• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS2 Avant: de stamvader der RS Avants

Auteur: robbie, gepost 9 december 2012 om 17:30 – 81 Reacties

Afbeelding Audi RS2 Avant: de stamvader der RS AvantsAfbeelding Audi RS2 Avant: de stamvader der RS AvantsAfbeelding Audi RS2 Avant: de stamvader der RS AvantsAfbeelding Audi RS2 Avant: de stamvader der RS AvantsAfbeelding Audi RS2 Avant: de stamvader der RS AvantsAfbeelding Audi RS2 Avant: de stamvader der RS AvantsAfbeelding Audi RS2 Avant: de stamvader der RS AvantsAfbeelding Audi RS2 Avant: de stamvader der RS Avants

Audi RS2 Avant
Tegenwoordig zijn we al gewend dat op basis van de Audi A4 en A6 eens in de zoveel jaar een RS4 Avant en RS6 Avant verschijnt, maar je bent wellicht vergeten dat deze traditie van RS Avant’s halverwege de jaren ’90 begon. Toen sloegen Porsche en Audi de handen ineen en ze creëerden de Audi RS2 Avant.

Als basis werd een doodgewone Audi 80 Avant genomen, die vervolgens ingrijpend door Porsche onderhanden werd genomen. Deze auto’s werden van maart 1994 tot juli 1995 gebouwd bij de Rossle-Bau fabriek van Porsche in Zuffenhausen, waar voorheen ook de Mercedes 500E werd gebouwd.

Onder de motorkap vinden we een 2.2-liter vijfcilinder met turbo. In de basis is dit een ‘standaard’ Audi motorblok, maar het is wel door Porsche aangepast. Zo is er een grotere turbo gemonteerd en is er nog eens naar de elektronica gekeken. Dat zorgt er voor dat het blok nu 315 pk levert. Uiteraard mag het Quattro vierwielaandrijvingssysteem van Audi niet ontbreken.

Audi RS2 Avant - Foto Jim Appelmelk

Dankzij dat vermogen (en het gewicht van 1.600 kilo) was de RS2 Avant in staat om in slechts 4,8 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten. Wellicht nog indrukwekkender is de sprint van 0 naar 30 MPH (48 km/u), dat gaat namelijk in 1,5 seconde en dat is sneller dan een McLaren F1! De topsnelheid ligt op 262 km/u.

Oorspronkelijk stond het in de planning om zo’n 2.200 exemplaren te bouwen, maar vanwege de enorme vraag werden het er uiteindelijk 2.891. Waarvan er slechts 180 het stuur aan de ‘verkeerde’ kant hadden zitten. Ter vergelijking: Van de vorige generatie BMW M5 Touring (E61) werden in 3 jaar tijd 1.025 exemplaren gebouwd.

Ook interessant!

  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Driemaal Audi RS2
    Driemaal Audi RS2, voor net geen kwart miljoen
  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Audi PHEV
    Audi breidt PHEV-range lekker uit

Nieuwste artikelen

  • Zomerse autozaken: kan je eigenlijk swirl marks verwijderen?
  • Gespot – Mag een 300SL zo parkeren?
  • Vanaf wanneer zijn elektrische auto’s schoner dan een ICE?
  • Video: Invoegen als een bejaarde
FacebookTweetPinLinkedIn

80, Audi, avant, blauw, Klassiekers, Porsche, rood, rs2

Vorig bericht: « BMW: Er komt een M3 én een M4. Dubbel feest dus?
Volgend bericht: Vermoord het met vuur! Getunede Renault R5 GT Turbo »

Lees Interacties

Reacties

  1. fortuna zegt

    9 december 2012 om 17:34

    Verdomd snelle machine, kan ik je vertellen!

    –edit: dank u, is gefixt–

    Login om te reageren
    • bbroekde2e zegt

      9 december 2012 om 17:35

      @fortuna: heb je er in gereden dan?

      Login om te reageren
    • tttooommm zegt

      9 december 2012 om 19:17

      @fortuna: Hele kromme zin inderdaad! :p

      Login om te reageren
  2. Hupke zegt

    9 december 2012 om 17:39

    Als ik ooit een collectie aanleg mag hij erin, samen met DE S8 een van de weinige echt interessante audi’s.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      9 december 2012 om 17:44

      @Hupke: geen ur-quattro?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        9 december 2012 om 17:48

        @xiran:
        Mocht ik ooit in die positie komen en ik zou Audi in mijn collectie willen opnemen dan houd het met de Kurz Quattro wel een beetje op.
        Al zie ik de RS2 wel als de laatste leuke Audi.

