• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autobahn-vignet gaat je 10 tot 100 euro kosten (tol)

Auteur: sir_smokalot, gepost 28 november 2013 om 10:07 – 73 Reacties

Tol betalen


Na het nog niet 100% vaststaande besluit om in Duitsland een Autobahn-vignet in te voeren komen nu enkele richtbedragen vrij. Afhankelijk van de duur gaat een vignet 10 tot 100 euro kosten.

Vanzelfsprekend krijg je de keuze voor hoeveel tijd je een vignet neemt, afhankelijk van of je eenmalig door het land komt of er regelmatig reist. Bild noemt de volgende bedragen:

– 10 dagen: € 10,-
– 2 maanden: € 30,-
– 1 jaar: € 100,-

Dit is de laatste stand van zaken, eerder vernamen wij het volgende uit andere Duitse media: Bis 10 Tage 15 Euro, bis 1 Monat 30,–, für das Jahr 50,–, maar deze bron is inmiddels verdwenen.

Iedereen die van de snelweg gebruik maakt zal een vignet moeten hebben, ook de Duitsers, maar zij worden middels belastingmaatregelen gecompenseerd.

Ook interessant!

  • Bugatti reageert op autobahn schandaal
    Bugatti reageert op autobahn schandaal
  • Autobahn limiet
    'Autobahn limiet is gelijk aan Amerikaanse wapenwet'
  • Officieel: geen snelheidslimiet op de Autobahn!
  • Tesla krijgt subsidie
    Tesla krijgt subsidie van € 1.100.000.000 van Duitsland

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

duitsland, snelweg, tol, Verkeer

Vorig bericht: « Hamann Mystère, nog steeds een enorme bullebak [video]
Volgend bericht: Video: epische split feat. Yevgeni Yakush »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    28 november 2013 om 10:12

    Ik heb het al gezegd, vanaf nu geen Mercedes, Volkswagen, BMW of Audi meer kopen cq leasen.
    Het enige waar je ze kunt raken is namelijk in hun eigen portemonnaie

    Login om te reageren
    • dnadave zegt

      28 november 2013 om 10:49

      @desjonnies: waarom moeten we ze “raken” dan? Doe niet zo kinderachtig man. Omdat ze doen wat alle andere landen ook doen maar er tenminste lekkere wegenx voor teruggeven? En dan een Franse auto kopen waar de tol 20x zo duur is? Een weekje Fr is al snel 60 euro tol.

      Login om te reageren
      • azenomei zegt

        28 november 2013 om 10:52

        @dnadave: Wat dacht je van 1x heen en weer zuid frankrijk :P

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          28 november 2013 om 11:11

          @azenomei: 60 euro, dan ben je alleen nog maar in zuid Frankrijk… Terug is weer 60 euro!

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        28 november 2013 om 11:06

        @dnadave:
        ” omdat ze doen wat andere landen doen ” is beslist niet waar, immers ook Fransen betalen voor hun peages, terwijl Duits ingezetenen voor deze Maut zullen worden gecompenseerd.
        Daarnaast heb je in Frankrijk nog steeds de mogelijkheid (keuze) om over de Route Nationales of de Routes Departementales te rijden, indienj e geen tol wenst te betalen.

        Enik ben vanmening dat het kinderachtig is van een staat om op dusdanige wijze misbruik te maken van hun machtspositie terwijl ze tegelijkertijd hun eigen bevolking ontzien cq compenseren.

