• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi’s snelste beest ooit: R8 Competition krijgt 570 pk

Auteur: JordyS, gepost 28 oktober 2014 om 19:48 – 73 Reacties

Afbeelding Audi’s snelste beest ooit: R8 Competition krijgt 570 pkAfbeelding Audi’s snelste beest ooit: R8 Competition krijgt 570 pkAfbeelding Audi’s snelste beest ooit: R8 Competition krijgt 570 pkAfbeelding Audi’s snelste beest ooit: R8 Competition krijgt 570 pkAfbeelding Audi’s snelste beest ooit: R8 Competition krijgt 570 pkAfbeelding Audi’s snelste beest ooit: R8 Competition krijgt 570 pkAfbeelding Audi’s snelste beest ooit: R8 Competition krijgt 570 pkAfbeelding Audi’s snelste beest ooit: R8 Competition krijgt 570 pk

Audi R8 Competition
De Audi R8 Competition laat zich het best omschrijven als de straatlegale versie van de R8 LMS-racer. Zaten we daar op te wachten? Nee, maar bruut is het wel.

De R8 is al een tijdje Audi’s paradepaardje als het gaat om snelheid en sportiviteit. Dat blijft nog wel even zo, want aan de R8 Competition kan vooralsnog geen enkele productie-auto van Audi tippen. Het is met 570 pk en een top van 320 km/u Audi’s snelste straatauto ooit en dat kan ook niet anders, want de R8 LMS, een volbloed racer, stond model.

Voor we je enthousiast maken een kleine disclaimer: slechts 60 steenrijke Audi-liefhebbers zullen de bolide kunnen kopen, want meer rollen er niet uit de fabriek in het Duitse Neckarsulm. Ze krijgen allemaal een 5.2-liter V10, gekoppeld aan een zeventraps automaat. Inderdaad, dat is hetzelfde FSI-blok als de R8 LMS gebruikte tijdens zijn overwinning bij de 24 uur van de Nürburgring.

De Audi R8 Competition is niet alleen bloedsnel, maar ziet er ook behoorlijk indrukwekkend uit. De supercar krijgt natuurlijk een koolstofvezel achtervleugel, spiegelkappen, bumper en diffuser, waarmee het gewicht volgens de fabrikant behoorlijk omlaag gebracht wordt. Exacte cijfers zijn er helaas niet.

De R8 Competition krijgt verder zwarte velgen en keramische remmen met rode remklauwen, die behoorlijk zullen opvallen tussen alle donkere details. Die vinden we trouwens ook in het interieur terug, want ook de complete middenconsole zal gemaakt worden van koolstofvezel. De R8 Competition is begin november te bestellen, de levering start in het voorjaar van 2015.

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, R8, Supercars

Vorig bericht: « Deze 10 Instagram-accounts moet je als petrolhead volgen
Volgend bericht: De 15 best verkochte stekkerauto’s ter wereld »

Lees Interacties

Reacties

  1. audiworker zegt

    28 oktober 2014 om 19:52

    Kei gaaf!!!

    Login om te reageren
    • kjeld zegt

      28 oktober 2014 om 21:26

      @audiworker: Zeker!
      Ik heb de Audi R8 V10 (of V8) altijd hoog op het lijstje staan van “ooit te kopen”.
      Net als de ‎Clio V6 Renault Sport Phase 2 (2003-2005).
      Echt van die auto’s die bereikbaar zijn in de 2de hands markt na X jaar.
      Aanschafbare toekomstige youngtimers, mooi spul.

      Login om te reageren
      • audiworker zegt

        28 oktober 2014 om 21:46

        @kjeld: haha, je hebt een goeie smaak! Een mooie handgeschakelde R8 V8 staat al voor een leuke prijs in DE. Nog effe sparen komende jaartjes. Tegen die tijd is een V6 phase 2 duurder dan een R8 ;-)

        Login om te reageren
      • dennisjuh95 zegt

        28 oktober 2014 om 22:07

        @kjeld: Onderhoud.

