• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 RWD en R8 LMS GT4 eindelijk strakgetrokken

Auteur: RubenPriest, gepost 6 november 2019 om 11:59 – 23 Reacties

Afbeelding Audi R8 RWD en R8 LMS GT4 eindelijk strakgetrokkenAfbeelding Audi R8 RWD en R8 LMS GT4 eindelijk strakgetrokkenAfbeelding Audi R8 RWD en R8 LMS GT4 eindelijk strakgetrokkenAfbeelding Audi R8 RWD en R8 LMS GT4 eindelijk strakgetrokkenAfbeelding Audi R8 RWD en R8 LMS GT4 eindelijk strakgetrokkenAfbeelding Audi R8 RWD en R8 LMS GT4 eindelijk strakgetrokkenAfbeelding Audi R8 RWD en R8 LMS GT4 eindelijk strakgetrokkenAfbeelding Audi R8 RWD en R8 LMS GT4 eindelijk strakgetrokken

Audi R8 RWD en R8 LMS GT4 eindelijk strakgetrokken
Het heeft even geduurd..

Vorig jaar vernieuwde Audi de R8. Deze facelift was lekker uitgesproken met onder andere wat frutsels in de bumpers zodat je de update gemakkelijk kunt herkennen. Nu, ruim een jaar later, bedachten de Duitsers zich opeens dat er ook nog een achterwiel aangedreven versie van de R8 bestaat. En een racer. Nu zijn ook deze modellen van een facelift voorzien.

Het vermogen van de supercar met V10 middenmotor is niet gewijzigd ten opzichte van het pre-facelift model. Nog steeds levert de atmosferische tiencilinder 540 pk en 540 Nm koppel. En nog steeds is dit blok gekoppeld aan een automaat, in dit geval de zeventraps S-tronic. De achterwiel aangedreven R8 beschikt tevens over een mechanisch sperdifferentieel. De R8 met achterwielaandrijving is met 1.595 kg ongeveer 65 kg lichter in vergelijking met de vierwielaangedreven variant.

Aangezien met het vermogen niets is gedaan, zijn de prestaties ook hetzelfde gebleven. De R8 RWD doet 0-100 in 3,7 seconden. De topsnelheid bedraagt 320 km/u. De Spyder is 0,1 tel langzamer naar de honderd in vergelijking met de Coupé.

Het uiterlijk van de vernieuwde R8 RWD komt nu overheen met de facelift van de vierwielaangedreven variant. Verder is noemenswaardig dat de R8 met achterwielaandrijving voortaan onderdeel is van het vaste gamma van Audi. Daarmee neemt het merk afscheid van de ‘RWS’-benaming.

Audi R8 RWD en R8 LMS GT4 eindelijk strakgetrokken

Audi R8 LMS GT4
Met deze facelift introduceert Audi ook meteen de vernieuwde R8 LMS GT4. Logisch, want ook dit model heeft achterwielaandrijving. Deze racer deelt 60 procent van zijn onderdelen met de straatauto. De 5.2-liter V10 levert in deze GT4 tot 495 pk, afhankelijk voor welk racekampioenschap je de auto wil gaan gebruiken.

Beschikbaarheid
De R8 V10 RWD komt begin 2020 op de markt. In Duitsland beginnen de prijzen bij 144.000 euro voor de Coupé en 157.000 euro voor de Spyder. Nederlandse prijzen volgen in een later stadium.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Audi R8 Performance RWD
    Audi R8 Performance RWD ideale auto voor Jaapiyo
  • Audi R8 LMS GT2 voor het eerst in een kleurtje te bestellen
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, Coupe, facelift, gt4, LMS, R8, spyder, V10

Vorig bericht: « BMW onthult M2 CS Racing
Volgend bericht: Audi RS Q8 stoot AMG GLC 63 S van de troon »

Lees Interacties

Reacties

  1. flatsixx zegt

    6 november 2019 om 12:04

    3.7 naar de 100 is vandaag de dag eigenlijk helemaal niet extreem snel meer. (Niet dat het niet snel genoeg is)

    Login om te reageren
    • tsteg zegt

      6 november 2019 om 12:08

      @flatsixx: nee. Klopt. Om het in context te zetten een bakbeest als een BMW X5/6 doet het in 3,8 seconden.

      Login om te reageren
      • neymar zegt

        6 november 2019 om 13:45

        @tsteg: BMW is ook klasse hoger hè vriend logisch ?

        Login om te reageren
    • baklava zegt

      6 november 2019 om 12:21

      @flatsixx: 0 naar 100 tijden zijn ook volstrekt irrelevant. Hoe een auto door de bocht gaat is veel relevanter.