        En dan heb ik het niet eens over die Europese Gedachte die Mevrouw de Bundeskanzler zo uitdraagt naar anderen.
        Noch over het geld dat onmiddellijk, nadat het in Griekenland is gestort wordt teruggestort naar Duitse banken en Goldman Sachs, omdat die tot hun nek toe geld hebben geleend aan de Grieken.
        ( Ik zie namelijk geen enkele Griek juichend over straatlopen als de EU weer zoveel miljard heeft gestort)

        Maar allez, beschuldig me nu maar van een ongekende nodeloze haat tegen de Duitsers, persoonlijk ben ik van mening dat Duitsland te machtig in Europa is geworden en dat er geen balans meer is, de Fransen laten het afweten, die luie donders (zo ben ik ook gelijk anti Frans)

        Login om te reageren
        • cookies zegt

          28 november 2013 om 11:51

          @desjonnies: Niet onterecht dat buitenlanders moeten gaan betalen voor het gebruik van Duitse snelwegen. Als je ziet hoe het daar elke zomer dichtslibt met caravanvolk en andere vakantiegangers verbaast het me dat ze niet eerder om een bijdrage hebben gevraagd. Duitsland is nou eenmaal een doorreisland dat met hoge onderhoudskosten te maken heeft door het drukke (vakantie)verkeer.

          En die Europese Gedachte waar je het over hebt, die ons zo wordt opgedrongen door de Duitsers, is iets waar alle lidstaten – zonder uitzondering – vrijwillig voor hebben gekozen. Dat er een paar ongeïnformeerde burgers en politici zijn die menen beter af te zijn zonder de EU is een andere zaak.

          Login om te reageren
          • multizuiger zegt

            28 november 2013 om 15:35

            @cookies: Dat is zeker niet waar. Er is niet vrijwillig gekozen om aan de EU mee te doen, en al helemaal niet democratisch. De Nederlanders hebben heel duidelijk ‘nee’ gestemd in het referendum Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa op 1 juni 2005.
            .
            Het is gewoon een ramp – landen met verschillende culturen, tradities en kan je simpelweg niet allemaal bij elkaar zetten. Alles wat divers is en is samengevoegd, werkt niet. Daarom was het in de eerste instantie al niet één maar ‘verschillende’ (johhh).

            Login om te reageren
            • JanC zegt

              28 november 2013 om 16:51

              @multizuiger: Toch is de Verenigde Staten toch ook een smeltpot van mensen uit verschillende landen. Nu zeg ik niet dat we ons aan de VS moeten orienteren, maar dat verschillende culturen het probleem niet moet zijn. Kijk maar in Nederland. Een Limburger is toch in veel zaken cultureel anders als een Groninger. Een Amsterdammer is cultureel toch anders als iemand uit Roodeschool?

              Login om te reageren
            • cookies zegt

              28 november 2013 om 17:42

              @multizuiger: Maar je begrijpt wel dat de Grondwet van Europa niets met het lidmaatschap an sich te maken had? Nederland was zelfs een van de oprichters van de EG in 1957. Bovendien was dat referendum een perfect voorbeeld van een geval waar mensen geen flauw benul hadden waarop ze aan het stemmen waren. Dat de EU in de laatste jaren aardig is uitgedijd en aan een facelift toe is ben ik het mee eens, maar die idiote discussie die met name in Engeland gevoerd wordt over het mogelijke verlaten van de unie is echt knotsgek. De unie is er nu en gaat niet meer weg (dat gaat ook niet zonder dat alle partijen enorme verliezen zullen lijden), daarvoor zijn de voordelen te groot en de integratie is al te ver gegaan.

              Dat het (nog) niet zou kunnen om zoveel landen samen te voegen in een unie geef ik je gelijk als je over een Verenigde Staten van Europa praat, maar economisch kan het zeer zeker wel. De interne markt heeft zulke enorme voordelen gebracht dat het ontzettend dom zou zijn om daar afstand van te doen. Alleen omdat er nu een paar moeilijke jaren zijn is het niet nodig om gelijk over het ‘falen van Europa’ te praten, zeker niet als het in de VS en Azië ook niet bepaald van een leien dakje gaat.

              Login om te reageren
        • potver7 zegt

          28 november 2013 om 11:52

          @desjonnies: Maar wie zegt dat Fransen niet ook gecompenseerd worden? Of Italianen, Spanjaarden, etc.. De tol is in die landen zo lang geleden ingevoerd, dat die informatie uit ons geheugen is gewist.