        Login om te reageren
  2. madridsta zegt

    28 oktober 2014 om 19:52

    dikke shit man

    Login om te reageren
  3. breakingpoint zegt

    28 oktober 2014 om 19:59

    ze gaan de Gallardo toer op dus? uitmelken tot de laatste druppel…

    Login om te reageren
  4. maurits123 zegt

    28 oktober 2014 om 20:00

    Tuurlijk leuk, prima. Maar het aantal pk valt gewoon tegen. Had de vorige generatie RS6 geen 580PK?

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      28 oktober 2014 om 20:37

      @maurits123: klopt, maar gelukkig is de audi r8 een stuk lichter.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        28 oktober 2014 om 21:07

        @MAB:
        Yep, al kan ik 1570kg onmogelijk licht noemen, de cabrio laat de schaal zelfs uitslaan tot 1720kg..

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          29 oktober 2014 om 10:32

          @tupperware: inderdaad. Al geeft audi in ieder geval het EU gewicht op en niet een fantasiecijfer droog waar bijna 200kg bij moet zoals bij o.a. Ferrari voordat je een vergelijkbaar cijfer hebt…

          Gewogen EU gewichten (zeperfs.com):
          R8 V10 plus: 1758kg
          458 Italia: 1675kg

          Login om te reageren
    • haaldie20inchvanjegolfaf zegt

      28 oktober 2014 om 21:50

      @maurits123: Ja, maar de RS6 moest ook 2 turbo’s meesleuren.

      Login om te reageren
    • dodge-hemi zegt

      29 oktober 2014 om 22:45

      @maurits123: ja alleen die had 2 turbo’s en een 5.0 liter blok

      Login om te reageren
  5. styns zegt

    28 oktober 2014 om 20:02

    Een pot nat. Haye

    Login om te reageren
  6. series2 zegt

    28 oktober 2014 om 20:06

    Wat een geleuter over een motorblok dat is afgeleid uit een racewagen! Ze hebben hem gewoon net zoveel pk gegeven als een special edition lambo gallardo. Daarnaast is Dit ding ook gewoon veel te anoniem voor een supercar! Koop een huracan!

    Login om te reageren
    • jagmaseratiferrari zegt

      28 oktober 2014 om 20:28

      @series2: Persoonlijk zou ik de Huracan ook laten staan.

      Voor mij gewoon een Ferrari 458 of een Nissan GT-R

      Login om te reageren
      • amgmerc zegt

        28 oktober 2014 om 20:43

        @jagmaseratiferrari: GT-R

        Login om te reageren
      • ko3n zegt

        28 oktober 2014 om 20:49

        @jagmaseratiferrari: een r8 is niet bepaald anoniem

        Login om te reageren
        • callyromeo166 zegt

          28 oktober 2014 om 21:29

          @ko3n: een r8 is gewoon niks aan… Punt

          Login om te reageren
        • jagmaseratiferrari zegt

          28 oktober 2014 om 22:46

          @ko3n: Ik heb totaal niets met de R8.

          Login om te reageren
        • series2 zegt

          28 oktober 2014 om 22:52

          @ko3n: voor een supercar is ie ontzettend anoniem. Zeker in dat godgeklaagde Zilver/grijs

          Login om te reageren
      • series2 zegt

        28 oktober 2014 om 22:51

        @jagmaseratiferrari: ik zou die ook laten staan! Maar aangezien onderhuids de R8 en lambo onderhuids veel met elkaar te maken hebben, haal ik hem er effe bij!

        Login om te reageren
    • MAB zegt

      28 oktober 2014 om 20:38

      @series2: veelte anoniem? Heb jij een r8 wel eens gezien?

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        28 oktober 2014 om 20:52

        @MAB:
        Ja, net een opgepompte Smart Roadster met een Audi grill..

        Oh wacht, mijn broer wordt dagelijks gevraagd wat voor auto hij eigenlijk rijdt, alleen autokenners weten wat het is..

        Login om te reageren
      • series2 zegt

        28 oktober 2014 om 22:49

        @MAB: in ieder geval maandelijks. Daarnaast zie ik lambo’s iedere dag en in mijn dorp rijd vaak een 458. Zag laatst in het wild een alfa 4c. Zelfs die heeft veeeeel meer présence.

