• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi verslaat BMW op Europese premium-markt

Auteur: Alwood, gepost 16 januari 2011 om 11:48 – 178 Reacties

Audi wint gewoon!


Zoals in de sport, heb je ook bij autoverkopen regionale en mondiale klassementen. Lexus won in de VS, BMW won het WK. Volvo had niet zo’n zin in de competitie. En Audi dan?

Audi schopt gewoon kont in de thuiswedstrijd. BMW en Mercedes got nothing on Europe! Audi was niet alleen de sterkste groeier, ze haalden ook het hoogste absolute aantal. Zo hoog dat BMW haar cijfers nog even ‘na moest kijken’. Met 16% meer verkochte auto’s dan vorig jaar bleef Audi’s teller hangen op 623.536 verkochte auto’s in 2010. BMW haalde net de 609.196, Mercedes verkocht 586.146 auto’s.

Audi’s strategie lijkt dus te werken. Het grote aanbod van verschillende modellen zorgt niet voor kannibalisme, maar juist voor meer verkopen. Meer modellen is gelijk aan meer mensen die een Audi willen.

De bron meldt dat de doorslaggevende modellen voor deze eerste plek, de Audi A1 en Audi A7 waren. Ze hebben natuurlijk ook een verse A8 en vrij nieuwe A4 staan. De BMW 3-serie is 3 jaar ouder, de Mercedes C-klasse 1 jaar ouder. BMW had profijt van haar nieuwe 5-serie. Die blijkbaar toch nog een flinke kluif aan de oude A6 gehad.

Dit jaar verwacht men een verdere stijging van de verkopen voor de dure merken. Terwijl het totale aantal verkochte auto’s waarschijnlijk zal dalen. Audi heeft nog 4 jaar om BMW wereldwijd voorbij te streven. In 2015 willen zij definitief de grootste zijn. Of dat Audi gaat lukken?

Nog een kleine voetnoot. Jaguar en Land Rover zagen dit jaar ook een flinke groei: 9,2 procent. In totaal verkochten zij 94.035 auto’s. Marginaal als je het met de Duitsers vergelijkt, neem je het kleinere aantal modellen in de berekening mee dan doen ze het nog aardig. Bij Lexus bleef de teller steken op slechts 17.857 verkopen. Nu kijken wie het meeste Chinezen kan paaien.

Ook interessant!

  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • BMW en Mercedes
    BMW en Mercedes worden nog meer premium!
  • BMW is Mercedes voorbij
    BMW is Mercedes voorbij (en Audi helemaal)
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autoverkoop, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes, premium

Vorig bericht: « Tim Coronel wint buggy-klassement in Dakar Rally!
Volgend bericht: Video: de Ferrari Glickenhaus racer leeft »

Lees Interacties

Reacties

  1. davidve zegt

    16 januari 2011 om 11:49

    Hier gaan we weer…

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      16 januari 2011 om 11:52

      @davidve: I’m with him!

      Login om te reageren
    • majinstar zegt

      16 januari 2011 om 12:25

      @davidve:

      LOL inderdaad. Elke week publiceert autoblog wel een merk dat zich de beste mag noemen in de premium markt. Maar terug naar de realiteit met Audi, want wereldwijd lopen ze ver achter op BMW en Mercedes. :)

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        16 januari 2011 om 13:11

        @majinstar: Ik herhaal wat ik net gepost heb… Ga op een ander zeiken…Heb verder naar onder een mooie wagen voor je geplaatst… je mag later blij zijn als je dat kan betalen…

        Login om te reageren
        • davidve zegt

          16 januari 2011 om 13:25

          @xilver: Kom kom, geef toe zijn reactie is al veel minder “fanboy-achtig” dan we van hem gewoon zijn :P

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            16 januari 2011 om 13:28

            @davidve: Dat is ook weer waar.. blijft irritant. Beste jongen wil het precies niet leren.

            Login om te reageren
            • davidve zegt

              16 januari 2011 om 14:15

              @xilver: Ti’s inderdeed wel irritant maar ergens vind ik het ook wel amusant, het is gewoon grappig hoe sommige mensen hun oogkleppen gericht hebben naar 1 merk :P waarschijnlijk is dat ook het enigste merk waar deze personen mee gereden hebben ofwel gehersenspoelt worden door hun ouders.

              Login om te reageren
      • Jipp zegt

        16 januari 2011 om 13:26

        @majinstar: ver achter zeg jij, maar ze lopen wel op bmw in vriend. Cijfers zijn moeilijk voor je? Ook al eens de cijfers gezien in het thuisland van deze merken, ik denk dat je schrikt.

        Login om te reageren
    • Atenza zegt

      16 januari 2011 om 12:40

      @davidve: zucht.. inderdaad.. het gaat hier ook echt alleen maar om premium, duits en andere saaie zooi :S

      Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        16 januari 2011 om 14:21

        @Atenza: Het gaat hier om gevoelens en hoe je dat uitdrukt.
        Alleen experts zijn op dit artikel aanwezig. De expert in jennen en zuigen is er ook. Gewoon gas geven met die AUDI en alle BMWees aan gort rijden op de Autobahnn.
        Het kan ook over autokennis gaan. Dan ben ik ook een expert. Pak die AUDI en rij die BMW aan gort. In elke klasse. Behalve die LPG BMW !!

        Login om te reageren
    • Burdy zegt

      16 januari 2011 om 15:19

      @davidve: Tja ze blijven olie op het vuur gooien….

      Login om te reageren
    • rijgewoonbmw zegt

      17 augustus 2011 om 22:35

      k#t k#t k#t nog meer van die lelijke wannabee s op de weg!

      Login om te reageren
  2. dennisvb zegt

    16 januari 2011 om 11:55

    Ik vind het een behoorlijke prestatie dat ze qua aantallen zo dicht bij elkaar liggen. Verschil met bmw is 2.2% en met mercedes 6.5%, is toch ongeloofelijk. Wanneer gaat er ooit een merk niet uit duitsland bij de drie in de buurt komen?

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      16 januari 2011 om 12:00

      @dennisvb: Ik geloof dat dat nog lang zal duren… De Duitse drievuldigheid gaat gepaard met status. Mensen houden van status en geven dit niet graag af.

      Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        16 januari 2011 om 14:25

        @xilver: Ik geloof dat het binnekort mogelijk is.
        Als er uitsluitend Duitse Alfa`s gemaakt worden in Duitsland zie ik een kansje dat BMW zeker 50% van zijn markt ziet instorten.

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          16 januari 2011 om 16:20

          @boygeorge: Geen idee…BMW-rijders blijven meestal wel trouw aan het merk, tenzij er een of andere radicale verandering in komt.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            16 januari 2011 om 18:04

            @xilver: het design van bmw begint steeds meer tegen te vallen, etc!

            Login om te reageren
    • gregorius zegt

      17 januari 2011 om 16:04

      @dennisvb: Aangezien de source Bloomberg is (wat mensen zijn die veel van tabelletjes weten, maar wat minder van de inhoud), vraag ik me af of ze Mini hebben meegerekend. Die kan je gewoon zien als de A1 van BMW.
      En wat reken je mee bij MB: tellen de busjes die niet op een bedrijf gezet worden ook? (4 zit Vanio met ramen).

      Login om te reageren
  3. trigger565 zegt

    16 januari 2011 om 11:57

    Hieronder vindt u een 100-tal reacties van jaloerse fanboys die elkaar het licht in de ogen niet gunnen…

    Login om te reageren
    • trigger565 zegt

      16 januari 2011 om 11:59

      @trigger565: ohja, wereld > Europa => BMW > Audi

      Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        16 januari 2011 om 14:27

        @trigger565: Hier heb je er 1 persoonlijk.
        “Ford rules the World”. Europa ? Waar ligt dat ?