          Ja, en in Frankrijk kun je over de RN’s en RD’s, maar dat is niet echt een alternatief als je van hier naar Zuid-Frankrijk wilt rijden. Trek daar maar een paar dagen voor uit… Duitsland heeft trouwens ook gewoon binnenwegen, dus ik zie het verschil niet zo. Gewoon de omleidingsbordjes volgen voor als de Autobahn is afgesloten (blauwe bordjes met een U en een nummer).

          Login om te reageren
          • super zegt

            28 november 2013 om 13:25

            @potver7:
            fransen worden niet gecompenseerd voor tolwegen. ik woon in frankrijk.

            Login om te reageren
        • super zegt

          28 november 2013 om 13:32

          @desjonnies:
          ben het met je eens. De hypocrisie van de Duitsers is stuitend, ze profiteren van de economische misere van andere landen (ze kunnen bijvoorbeel in euros die door de crisis in zuidelijke landen laag staat veel autos buiten europa verkopen), weigeren te investeren (zie hun handelsbalans) nu het juist snoeihard nodig is om de economie op gang te brengen , en denken dan ook nog eens andere landen de les te moeten lezen over begrotingsnormen die ze zelf in de tijd van de reunificatie ook hebben overschreden. Van mij mag Duitsland direct uit de EU getrapt worden, kijken hoeveel autos ze nog verkopen met hun “harde” D-Mark.

          Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            28 november 2013 om 13:41

            Euro staat laag? Sorry, maar die is juist aardig sterk momenteel. Ik krijg nu 139 Yen voor mijn euro, dat was niet zo lang geleden nog 95 JPY. Dollar doet 1,38, was de laatste keer dat ik in USD moest betalen nog 1,19.

            Login om te reageren
            • desjonnies zegt

              28 november 2013 om 13:49

              @sir_smokalot:
              Hij heeft welzeker een punt, uit de docu Tegenlicht was een Britse bankier, werkzaam in de VS aan het woord, die was weggepest bij de EU waar hij voor een commissie werkte die de Euro zou invoeren.
              Hij was ronduit tegen, omdat de tegenstellingen in Europa te groot zijn.
              Zij hadden voor de lol berekend wat de Euro per land individueel tegenover de US Dollar zou doen :

              De Griekse Euro zou $ 0,34 zijn
              De Spaanse Euro zou $ 0,38 zijn
              Maar de Duitse Euro zou $ 2,84 zijn.

              Dus Duitsland heeft baat bij de zuidelijke landen, omdat ze anders veel te duur zouden zijn in de wereldhandel.

              Login om te reageren
              • sir_smokalot zegt

                28 november 2013 om 14:03

                Je klinkt als mijn (anti-Duitse) vriendin :) maar het mes snijdt aan twee kanten: ja, wellicht heeft Duitsland baat bij de Noord-Zuid-tegenstellingen, maar tegelijkertijd komt de grootste zak met geld die de landen overeind houdt wel uit Duitsland.

                Het was net zo bij de Marshall-hulp: dit kostte de VS kapitalen, maar heeft ze een veelvoud opgebracht. Toch geloof ik nog steeds dat de intentie primair humanitair was en niet berkenend.

                Niet dat ik Duitsland en de Marshall-hulp nou op 1 lijn wil zetten overigens.

              • desjonnies zegt

                28 november 2013 om 14:20

                @sir_smokalot:
                Ben beslist niet anti Duits, mag ze graag en bij zaken doen is 100 altijd 100, geen 97 of 104 wat bij veel anderen het geval is.
                Datgene dat me zorgen baart is dat er geen balans is in de huidge EU, Nederland zou een “kennis land” worden (lees sprookjes land) en noch Frankrijk noch Groot Britannië zijn niet in staat om voor een economische balans te zorgen.
                In NL en België wordt zolangzamerhand de gehele industrie willens en wetens de nek omgedraaid, iets wat de Duitsers gewoon veel en veel beter doen dan wij.