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          9 december 2012 om 18:07

          @jrk68: zelf bouwen? volgens mij heeft de 200 hetzelfde 2.2 turbo blok. Je hebt alleen een basisbody nodig en heel veel tijd.

          Login om te reageren
        • Megakix zegt

          10 december 2012 om 10:19

          @jrk68: heb destijds mogen ‘brullen’ in een RS2 Coupé…manman, voor een gozertje van ‘jong’ was dat zijn ultieme belevenis. En – zoals het stukje al aangeeft – de stoplichtsprintjes waren verbluffend ! Ook de V8 mocht ik destijds intrappen. Beiden stonden hoog op mijn jongensdroomboom :)

          Login om te reageren
      • Hupke zegt

        9 december 2012 om 17:57

        @xiran:

        Nee, er zou al een jensen staan die quattro heeft er dus niets meer te zoeken.

        Login om te reageren
  3. mashell zegt

    9 december 2012 om 17:43

    “Als basis werd een doodgewone Audi 80 Avant genomen”
    Dat was natuurlijk niet zo. De basis was de S2, bepaald niet doodgewoon. Die wagen was bijna net zo goed als de toenmalige M3 maar overtrof deze alleen in het nog hogere brandstofverbruik. Audi had iets nodig om BMW een poepie te laten ruiken, Porsche had wat geld nodig. 1 en 1 = RS2.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      9 december 2012 om 18:05

      @mashell: zo’n S2 is in de basis ook een Audi 80.

      Een RS4 is in de basis ook een A4.

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        9 december 2012 om 18:14

        @robbie: Ja, maar met doodgewoon wek je de indruk dat de basis een 1600 Avant was. Dat vind ik weldegelijk een verschil.

        Naast enkele zinsfouten is er nog iets: Het “mocht het je wat interesseren” bij het noemen van de topsnelheid. Jij schrijft dit artikel, dus jij denkt dat het ons interesseert. En dan is het zo. Zo niet, dan moet je het niet noemen.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          9 december 2012 om 18:30

          @phaeton: boehoehoe…

          Login om te reageren
          • thejoker zegt

            9 december 2012 om 19:08

            Klopt niet wat er staat, nu wordt er gesuggereerd dat Porsche een reguliere Audi 80 Avant heeft omgebouwd tot een RS2. Dat is niet correct. Buiten dezelfde carrosserie is een S2 totaal niet vergelijkbaar met een ‘standaard’ Audi 80 / Coupé.

            Porsche heeft namelijk een S2 Avant als basis gebruikt, met een 2.2 ltr 20v vijfcilinder Turbo. Ze hebben feitelijk alleen wat aan het motormanagement / turbo, interieur en remmen/velgen gedaan. Zo spannend was het eigenlijk ook niet. Ik heb zelf ooit in de demo van Pon gereden, ding had een enorm turbo-gat, de ‘normale’ S2 is een veel fijnere auto. Verder wel een bijzondere auto, zo’n RS2, leuk en opvallend. Bij Audi in Ingolstadt staat ook een RS2 Sedan.

            Login om te reageren
          • MJB zegt

            9 december 2012 om 20:08

            @robbie: Gast, reageer niet altijd zo zielig op commentaar van anderen. In plaats daarvan kun je er ook wat mee doen.

            Login om te reageren
            • Megakix zegt

              10 december 2012 om 10:22

              @MJB: niet om het perse voor @Robbie op te nemen…maar ik moet zeggen dat hij sinds lange tijd hieraan wel degelijk ‘gewerkt’ heeft. En dat zijn bovenstaande reactie prima te pruimen is.

              Login om te reageren
          • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

            9 december 2012 om 20:14

            @robbie: lol!

            Login om te reageren
        • solmatje zegt

          9 december 2012 om 21:12

          @phaeton: Jezus gast!

          Login om te reageren
        • stanlee zegt

          9 december 2012 om 22:41

          @phaeton: Doe niet zo moeilijk en leg je gewoon neer bij de redenatie van Robbie

          Login om te reageren
    • xiran zegt

      9 december 2012 om 18:10

      @mashell: porsche heeft nog nooit geld nodig gehad, ze doen wel vaker motor klusjes. Het motorblok uit de oude seat ibiza is ook door porsche gemaakt/aangepast.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        9 december 2012 om 18:31

        @xiran: ze hebben het systeem voor de inspuiting geleverd/ontwikkeld. Dat is iets anders.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          9 december 2012 om 18:45

          @robbie: En het kleppendeksel. Belangrijk.

          Login om te reageren
        • xiran zegt

          9 december 2012 om 20:01

          @robbie: … eng zoveel die man weet.

          Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          9 december 2012 om 22:50

          @robbie: Jaja, mijn oude Ibizaatje deed destijds toch mooi 180 per uur, met zijn 1.2’tje. Was zonder System Porsche onder de motorkap noooooit mogelijk geweest natuurlijk :)

          Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    9 december 2012 om 17:44

    http://www.youtube.com/watch?v=cM0rvp7PhsY

    Bloedjesnel en een heerlijk geluidje!

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      9 december 2012 om 18:47

      @E34M5Touring: wauw. Ze zeggen van 100-200 maar gaat lekker door tot de 280. Dit is de enige Audi waar ik me aan zat te vergapen in mijn jeugdjaren. Totdat mijn vader een Mercedes 190 kocht…

      Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      9 december 2012 om 18:56

      @E34M5Touring: wel ff bij vermelden dat ie 650 pk heeft he :p

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        9 december 2012 om 18:58

        @sebasjuhh: Niks gelogen toch :) Bloedjesnel en een mooi geluid ;)

        Login om te reageren
        • sebasjuhh zegt

          9 december 2012 om 19:16

          @E34M5Touring: haha ik geef je geen ongelijk hoor! echt een prachtig geluid

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            9 december 2012 om 19:19

            @sebasjuhh: Idd, uniek geluid zo’n 5 pitter!

            Login om te reageren
  5. eklasse zegt

    9 december 2012 om 17:46

    Tijdloos!

    Login om te reageren
  6. laulau zegt

    9 december 2012 om 18:00

    Pff wat is/was die 5cylinder een geweldig blok. zo’n mooi geluid en eenvoudig meer vermogen uit te halen. Rs2 is trouwens een verdomd prachtige bak. Perfecte auto eigenlijk

    Login om te reageren
  7. deepep zegt

    9 december 2012 om 18:01

    Heerlijke bak, graag in mijn collectie net als een 928-S4 , lancia intergrale Turbo, Renault 5 Turbo 2 etc…

    echte young classics.

    Login om te reageren
  8. zakar36 zegt

    9 december 2012 om 18:05

    Inderdaad een van de beste auto’s ooit gemaakt. De looks, power en ruimte:Gewoon geweldig. Zou had elke Audi eigenlijk moeten zijn.

    Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      9 december 2012 om 18:07

      @zakar36: Zou moet Zo zijn natuurlijk. (Ik wil een edit knop!!!!!!!)

      Login om te reageren
      • solmatje zegt

        9 december 2012 om 21:16

        @zakar36: maak je vooral niet te druk om jou VERSCHRIKKELIJKE spellingsfout.. Niemand die er wakker van ligt en iedereen begrijpt wat je bedoelde!

        Login om te reageren
        • stanlee zegt

          9 december 2012 om 22:47

          @solmatje: een + knop in de autoblogapp zou een betere optie zijn, zeker nu :)

          Login om te reageren
      • Megakix zegt

        10 december 2012 om 10:24

        @zakar36:

        [EDIT] —-> press

        Login om te reageren
  9. Freewarefreak zegt

    9 december 2012 om 18:08

    Geweldige auto.. vriend van mij heeft er ook één.. alleen die van hem is niet meer “standaard”.. deze levert 369 PK.. wat een quattro beest..

    Login om te reageren
    • 993c zegt

      9 december 2012 om 18:31

      @Freewarefreak: dat is een s2

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        9 december 2012 om 19:12

        @993c: S2 met Roofrails?

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          9 december 2012 om 19:38

          @E34M5Touring:
          Spiegels kloppen niet met de RS2, hetzelfde geld voor de badge in de grill en de velgen.
          Lijkt mij niet dat je alle speciale RS2 items gaat verweideren.

          Login om te reageren
          • thejoker zegt

            9 december 2012 om 20:13

            @jrk68:

            Je hebt geen heel betoog nodig om te onderbouwen dat dit een S2 Avant betreft, dat zie je direct. Sowieso al aan het S-logo in de grill ….

            En spelfouten maken doen we vast allemaal wel eens, maar “verweideren” !?

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              9 december 2012 om 20:18

              @thejoker:
              Jij en ik zien dat meteen ja, M5 kennelijk niet, dus ben ik zo beleefd om hem de verschillen aan te wijzen….

              Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          9 december 2012 om 19:40

          @E34M5Touring:
          En dan vergeet ik de S2 bumper nog….
          Conclusie, het is een S2.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            9 december 2012 om 19:44

            @jrk68: Ik dacht dat ze die S2 alleen als Coupe hadden.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              9 december 2012 om 19:52

              @E34M5Touring:
              Vanaf 2003 is de S2 ook als avant en sedan gebouwt.
              De coupe S2 stamt uit 1990.
              Ooit ben ik door zo’n S2 Coupe het snot voor mijn ogen gereden op de ring.
              Ben toen ff een praatje gaan maken bij die duitser, dat ding was 500pk en helemaal gestript….

