• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT(DI): Het duurt niet lang meer

Auteur: evo, gepost 5 december 2007 om 11:58 – 28 Reacties

Audi TT TDI

Het is alweer zo’n anderhalf jaar geleden dat we jullie op de hoogte brachten van het feit dat Audi’s TT ook met dieselmotor geleverd zou worden. Het zou toen gaan om het welbekende VAG 2.0 TDI blok met 170 pk en dit blijkt nu ook het geval te zijn. In Scandinavië zijn TT’s gespot met de tekst: ‘achtung dieselfahrzeug’. Voor de TT zou deze motor ook nog een krachtkuurtje kunnen krijgen waardoor de motor zo rond de 200 pk krijgt.

Hoewel de TT TDI niet op de planning staat, wordt dit bericht onderschreven door bronnen van Leftlanenews. Zo gek is de implantatie van een dieselmotor in een TT immers niet. Audi maakt tegenwoordig een van de beste dieselmotoren en als er ook al een TDI-motor in een sportwagen als de R8 komt te liggen, dan is een dieselmotor in een TT ook niet zo vreemd. De 270 pk sterke TT-S zal in Genève z’n entree maken en het is niet onwaarschijnlijk dat het dieselbroertje hem zal vergezellen.

Vinden jullie overigens ook niet dat Audi behoorlijk lang op zich heeft laten wachten met een oliegestookte variant? De 1-serie Coupé is leverbaar met twee dieselmotoren en vooral de Brera doet het al een tijdje met dieselmotor. Audi heeft er echt wel voor gezorgd dat direct de nieuwste generatie TDI´s met commonrailtechniek in de TT wordt gelepeld, dus dat kan men ook zien als een pluspunt.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Coupe, Diesel, TT

Vorig bericht: « Lexus LS600h is een hit!
Volgend bericht: Grap? Peugeot Bipper Beep Beep Concept Van »

Lees Interacties

Reacties

  1. BreinStein zegt

    5 december 2007 om 12:01

    audi wacht toch overal lang mee? de Q7 was ook pas jaren nadat de ML en X5 leverbaar waren, beschikbaar.

    Login om te reageren
  2. Allautomotive.nl zegt

    5 december 2007 om 12:12

    @ breinstein
    Tuurlijk en Quattro en TDi techniek, Procon ten en gelijmde ruiten en een volledig aluminium carrosserie en een TDI inzetten in LeMans, dat zijn ook zo van die dingen waar ze laat mee kwamen…..

    Login om te reageren
  3. ML zegt

    5 december 2007 om 12:14

    Ik dacht dat die er al lang was…

    Login om te reageren
  4. dj_raoul zegt

    5 december 2007 om 12:34

    Wat is eigenlijk tegenwoordig nog de ‘overeenkomst’ tussen VW en Audi? Het gaat blijkbaar niet meer over Volkswagen motoren met Audi label?

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    5 december 2007 om 12:40

    Ik wil ook stickers met ‘achtung dieselfahrzeug’ op mijn Fordje :-)

    Login om te reageren
  6. Juppe zegt

    5 december 2007 om 12:40

    @dj_raoul,
    Que? Het gaat hier toch gewoon over VAG motoren?

    Login om te reageren
  7. Willy zegt

    5 december 2007 om 12:41

    BMW gebruikt geen turbo’s, Audi wel, groot verschil ;)

    Login om te reageren
  8. Juppe zegt

    5 december 2007 om 12:41

    @mashell,
    Ach, dat zie ik ook wel aan de zwarte achterkant hoor ;)

    Login om te reageren
  9. Juppe zegt

    5 december 2007 om 12:43

    @Willy,
    Que (deel 2) ?

    Login om te reageren
  10. Stoffer zegt

    5 december 2007 om 12:53

    @Willy

    ??? BMW geen turbo’s op zijn diesels??? Die uitspraak zegt al genoeg over je niveau. Al ooit met een turboloze diesel gereden? Dat ding gaat voor geen meter vooruit? Kijk maar naar een VAG SDi motor…

    Login om te reageren
  11. YK zegt

    5 december 2007 om 12:58

    @Willy, volgens mij heb je het over de benzine-auto’s van BMW. Daar gebruiken ze inderdaad geen turbo’s (excl. x35i). Maar in deze topic gaat het over ‘diesels’ en die zijn, net zoals Stoffer zegt, voor geen geld voorruit te branden zonder turbo’s.

    Login om te reageren
  12. tt zegt

    5 december 2007 om 13:29

    Eerst zien, dan geloven…. zoals jullie zeiden is dit al lang een verwachting, maar of ze er ook voor gaan… zo een TDI met quattro, en de s-tronic zou best wel een leuk speeltje zijn, zelfs voor de belgische leasemarkt.

    Login om te reageren
  13. tt zegt

    5 december 2007 om 13:41

    en als ze der nu eens de 3.0 TDI in zouden stoppen…. dat zou echt een leuk speeltje zijn …

    Login om te reageren
  14. BreinStein zegt

    5 december 2007 om 13:56

    @Allautomotive.nl: ik doelde op modeluitbreiding, niet op techniek. maar ook op techniek zijn ze niet vaak de pioniers geweest. uiteraard bestaan er altijd uitzonderingen.

    Login om te reageren
  15. banaan zegt

    5 december 2007 om 14:03

    Ja zo hoort het, een sticker met “achtung dieselfahrzeug” verplicht op alle diesels.

    Dan weet je op tijd wanneer je de luchtcirculatie op binnenlucht moet zetten, dat je je ramen moet sluiten tegen het lawaai en je lichten aanzetten tegen de roetwolk. Net bij de VW/Audi TDI’s is dat zo erg….

