Autoblog Advies: AWD alleskunner voor €7.500

Auteur: , 58 Reacties

Stoer, sterk en vierwielaangedreven. Gaat dat lukken voor 7,5 mille? Jazeker!

AB Advies

Maak kennis met Autoblog-lezer Sem. Hij stuurde ons een mailtje met de vraag of wij hem wilden helpen met het zoeken van een nieuwe occasion. Maar natuurlijk Sem, geen enkel probleem! Tenminste dat zou je zeggen. Sem heeft namelijk nogal wat eisen die vrij specifiek zijn. Nu zijn we gelukkig op de AB redactie wel wat gewend, dus laat maar komen!

Op dit moment heeft Sem al een zeer AB waardige auto, namelijk een Kaiser Jeep D5. Op basis van de acceleratietijd van 0-100 zou je dat misschien niet zeggen, maar vergeet niet dat het voor het sprintje vrijwel niet uitmaakt op wat voor ondergrond deze auto staat. Enfin, Sem houdt van iets bijzonders. Hij wil ongeveer 7,5 mille spenderen aan een auto waarmee hij weer en wind door kan komen. Als het even kan met vierwielaandrijving. Ook wanneer Koning Winter zijn werk heeft gedaan, is het de bedoeling dat hij gewoon op zijn gemak door moet kunnen rijden. Begrijpelijk.

Om een beeld te krijgen van de wensen en eisen van Sem, heeft hij voor ons de inmiddels legendarische tabel ingevoerd:

Huidige /vorige auto's:Kaiser Jeep DJ-5
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€7.500
Jaarkilometrage:10.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Vervanging van Jeep
Gezinssamenstelling:1 Volwassene
Voorkeursmerken /modellen:Mazda, Nissan, BMW, Audi, Volvo
No-go modellen / merken:Renault, Peugeot

Nu kun je met deze eisen enorm veel kanten op. Van Toyota RAV4 tot Skoda Octavia. Van Volvo XC70 tot Ford Sierra XR4x4 (met werk). Onderstaand advies laat zien wat er allemaal mogelijk is in het budget. De keuze is al reuze, maar uiteraard zijn aanvullingen en tips van harte welkom in de comments. Dit zijn onze aanbevelingen:

BMW 330xi (E46)
5.995 euro
2001
220.000 km

Dit is een auto met een paar grote plus- en minpunten. De positieve aspecten van de E46 zijn bekend. Je hebt een boterzacht lopende Reihensechser. Omdat het van origine een achterwielaangedreven auto is, heeft de auto ook dat karakter. Qua uiterlijk en interieur geen verrassingen: tijdloze klasse. Maar het zijn wel auto’s die met zorg behandeld dienen te worden. Ze hebben zo hun manco’s (check hier het advies van @Wouter) en dat geldt zeker voor de varianten met 4WD. De ruimte achterin is zeer beperkt voor het type auto. Voordeel: de ‘xi’. modellen zijn bijna allemaal erg luxe uitgerust: volleder, goede wielen, navigatie: je gaat niets te kort komen. Weetje van Willem: de ‘xi’ uitvoeringen staan één centimeter hoger op hun wielen dan hun achterwielaangedreven broeders.

BMW

Saab 9-7X 5.3 V8

6.950 euro (Dld)
2006
165.000 km

Kennen we deze nog? Een Saab die geen Saab is. General Motors was zich in allerlei bochten aan het wringen om geld te kunnen verdienen aan de Zweedse Bodemloze Put. De 9-7X is niets meer dan een omgekatte Chevrolet Trailblazer. Kleine correctie: er werd wel meer gedaan dan alleen een andere logootje. Met name de neus is duidelijk Saab en zelfs in het interieur mocht er een Saab kenmerk doorkomen: de ventilatieroosters. Deze zouden eigenlijk in elke auto zou moeten zitten, maar dat terzijde. Hoewel je ze in Nederland kunt vinden, zul je voor een beetje keuze moeten uitwijken naar Duitsland. Als Saab compleet hopeloos, maar zoek je een grote alleskunner dan is het originele optie.