        Login om te reageren
  4. xilver zegt

    16 januari 2011 om 11:59

    Haha @ “Audi schopt gewoon kont”. Ondanks wat ik dacht over de overkill aan modellen boert Audi dus wel ontzettend goed o_O. Ziet er naar uit dat ze toch nog gaan bereiken wat ze willen bereiken, nl. grootste premiumbouwer ter wereld worden. De toekomst zal het ons vertellen.

    @ Alle fanboys… gelieve U in te houden of op te hoepelen… we hebben geen nood aan slecht onderbouwde statements van jochies die geen van de 3 Duitse premiums kunnen betalen… Wees blij voor het merk en ga in vrede!

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      16 januari 2011 om 13:50

      @xilver: Amen. Oja.. dikke hulde @topicfoto: Fick Jah! Heerlijk! :)

      Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      16 januari 2011 om 14:31

      @xilver: So you think you can dance? No way, Mr.Xilver.
      Ford rules the World. Step a side Audi, you better stay were you belong. Far away close to the Netherlands !!

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        16 januari 2011 om 16:22

        @boygeorge: Op het algemene vlak van wereldwijde autoverkoop heb je gelijk. Het is wel zo dat Audi ooit beweerde dat ze het grootste ‘premium’-merk van 2020 zullen zijn. Dus concurrerend met BMW en Merc. Dat deze 3 Ford nooit zullen voorbijsteken ben ik me wel meer dan bewust…deze firma’s vallen in het niets t.o.v. Ford.

        Login om te reageren
  5. Barnevelder zegt

    16 januari 2011 om 11:59

    Haha de F10 die moeite heeft met de C6? Haha LOL!

    Mooi resultaat.:)

    Login om te reageren
  6. the-budel-guy zegt

    16 januari 2011 om 12:01

    en weer snap ik niet dat mercedes als laatste staat.

    hoewel ik een groot audi fan ben zou ik af en toe ook een mercedes boven een audi verkiezen.
    zo als de C klasse en de A4 dan ga ik toch echt voor de C klasse.

    maar toch mooi dat audi het gelukt is

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      16 januari 2011 om 12:03

      @the-budel-guy: en nu maar wachten tot ze gaan zegen maar audi is niet premium.

      altijd leuk die reacties

      Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        16 januari 2011 om 14:33

        @the-budel-guy: Maar Audi is niet premium !

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          16 januari 2011 om 15:09

          @boygeorge: Sinds wanneer is dat niet het geval?

          Login om te reageren
          • rijgewoonbmw zegt

            17 augustus 2011 om 22:38

            nooit anders geweest ze zijn zelf diegene die de auto premium noemt!

            Login om te reageren
    • koenmb zegt

      16 januari 2011 om 13:09

      @the-budel-guy: Wat Mercedes C-klasse betreft, zullen klanten mss gewacht hebben op de facelift, die er nog maar net is en pas zijn invloed in 2012 zal hebben. Verder is ook de E-klasse ook al niet zo nieuw meer en ik denk dat de meesten dan een BMW 5 verkiezen (ik ook trouwens). De CL en S zijn gefacelift, maar heeft dat zoveel invloed gehad op de verkoop?

      Ik denk dat de nieuwe CLS, SLK en gefacelifte C-klasse (& Coupe) beter nieuws voor Mercedes gaan brengen in 2011. Uiteraard heeft Audi ook de nieuwe A6, die ondanks de gelijkenissen met andere Audimodellen er toch weer prachtig uitziet. De RS3 is ook leuk speelgoed. BMW komt dan weer met de M1, M5 (hoe lang moeten we daar nog op wachten?) en 6-serie Coupe&GranCoupe. Misschien ook al een nieuwe 3-serie?

      Ik heb geen idee wat dat gaat geven. Allesinds proficiat aan Audi voor de meeste Europese verkopen. Dit gebekvecht zorgt voor zeer harde concurrentie en de wagens worden er alleen maar beter van.

      Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    16 januari 2011 om 12:02

    Kannibalisme bestaat niet. Als men één model Audi koopt in plaats van het andere model Audi, dan heeft Audi nog steeds een auto verkocht.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      16 januari 2011 om 12:26

      @Jochempie: In absolute verkoopcijfers heb je inderdaad gelijk, als je het een stukje verder doorrekend naar omzet in winst misschien niet. Een duur model heeft een hogere winstmarge, dus zal een kleiner en goedkoper model uiteindelijk toch voor kannibalisme kunnen zorgen.

      Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        16 januari 2011 om 14:42

        @jzaero: Leuk bedacht maar niet correct.
        10 x kleine audi brengt meer op dan je denkt aan totaal omzet, onderhoud, assessoires etc.
        1 x dikke audi is alleen maar mogelijk als er 10 kleintjes worden verkocht.
        Dit heet geen kanibalisme, dit heet riscoverspreiding.
        AUDI rust op 8 en bijna 9 modellen.
        Dat is ter beeldvorming een huis op palen zetten.Hoe sterker je fundament, hoe meer kans om in de ruimste zin van het woord te overleven.

        Login om te reageren
    • trigger565 zegt

      16 januari 2011 om 12:36

      @Jochempie: Stel je voor dat maar één klant hebt die telkens een A4 koopt. Ontwikkel je nu een A6, en die klant koopt die, dan maak je verlies, aangezien je nu de ontwikkelingskosten van zowel de A6 als de A4 spreidt over diezelfde klant. Je winstmarge wordt dus kleiner. Wanneer je echter nieuwe klanten aantrekt, is het een ander verhaal

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        16 januari 2011 om 13:01

        @trigger565: Fabrikanten moeten verschillende smaakjes op de markt brengen en daar komen hogere ontwikkelingskosten bij kijken. Maar die kosten zijn slechts een deel van de nettoprijs per auto. Het grootste gedeelte is productie. Daarbij komt ook dat fabrikanten onderdelen verspreiden tussen verschillende modellen, waardoor de ontwikkelingskosten nog beter binnen de perken gehouden kan worden.

        Login om te reageren
        • trigger565 zegt

          16 januari 2011 om 13:36

          @Jochempie: je kan er toch niet onderuit dat als je 2 modellen ontwikkelt voor hetzelfde segment, en dus in principe weinig tot geen extra klanten aantrekt, je ontwikkelingskosten stijgen zonder dat je inkomsten stijgen, aangezien er een verplaatsing van de klanten naar het ander product is, maar geen verhoging van de verkopen. Die nieuwe smaakjes zijn juist nodig om extra klanten aan te trekken.
          Audi raakt weg met al aar verschillende modellen omdat ze ze allemaal iets anders positioneert en dus telkens een iets ander segment klanten aanspreekt. Er zullen echter procentueel gezien minder A3-s en A6-s verkocht zijn dan 10 jaar geleden aangezien sommige overstappen naar een A1 of een A5, maar Audi met deze diversificatie doen om competitief te blijven…

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            16 januari 2011 om 13:44

            @trigger565: Ik zie geen twee modellen van Audi die in één segment opereren, kun jij mij die noemen? Dan laat ik jou weten dat het in ieders eigen optiek is of twee modellen zich in hetzelfde segment bevinden.