                We hebben geien wat er gebeurt toen we dachten dat China de fabriek van de wereld zou worden, niet dus, en hetzelfde geldt voor Duitsland.

                Dus Smoke, allemaal achter de lopende band en jampotten dichtdraaien !
                We laten jouw in ieder geval niet bij Gauloises achter !
                (kat en spek enzo)

  2. bsxc2 zegt

    28 november 2013 om 10:13

    Dus nieuwe Duitse auto’s die met transport naar Nederland worden gebracht worden nu ook een paar euro duurder?

    Login om te reageren
    • joejojo2012 zegt

      28 november 2013 om 10:59

      @bsxc2: Als die wagens op een vrachtwagen staan: Dan kosten die auto’s al sinds 7 jaar een paar euri meer ivm LKW-maut.

      Login om te reageren
  3. Aquios zegt

    28 november 2013 om 10:18

    Wordt een duur geintje om zo van Nederland naar Italie te rijden. Betalen in Duitsland, betalen in Oostenrijk…. Fijn…

    Login om te reageren
  4. Emile_Benz zegt

    28 november 2013 om 10:18

    Binnenkort hoort Nederland weer bij Duitsland…?

    Login om te reageren
  5. tjorque zegt

    28 november 2013 om 10:26

    Ach wat is 10€ nu voor 10 dagen… Ik betaal 60€ voor één rit naar het zuiden van FR.

    Login om te reageren
  6. Sorcerer zegt

    28 november 2013 om 10:46

    Het vervelende is als je even snel als Nederlander naar Duitsland wil, bijvoorbeeld als je in Limburg woont en besluit in Aken wat te willen gaan eten, dan moet je dus zo’n ding hebben. Of een binnendoorroute vinden natuurlijk. Dus.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      28 november 2013 om 11:06

      @Sorcerer:
      Als je de luxe hebt om in Aken wat te gaan eten, kan er best ook wel wat tol van af.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        28 november 2013 om 12:41

        @Hubert: De luxe? Als je in Limburg woont, ben je er zo.

        Login om te reageren
      • JanC zegt

        28 november 2013 om 13:50

        @Hubert: In Duitsland ergens gaan eten is in het algemeen goedkoper dan in Nederland. Bovendien is dat een drogreden. Omdat iets meer luxe zou zijn moet je maar extra betalen over dat wat je al extra betaald? Andersom is logischer geredeneerd: Waarom moeten wij tol betalen in Duitsland als wij juist de economie daar stimuleren door er te eten, te overnachten, ind e supermarkten inkopen, …

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          28 november 2013 om 14:19

          @JanC:
          Achja, je blijft tenslotte hollander : overal het goedkoopste willen hebben.
          Ik woon op 10minuutjes van de grens, maar ik zie geen reden om mijn geld in Duitsland uit te gaan geven.
          Ze hebben daar niets waar ik behoefte aan heb en wat in NL niet te krijgen is. (of het moet de wintersport zijn ;-))

          Login om te reageren
          • JanC zegt

            28 november 2013 om 16:46

            @Hubert:
            Als iemand dus in Aken wil eten vind jij dat diegene maar meer moet betalen, want luxe. Als iemand anders dan zegt dat zaken in Aken niet perse luxe zijn, want goedkoper, begin je er over dat je wel ‘Ollander moet zijn en dat er niks is wat in Nederland niet te vinden is.

            Neen ik ben geen Hollander.

            En je blijft drogredenen geven.

            Login om te reageren
            • Hubert zegt

              28 november 2013 om 17:20

              @JanC:
              Wat jij wil.
              Eet smakelijk in Aken.

              Login om te reageren
              • JanC zegt

                28 november 2013 om 19:07

                @Hubert: Zeker. Probeer eens het Cafe Anvers of Kings College

          • Tommy2 zegt

            30 november 2013 om 00:36

            @Hubert: Als je in Aken gaat eten ben je eerder een Limburger gok ik, anders is het wel een heel eind rijden om een hapje te doen.