      Login om te reageren
      • flatsixx zegt

        6 november 2019 om 12:23

        @baklava: uiteraard, daar zit wat mij betreft ook het meeste plezier in. Maar een Carrera S is net zo snel.

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          6 november 2019 om 12:40

          @flatsixx: doe mij die maar, manueel graag, wellicht iets trager dan maar who cares.

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        6 november 2019 om 12:45

        @baklava: ik durf de stelling wel aan dat Nederland meer stoplichten heeft dan serieuze bochten.

        Login om te reageren
        • escort77 zegt

          6 november 2019 om 14:56

          @mashell: en ook meer drempels dan stoplichten. Moeten we dan toch maar allemaal aan de SUV?

          Login om te reageren
    • willeme zegt

      6 november 2019 om 12:24

      @flatsixx: Het antwoord is simpel: achterwielaandrijving. Op een gegeven moment heb je de grens wel bereikt: meer vermogen is meer wielspin en dus geen betere acceleratie.

      De zwaardere R8 V10 mét vierwielaandrijving is een stukje sneller, simpelweg vanwege de tractie.

      Wat dan vaak niet vermeld wordt, zijn de tijden in de tussensprint. In tegenstelling tot 0-100 km/u doe je best vaak een tussensprint. Dan heb je met enkel achterwielaandrijving en het voordeel van een lager gewicht én minder vermogensverlies in de aandrijflijn.

      Login om te reageren
    • romeoalfa zegt

      6 november 2019 om 12:31

      @flatsixx: Vroeger was een 0-100 tijd interessant. Ik denk dat voor dit soort auto’s over een tijdje de 100-200 tijd de maatstaf zal zijn.

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      6 november 2019 om 12:31

      @flatsixx: extreem niet snel genoeg dan…

      Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    6 november 2019 om 12:07

    Het heeft bij mij even geduurd voordat ik de nieuwe R8 mooi begon te vinden. Na loop van tijd en in de juiste uitvoering begon ik hem echt te waarderen. Zeker in het donkergroen met dat pindakaas interieurtje met diamantvormige stiksel en alu exterieur pakket vond ik hem echt heel fraai.

    Maar toen kwam de facelift. Zoals wel vaker weet Audi het daarmee volledig te verklooien in mijn ogen. Wat een strak design was, wordt volledig om zeep geholpen door het toevoegen van overbodige lijntjes en als kers op de taart ook nog twee rioolpijpen aan de achterkant. Ik keur het niet goed dat Audi neppe uitlaten gebruikt, maar dit hoeft nou ook weer niet.

    Los daarvan: RWD is wel lekker.

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      6 november 2019 om 19:07

      @berlinetta: ben het volledig met je eens, de facelift heeft het prachtige strakke oorspronkelijke ontwerp volledig verpest.

      Login om te reageren
  3. loserboi932 zegt

    6 november 2019 om 12:10

    Je zou denken dat de motor voorin ligt met die grote hoeveelheid grilles en openingen aan de voorkant.

    Login om te reageren
  4. eMbe zegt

    6 november 2019 om 12:14

    Strakgetrokken? Eerder verkreukeld met al die vouwen erin.

    Login om te reageren
  5. rhellema zegt

    6 november 2019 om 12:41

    En nog steeds zijn het in mijn ogen ongehoord lelijke hokken.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    6 november 2019 om 12:48

    Tja, hij blijft lelijk. De pre-facelift was zo mooi clean! Doodzonde dat dit er nu af is. Als je de R8 naast de Huracan wilt verkopen dan moet je de twee natuurlijk niet te veel op elkaar laten lijken……

    Login om te reageren
  7. joost1234 zegt

    6 november 2019 om 14:27

    Letterlijk de gehele voorkant van deze auto is grille. En mensen maar klagen bij bmw..

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      6 november 2019 om 14:38

      @joost1234: ja… over Audi heeft nog nooit iemand over het formaat van de grille geklaagd de agelopen 10 jaar inderdaad…

      Login om te reageren
  8. ghost zegt

    6 november 2019 om 14:57

    Nederlandse prijs +100.000 euro.
    Bedankt Erik Wiebes, jokkebrok!

    Login om te reageren
  9. sonnybonds zegt

    6 november 2019 om 17:44

    vind de eerste R8 nog steeds de mooiste

    Login om te reageren
  10. harrie zegt

    6 november 2019 om 19:13

    Doet me denken aan een cougar met net iets teveel botox en siliconen.
    Laat maar.

    Login om te reageren
  11. markos78 zegt

    6 november 2019 om 21:48

    400 kilo te zwaar dit ding.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North