        Login om te reageren
        • jagmaseratiferrari zegt

          28 oktober 2014 om 23:51

          @series2: Yep zo’n 4C blijft een fraai stukje design.

          Login om te reageren
          • series2 zegt

            29 oktober 2014 om 19:04

            @jagmaseratiferrari: we zijn het wéér eens met elkaar :)

            Login om te reageren
  7. henkhupelschoten zegt

    28 oktober 2014 om 20:08

    opzich wel gaaf maar als audi nou echt met iets speciaals wou aan komen zetten zouden ze gewoon de V12 TDI R8 moeten gaan leveren. audi en tdi is aardig onlosmakelijk.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      28 oktober 2014 om 20:09

      @henkhupelschoten: ik zou hem overigens wel eens tegenover een sls black willen zien staan kijken wie er de snelste is.

      Login om te reageren
      • mbkevin zegt

        30 oktober 2014 om 09:45

        @henkhupelschoten: AMG GTs is wss net zo snel, mits er eindelijk een echt goede bak in ligt

        Login om te reageren
    • haaldie20inchvanjegolfaf zegt

      28 oktober 2014 om 21:52

      @henkhupelschoten: Ja een TDI R8 zou leuk zijn, maar daar is geen markt voor, in Europa bestaat diesel alleen maar voor de leasbakken en in Amerika rijdt niemand diesel.

      Login om te reageren
      • dirkiii zegt

        28 oktober 2014 om 23:02

        @haaldie20inchvanjegolfaf: wie niet waagt die niet wint

        Login om te reageren
      • jpoers zegt

        29 oktober 2014 om 08:29

        @haaldie20inchvanjegolfaf: Q7 TDI v12 en Touareg v10 TDI, verkochten ook gewoon. Oke dat zijn SUV s maar ook totaal niet bedoeld voor de leasebak rijders, toch?

        Login om te reageren
  8. introductiemap zegt

    28 oktober 2014 om 20:09

    *Introductiemap Aankoopadvies* koop alsjeblieft een Lambo…

    Login om te reageren
  9. gerbie zegt

    28 oktober 2014 om 20:12

    Dit apparaat had in een kek kleurtje gemoeten, 750pk ofzo en maar 10 exemplaren. Nu is het een beetje: we willen wel, maar mogen niet omdat ze dan in het vaarwater van lambo komen.

    Login om te reageren
  10. SimonMc zegt

    28 oktober 2014 om 20:14

    Je krijgt toch vloermatten?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      28 oktober 2014 om 20:34

      @SimonMc:
      Als je nog een paar honderd achterlaat doen ze daar vast niet moeilijk over, knipperlichten zijn veel duurder….

      Login om te reageren
  11. amglover zegt

    28 oktober 2014 om 20:15

    Hebben

    Login om te reageren
  12. fabiotol zegt

    28 oktober 2014 om 20:17

    Tijd voor een nieuw model, de opvolger van de r8.
    Net als lamborghini met de hurican.
    Net als mercedes met de amg gt.

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      28 oktober 2014 om 20:27

      @fabiotol: die rijdt z’n testrondjes al

      Login om te reageren
    • ko3n zegt

      28 oktober 2014 om 20:52

      @fabiotol: de amg gt is niet echt een opvolger voor de sls want hij zit gewoon een klasse lager

      Login om te reageren
  13. knipperlichtje zegt

    28 oktober 2014 om 20:25

    Gaaf ding, doet mij aan als de spirituele faceliftversie van de R8 GT. Ik hoop alleen dat er ook voor een andere kleur dan grijs gekozen kan worden.

    Login om te reageren
  14. tdu2zonda zegt

    28 oktober 2014 om 20:27

    Eigenlijk is het gewoon een LMX in een andere kleur en met andere wielen en misschien met wat meer carbon… Het had wat extremer gemogen.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      29 oktober 2014 om 08:35

      @tdu2zonda: eigenlijk is het dus gewoon een R8 competition.