            Login om te reageren
            • trigger565 zegt

              16 januari 2011 om 14:01

              @Jochempie: Ik zeg toch ook net dat Audi elk model in een iets ander segment positioneert. Toch kan je nog altijd spreken van een kleine overlap, bijvoorbeeld:
              10 jaar geleden kocht een manager die een grote auto wou, een A8. Nu heeft hij de keuze tussen een A7 en een A8. Een groot deel van de klanten zal waarschijnlijk nog steeds kiezen voor de ouwe getrouwe, maar een deel zal misschien wel voor de A7 kiezen omdat ze die 3 zitplaatsen achteraan misschien niet nodig hebben. Audi ontwikkelt hier dus 2 modellen voor dezelfde doelgroep. Natuurlijk heeft ze met de A7 ook nieuwe klanten aangetrokken onder de vorm van klanten die een sierlijke grote auto willen, een segment dat als eerste is aangeboord door Mercedes met de CLS. Je kan dus het concept van kannibalisatie hier niet uitsluiten. Maar indien het aantal klanten +de grotere winstmarge die op de A7 zit omdat onderdelen ontwikkelingskosten kunnen gedeeld worden, groter is dan de ontwikkelingskosten en de trade-off van de A7 onder de vorm van Audiklanten die ipv een A6 of A8 een A7 hebben gekocht, dan is Audi dus goed bezig. En dat laatste geldt hier blijkbaar.

              Login om te reageren
              • Jochempie zegt

                16 januari 2011 om 14:22

                @trigger565: Ik denk dat de klant eerder kiest tussen een A8 en een BMW 7-serie dan tussen een A8 en een A7.

      • As_long_as_it_is_fast zegt

        16 januari 2011 om 14:25

        @trigger565: ontwikkelingskosten worden NIET ingebracht bij de kostprijs van een auto. Die worden ingebracht als periodekost en hebben enkel een resultaat op de jaarrekeningresultaat, niet op uw omzet.
        Beeld je anders maar eens in wat de bugatti had moeten kosten als ze daar alle ontwikkelingskosten hadden ingebracht.

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          16 januari 2011 om 14:29

          @As_long_as_it_is_fast: dat moest duidelijk zijn ‘een effect op het jaarrekeningresultaat’

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            16 januari 2011 om 14:35

            @As_long_as_it_is_fast: Aan de andere kant wordt de hoogte van de ontwikkelingskosten vóór de aanvang van het ontwikkelen van een model vastgesteld, gebaseerd op de verwachte nettoprijs en verkoopaantallen.

            Login om te reageren
            • As_long_as_it_is_fast zegt

              16 januari 2011 om 15:18

              @Jochempie: 80% van de kosten wordt inderdaad vastegelegd preproductie. Maar als we het hebben over echte ontwikkelingskosten en de jaren research die vooraf gaan aan een goede V12 bijvoorbeeld, is het onmogelijk de kosten hiervan te spreiden over het aantal motoren die gemaakt wordt. Zeker in het geval van de bugatti.

              Login om te reageren
            • As_long_as_it_is_fast zegt

              16 januari 2011 om 15:21

              @Jochempie: en de nettoprijs wordt vaak gemaakt adhv cost-plus pricing. Naam suggereert het al, eerst kosten en dan daarbij een winstmarge die dan leidt tot de prijs. Andere methode is via marktprijs en dan is de kunst uw kosten te minimaliseren zodat je aan de marktprijs komt.

              Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      16 januari 2011 om 14:12

      @Jochempie: Ongelooflijk lees eens een boek ofzo voor je zulke dergelijke domme uitspraken doet. Als iemand altijd een A6 gekocht heeft en nu ineens een A5 koopt dan is er sprake van kannibalisme binnen je productportfolio. De product manager van de A6 zal dan ook zeker niet blij zijn als veel van ‘zijn’ klantjes overstappen naar een A5. Kannibalisme binnen je productportfolio staat helemaal los van of Audi concern breed meer/minder auto’s verkoopt.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        16 januari 2011 om 14:21

        @gedwongenleaser: Wauw, de klant koopt een A5 terwijl hij ook een BMW 5-serie kan halen. Een ramp voor Audi, inderdaad!

        Login om te reageren
        • gedwongenleaser zegt

          17 januari 2011 om 17:42

          @Jochempie: hmm ok, je hebt er schijnbaar oprecht geen kaas van gegeten, sorry dat ik mijn tijd verdoe met een serieuze reactie.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            17 januari 2011 om 17:53

            @gedwongenleaser: Doe maar niet nee, ik deed geen 13-in-een-dozijn-studie dus ik heb geen verstand van 13-in-een-dozijn-onderwerpen.

            Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    16 januari 2011 om 12:20

    snap niet dat ze de A1 als mede oorzaak van het succes benoemen ding verkoopt toch voor geen meter kan me ook niet voorstellen dat de A7 zoveel extra in de schaal heeft gelegd

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      16 januari 2011 om 12:23

      @E34M5Touring: ja lol de A7 zijn ze dan al geleverd? ik dacht het niet!

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        16 januari 2011 om 12:27

        @KaCh1ng: Jep. Zie ze regelmatig staan. Persoonlijk vind ik de CLS toch nog een stuk eleganter! De A7 is al zo’n 2-3 maanden leverbaar?

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          16 januari 2011 om 12:31

          @jzaero: ik had gehoord dat er wachttijden waren van 1 jaar al.. daarom vroeg ik me af als ze geleverd zijn, ik heb er nog geen gezien op de baan in belgië

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            16 januari 2011 om 14:16

            @KaCh1ng: toevallig ik wel, op be kenteken, nieuwe stijl, bij antwerpen!

            Login om te reageren
        • Jipp zegt

          16 januari 2011 om 14:15

          @jzaero: a7 stond halverwege november in de showroom!

          Login om te reageren
    • xilver zegt

      16 januari 2011 om 13:07

      @E34M5Touring: De A1 verkoopt als zoete broodjes aan een 2-jarige met een glucoseverslaving…

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        16 januari 2011 om 14:31

        @xilver: inderdaad. De A1’s die dit jaar nog moeten gebouwd worden zijn al verkocht. Geen succes zegt em dan…

        Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        16 januari 2011 om 14:48

        @xilver: Dat zei mijn kleinzoon ook. Opa mag ik die A2 hebben met Sinterklaas ?

        Login om te reageren
  9. KaCh1ng zegt

    16 januari 2011 om 12:20

    audi = #1 , ik leef in europa , wat kan de rest van de wereld mij schelen :)

    Login om te reageren
    • vwally zegt

      16 januari 2011 om 12:43

      @KaCh1ng: zo is het maar net ;)!

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      16 januari 2011 om 16:24

      @KaCh1ng: I quote: “In de middelbare school leren we hoe… microscopisch kleine wezentjes zich ongeslachtelijk voortplanten op de bodem van de oceaan… WHO gives a FUCK, ik kom daar nooit”

      Login om te reageren
  10. janklaassen zegt

    16 januari 2011 om 12:25

    Je kan zeiken wat je wilt; maar dit zijn gewoon cijfers waar niemand onderuit kan. (geweldig al die fanboyreacties)

    Login om te reageren
  11. love4sportcars zegt

    16 januari 2011 om 12:34

    als je even een dagje in de(grote)stad doet kom je wel een paar a7’es en a1’tjes tegen.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      16 januari 2011 om 12:42

      @love4sportcars: ik woon in A’dam en werk in Oud-Zuid. Nog nooit een A7 gezien. De enige die ik heb gezien stond binnen bij PON. En lelijk dat ie is!!

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        16 januari 2011 om 13:24

        @Atenza: Dan moet je ook op normale plaatsten wonen, zie er iedere dag een rijden.

