• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS7 is bruut met een grote ‘B’

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 januari 2013 om 11:53 – 42 Reacties

Audi RS7 badonkadonk


Eigenlijk kon je, na de RS6, op je klompen al aanvoelen hoe de Audi RS7 er uit ging zien, maar dat maakt hem niet minder dik. Of hij ook begeerlijk is, daar heb ik zo mijn eigen mening over.

Met de nieuwe RS7 komt het aantal RS’jes uit de hoogste categorie (nu met 4.0 liter V8-motor) op twee-en-een-half. De RS6 draait al enkele generaties mee, en de S8 is wat mij betreft een model dat wat tussen de S en RS in hangt, maar geen RS mag heten.

Op de persplaten ging hij getooid met de optionele en ostentatieve dikke Quattro-blokletters onderin de grille, en op de beursvloer hebben ze dit doorgetrokken. Laat maar gaan, dat is opsmuk die de auto niet nodig heeft.

Motorisch is hij identiek aan de RS6, dus dat betekent 560 pk en 700 Nm onder je rechtervoet, als je je best doet is dit voldoende om de rotatiesnelheid van de aarde een klein handje te helpen. De witte dikkerd op de beursvloer is uiteraard full-options: dat betekent dat de turbinevelgjes (heel Amerikaans in glimchroom) met 21″ een duim groter zijn dan standaard, en dat hierin een set carbon-keramische auto-ankers huist.

Four girls, one RS7

Overigens betekent dat wel dat Audi nu de pure performancekroon in dit segment kwijt is. De vorige RS6 V10 torende met 580 pk boven alles en iedereen uit, tegenwoordig klapt Mercedes er met zijn E63 AMG S (585 pk) overheen. Maar hoeveel verschil maakt een paar pk, als je al tegen de 600 paardjes aan zit?

Dan nu de gewetensvraag: als je tussen de anderhalf en drie ton kan verspijkeren aan een rappe en luxueuze Audi, wordt het dan de RS6, RS7, of toch de S8?


Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, Autoshows, detroit-2013, rs7, wit

Vorig bericht: « Zeldzaam prototype Aston Martin Virage Vantage 550
Volgend bericht: Autoblog video: autoshow Detroit 2013 (deel1) »

Lees Interacties

Reacties

  1. fant zegt

    15 januari 2013 om 11:54

    ‘Meh’ met een grote M als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    15 januari 2013 om 11:57

    Lekker kontje hoor…

    Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      15 januari 2013 om 11:58

      @Rick-dos:
      Maar die vooraanzicht…

      Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      15 januari 2013 om 11:59

      @Rick-dos:

      De vooraanzicht dus…

      Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        15 januari 2013 om 13:26

        @Rick-dos: “het”

        Login om te reageren
        • Rick-dos zegt

          15 januari 2013 om 13:35

          @mikkeloentje: He? Ken jij mijn schoonmoeder? ;)

          Login om te reageren
  3. ferrari94tr zegt

    15 januari 2013 om 11:57

    Erg leuke auto als je het mij vraagt. Maar de neus heeft wel erg veel kippengaas.

    Login om te reageren
  4. stevenpoal zegt

    15 januari 2013 om 11:58

    @ Sir_smokalot: Blind?

    Login om te reageren
    • stevenpoal zegt

      15 januari 2013 om 12:02

      @stevenpoal: Staat nog steeds Quattro in de grille.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        15 januari 2013 om 12:04

        Inderdaad zeg, moest wel 30 keer met mijn ogen knijpen voordat ik ’t zag. Aangepast!

        Login om te reageren
        • stevenpoal zegt

          15 januari 2013 om 12:06

          @sir_smokalot: senk joe ;-)

          Login om te reageren
  5. Pordon zegt

    15 januari 2013 om 12:01

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. bollegek zegt

    15 januari 2013 om 12:01

    Doe mij dit sneeuwwitje maar op een dag als deze, lekker veel pk’s en dikke quattro sneeuwpret!!

    Login om te reageren
  7. aventadorsv zegt

    15 januari 2013 om 12:08

    Als je dit niet vanuit jullie plusjesjacht…
    ‘Audi blabla VAG blabla saai’
    ‘Ferrari blabla Brand’
    …bekijken is dit toch gewoon een super auto?

    Login om te reageren
  8. alassad zegt

    15 januari 2013 om 12:12

    Is wel een dilemma welke je kiest… Vorige generatie rs6 dan maar met een jaguar f-type erbij! (zit je in totaal ook op anderhalf ton)

    Login om te reageren
  9. kickass zegt

    15 januari 2013 om 12:16

    Ik vind hem zéker begeerlijk! Normaal vind ik Audi de minste van de Duitse Drie, maar de RS7 is mooier dan welke Mercedes of BMW dan ook.

    Login om te reageren
    • 300e zegt

      15 januari 2013 om 14:23

      @kickass: niet

      Login om te reageren
      • ravi zegt

        15 januari 2013 om 18:12

        @300e: kort maar krachtig

        Login om te reageren
      • kickass zegt

        20 januari 2013 om 22:08

        @300e: Ok, misschien is de SLS net iets mooier, maar veel zal het niet schelen.

