufctr01: het schijnt dat de leasemaatschappijen deze PB18 niet zo zien zitten. Want waarvoor zou Audi anders verder nog auto’s voor produceren?

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        24 augustus 2018 om 13:51

        @RRRobert: haha dat ik daar niet over heb nagedacht!

        Login om te reageren
    • hotze zegt

      24 augustus 2018 om 14:15

      @rufctr01: ja zinloos, snap niet dat VAG daar geldt aan besteed. Sjoemelen met diesels om het weggegooide geld te compenseren. Ze zijn wellicht bang dat de verkoopcijfers tegenvallen. Voor dit geld koop je liever een Porsche of een Merc als je uit het Merc-kamp komt.

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      24 augustus 2018 om 14:47

      @rufctr01: idd net als audi q7 voorheen audi pikespeak… en tevens volgende zin

      Deze PB18 gaat niet in productie, maar laat wel zien waar Audi op dit moment staat. ehaha

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        24 augustus 2018 om 19:38

        @elemento: dan zijn er merken die het beter doen!

        Login om te reageren
  3. Nerekop zegt

    24 augustus 2018 om 09:30

    Gave stationwagen

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    24 augustus 2018 om 09:30

    Wel cool dat die cockpit naar het midden van de auto kan schuiven. Mooi bedacht. Verder heb ik er niet zoveel over te melden. Het is een elektrische conceptcar met 100 miljoen miljard pk’s waar we er al meerdere van hebben gezien.

    Login om te reageren
    • clk63bs zegt

      24 augustus 2018 om 15:55

      @berlinetta: dat kan een Unimog ook

      Login om te reageren
  5. leaper035t zegt

    24 augustus 2018 om 09:33

    Een Audi E-tron voor de massa? Lijkt me een nogal prijzig om een echt massaproduct te worden. Een degelijke elektrische middenklasser van niveau A4, A5 of A6 (of BMW 3/4/5-reeks) daar zit ik op te wachten!

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      24 augustus 2018 om 10:15

      @leaper035t: ik denk dat ze deze bedoelen: https://www.autoblog.nl/nieuws/de-audi-e-tron-is-binnen-no-time-helemaal-volgeladen-108791

      Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        24 augustus 2018 om 18:46

        @racerx: Komt wel. In het jaar 2118 ;)

        Login om te reageren
  6. Edge zegt

    24 augustus 2018 om 09:36

    Dit ziet er gewoon héél erg gaaf uit, maar dat zijn we eigenlijk ook wel gewend van de sportieve concepts van Audi. Jammer dat men daar niet de ballen heeft om zo’n ding echt in productie te nemen. Lijkt me een toffe halo-car voor Audi etron

    Login om te reageren
  7. freeze zegt

    24 augustus 2018 om 09:38

    Die acceleratietijd is wel briljant!!! Mijn Mazda 323 Fastbreak uit 1999 gaat ook van 0 naar 100 in meer dan 2 seconden :)

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      24 augustus 2018 om 09:47

      @freeze: mijn batavus ook :)
      Wat een toeval!

      Login om te reageren
  8. V8Vantage zegt

    24 augustus 2018 om 09:45

    Mooi ding qua alles. Doet me aan iets van heel lang geleden denken. Kom er alleen nog niet op.

    Login om te reageren
    • marinepower zegt

      24 augustus 2018 om 09:56

      @vantagev8: Volvo 480?

      Login om te reageren
    • zanveld zegt

      24 augustus 2018 om 10:03

      @vantagev8: Audi Rosemeyer ?

      Login om te reageren
  9. str8six zegt

    24 augustus 2018 om 10:01

    Op de tweede foto ziet ie er wel erg smakelijk uit zeg!

    Login om te reageren
  10. huracan zegt

    24 augustus 2018 om 10:04

    Ach, als ze de achterkant weer veilig hadden ontworpen zouden de vag haters weer vragen of dit soms een R8 is.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      24 augustus 2018 om 13:53

      @huracan: zijn er ook vag liefhebbers dan?

      Login om te reageren
  11. Barryyy zegt

    24 augustus 2018 om 10:06

    Ziet er qua looks goed uit, al vind ik de achterkant wel wennen.

    Offtopic: @rubenpriest heeft de redactie het spyfilmpje van de RSQ8 al gezien? Kwam net voorbij op de Facebook pagina van VdAkker.

    Login om te reageren
    • narcotic zegt

      24 augustus 2018 om 10:55

      @barryyy: https://youtu.be/vOv8xVSsQzU Deze bedoel je? Ziet er goed uit. Lekker geluid, en gaat precies goed door de bochten!

      Login om te reageren
      • Barryyy zegt

        24 augustus 2018 om 10:56

        @narcotic: ja, dat filmpje inderdaad. Ziet er goed uit.

        Login om te reageren
  12. ghengiskhan zegt

    24 augustus 2018 om 10:30

    Gaat het wel goed bij Audi? Deze lijkt helemaal niet op alle andere modellen……

    Login om te reageren
  13. allesmetturbo zegt

    24 augustus 2018 om 10:43

    Best wel geinig uitziend ding

    Login om te reageren
  14. FieRo zegt

    24 augustus 2018 om 10:47

    Frontaal zag het er even goed uit, daarna werd het snel minder. Designtaal gaat wel erg richting Lamborghini..

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    24 augustus 2018 om 11:30

    Zit je nou links of in het midden? En bij de configuratie in het midden is het wel een klauterpartij om er in te komen zeg.

    Login om te reageren
  16. mout zegt

    24 augustus 2018 om 11:35

    Een elektrisch prototype van Audi, met de belofte dat deze niet gaat komen, maar iets in deze lijn wel.
    Hmmm…..
    Hebben we dat niet al eens eerder gezien? De eerste e-tron was 2009. Maar ze waren toch nog veel langer bezig?
    Op een handvol R8 e-trons na wil het er maar niet van komen om ze ook echt op de markt te brengen. Dat doen Renault, BMW, Peugeot, Nissan, Hyundai, Kia, Citroën, Tesla, Fiat, Mitsubishi, Mercedes, Opel, Smart en Jaguar beter. En dan zal ik er nog wel een paar gemist hebben.
    Wel beloven, niet bouwen. Vaporware noem je dat, toch?

    Login om te reageren
  17. lacker zegt

    24 augustus 2018 om 12:17

    Maar… er zou toch geen opvolger komen van de R8??

    “De R8 E-Tron komt er niet en ook de ‘Scorpion’-variant is geschrapt. Deze auto moest een 1.000 pk sterke V8 krijgen, met door Ducati ontwikkeld desmodromische kleppen.”
    https://www.autoblog.nl/nieuws/mag-de-audi-r8-nog-wel-blijven-105239

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North