            Login om te reageren
    • JanC zegt

      28 november 2013 om 13:48

      @Sorcerer: Aken is precies aan de grens. Je hoeft daar geen snelweg voor te rijden. Als je nou Keulen als voorbeeld had genomen…

      Login om te reageren
      • marcus zegt

        28 november 2013 om 15:51

        @JanC: Ja, want Keulen is echt zo ver van de grens!

        Login om te reageren
        • JanC zegt

          28 november 2013 om 16:41

          @marcus: Om naar Aken te rijden spreken we over 5 kilometer. Keulen is ongeveer drie kwartier over de snelweg. Wel de discussie scherp houden

          Login om te reageren
          • marcus zegt

            28 november 2013 om 17:11

            @JanC: Ach ja, vanaf Venlo is het ongeveer even ver. Plus als je naar Keulen gaat kun je tenminste nog even het gaspedaal indrukken :)

            Login om te reageren
  7. Hubert zegt

    28 november 2013 om 10:51

    Snap de ophef niet.
    In Frankrijk moet je een kapitaal betalen om één keer van noord naar zuid en weer terug te rijden.
    In Duitsland mag je voor hetzelfde bedrag een jaar lang doorgassen.
    Moeten ze anders ook maar in NL invoeren. (Europese gelijkheid enzo…)

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      28 november 2013 om 11:02

      @Hubert: Inderdaad. 100.- per jaar. Waar praat je over. En als je er zakelijk vaak heen moet zal de baas hem wel voor z’n rekening nemen. In plaats van hetzelfde te doen, verzwaren wij liever de lasten onder de klassieker eigenaren etc. Het aantal buitenlandse kentekens op NL’se wegen stijgt gigantisch. Die betalen ook niks. En daar zitten er genoeg tussen die hier 5dgn werken.

      Login om te reageren
    • Dino2400 zegt

      28 november 2013 om 11:09

      @Hubert: “In Frankrijk moet je een kapitaal betalen om één keer van noord naar zuid en weer terug te rijden.”

      Nee, in Frankrijk hoef je niets te betalen. Het hele systeem van wegen is zo gemaakt dat er altijd een alternatief is via de Route Nationale. Of je dat wilt is een tweede, maar je bent niet verplicht de tolweg te nemen.

      In Duitsland wordt dat lastiger.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        28 november 2013 om 11:56

        @Dino2400: Hoezo wordt dat in Duitsland lastiger? Vrijwel overal is er een vaste omleidingsroute voor de snelwegen (blauwe bordjes met Unnn); binnenwegen zijn er ook in Duitsland zat. En als je over de RN’s naar Zuid-Frankrijk heen en weer wilt rijden, doe je er goed aan je vakantie met een week te verlengen.

        Login om te reageren
        • JanC zegt

          28 november 2013 om 14:02

          @potver7: Zover ik begrijp is het meer een vignet en die moet je op alle wegen in Duitsland hebben

          Login om te reageren
      • dakloos zegt

        28 november 2013 om 12:25

        @Dino2400: Ook in Duitsland móet je niet Autobahn nemen.

        Login om te reageren
    • rob68 zegt

      28 november 2013 om 11:23

      @Hubert: Wanneer ze tol gaan heffen in jouw straat vind je het ook niet erg?

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        28 november 2013 om 13:10

        @rob68:
        Ik zou er geen probleem mee hebben als jan en alleman van “mijn” straat gebruik zou maken.
        Laat ze maar lekker meebetalen aan het onderhoud en vervanging.

        Login om te reageren
  8. escort77 zegt

    28 november 2013 om 10:53

    één keer tanken in DE en je hebt het alweer terugverdiend, ik zie het probleem niet zo

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 november 2013 om 10:02

      @escort77: met 1x tanken verdien je geen 100 euro terug, geen 30 euro en zelfs geen 10 euro.