Saab

Nissan Murano 3.5 V6 SE (Z50)
6.950 euro
2005
135.000 km


Het was weer duidelijk na de salon van Genève: cross-overs hebben de toekomst. Carlos Ghosn en de zijnen bij Nissan zullen er hard om hebben kunnen lachen, want Nissan was er al vroeg bij met onder andere de Murano. Eigenlijk moet de Murano meer erkenning krijgen, want het zijn steengoede auto’s. Het interieur is wat grof afgewerkt in vergelijking met Duitse merken. Daar staat tegenover dat de Murano standaard is geleverd met bijna alle opties. Technisch zijn er wel een paar specifieke puntjes waar je op moet letten (met name op de Amerikaanse fora kun je er veel over vinden), maar het zijn behoorlijk sterke auto’s. De motor (uit de 350Z!) is niet het toppunt van verfijning, maar dat is juist de charme.

Nissan

Audi 200 Turbo quattro Avant (C3, 44Q)

7.500 euro
1986
225.000 km

Iedereen heeft zijn zwaktes. @Wouter wordt blij van gele auto’s, @Ruben kan niet tegen oude dashboards en @MauritsH vindt de Toyota Starlet de snelste auto ter wereld. Ondergetekende werd helemaal week in de knietjes bij de aanblik van een smetteloze Audi 200 quattro, zeker met honingraat BBS wielen. De 200 is minder gewild dan een E34 of W124 (ze zijn ook schaarser), maar ergens zijn die twee niet zo cool als een pre-single grille Audi. Maak je geen illusies: het zijn oude auto’s. De rijeigenschappen reflecteren dat, evenals de betrouwbaarheid: bij een oude auto heb je nu eenmaal wat meer kwaaltjes.

Audi

Subaru Forester 2.0XT (SG)

6.995 euro
2003
175.000 km


We beginnen even met de nadelen. Het is best wel een lelijke auto. Het is geen stationwagon maar ook zeker geen terreinauto. Ze zijn echter wel reuze praktisch en op onverhard kom je behoorlijk uit de voeten. Maar de USP van deze Forester zit ‘m in de ’T’ van XT. Deze uitvoeringen hebben namelijk een terug-getunede turbomotor uit de Impreza WRX. Dus met een simpele chip, uitlaat en luchtfilter haal je er zo 270 pk uit (standaard hebben ze 177 pk). Nadeeltje: ze lusten een slokje. Dat doen bijna alle Subaru’s, maar technisch zijn ze bijna onverwoestbaar. Nog een nadeeltje: de besturing is bijna kunstmatig licht. Staat tegenover dat de XT uitvoeringen altijd compleet zijn uitgevoerd. Soms wil een STI ook in het budget vallen, maar dat zijn vaak automaten en hebben het stuur links. Precies wat je niet wil.

Subaru

Mazda 6 MPS (GG)

7.900 euro
2006
200.000 km


Nog zo’n auto die veelal over het hoofd wordt gezien. Naar onze mening is dat onterecht. De Mazda 6 MPS is gewoon een uitstekende keuze. Dikke motor (260 pk!), vierwielaandrijving en ingetogen looks. Alleen de liefhebber zal zien dat je in iets bijzonders rijdt. Dus bij het verkeerslicht kun je menig Mercedes- of BMW rijder een slechte dag bezorgen. Veel staan er niet te koop, maar de exemplaren die je kunt vinden zijn veelal goed verzorgd. Zie het als een volwassen Impreza WRX en je hebt een goed beeld. Ideaal voor de betere plofkraak.

Mazda

Audi TT Roadster 1.8T quattro 225 (8N)

6.500 euro

2001

130.000 km


Normaal behandelen we maar een model per merk. Maar als je AWD zoekt is het aanbod van Audi’s gewoon erg groot. Naar onze mening staat deze erg ver af van de Audi 200. Het is niet de meest spannende auto, maar wel een heel competente. Het design is nog altijd übercool. De 1.8T motor is behoorlijk sterk. Qua betrouwbaarheid en kosten is het prima te doen, zeker in vergelijking met een even snelle Porsche Boxster. En aangezien je toch nog geen kinderen hebt, is dit een uitstekende keuze: NU kan het nog! In het budget kun je kiezen uit heel redelijke exemplaren, zeker bij particulieren zitten er keurige exemplaren tussen. Check wel even dit aankoopadvies van de Audi TT, om goed beslagen ten ijs te komen.

Audi

Yolo: Dodge Durango 5.9 V8
5.750 euro
1999
200.000 km

Mocht je je echt onoverwinnelijk voelen is dit de beste keuze. De Doge Durango is nog een SUV van de oude stempel: hopeloos inefficiënt. De 5.9 V8 levert slechts 245 pk maar heeft een schrikbarend hoog gebruik. Een G3 installatie verdient zich na een paar duizend kilometer al terug. Maar met deze auto kom je overal. In tegenstelling tot een X5, kun je er in het terrein nog wat mee. Op asfalt zijn dee rijeigenschappen van zo’n X5 natuurlijk wel veel beter. Maar ja, die Beier is een standaardkeuze. Vandaar de Durango. Als Yolo.