    ;) (

    Login om te reageren
  16. Rudy zegt

    5 december 2007 om 14:09

    @TT

    Ik denk dat een 3.0 TDI wel eens wat teveel zou kunnen zijn voor het Audi TT onderstel.
    Een 3.0 TDI zal qua gewicht wel eens een heel eind in de buurt kunnen komen van een 4.0 V8. (kijk o.a. maar naar de huidige 7 serie, gewicht van de 730d en 740 benzine, de diesel is 5kg zwaarder!).

    Login om te reageren
  17. banaan zegt

    5 december 2007 om 14:09

    vervolg
    — let op de smiley!!! bij bovenstaande post

    alle gekheid op een stokje…
    Waarom hangt dat bord aan die auto? Is dat om te doen alsof het een geheime test is en het tegelijk toch bekend willen maken om zo de nieuwskanalen druk te laten praten over de audi tt?

    Login om te reageren
  18. tt zegt

    5 december 2007 om 14:34

    @ Rudy

    Klopt, 3.0 tdi is best wat zwaarder, maar zou wel leuk zijn om der een V6 diesel in te stoppen. Het zou zeer krap zijn, maar als het zou kunnen : graag !!! :)

    Ik rij nu met de 3.2 benzine versie en moet zeggen, leuk speeltje. In de diesel versie zou ook het verbruik nog wel eens best kunnen meevallen. En als die diesel ook in de roadster komt, zou audi wel eens een leuke meevallen kunnen hebben op commercieel vlak.

    Persoonlijk denk ik dat men met de diesel nog zal wachten tot eind 2008, begin 2009. kwestie van het model zo lang mogelijk te “vernieuwen” . Met de diesel versie zou men een nieuwe markt aansnijden, iets waar men bij audi meestal toch mee wacht tot de verkoop wat blijft hangen..

    Login om te reageren
  19. Rudy zegt

    5 december 2007 om 14:50

    Het wel of niet passen zal opzich nog nieteens zo’n probleem zijn denk ik (al zul je best problemen hebben met het plaatsen vd turbo’s die nogal warm worden).
    Vooral het gewicht van die motoren is waarschijnlijk gewoon te hoog voor de auto, wat het weggedrag geen goed zal doen.

    Misschien dat die 2.7 TDI een leuke motor is, net wat lichter :D.

    Login om te reageren
  20. Heyhuub zegt

    5 december 2007 om 15:51

    @ Willy

    Even nadenken voor je wat zegt, BMW plaats op al hun Diesels een turbo, zelfs op benzine motoren passen ze tegenwoordig turbo’s toe.

    Login om te reageren
  21. RenesisHP zegt

    5 december 2007 om 16:05

    Ik weet dat het niet goed is, maar het is gewoon niet anders. Ik kan maar niet wennen aan sportieve auto’s met een diesel.

    Login om te reageren
  22. jeroen zegt

    5 december 2007 om 17:37

    @tt

    De 3.0 tdi ga je nooit een een TT passend krijgen. De motor staat dwars en dus alleen een 4 0f 5 cilinder lijn gaan passen of een vr6. En zie daar de auto is leverbaar met een 2.0 tfsi of een 3.2 vr6.

    Dit komt omdat die van binnen de TT nog steeds een heel erg opgebeunde Golf/A3 is.

    Login om te reageren
  23. Zoef zegt

    5 december 2007 om 18:49

    Een publiek dat staat te wachten op een TT met dieselmotor.
    Klinkt in mijn oren als mannen die liever met shemales sexen.
    Het surrogaat boven the real thing.

    Je voert een kat toch geen peentjes?
    Of vis aan een konijn?

    Login om te reageren
  24. Audioot zegt

    5 december 2007 om 20:27

    @banaan
    Wat ben jij een grappenmaker!
    Ik heb zelf een ‘geoptimaliseerde’ 2.7 TDI (224PK/459Nm) met roetfilter.
    Nog nooit een roetpluim gezien en de uitlaat is kraakhelder.
    Over vooroordelen gesproken.

    Login om te reageren
  25. banaan zegt

    5 december 2007 om 22:53

    daarom zei ik ook: let op de smiley
    en “alle gekheid op een stokje”
    alleen, je roetfilter houdt de andere giftige rommel en de stank niet tegen

    o ja ondertussen gevonden hoe het zit met die sticker:
    hier
    het is een stickertje binnenin, misschien om de testrijders eraan te herinneren te schakelen voor 4500 toeren en diesel te tanken

    Login om te reageren
  26. tt zegt

    6 december 2007 om 08:12

    Zijn we ondertussen al zeker dat dit geen grap is? Bij het vorige model TT ging dit gerucht ook een hele tijd de ronde, maar is het er nooit van gekomen.

    En of dit een schande is, dat weet ik niet. De TT is geen volbloed sportwagen. Dus zou ik de diesel erin niet erg vinden. Zoals ik al zei, voor leaserijders zou dit dus een optie kunnen worden.

    Login om te reageren
  27. Pan zegt

    6 december 2007 om 18:31

    wanneer zweert audi nu eens die oudbollige TDi’s af ? Waarom moet het altijd groter ? Koop dan gelijk een amerikaan. Nee, doe mij maar kleiner met veel vermogen, dit komt de weggligging ook weer ten goede, alleen een maar… Het moet wel betrouwbaar zijn.

    Login om te reageren
  28. Jesko zegt

    7 december 2007 om 20:20

    @Pan (nekoek):

    Er staat in het verhaal ook beschreven dat ze hun nieuwe TDI motoren erin gaan hangen. Met commonrail techniek. Dus weinig oudbolligs aan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North