      Login om te reageren
  9. azenomei zegt

    28 november 2013 om 10:54

    1. Die prijzen zijn niet verkeerd.
    2. Kunnen we dat ook even snel hier invoeren voor alle buitenlandse kenteken auto’s en vrachtwaggels?

    Login om te reageren
  10. tweede_woning zegt

    28 november 2013 om 10:54

    ”ook de Duitsers, maar zij worden middels belastingmaatregelen gecompenseerd.”
    dat impliceert discriminatie in Europa ,Het EH heeft hier al veel ober uitgesproken , veelal ten nadele van individuele lidstaten. Duitsland zal iets anders moeten verzinnen , of we stoppen gewoon met Europa . ( anderszijds een strandbelasting voor duitsers in Nederland).

    Login om te reageren
  11. andreovn zegt

    28 november 2013 om 10:55

    Autorijden word met de dag duurder…

    Login om te reageren
  12. rob68 zegt

    28 november 2013 om 11:16

    Kan ik dat van de achterstallige huur van mijn opa’s fiets af laten trekken?

    Login om te reageren
  13. TDI-goeroe zegt

    28 november 2013 om 11:17

    100 euro voor een jaar? dat is 3x zo duur als Zwitserland!!!

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      28 november 2013 om 12:04

      @TDI-goeroe: koopje! Duitsland heeft namelijk 9x zoveel kilometers asfalt…

      Login om te reageren
      • TDI-goeroe zegt

        28 november 2013 om 12:07

        @potver7: ik maak alleen gebruik van de grens tot aan de NürburgringNordschleife, een stuk van ongeveer amper150km. Krijg ik nu korting?

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          28 november 2013 om 15:10

          @TDI-goeroe:
          En wat te denken van die “tol” die je moet betalen om op de Nord-Schleife te mogen rijden?

          Login om te reageren
          • TDI-goeroe zegt

            28 november 2013 om 15:34

            @Hubert: de Schleife is een circuit onder het mom van een tolweg, dat weet iedereen. Ik kies er zelf voor om daar te rijden. Ik heb die weg ook niet persé nodig als ik naar Ch of A rij. Mocht de Schleife te duur worden, blijf ik er weg, die keuze heb je niet als je door D moet rijden om op je bestemming aan te komen. maar goed, ;)

            Login om te reageren
    • JanC zegt

      28 november 2013 om 14:04

      @TDI-goeroe: Zwitserland stemmen ze op dit moment over een verhoging….

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        29 november 2013 om 01:35

        @JanC:
        Helaas voor jou, Jan. Dat referendum heeft al plaatsgevonden en “het volk” heeft ertegen gestemd. Reden: De Zwitsers zouden zelf zonder compensatie moeten meebetalen.

        Login om te reageren
  14. n54coupe zegt

    28 november 2013 om 11:43

    Waar haal je die klotesticker als je toevallig in de buurt van Duitsland bent en even de auto uit wil laten?

    Maar afgezien van die tol wil ik helemaal geen stickers op mijn voorruit.Niet van de airbag, niet van de parkeerontheffing en niet van tol/belstingontheffingen. Gewoon GEEN stickers.

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      28 november 2013 om 14:06

      @n54coupe: Daar zeg je zoiets. In Duitsland heb je al voor de binnensteden een “Umweltplakatt” (milieusticker), dan heb je de Zwitsers met hun vignet, de Oostenrijkers en dus nu ook een voor Duitsland zelf. Je krijgt zo de helft van je voorruit vol met die ***stickers!

      Login om te reageren
    • bastiaangt zegt

      19 januari 2014 om 15:17

      @n54coupe: Precies, nog even en je kan een prachtige raamband op je voorruit plakken met daarop alle 74 stickers voor tol, parkeren, milieuontheffing voor stadscentra, tot wanneer je apk geldig is, of je je mrb wel betaald hebt… Het begint een beetje uit de hand te lopen met al die stickers zo…

      Aan de andere kant, straks wordt je weer staande gehouden en krijg je een prent, omdat diezelfde raamband het zicht te veel belemmerd. Dan denk ik dat ik maar een stickerbom ga maken van mijn voorspoilertje met daarop alle stickers die ik nodig heb: probleem opgelost!

