• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TTS neemt plaats bovenaan de apenrots

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 maart 2014 om 17:50 – 11 Reacties

Audi TTS


Tot nu toe was de sterkste viercilinder in het VAG-concern goed voor 300 pk, maar voor de Audi TTS werden 10 extra paarden van stal gehaald.

Stel: je woont ergens in de Franse/Zwitserse bergen, zit nooit met meer dan 2 personen in de auto en hebt eigenlijk ook nooit wat groots te vervoeren. Dan kan je prima uit de voeten met een Audi TTS in plaats van bijvoorbeeld een S3. Hij is lichter, wendbaarder, en beschikt eveneens over quattro. Wel zo handig in het winterseizoen.

De 0-100 kraak je in 4,7 seconden, en de pret houdt op bij 250 km/u, als de begrenzer toehapt. We zijn benieuwd hoe prettig de virtuele cockpit in de dagelijkse praktijk werkt.



Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Dit is dan écht de aller-allerlaatste Audi TT

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Autoshows, Coupe, geneve, geneve-2014, rood, TT, tt-s

Vorig bericht: « Mazda Hazumi Concept is natuurlijk rood
Volgend bericht: De ‘evil grin’ van Lexus’ RC-F GT3 Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    6 maart 2014 om 18:18

    Ik vind de voor-en achterkant helemaal niet meer bij elkaar passen. De voorkant is erg agressief, maar de achterkant is juist heel rond gebleven. En die achterdiffuser is nogal over the top.

    Login om te reageren
  2. daandaan zegt

    6 maart 2014 om 18:38

    In tegenstelling tot de meeste nieuwere Audi’s heb ik bij deze auto juist het idee dat het allemaal minder strak geworden is. In mijn optiek is deze koets juist ronder dan de vorige generatie en lijkt ie weer meer op de eerste generatie TT.

    Login om te reageren
    • seggie zegt

      6 maart 2014 om 22:29

      @daandaan: Dat vind ik ook, hij lijkt iets ronder te zijn en, zeker van op zij, meer op de originele Audi TT te lijken.

      Login om te reageren
  3. thezwart zegt

    6 maart 2014 om 19:35

    Prachtige bak geworden, vooral het interieur is top!

    Login om te reageren
  4. TDI-goeroe zegt

    6 maart 2014 om 20:26

    als je erin zit, zie je geen voor- en achterkant en als je dat ding bij je rechtervoet naar beneden trapt, wordt uiterlijk bijzaak. Ik word kapper.

    Login om te reageren
    • bmw7 zegt

      7 maart 2014 om 00:31

      @TDI-goeroe: dat werd ik ook toen ik eerste generatie 2.5liter tt mocht lenen. Ik vond het een fijn bak.

      Login om te reageren
  5. deboes zegt

    6 maart 2014 om 22:10

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  6. Lucb zegt

    6 maart 2014 om 22:15

    Wat hebben ze dit ding lelijk gemaakt

    Login om te reageren
  7. audifreak zegt

    6 maart 2014 om 23:37

    Yes, weer TT-nieuws! Geweldig, dit soort dagen wanneer er een autobeurs is. Die rode kleur staat ‘m supergoed!

    Login om te reageren
  8. suzikubelona zegt

    7 maart 2014 om 01:35

    Grillig ontwerp

    Login om te reageren
  9. tborre zegt

    7 maart 2014 om 12:43

    ik heb de vorige gen als dagelijkse wagen en heb er nog geen seconde spijt van. genoeg punch om fun te hebben als ik wil, voldoende comfort voor de langere trips… blijfr in mijn geval de beste wagen die ik ooit kocht…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North