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                9 december 2012 om 19:53

                @jrk68: Edit 2003 is 1993

              • E34M5Touring zegt

                9 december 2012 om 20:23

                @jrk68: http://www.youtube.com/watch?v=vsEXuoCvABY

                Dit is 1 van de sickste S2’s die ik tegen ben gekomen op jijbuis. Filmpje is al oud maar wat een start.

            • thejoker zegt

              9 december 2012 om 20:21

              @E34M5Touring:

              Neen, als Sedan, Coupé en Avant;

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                9 december 2012 om 20:24

                @thejoker: Ok tnxs. Zo’n sedan heb ik dan wel is gezien. Altijd gedacht dat het een handige thuisknutselaar was.

              • jrk68 zegt

                9 december 2012 om 20:28

                @thejoker:
                Erg grappig, eerst zeiken en dan mij naapraten….
                Je bent echt een joker….

              • thejoker zegt

                9 december 2012 om 20:37

                @jrk68:

                Jou napraten, afzeiken ? Heb je last van een kort lontje …

                Gast, ik heb zelf een S2 Coupé (3B) gehad, een zwarte, maart 1991, 220pk, vijf versnellingsbak. Dus denk dat ik er behoorlijk wat meer vanaf weet dan jij. Ben ook actief lid geweest van Nederlandse S2 Club, daardoor ook bekend met de S2 ABY, RS2, en ander Audi S- en RS-spul, dus ….

              • xiran zegt

                9 december 2012 om 20:50

                @thejoker: fucking hell man weet je wel wie ik ben, ey kerel weet je wel wie ik ben. mijn papa… ooowh wacht verkeerd balletje. ey kerel, ik rij een audi weet je wel wie ik ben…

              • thejoker zegt

                9 december 2012 om 21:33

                @xiran:

                Die gast die ‘verweideren’ en ‘naapraten’ schrijft, denkt dat ik hem na zou willen praten. Waarom zou ik? Misschien om de moderne Nederlandse spelling te leren?

                Ik heb zelf ruim vier jaar een S2 Coupé B3 gehad, denk dat ik redelijk op de hoogte ben van al het Audi S- en RS-spul tussen 1990 en 2000. Daarna ben ik afgehaakt. Dus rijd geen Audi meer, vind het nieuwe spul namelijk niet meer zo spannend. Toen was het nog leuk / bijzonder / anders om een S2, S4 of S6 te hebben.

              • betonstaal zegt

                9 december 2012 om 23:03

                @thejoker: leuk met die ballon

          • Freewarefreak zegt

            9 december 2012 om 22:40

            @jrk68: oops ja het is de s2… Pk’s kloppen wel :)

            Login om te reageren
    • dheep zegt

      9 december 2012 om 18:48

      @Freewarefreak: die velgen kunnen echt niet

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      9 december 2012 om 19:09

      @Freewarefreak: ik vind de Porsche wielen mooier onder deze auto.

      Login om te reageren
  10. yannick-s zegt

    9 december 2012 om 18:16

    Alleen een beetje jammer van die lada achtige achterkant…..

    Login om te reageren
  11. vale46 zegt

    9 december 2012 om 18:40

    -=edit: fixed!=-
    Leuk stukje geschiedenis :)

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    9 december 2012 om 18:43

    De laatste mooie Avant van Audi! Geweldig mooi, zeldzaam en bijzonder. Dit is nog een Audi, geen omgekatte VW! Jammer dat ze nu niet bijzonder meer zijn.

    Login om te reageren
  13. 4991 zegt

    9 december 2012 om 18:45

    na al die tijd weet ik nog altijd niet vanwaar ze de benaming hebben gehaald.

    Login om te reageren
  14. S8-2000 zegt

    9 december 2012 om 18:56

    @Hupke: Bedoel je de S8 D2 (1998-2000)?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      9 december 2012 om 19:37

      @s82000:

      Ja, ik denk dat de meeste mensen met DE S8, de D2 bedoelen.
      Was immer de eerste, en naar mijn mening de mooiste en meest interessante.

      Login om te reageren
  15. norge zegt

    9 december 2012 om 20:06

    Was toen een kek bakkie, nu denkt VW dat ze het zelf kennen…

    Login om te reageren
  16. Bartholomeo zegt

    9 december 2012 om 20:09

    Een filmpje mocht wel bij het artikel. Bloedsnel zijn die dingen.