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          16 januari 2011 om 19:58

          @Jipp: hij heeft het over de grote stad (A’dam dus) en Oud-Zuid is een dure wijk (dus dure auto’s). Dus lul verder niet zo slap. Overigens woon ik zelf in Zeeburg, ook erg fijn en burgerlijk ;)

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            17 januari 2011 om 18:47

            @Atenza: Mijn ouders wonen in Vught, ik weet niet of je dat kent, en dan in het bos, daar rijden zat audi’s rond. En daar wonen niet van die mensen die in oud zuid gaan wonen omdat dat de place to be is. Ik in een dorp bij den bosch, en moet daarvoor door een normale burgelijke wijk, ook daar staan gewoon de courante audi modellen. Dus het zegt meer iets over de smakeloosheid van de stad Amsterdam zelf, ook al is hij zo groot, dat is eindhoven ook.

            Login om te reageren
            • Atenza zegt

              17 januari 2011 om 19:02

              @Jipp: wat ben je toch raar. het ging over wat HIJ zei. Een grote stad, en dat is Vucht niet. En hier zie je ook Audi’s, daar ging het ook niet om. Het ging om de A7. Koop wat hersenen en kom dan pas terug aub

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                17 januari 2011 om 19:43

                @Atenza: Jij hebt echt geen benul van waar je het nu over hebt he…. zoek eerst maar is uit wat Vught is. Dan zie je dat toch iets representatiever is dan die o zo belangrijke hoofdstad waar onze regering niet eens zit.

              • Atenza zegt

                17 januari 2011 om 21:27

                @Jipp: LEZEN, domme kut! Daar ging het helemaal niet over. Overigens ken ik Vught sowieso wel en ook die wijk waar jij het over hebt. Maar nogmaals; LEZEN! Is dat nou echt zo moeilijk?
                .
                Welk deel van “als je even een dagje in de(grote)stad doet kom je wel een paar a7?es en a1?tjes tegen.” en “ik woon in A’dam (red: grote stad) en werk in Oud-Zuid. Nog nooit een A7 (red: A7 dus!! Niet alle Audi’s) gezien.” snap je niet?

              • Jipp zegt

                17 januari 2011 om 22:59

                @Atenza: daarom zeg ik, misschien moet je in normale steden gaan wonen, waar ze wel smaak hebben. of heb je dat niet zien staan?

          • fean zegt

            13 maart 2012 om 19:54

            @Atenza: slecht verhaal in “oud zuid” wonen veel wannabees rich followers.. naar alle waarschijnlijkheid houden ze maar weinig in de maand over. Dure auto’s..neuh niet oud-zuid, this meer een hogere middenklasse zoals A3-A4+ een beetje de Beemert 1-3. Echte 100K+ auto zie je niet zo snel.

            Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        16 januari 2011 om 14:51

        @Atenza: Ik heb je toch gewaarschuwd, zeg nou niet dat je in Amsterdam woont. Ik woon in de Orteliusstr.
        Daar is geen enkele Audi.

        Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        17 januari 2011 om 22:02

        @Atenza: 3000km in de maand op 2/3 van alle snelwegen van NL, nog nooit een A7 gezien…. maar wat is het punt? Jipp leeft in zijn eigen wereldje, wat hij ziet is waar en verder heeft iedereen die het niet met hem eens is het altijd mis…..

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          17 januari 2011 om 22:07

          @w0o0dy: het is natuurlijk compleet ondenkbaar dat we allemaal de maar liefst 36 A7’s die vorig jaar in NL op kenteken zijn gezet hebben gemist…. how would that be possible?

          Login om te reageren
          • Atenza zegt

            17 januari 2011 om 22:51

            @w0o0dy: die staan alle 36 natuurlijk in Vught..

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              17 januari 2011 om 23:02

              @Atenza: ik weet dat er 2 in vugh staan, en jij wil alleen mazda achterwerken zien, hou toch op hangende lijn etc. Het is een mooie auto, klaar. En je ziet het pas als je hem echt hebt gezien.

              Login om te reageren
              • Atenza zegt

                17 januari 2011 om 23:12

                @Jipp: ik heb hem al in het echt gezien, bij Pon. Daar stonden er toen twee. Van voren en schuinvoor niks aan het handje, tot je die hondslelijke en zware poepkont ziet en van achter oogt ie al erg gedateerd

              • Jipp zegt

                17 januari 2011 om 23:54

                @Atenza: dat is jou mening over de achterkant. Maar dat vindt niet iedereen.

              • Jochempie zegt

                18 januari 2011 om 09:44

                @Atenza: Ik heb ‘m ook bij PON gezien. Hij valt me niet tegen, had een meer 5-serie GT-niveau van lompheid verwacht. Heeft Audi netjes opgelost.

              • Atenza zegt

                18 januari 2011 om 21:22

                @Jochempie: 5 GT is een heel andere auto

            • w0o0dy zegt

              18 januari 2011 om 09:34

              @Atenza: ik denk dat Jipp een beetje in de war is omdat ook hij die modellen niet meer uit elkaar kan houden… zal wel de A5 hebben gezien, die kom je nog wel eens tegen… of wat dat nou toch de A4? Of toch de A6? Of toch de A8? nou ja, laat maar wat boeit het?

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                18 januari 2011 om 12:40

                @w0o0dy: Ik ben alles behalve in de war over welk model het nu is.

        • Atenza zegt

          17 januari 2011 om 22:53

          @w0o0dy: ik hoop dit iig niet veel te zien..

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            18 januari 2011 om 09:43

            @Atenza: Ik wel, lekker hoekig, lekker massive, maar toch elegant.

            Login om te reageren
  12. 205GTI16 zegt

    16 januari 2011 om 12:34

    Ik vind het geen wonder op elke hoek van de straat zie je tegenwoordig het merkje met de 4 ringen staan….

    En dan komen ze aan met de tittel ‘premiummerk’, hetzelfde geld overigens voor merken als BMW en Mercedes. In mijn ogen is er niks premium aan maar is een betere bewezen tittel dus massaproduct :)…….

    Voor mij persoonlijk en reden geweest om een RS6 te laten staan en heb mezelf een Jaguar XJR aangeschaft een stuk exclusiever dan bijv. een Audi….

    Login om te reageren
  13. tkoote zegt

    16 januari 2011 om 12:41

    Kan me nog een autoblog bericht herinneren dat de Audi A1 slecht verkocht; blijkt ‘ie nu opeens groot veroorzaker van de winst van Audi te zijn :S

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      16 januari 2011 om 14:34

      @tkoote: Ze halen hun verkoopscijfers heus wel.
      http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110107_021

      Login om te reageren
  14. integralechubasco zegt

    16 januari 2011 om 12:41

    als bij bakker A de tompouce 10 cent goedkoper is als bij bakker B dan is het logisch dat bakker A meer tompoucen verkoopt. Maar de vraag is natuurlijk… wie verdient er het meest op een tompouce…? Wie maakt er het meeste winst? Wie houdt de lange termijn winst het best in de gaten? Wie verkoopt tompouzen die eigenlijk al over datum zijn?