        Login om te reageren
        • 300e zegt

          22 januari 2013 om 08:13

          @kickass: Alsjeblieft zeg. De A5 is prachtig maar de A7 is echt hondslelijk. Zoals al eerder genoemd net een schijtende hond. Zelfde verhaal als de Q5 en de Q7. Q5 echt een prachtige wagen maar de Q7 (zeker met kleine velgen) net een badkuip op wielen en mag nog niet eens in de schaduw van een ML, X5 en RR staan.

          Login om te reageren
  10. roberto zegt

    15 januari 2013 om 12:22

    Waar Audi zich normaal met de RS6/RS7/S8 op het zakelijke volk richt in Europa, gaan ze in Amerika gelijk over naar de rappertjes??

    Login om te reageren
    • solz zegt

      15 januari 2013 om 13:59

      @roberto: zakelijke markt? Dit zijn toch ‘patserauto’s’ pur sang (geldt evengoed voor AMG en M-modellen)

      Een normale A7 ziet er al imposant genoeg uit en rijdt vast ook nog eens stukken beter!

      Login om te reageren
  11. phaeton zegt

    15 januari 2013 om 12:27

    Tegen de 3 ton… Een M6 Gran Coupe en een 991 S cabriolet.

    Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    15 januari 2013 om 12:29

    Is er wat veranderd sinds het vorige topic dan?

    Login om te reageren
  13. besaram zegt

    15 januari 2013 om 12:29

    Gay met een grote G

    Login om te reageren
  14. patrick043 zegt

    15 januari 2013 om 12:45

    Als ik het geld had, dan doe mij maar de E63 S!

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      15 januari 2013 om 13:31

      @patrick043: CLS! Evenveel pk, stukken mooier :)

      Login om te reageren
  15. pieter-jan_catteeuw zegt

    15 januari 2013 om 12:49

    moeilijk maar ik denk rs6 – avants zijn de pure rs-sen

    hoewel – als de rs7 lichter is mag hij alsnog een nominatie krijgen

    s8 voor het interieur maar hij is wel te groot en verliest veel rs-coolheid

    de quattro letters mogen blijven maar de rs-bagdes moeten weg

    misschien toch de zeven – lijkt honderd kilo lichter – verliest een beetje avant-coolheid, maar is geheel wel een beetje sinister-stoer uitziende wagen waardoor hij die punten opnieuw binnenhaalt

    Login om te reageren
  16. mmot05 zegt

    15 januari 2013 om 13:16

    Mooiste front/lelijkste kont combinatie van audi

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    15 januari 2013 om 13:20

    Bah met een grote B. De CLS of M6 is toch vele malen mooier.

    Login om te reageren
  18. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 januari 2013 om 13:23

    The shitting dog maar dan snel… Kakkende windhond dus?

    Login om te reageren
    • solz zegt

      15 januari 2013 om 14:06

      @Svenska_Aeroplan_AB: het lijkt wel een saab uit betere tijden! :)

      Login om te reageren
      • 300e zegt

        15 januari 2013 om 21:06

        @solz: Saabs uit een ver verleden zijn mooie auto’s en deze is iets minder mooi in mijn ogen.. Idd net een schijtende hond die achterkant!

        Login om te reageren
  19. tunefuldjmike zegt

    15 januari 2013 om 13:27

    Als ik de keuze had was het toch een CLS 63 AMG geworden, sturen we hem bij brabus langs voor een kracht kuurtje. Laten we vervolgens de wereld de andere kant opdraaien.

    Login om te reageren
  20. popoff zegt

    15 januari 2013 om 13:42

    De 7…. genoeg gezegd, de lelijkste van alle Audi’s.
    Dan toch maar een RS6

    Login om te reageren
  21. bempi zegt

    15 januari 2013 om 13:59

    Bij foto 7 zou je denken dat het om een RS5 sportback gaat. Voor de rest veel van hetzelfde en veel gaap. Dikke velgen, 2 dikke uitlaten, wat motorische aanpassingen en nog meer tupperware shit erop om hem er dikker te laten uitzien dan een standaard A7.

    Login om te reageren
  22. christophera5 zegt

    15 januari 2013 om 15:59

    Mooie auto en zeer nette velgen dat eronder staan!

    Login om te reageren
  23. bmwe46csl zegt

    15 januari 2013 om 16:24

    Prachtige machine

    Login om te reageren
  24. kapiteinaudi zegt

    15 januari 2013 om 17:21

    Dit is echt gewoon het vetste ding op deze planeet!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      15 januari 2013 om 19:31

      @kapiteinaudi:
      Ech nie, dit ding is veul vetter….

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        15 januari 2013 om 20:10

        @jrk68: Smaken verschillen…..

        Login om te reageren
  25. drivingpleasure zegt

    16 januari 2013 om 00:49

    BAH met de grote letter B, de concurrentie zijn 10x mooier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North