      Login om te reageren
  15. eferrari zegt

    28 oktober 2014 om 20:34

    Veel negatieve berichten volgen maar iedereen hier zou erin willen rijden

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      28 oktober 2014 om 20:37

      @eferrari:
      Nope, voor mijn verdriet nog niet, mij te groot en zwaar.
      Als het nu een V8 was geweest en ze daar 300kg vanaf hadden geschaafd zou ik er over willen denken om een proefritje te maken….

      Login om te reageren
      • eferrari zegt

        28 oktober 2014 om 21:02

        @jrk68: kan je een voorbeeld van die auto noemen?

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          28 oktober 2014 om 21:14

          @eferrari:
          Volgens mij hadden we het hier gewoon over een R8.
          Die dus, trek 300kg van de standaard 1535kg af en je hebt aan die 430pk V8 meer dan genoeg voor een lekkere sportwagen.
          Blijft het manco van de breedte, met een breedte van 190,4cm blijft er weinig ruimte over op een bergpas om even lekker te spelen.

          Maar nu zal ik wel weer te praktisch denken, dat is dan weer het manco van leven in de echte wereld, waar echte mannen, echte auto’s kopen….

          Login om te reageren
  16. trustmeiamanengineer zegt

    28 oktober 2014 om 20:36

    Waarom zou je dit kopen in plaats van een Huracan?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      28 oktober 2014 om 20:39

      @trustmeiamanengineer:
      Waarom zou je een Hoerekan kopen als je voor hetzelfde geld een echte Italiaan kan kopen..

      Login om te reageren
      • jagmaseratiferrari zegt

        28 oktober 2014 om 20:41

        @tupperware: Iemand die het snapt.

        Login om te reageren
      • ko3n zegt

        28 oktober 2014 om 20:53

        @tupperware: omdat een echte italiaan al uit elkaar valt als je over een drempel rijd

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          28 oktober 2014 om 21:01

          @ko3n:
          Keep dreaming knul, als er iets tegenwoordig aan alle kanten rammelt is het wel een Duitser..
          Duitse degelijkheid bestaat sinds de jaren 80 van de vorige eeuw al niet meer.

          Login om te reageren
        • jagmaseratiferrari zegt

          28 oktober 2014 om 22:58

          @ko3n: Je hebt duidelijk geen verstand.

          Het is een andere type wagen, maar de Maserati GranTurismo MC Stradale zou ik ook overwegen in deze klasse of een Ferrari 458 zoals ik al eerder zei.
          De Maserati is een echte Italiaan, heeft stijl is elegant en schitterend. De R8 is een emotieloze Audi.

          Login om te reageren
          • ko3n zegt

            28 oktober 2014 om 23:21

            @jagmaseratiferrari: emotie komen die italian lovers altijd mee bullshit het ging om betrouwbaarheid em op dat vlak is ie gewoon beter. Ik meer verstand (van auto’s) dan een hoop andere mensen die deze site bezoeken en dat is voor een 14 jarige toch niet slecht

            Login om te reageren
            • jagmaseratiferrari zegt

              28 oktober 2014 om 23:48

              @ko3n: Geen verstand van Italiaanse auto’s had ik erbij moeten vermelden. Betrouwbaarheid welke betrouwbaarheid? zoals @tupperware: al aangaf de tijden dat Duitsers betrouwbaar waren liggen ver achter ons. Eerlijk is eerlijk je doet het niet slecht voor je leeftijd.

              Login om te reageren
            • frietjemet zegt

              29 oktober 2014 om 00:58

              @ko3n: Je hebt wel een hoge pet op van jezelf, zeker als je dat baseert op je eigen mening en vooroordelen. Geldt natuurlijk voor meer mensen (waaronder ikzelf), maar hoog van de toren blazen backfired uiteindelijk keihard.

              Login om te reageren
  17. ko3n zegt

    28 oktober 2014 om 20:39

    Lekkah en who cares dat t de gallardo manier is dit is gewoon lekkah!!

    Login om te reageren
  18. ettie zegt

    28 oktober 2014 om 21:08

    Nee bedankt ik koop wel iets moois voor dat geld.