    Ik denk dat Mercedes zo stilletje op de achtergrond stiekem het best boert… zij zijn toch de slimste jongetje van de klas… Ze hebben tenminste meer eigenwaarde en mengen zich niet in de moddergevechten tussen audi en bmw.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      16 januari 2011 om 13:12

      @integralechubasco: Kijk, dat denk ik nou niet.
      Mercedes en BMW moeten de ontwikkelkosten alleen op het model zelf terugverdienen. Audi onderdelen komen (soms een jaartje later, maar dat is nog voordeliger, omdat je dan de kosten ook nog uitsmeert over de tijd) in de andere merken van VAG terecht. Dat navigatie-systeem dat hier vaak langs kwam omdat ie gejat wordt, zit in miljoenen auto’s. Die van Merc en BMW niet. Idem voor motoren, platforms enz…

      Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      16 januari 2011 om 14:57

      @integralechubasco: Kijk, dat denk ik nou ook.
      Als die tompoesjes bij bakker A 20 cent duurder worden maar wel 30% lekkerder zijn, dan koop ik er 2 ipv van 3.
      OT. Deze boeren logica is ook toepasbaar voor een Audi en daarom koop ik liever een FORD F650.

      Login om te reageren
  15. Atenza zegt

    16 januari 2011 om 12:43

    Bijna elke ‘normale’ auto is massaproduct. Ook BMW’s, Mercedessen en Audi’s worden geleast. En veel Audi-rijders zijn ex-VW rijders die een tandje hoger willen maar nog altijd wel anoniem. Nogal wiedus dat ze goed scoren

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      16 januari 2011 om 14:59

      @Atenza: That`s right on the spot.
      Incognito in stijl.

      Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    16 januari 2011 om 12:44

    Ik denk dat in aantallen met name de A5(sportback) een grote winst voor Audi betekent en de A1 en A7 vullen gaten waar Audi geen aanbieding had. Zelfs als het marktaandeel laag is zorgen die modellen dus toch voor een grote toename. De A1 is misschien geen verkooptoppr maar het zijn wel bijna allemaal NIEUWE klanten voor Audi. Overigens helpt het ook dat de audi’s tegenwoordig qua wegligging en balans veel beter zijn dan vroeger. Persoonlijk zou ik niet heel blij worden van een Audi en vind ik ze duur, maar een Audi als dagelijks vervoer is zeker geen straf. Jammer dat er steeds meer lompe lullo’s in rijden die niet weten hoe ze zich eigenlijk zouden moeten gedragen. Zie trouwens rgelmatig erg kinderachtig gedrag van bmw rijders naar Audi’s toe, ziet er naar uit dat die figuren zich bedreigd voelen… hun status wankelt (in hun beleving).

    Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    16 januari 2011 om 12:47

    Zolang je er zelf geen ene reet aan hebt als Audi (ofzo) meer verkoopt, zo interesseren deze berichten mij niets. Of wordt ik er rijker van dan ? Nee toch !

    En volgens mij wijzigt Audi de doelstelling al 20 jaar….nu is het weer 2015….daarna 2018…bladieblad…boeie !

    Login om te reageren
  18. norge zegt

    16 januari 2011 om 12:53

    Exclusiviteit is toch het echtte premium?
    Dus als ieder in een Audi rijdt geef mij dan maar een ster
    ;)

    Login om te reageren
  19. NLBUURMAN zegt

    16 januari 2011 om 12:58

    A7 en A1 doorslaggevend? ik heb nog geen A7 zien rijden, en slechts 10 A1’s ofzo.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      16 januari 2011 om 14:13

      @NLBUURMAN: a1 is pas 4 maanden leverbaar, a7 nog korter…

      Login om te reageren
  20. rufctr01 zegt

    16 januari 2011 om 13:00

    Audi is totaal niet premium. Dezelfde techniek als een VW dus kan nooit echt goed zijn.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      16 januari 2011 om 13:09

      @rufctr01: Lees mijn mijn reactie…. en ga daarna een Aixam huren, want veel verder zal je toch niet geraken…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        16 januari 2011 om 13:49

        @xilver: Nou, die Cuore erachter lijkt me ook nog wel haalbaar hoor…

        Login om te reageren
      • Jipp zegt

        16 januari 2011 om 14:12

        @xilver: anders misschien nog wel een zeer premium lada 110, die heeft niemand daar, dus ook nog zeer exclusief!

        Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        16 januari 2011 om 15:10

        @xilver: Of een premium Zombie Attacka Ford F650.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          16 januari 2011 om 17:18

          @boygeorge: die zie ik niet op deze foto, wel nog een sirion als t moet.

          Login om te reageren
          • boygeorge zegt

            16 januari 2011 om 17:54

            @Jipp: Die vind ik leuk, compleet over het hoofd gezien.
            Premium sinds 1983.

            Login om te reageren
  21. vwally zegt

    16 januari 2011 om 13:05

    ach mensen, dat gezeur over ‘premium’ ook altijd..

    HEt woord premium is verzonnen door marketing lui zodat mensen als jullie(lees: mensen die zeiken over wel of geen premium)extra gemotiveerd raken om zo’n auto te kopen, terwijl ik haast durf te wedden dat helft rondrijdt in een fiat punto oid.

    Wat maakt het uit of je buurman je auto wel of niet mooi vindt, zolang jij er maar fijn in rijdt, toch?

    Andere merken afkraken, ook zoiets.. als iemand graag bmw rijdt, let it be.. ga dan niet zeiken dat bmw’s in de winter niet vooruitkomen blablabla terwijl je zelf je rijbewijs nog niet eens hebt..

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      16 januari 2011 om 15:12

      @vwally: Ik rij een premium Ford Sierra 1983.

      Login om te reageren
  22. Dimocash zegt

    16 januari 2011 om 13:07

    ik zie helaas veel a3’s met een 1.2 tsi en attraction line zonder opties….
    maw een skere a3….
    als bmw voor hun 1 serie ook zulke goedkope varianten maakt zullen ze hier in nederland ook meer verkopen.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      16 januari 2011 om 14:35

      @Dimocash: Volgens mij verkoopt BMW een 116i voor +- 27k. Net zo duur als een instapper A3…

      Login om te reageren
      • Dimocash zegt

        16 januari 2011 om 14:54

        @Rob: in de lease is een kale a3 net iets duurder dan een golf.
        een 1 serie instapper is wat duurder.

        Login om te reageren
  23. mout zegt

    16 januari 2011 om 13:19

    Ideetje. Kunnen we niet een interactief topic maken over wat premium eigenlijk is?
    Ik zou aandragen: Een hoger dan gemiddelde prijs in het segment, bij minder ruimte-aanbod. (voorbeeld: A3 kleiner en duurder dan Octavia)
    Maar dat wordt weer goedgemaakt met mooie materialen in het interieur, en meer mogelijkheden om hem naar eigen smaak samen te stellen. Met die dure optielijsten, ja.
    Verder zou ik zeggen: auto’s die bij grote kilometrages niet te hard slijten, en betrouwbaar blijven.

    Login om te reageren
  24. Jipp zegt

    16 januari 2011 om 13:22

    Dit doen ze gewoon goed, daarbij zijn het hele mooie auto’s en niet over de top, zoals andere merken in dit segment. Ook die nieuwe modellen zoals in mindere mate de A7 maar zeker de a1 zullen hebben bijgedragen aan dit succes. Het is een tree op naar een hogere stap, beste van deze 3 in de wereld.

    Iedereen die verkondigd, audi is een opgeleukte VW, rij in beide en ervaar de verschillen zelf eens.

    Login om te reageren
  25. tripple zegt

    16 januari 2011 om 13:25

    premium, in afrika is een fiets premium
    ga je naar manchester united of chelsea
    dan is daar bmw of audi voor losers..

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      16 januari 2011 om 13:29

      @tripple: Ken ik goede mop over… negers en fietsen…maar die zal ik maar voor mezelf houden (racism ban ofzo) ;-)

      Login om te reageren
      • Seroo zegt

        16 januari 2011 om 13:37

        @xilver: Het blijft toch in de familie.