    Login om te reageren
  17. Tommy2 zegt

    9 december 2012 om 20:47

    gewoon goedkope omgekatte skoda toch? niet eens een v8 dus sowieso troep!

    Gepost vanuit mijn i30.

    Login om te reageren
  18. michielh zegt

    9 december 2012 om 21:47

    Audi’s uit die tijd delen bijna net zoveel onderdelen met VW als tegenwoordig… Enige grote verschil is dat het imago van Audi destijds wel wat anders was, nog wat meer ‘vorsprung’ georiënteerd :)

    Maar heerlijke wagen. Zou deze graag in de garage hebben staan.

    Login om te reageren
  19. joris_evers zegt

    9 december 2012 om 21:47

    Er staat in Nederland een exemplaar te koop. Klik.

    Login om te reageren
  20. S8-2000 zegt

    9 december 2012 om 22:46

    @Hupke: Ik ben het helemaal met je eens, daarom heb ik er vorig jaar maar een gekocht. http://www.lentesdecontacto.com/audis8/

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      9 december 2012 om 23:23

      @s82000:

      Mooi, speeltje of is het je daily driver?

      Login om te reageren
  21. knalfa zegt

    9 december 2012 om 22:55

    Dat vind ik nog steeds een verdomd wrede bak, die doorlopende achterlichten zijn echt dik.

    Die moet er nog een keer komen!

    Login om te reageren
  22. S8-2000 zegt

    9 december 2012 om 23:48

    @Hupke: Ik hoef er gelukkig niet mee naar m’n werk (gelukkig qua kosten , niet qua plezier). Ik gebruik ‘m zo’n 4x per week. Elke keer stap ik met een glimlach in, hij rijdt zo ‘effortless’. 0-100 in 6,5 seconden, dus in deze tijd niet echt snel, maar snel genoeg om 99% van de auto’s voor te blijven. Cruisen is heerlijk relaxed, maar als het moet even naar handmatig schakelen en blazen. Gemiddeld 14 liter maar als ik normaal rij en veel snelweg is 12 of zelfs 11 liter mogelijk.

    Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      10 december 2012 om 09:41

      @s82000: Wow das echt zuinig. Als ik veel snelweg rij verbruikt mijn auto meer dan 11-12 liter en ik heb een diesel…

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      10 december 2012 om 21:24

      @s82000: en dan zijn er een hoop mensen die mij voor gek verklaren dat ik in deze tijden een Opel Omega 3.2 V6 aan wil schaffen. Gemiddeld verbruik: 1 op 8,7. Snelweg: 1 op 12 of zelfs 1 op 13 mogelijk indien je jezelf kunt beheersen. Is overigens altijd uitgerust met een automaat. Het blok produceert “slechts” 218 pk en 290 Nm. Niet extreem snel dus door het gewicht (1610 kg voor de 3.2, 1595 kg voor de 3.0), maar dat 3.2 blok (en de 3.0-liter variant) is extreem soepel met die automaat. Veel plezier met je auto, dit soort auto’s worden zeldzaam (lees: mensen die zulke auto’s rijden).

      Login om te reageren
  23. RickS zegt

    10 december 2012 om 01:00

    Wat een vreselijk gebekvecht op de zondagavond! Ik heb maar 1 ding te zeggen: mooie bak (:

    Login om te reageren
  24. pikes83 zegt

    10 december 2012 om 09:49

    Prachtige wagens waren dat:-)

    Login om te reageren
  25. schellekens006 zegt

    10 december 2012 om 19:26

    Ik hoor niemand over die 5cilinder zon geweldige motor was dat niet. Prachtig geluid en prestaties maar dingen zuipen olie en ze tikken bijna allemaal in de motor. De v6 van audi daarna is veel betrouwbaarder.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      10 december 2012 om 21:19

      @schellekens006: waar heb je dat vandaan? De 2.2-liter 5 cilinders van Audi (waaronder dus het exemplaar uit de S2 en RS2) is ijzersterk en tot hoge vermogens op te peppen, al dan niet zwaar aangepast. De V6 is een net blok, maar niet meer dan dat in vergelijking met de 5 cilinder.

      Login om te reageren
  26. circuitbeer zegt

    28 januari 2013 om 14:04

    Lieve mensen, Ik heb zon RS2 en het is een waanzinnige auto met al zijn plussen en minnen. Ja minnen zijn er ook. Maar als je een lange bocht uitkomt en het enorme turbogat weet te mennen dan is er weinig ander leuks te verzinnen voor dat geld.
    Iedereen die er niet zelf in heeft gereden kan er niet over meepraten.
    Groetjes,
    Frank

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North