    Login om te reageren
  19. Visje66 zegt

    28 oktober 2014 om 21:20

    Helaas, Audi reserveert alle 60 modellen voor de USA. Dus hier zul je ze niet tegen gaan komen!

    Login om te reageren
  20. maseratizzzzzzzz zegt

    28 oktober 2014 om 21:29

    Een r8 v10 Plus met 550 pk wordt er al uitgereden door een RS6 C7, met deze zal t een spannende race worden..

    Login om te reageren
  21. remcom zegt

    28 oktober 2014 om 21:34

    Oke’ klaar nu met de r8 .
    Nieuwe sportwagen uitwerken hybride ……..

    Login om te reageren
  22. toyotafortuner zegt

    28 oktober 2014 om 22:26

    Wel erg heerijk zo, jammie!

    Login om te reageren
  23. reggie-boy_rood zegt

    28 oktober 2014 om 22:44

    Ik begin het model zelf een beetje Beu te raken

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    28 oktober 2014 om 23:46

    @JordyS: misschien niet meer al teveel copy pasten uit die slagroom teksten van de marketingafdeling van Audi? Dat geluk over gewichtsbesparing door carbon (wat waarschijnlijk folie over de originele plastic bumper/spoiler heen is) gaat natuurlijk helemaal nergens over…. Wel eens zo’n stuk kunsstof opgepakt? Weegt geen drol dus zelfs 50% besparing levert geen 10kilo op voor twee bumpers en een spoiler…..

    Login om te reageren
  25. frietjemet zegt

    29 oktober 2014 om 00:56

    Zal op het circuit zijn waarde uitbetalen, voor op de openbare weg is een veel goedkopere golf r al ruim afdoende, die gaat ruim 250km/h zonder begrenzer en zit binnen een ruime 4s op de 100.

    Is natuurlijk een prut vergelijking maar zo’n r8 heeft in de basis uiteraard een heel ander doel dan een golf oid, of je moet al echt bij wijze van spreke verliefd zijn op zo’n wagen.

    Login om te reageren
  26. mbkevin zegt

    29 oktober 2014 om 09:10

    Heeft iemand weleens een gefotoshopte R8 gezien waar die rare sleuven in de voor- en achterbumper weggehaald/drastisch verminderd zijn?

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      29 oktober 2014 om 11:55

      @mbkevin: Bedoel je toevallig deze? Het is alleen geen fotoshop. Het is namelijk een bestaande Audi e-tron Concept.

      Login om te reageren
      • mbkevin zegt

        29 oktober 2014 om 17:47

        @AutomotiveDesigner: thanks man, uhm nee niet echt.. Maar t leek me mooier zonder die sleuven.. Nu ik dit concept zie denk ik dat nogsteeds al is vooral die voorkant nogsteeds niet echt mooi

        Login om te reageren
        • Ram-G-maN zegt

          29 oktober 2014 om 18:25

          @mbkevin: Een singleframe grill aan de voorkant vind ik het ook not done bij een MR-geconfigureerde auto. Vind je de achterkant wel een verbetering?

          Login om te reageren
          • mbkevin zegt

            30 oktober 2014 om 09:30

            @AutomotiveDesigner: Ja die achterkant is beter zo als je het mij vraagt, met een normale achterruit dan..

            Login om te reageren
            • mbkevin zegt

              30 oktober 2014 om 09:38

              @mbkevin: dus audi, voorkant zo laten (of misschien 1 lamelletje ofzo of 2) en achterkant van de concept..mrja we zijn te laat, het nieuwe model zal wel al op de tekentafel liggen.. Hopen dat ze het de AMG GT wat moeilijker gaan maken, qua design in ieder geval!

              Login om te reageren
  27. berlinetta zegt

    29 oktober 2014 om 10:48

    Maar hij zit wel even snel op de 100 als een gloedjenieuwe Huracan met 40 pk meer. Dat vind ik dan wel weer knap.

    Login om te reageren
  28. v60polestar zegt

    29 oktober 2014 om 14:47

    De R8 blijft mooi!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North