      Login om te reageren
  15. Design_Driven zegt

    28 november 2013 om 12:21

    Schande is is hier zou de EU moeten ingrijpen. Dit tast het idee van vrij reizen over de landsgrenzen aan. Als ik nu weer naar Moldavië rij moet ik bij alle grenzen stoppen om een vignet te kopen. Ga ik 2 weken zoals de vorige keren moet ik 2×10 euro dokken in Duitsland, Oostenrijk, Hongarije en Roemenië. Dat is 100 euro!

    We betalen toch al de accijnzen als we daar tanken? Als Duitsland dit doet moet NL en België het ook maar gaan doen. Meer dan Duitsland is België een transit land dat zelf maar weinig profiteert van het verkeer over hun wegennet maar daar wel de consequenties van draagt.

    Login om te reageren
  16. desjonnies zegt

    28 november 2013 om 12:26

    Curieus vind ik dat er niemand reageert op het feit dat de infra structuur, die in landen als Polen, Slowakije, Tsjechië en andere nieuwe EU leden, grotendeels betaald zijn van EU geld, ook daar moet je tol betalen.
    Hetzelfde geldt voor de Spaanse autopista’s die veelal met EU subsidies zijn aangelegd.
    Redenerend van die kant af, is tol voor Duitsland enigszins te rechtvaardigen, echter we hebben een Europese Comissie in Brussel, kunnen die nu niet eens gaan doen waarvoor we ze betalen en er voor zorgdragen dat een gedeelte van onze MRB dat naar Duitsland wordt gestort, op die manier wordt de automobilist niet direct gepakt.
    Ik ben namelijk van mening dat straks ons vrij verkeer van goederen en personen alleen maar zal gelden voor de meer gefortuneerden onder ons.

    En neen, driewerf neen ik ben geen socialist, maar als je ziet wat de onafhankelijke Europese staten al roven van de transportsector, dan zie ik een sombere toekomst voor ons persoonlijk en individueel vervoer weggelegd, een vrije keuze overigens, die straks onmogelijk wordt gemaakt door allerlei toeslagen.

    En aan de andere kant willen die Duitsers maar al te graag dat we hun auto’s kopen……………

    Login om te reageren
    • super zegt

      28 november 2013 om 13:36

      @desjonnies:
      in spanje etc. betalen de spanjaarden zelf ook, het verkeerde aan het duitse voorstel is juist dat ze onderscheid gaan maken tussen duitsers en andere EU burgers. maar goed, duitsers zijn goed in onderscheid maken.

      Login om te reageren
  17. tweetyv6 zegt

    28 november 2013 om 12:28

    Volgens mij is het zo dat ook Duitsers een vignet zullen moeten kopen. Anders zou het namelij in strijd zijn met de Europese wetgeving. Wel worden Duitsers dan gecompenseerd via de Kfz-Steuer. Handig verdienmodelletje voor mij (ik woon in Duitsland); kan dus een verlaging van de Kfz-Steuer tegemoet zien voor 4 auto’s en hoef in principe maar voor 2 auto’s een ‘jaar-abbonnement’ te kopen :-)

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      28 november 2013 om 14:29

      @tweetyv6: Dan wordt de kfz-Steuer wel heel weinig, ik betaal in Duitsland op het moment €140 per jaar (tov €800 mrb in Nederland).
      Alleen jammer van zo’n lelijke sticker.

      Hoe dan ook weet niemand nog wat de prijzen gaan worden en of het allemaal juridisch kan. Kranten zuigen nu wat bedragen uit hun duim, dus laten we nog even niet zo paniekerig doen.