        Login om te reageren
        • Seroo zegt

          16 januari 2011 om 13:38

          @Seroo: De mop dan hè :P.

          Login om te reageren
  26. pvver zegt

    16 januari 2011 om 13:33

    Volgens mij is MINI ten onrechte buiten de cijfers gehouden. Zeker nu audi’s a1 wel meetelt.
    Totaal BMW wordt dan 750379, ruim meer dan audi

    Een interessante nuancering bevatten de cijfers van december:
    BMW 51894 BMW incl MINI 67698 Audi 46611 en Mercedes 43085.
    Dit bevestigt de trend die al enige maanden zichtbaar is, nl. dat de verkopen van audi ook in europa t.o.v. BMW en Mercedes achteruit hollen.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      16 januari 2011 om 13:54

      @pvver: Mini is geen BMW, dus is het maar normaal dat het niet meetelt. A1 is wel een Audi, dus normaal dat die wel meetelt. Anders zou je ook de verkopen van de Seat Exeo kunnen meetellen, met het argument dat het eigenlijk een A4 is.

      Uiteindelijk maken die verkoopcijfers allemaal niets uit. Als de firma goed draait, zijn ze content. Dat de andere dan, eventueel slecht op papier, meer verkocht heeft, tja…

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      16 januari 2011 om 14:08

      @pvver: je doet je naam eer aan met zulke uitspraken. Er staat toch geen bmw logo voor op de mini? bij de a1 is dat wel het geval. Daarbij heeft bmw in nederland al geprobeerd veel auto’s in schijn te verkopen, dat kan ook in een hoop andere landen zo zijn. Daarbij heeft bmw haar topmodel afgelopen jaar vernieuwd, die ook niet echt zorgt voor een verkoopboost schijnbaar….

      Login om te reageren
      • leone zegt

        17 januari 2011 om 05:47

        @Jipp:

        Audi A4tje versus een Seat Exeo. Kun je lachen wat beter rijdt. Audi maakt goed rijdende auto’s maar bieden niet het comfort van MB noch de rijeigenschappen van BMW. Gelukkig hebben ze wel voorwielaandrijving wat de norm is in deze klasse.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          17 januari 2011 om 18:44

          @leone: Weet jij uberhaupt wel iets van deze auto’s, heb je er ooit al is in gezeten, laat staan gereden? Een exeo is een vorig model a4, een vriend van me heeft een exeo, alleen het huidig model a4 rijdt toch net iets beter, toevallig ga ik die rijden binnekort. Daarbij Is het interieur van deze 3 toch echt beter bij Audi, evenals het comfort wat net zo goed is. Van de rij-eigenschappen kun je ze gewoon met elkaar vergelijken.

          Login om te reageren
  27. CSL zegt

    16 januari 2011 om 13:42

    Niet dat de verkoopcijfers mij wat boeien als het maar goed gaat, maar hoeveel van die audi’s waren voorwielaangedreven? 90%?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      16 januari 2011 om 13:55

      @CSL: Want RWD is ‘premium’… :roll:

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        16 januari 2011 om 14:39

        @Esprit_de_Flandre: Inderdaad. De aandrijving heeft niets met ‘premium’ te maken.

        Login om te reageren
      • leone zegt

        17 januari 2011 om 05:48

        @Esprit_de_Flandre:

        Nee FWD is premium en RWD is budget.

        Login om te reageren
    • mout zegt

      16 januari 2011 om 20:44

      @CSL: Niet dat de verkoopcijfers mij wat boeien als het maar goed gaat, maar hoeveel van die audi’s waren grijs? 90%?

      Login om te reageren
  28. Freewarefreak zegt

    16 januari 2011 om 13:48

    “..Audi’s strategie lijkt dus te werken. Het grote aanbod van verschillende modellen zorgt niet voor kannibalisme, maar juist voor meer verkopen. Meer modellen is gelijk aan meer mensen die een Audi willen..”

    Gefeliciteerd Audi. Ga zo door! Soms heb ik het gevoel dat ik er verstand van heb.. ;)

    http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/14/saab-werkt-hard-aan-een-9-5-coupe#comment-2618816

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      16 januari 2011 om 14:00

      @Freewarefreak: Ja, maar voor Audi is het een pak gemakkelijker om een uitgebreide modellijn te hebben, dankzij de steun van VW. Saab alleen zal het moeilijk hebben, en als er dan nog eens een model flopt dan krijgen ze echt problemen. Van de A1 zeggen ze dat het niet goed verkoopt – zullen we nog moeten zien – maar als dat zo is dan wordt een groot deel van de ontwikkelingskosten nog terugverdiend met de Polo, volgende Fabia, etc…

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        16 januari 2011 om 14:10

        @Esprit_de_Flandre: Ik las in het artikel dat die saab coupe op het zelfde onderstel zou staan als de insignia coupe en het gewoon broertjes waren… In dat geval heeft saab het al een stukje minder moeilijk. De a1 verkoopt wel, alleen nog niet de hoge verwachting die audi voor ogen had, 50000 het eerste jaar blijft steken op iets minder dan 30000 wat ook aardig veel is.

        Login om te reageren
      • Jipp zegt

        16 januari 2011 om 14:11

        @Esprit_de_Flandre: overigens is er nergens anders in de VAG stal een a8 achtige te vinden, op de pheaton na, geen a7 achtige te vinden, geen tt achtige of iets dergelijks.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          16 januari 2011 om 14:22

          @Jipp: Ik heb het niet over ‘achtigen’. Meer over technologie die gedeeld wordt, en dus de ontwikkelingskosten verspreidt over meerdere modellen van meerdere merken. Dat geldt dus ook voor A8, A8, TT, …

          Dat de 9-5 Coupé niet onmogelijk is dankzij de Insignia-basis, idd. Maar om bvb. een eigen terreinwagen te lanceren, of een grote 9-7…

          Login om te reageren
          • As_long_as_it_is_fast zegt

            16 januari 2011 om 14:40

            @Esprit_de_Flandre: :D het is wel niet de bedoeling een model 2x te noemen e! de A8 en de A8, dan nog de TT en de TT zeker? :p

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              16 januari 2011 om 17:58

              @As_long_as_it_is_fast: A7 dus…

              Login om te reageren
          • Jipp zegt

            16 januari 2011 om 15:02

            @Esprit_de_Flandre: Dat is waar, ze delen natuurlijk makkelijk techniek uit, maar dat doet ieder concern, er is geen merk meer onafhankelijk.

            Terugkomend op onderwerp saab, ze hebben al de suv techniek uit het GM tijdperk. Een 9-7 zouden ze eventueel kunnen ontwikkelen met volvo natuurlijk, dat zal voor volvo ook in kosten kunnen schelen, in hoeverre dit de chinezen interesseert.

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              16 januari 2011 om 18:04

              @Jipp: Hmm, weet niet. Denk niet dat Volvo hier zin in zou hebben. Ze zitten op dezelfde, niet al te grote, thuismarkt. Ze doen het daar allebei goed, maar verregaande samenwerking zie ik niet direct gebeuren. Daarnaast heeft Volvo nu z’n eigen Big Daddy, Geely. Niet dat daar de eerste jaren veel van tech van zal komen, integendeel, de tech van Volvo zal naar Geely gaan, maar dat brengt ook op.

              Saab zal moeten samenwerken met anderen, BMW bvb. volgens de geruchten.

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                16 januari 2011 om 18:13

                @Esprit_de_Flandre: daar heb je ook weer gelijk in, echter welk voordeel heeft saab voor BMW, die moeten downsizen en werken ook al samen met PSA…

                Ik denk dan dat Saab het toch alleen zal moeten gaan doen. Echter kunnen ze ver komen door onderstellen te verlengen of verkorten etc.