      Login om te reageren
      • tweetyv6 zegt

        28 november 2013 om 16:48

        @FelixF: Klopt. Het is nog redelijk onzeker. De SPD basis (470.000 leden) moet sowieso nog over het regeerakkoord stemmen en als je zo hier en daar wat leest, zou dat best nog een struikelblok kunnen worden.

        Login om te reageren
  18. Simpson zegt

    28 november 2013 om 13:06

    Ik neem aan dat wij als ‘Ollanders graties auf die A31 mogen? Aangezien we die hebben meegefinancierd? :)

    ik vind de prijs nog wel meevallen, maar afgezien daarvan wil ik eigenlijk wel ff een zoen van Angela. Als ik genaaid word, wil ik zoenen ook.

    Login om te reageren
  19. sacha zegt

    28 november 2013 om 13:37

    Tol is vanuit het standpunt “de gebruiker betaalt” een prima systeem. Wegenbelasting, met de ‘provinciale opcenten’ is een gedrocht.

    Tijd voor een Europees tol systeem à-la de chipkaart. Maar dan wel goed..

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      28 november 2013 om 18:21

      @sacha: Of een chip o.i.d. die ze achter je binnenspiegel kunnen plaatsen, dan hoef je niet te stoppen, je moet echter wel 30km/h ofzo rijden.

      Login om te reageren
  20. towi1989 zegt

    28 november 2013 om 13:45

    Hoeveel tankstempels heb ik nodig voor een gratis jaarabbo autobahn?

    Login om te reageren
  21. Alex_79 zegt

    28 november 2013 om 13:58

    Denk niet dat dit binnen een jaar geregeld is. Men zal een besluit moeten nemen of de bestaande Maut-portals voor vrachtwagen worden omgebouwd, of dat er een heel nieuw systeem komt. Ik herinner me dat vorig jaar een aantal extra Maut-terminals voor trucks werden neergezet, en dat had al een paar jaar in beslag genomen. Als je dan alles moet ombouwen/ omprogrammeren/ heropbouwen gaat dat zeker een jaar of drie kosten, om maar te zwijgen van de regels voor Europese aanbesteding (die Duitsland natuurlijk zal proberen te omzeilen ter faveure van een vaderlandsch bedrijf)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 november 2013 om 10:05

      @Alex_79: het gaat gewoon met stickers het schijnt dat er al aan het cursus programma gewerkt wordt waarmee de politie de stickers kan controleren.

      Login om te reageren
  22. gunther zegt

    28 november 2013 om 20:23

    Als elk land dit gaat invoeren zien we over een paar jaar niets meer door onze vol gestickerde voorruit terwijl deze vorm van grensoverschrijdende belasting zich op macro-niveau min of meer uitmiddelt. Kortzichtig en stupide plan dus. Belgie een tolvignet want doorvoerland, Nederland want met Rotterdam de grootste haven van Europa en volksstammen van Duitse toeristen. Frankrijk kent al tolwegen, Oostenrijk en Zwitserland hebben al een vignet. Dom, dom, dom.

    Login om te reageren
  23. topless zegt

    28 november 2013 om 22:01

    Het zou niet alleen om de Autobahnen gaan. Dus je moet hoe dan ook gaan betalen wanneer je Duitsland in wilt met de auto. In de buurt van waar ik woon is een weg die Nederlands was, maar over Duits grondgebied liep. Deze weg is een aantal jaren geleden aan Duitsland gegeven. Dadelijk moeten we dus betalen om erover heen te rijden, of kilometers omrijden. Leuke buren, die moffen.

    Wanneer België ook weer hun tolplannen van stal halen, gaat een dagje Spa (snelste route is via Duitsland naar België) me dus 20 euro meer kosten. Over inflatie gesproken.

    Login om te reageren
  24. mashell zegt

    29 november 2013 om 10:10

    Ik zet mijn geld op Angela “Mit mir wird es keine PKW-Maut geben” Merkel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North