              • Esprit_de_Flandre zegt

                16 januari 2011 om 19:03

                @Jipp: Voordeel voor BMW is schaalvergroting. 30.000 extra auto’s waar die platforms/motoren/andere meuk in komt. Ze doen niet alleen foefke-stoei met PSA…
                http://www.autoblog.nl/archive/2010/09/01/bmw-bespaart-100-miljoen-door-samenwerking-met-daimler

                En in ware ‘Moordwijven’-stijl, iedereen n**kt iedereen.
                http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/01/toyota-ziet-samenwerking-met-daimler-wel-zitten

                Misschien moet ik mijn mening van ‘geen samenwerking met Volvo mogelijk’ binnenkort wel herzien…

  29. MichaelvdBroek zegt

    16 januari 2011 om 13:56

    BAM!

    Login om te reageren
  30. As_long_as_it_is_fast zegt

    16 januari 2011 om 14:46

    Ik zal zeggen hoe het zit.
    Audi is premium.
    BMW is premium.
    Mercedes is premium.
    Het is toch duidelijk dat hier drie grootmachten aan het werk zijn? En bij elk merk heb je de echte fanboys (die zich hier massaal uiten op AB) en die zorgen voor een stabiele basis aan verkopen. Dan heb je nog de mensen die eens afwisselen. Mensen die BMW kopen kopen enkele jaren later eens een Mercedes, gewoon ter afwisseling. Deze klanten zorgen voor verloop bij BMW maar zijn nieuw bij Mercedes. Maar Mercedes heeft op haar beurt klanten die overstappen, en zo blijft die zijn gangetje gaan. Er is geen superieur merk onder deze 3. Niet qua kwaliteit, niet qua prestaties en al zeker niet qua verkopen.

    Login om te reageren
  31. G-Ammo zegt

    16 januari 2011 om 14:56

    (Fanboy mode)
    Zal ik jullie is zeggen hoe het zit?

    1) Toyota: 8,4 miljoen
    2) GM: 8,2 miljoen
    3) VW: 7,1 miljoen
    4) Renault-Nissan: 6,7 miljoen
    5) Hyundai-Kia: 5,7 miljoen

    Zo! Ik zie geen Audi/Bmw/Merc! Er is niks premium aan :D

    (/fanboy mode)

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      16 januari 2011 om 15:00

      @G-Ammo: VW ? audi/bentley/lambo.. is onderdeel
      toyota is ook lexus , dus /argument_invalid :)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        16 januari 2011 om 19:19

        @KaCh1ng: Hij heeft wel een punt. Het zijn niet de dure wagens die het verschil maken. Wat telt is het totale resultaat. Lexus kan hier maar weinig slijten, maar uiteindelijk is mama Toyota wel de grootste.

        Login om te reageren
  32. vincenzo zegt

    16 januari 2011 om 15:23

    Is deze klasse auto’s nu premium? Ja volgens de marketing jongens wel…tot je aankomt in een Maserati, Ferrari, Lambo of Porsje…dat is premium.
    Dit is premium in de middelmaat….hoe noemen ze dat….inflatie in woorden?

    Login om te reageren
    • leone zegt

      16 januari 2011 om 17:03

      @vincenzo:

      Nee, premium gaat niet over exoten, premium gaat over auto’s die duurder zijn dan (op het oog) vergelijkbare auto’s en een kale standaarduitvoering hebben.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        16 januari 2011 om 17:35

        @leone: die defentie weet jij ook nog niet echt nee.

        Login om te reageren
        • leone zegt

          17 januari 2011 om 05:37

          @Jipp:

          Geef ik een definitie Jipp? Beter opletten!

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            17 januari 2011 om 18:37

            @leone: wat wil je er dan van maken?

            Login om te reageren
  33. Tommy2 zegt

    16 januari 2011 om 15:33

    Goeie zaak, nu moeten BMW en Mercedes hun verkopen nog wat opkrikken zodat ze bij blijven. Ik zeg: volgend jaar alle 3 750.000 verkopen!

    Login om te reageren
  34. boygeorge zegt

    16 januari 2011 om 15:39

    Alwood is erg slim. Stel dat er een kop staat met titel:
    Audi verslaat BMW.
    Ik heb geen verstand van auto`s of voetballen.
    Ajax verslaat FC Brugge any time any place.
    Dan klop die stelling toch.
    Het is totaal niet te vergelijken maar Audi en Ajax zijn echt Premium.
    BMW en FC Brugge zijn wel leuk maar geen premium.
    AUDI en Ajax zijn A-merken.
    BMW en Brugge zijn B-merken.
    Citroen en Cadilac zijn C-merken.
    Daihatsu en Daf zijn D-merken.
    FORD en Ferrari zijn een F1-merk. Hoogstmogelijk Universeel
    SAAB en Spyker zijn Nederlands eigendom.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      16 januari 2011 om 15:55

      @boygeorge: Lol!

      Login om te reageren
    • schnitzerken zegt

      16 januari 2011 om 19:02

      @boygeorge: Tvalt me ook op dat die artikels altijd van Alwoord komen.. Hij is wel lekker objectief zo hé ! :D

      Login om te reageren
  35. jeanclaude zegt

    16 januari 2011 om 16:05

    ik denk toch dat audi gaat inlopen op bmw de komende jaren, niet omdat ik voor audi ben maar gewoon omdat er steeds meer positievere cijfers naar buiten komen over audi, ondanks dat ben ik nog steeds blij met me bmw en hoop ik dat de concurrentie strijd jaren door zal blijven gaan.

    Login om te reageren
  36. leone zegt

    16 januari 2011 om 16:32

    Nou hartstikke mooi voor Audi. Ze bouwen mooie auto’s maar er rijden ook veel knaken uitvoeringen rond. Audi is een makkelijke stap voor een VW rijder, daarom zijn Audi’s ook geen bijzondere auto’s. BMW en MB zijn ook massa, maar niet voor de doorsnee Joe Blow bedoeld.

    In Oost Europa worden ze in ieder geval niet warm van A3tjes of A4tjes met instapdiesels.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      16 januari 2011 om 17:04

      @leone: laat die ’tjes’ maar weg , bestel er maar een zelfs al is het een instapversie , ze zijn nog duur..

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        16 januari 2011 om 17:05

        @KaCh1ng: zelf*

        Login om te reageren
      • leone zegt

        17 januari 2011 om 01:19

        @KaCh1ng:

        Duur? Niet veel duurder dan een Passat. Een instap A4tje worden mensen daar nu blij van? Neem een vollere Passat of Mondeo zou ik zeggen.

        Login om te reageren
    • Jipp zegt

      16 januari 2011 om 17:28

      @leone: de benzen en bmw’s zijn niet voor iedereen bedoeld, maar dus wel voor de bouwvakker, drugsdealer, taxichauffeur etc? beetje onzin vind je niet. Daarbij waar haal je die oostblokcijfers vandaan?

      Login om te reageren
      • leone zegt

        17 januari 2011 om 01:28

        @Jipp:

        Je woorden en voorbeelden zijn voor eigen rekening.

        Cijfers over het Oostblok? Ik heb het helemaal niet over cijfers maar over imago.

        Mercedes voor Taxichauffeurs, drugsdealers, bouwvakkers? Taxichauffeurs zijn een doelgroep inderdaad. MB levert niet voor niks fabriek af taxi-paketten. Drugsdealers en bouwvakkers zijn nooit een doelgroep, van geen enkel merk. Dat zijn kopers/rijders, maar daarom nog geen doelgroep.
        Een doelgroep is een groep die hetzelfde zoekt/eist in een automodel. Een doelgroep heeft overeenkomstige kenmerken. Zie jij overeenkomstige kenmerken tussen een drugsdealer en een manegehouder?

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          17 januari 2011 om 18:37

          @leone: Je begint zelf over dat de doelgroep in de hogere klasse’s zou liggen, want een benz of bmw is niet voor iedereen bedoelt, nou verklaar je nader zou ik zeggen…! Daarbij ken je de prijzen ook niet echt uit je hoofd, zeker niet de vanaf prijzen. Ga eerst eens een dealer bezoeken en prijzen, inhoud en kwaliteit vergelijken voor je dingen roept.

          Login om te reageren
  37. GOD zegt

    16 januari 2011 om 17:02

    Kan mij wat aan de kont roesten welk meer meer verkoopt. Ik deel toch niet mee in de winst.

    Login om te reageren
  38. Mars2 zegt

    16 januari 2011 om 17:04

    Bijna iedereen vindt de MINI een concurrent van Audi’s A1. In vrijwel elk autotijdschrift werd bij de introductie van de A1 de MINI als vergelijking gebruikt. Vergelijken we de verkoopcijfers inclusief MINI, “schopt Audi nog maar weinig kont”. Verder is de thuiswedstrijd beste Allwood in Duitsland. Voor de geïnterseerden: BMW + 3,1% (+ 3,4% incl. MINI), Audi – 3,4% (incl. A1).

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      16 januari 2011 om 17:25

      @Mars2: waar haal jij die cijfers vandaan? BMW heeft juist minder verkocht in duitsland, audi meer, bij een daling van de totale verkopen.

      europees gezien krimt de markt weer.

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      16 januari 2011 om 17:26

      @Mars2: En een mini heeft geen bmw badge, dus niet te vergelijken, dan kun je namelijk ook de ibiza en de polo meenemen. Daarbij neem je dan de verkopen van alle mini’
      s dus ook de clubman, cabrio en countryman wat ook niet reeel is.

      Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      16 januari 2011 om 22:37

      @Mars2: Hoe dom wil je zijn?

      Zeggen dat mini en bmw hetzelfde zijn en zeggen dat ze daardoor meer verkocht hebben dan audi, is complete bullshit.
      Dat is hetzelfde als;
      feit; barcelona heeft in 1 seizoen 100 punten, real madrid 90 en villareal bijvoorbeeld 30 punten.
      (stel je even voor dat villareal onder real madrid valt “samenwerkingsverband”)
      Dan roep je toch ook niet; real madrid heeft meer punten gehaald in 1 seizoen, want villareal hoort er ook bij dus zij horen kampioen te zijn.
      Lekker makkelijk optellen zo, zo ken ik er nog wel 34589234892.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        18 januari 2011 om 12:04

        @unknown234: Zelfde zou je ook in nederland kunnen zeggen, je moet de punten van Fijenoord, exelsior en sparta bij elkaar op tellen, want die clubs komen allemaal uit Rotterdam.

        Login om te reageren
  39. mco zegt

    16 januari 2011 om 17:05

    Toyota is de grootste premium verkoper. Je komt daar namelijk het vaakst terug in de garage, voor terugroepacties. Of is dat geen voorwaarde voor premium..

    Login om te reageren
  40. bozewolf zegt

    16 januari 2011 om 18:08

    Mijn sentiment valt kort en krachtig samen te vatten:

    GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP!

    Boring stuff. Maak me maar weer wakker als een stel ooievaars de 4e van Mahler speelt.

    Login om te reageren
  41. Mars2 zegt

    16 januari 2011 om 19:01

    @Jipp: link via Auto Motor und Sport; klik op de foto’s.
    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/neuzulassungen-2010-gewinner-verlierer-ein-schreckensjahr-geht-zu-ende-3284778.html#article_detail
    @Jipp: een Seat en VW koop je niet bij de Audi dealer. Een MINI koop je wel bij de BMW dealer.
    @Jipp: Het is prima als je een andere mening hebt. Voor jou telt MINI niet mee.
    Voormij geldt: als de auto-vakpers een A1 een volwaardige concurrent vindt van de MINI, lijkt het mij eerlijker de verkoopcijfers van BMW inclusief MINI te tellen.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      17 januari 2011 om 18:35

      @Mars2: Ten eerste, een mini heeft geen bmw badge op de neus zitten, dus het is geen bmw, maar wel een a1 tegenhanger. Dat is geen reden om hem maar bij bmw op te tellen, daar zijn andere lijsten voor.

      ten 2e word in die bron van jou met geen woord gerept over Audi.

      ten 3e zijn vw audi en soms ook seat dealers gekoppeld, net als bij bmw.

      Login om te reageren
  42. Mars2 zegt

    16 januari 2011 om 20:04

    @Jipp: Mijn cijfers zijn gebaseerd op cijfers van Auto Motor und Sport. Waar komen jouw cijfers vandaan?

    Login om te reageren
  43. Mars2 zegt

    16 januari 2011 om 20:16

    Jipp, typ in Google “verlierer-ein-schreckensjahr-geht-zu-ende” en klik op de logo’s.

    Login om te reageren
  44. Mars2 zegt

    17 januari 2011 om 10:23

    @unknown234: Dom? Volgende keer wellicht iets constructiever in jouw antwoorden? Maar denk of vind wat je wilt. Voor jouw heeft Audi meer verkocht. Prima.

    Login om te reageren
  45. Mars2 zegt

    17 januari 2011 om 21:29

    @jipp: heb je inmiddels via het betreffende Audi logo al de cijfers van Audi -3,4% teruggevonden?
    @jipp: wil je mij jouw bron voor jouw uitspraak dat Audi meer verkocht heeft in Duitsland nog doorgeven, dan kan ik die bron in de toekomst ook raadplegen.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      17 januari 2011 om 23:15

      @Mars2: bij deze: http://www.autokiosk.nl/2011/01/07/audi-met-knallende-2010-cijfers/#more-11556 . Vrij duidelijk lijkt me zo

      Login om te reageren
  46. Mars2 zegt

    18 januari 2011 om 10:35

    Vreemd. AMS spreekt over 226.872 stuks in 2010. Audi over 229.157 stuks met een groei in december van 36,4% (?!). Ik vraag mij af waar dit verschil vandaan komt.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      18 januari 2011 om 12:02

      @Mars2: Ik denk dat audi toch iets beter haar eigen cijfer’s weet. Daarbij, waarom zouden ze extra auto’s bij dealers neer zetten als de levertijd zo enorm lang is? beetje vreemd dat ze dan daar voor zouden kiezen! Daarbij willen vaak mensen nog voor het oude jaar een auto hebben, om verschillende redenen, die te maken kunnen hebben met de belastingen.

      Daarbij zullen Autobild en AMS van de zelfde bron gebruik maken, maar mijn bron is toch iets gedetailleerder. Ook audi zelf laat de cijfers van autokiosk zien http://www.audi.com/com/brand/en/company/news/company.detail.2011~01~historic_record_year.html .

      Login om te reageren
  47. Mars2 zegt

    18 januari 2011 om 10:45

    @jipp: Ik heb ook de cijfers van AutoBild nagekeken. Deze bevestigen exact de cijfers van AMS. Ik denk dat Audi in december nog wat wagens bij de dealers heeft neergezet en deze cijfers heeft meegerekend. Wat denk jij?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North