Dodge

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



58 reacties

Alles behalve de Mazda MPS.



Ik ben namelijk op zoek naar een 6 MPS in originele staat in het rood.
@vincentmiata: staat er een op AutoScout voor 20k
@punicaoase: 20 = 10
@punicaoase: precies. In Duitsland staan er overigens meer te koop
@vincentmiata: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=296882796
@smoked:
Klopt maar deze heb ik al vaker te koop zien staan en volgens mij ook toen ie nog als particulier te koop stond en is motorisch al wat aan gehobbyd.
@vincentmiata: andere turbo en downpipe, daarmee gaat ie dus van 260 naar 285pk? Ligt het aan mij of is dat erg weinig vermogenswinst voor zo’n investering? Al zal +/- 285pk wel betekenen dat deze mps nog nooit een testbank heeft gezien..
@serialchiller:

Is inderdaad geen grote vermogenswinst. Maar het zou zo maar kunnen zijn dat de originele turbo kapot is gegaan en deze vervangen heeft door een vergelijkbare turbo en mischien iets meer turbodruk.

Ik ben niet tegen getunede autos. Maar ik wil geen andermans hobby auto overnemen. Je weet niet wat er allemaal mee gebeurt is.

Mijzelf kennende zal ik m zelf ook gaan tunen. Ik rijd zelf met 2 MX-5’en waarvan één daarvan is motorisch helemaal aangepast en is nu met de huidige turbo goed voof ongeveer [email protected] En mischien binnekort richting de 400-450pk. Dus ik ben niet vreemd met tunen. Maar dus geen zin om iemand anders zn rommel af te maken haha
@vincentmiata: Zo dan, dat zal wel al aardig vooruit gaan dan! Heb zelf eerder verschillende Mazda’s gereden en ben momenteel een maatje aan het helpen met het opbouwen van een MX5 voor circuitdagen.

Wat voor motor heb je in je miata hangen?
@serialchiller:
Het is de originele 1.8 die er in lag maar die is uit elkaar geweest en opnieuw opgebouwd met forged zuigers en drijfstangen etc. Zo’n beetje alles wat te vervangen is door beter is vervangen.

Turbo komt van een Impreza af en de volgende turbo word wss een Borgwarner. Welke precies ben ik nog nier over uit maar wel één uit de EFR serie
De 6mps of de Murano!
Kleine opmerking: Bij de Subaru Forrester STi. Moet dat niet ‘het stuur rechts’ zijn?

Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn: De Mazda graag!
@rohrl-fan: ja lijkt mij ook, ik vind het erg prettig om in nederland het stuur links te hebben namelijk.
Ik zou 10 Subaru Justy’s kopen van het Suzuki Swift model.

Heb je in totaal hetzelfde vermogen als de Ferrari 812 en 40 aangedreven wielen.
Ik ben net klaar met de E46 touring 325i wassen en als je een auto hart hebt kan ik die wagen niet genoeg aanbevelen. Jullie hebben gelijk wat betreft de mankementen maar die neem ik 1000% voor lief. Een genot om in te rijden iedere dag.
@TimoBac: helemaal mee eens! Mijn moeder heeft haar 330xi (2001) net ingeruild. Die was niet best meer, en toch was het tot de laatste meter een fijne auto. Alles in het interieur blijft strak en voelt na 15 jaar nog als bijna nieuw. Geen piepje, geen kraakje. Wegligging is top.
Een 159 3.2 V6 q4 zijn wel te vinden in die prijsklasse.

Omdat ik er zelf één heb gehad, nog wat adviezen voor die Audi:
Hydrauliek is een zorgenkindje. Lekkages op de pomp, stuurhuis komen bovengemiddeld vaak voor en vervanging of revisie-onderdelen worden schaars. In het verlengde daarvan wil de hoofdremcilinder wel eens problemen geven (bij oudere exemplaren bekrachtigt deze zichzelf als gevolg van de motorwarmte) en de remaccumulator (‘bombe’) is nieuw zeer moeilijk te vinden (maar heeft niet het eeuwige leven). Heeft men ipv de groene (LHM) olie er reguliere rode hydrauliekolie in gedaan, dan kun je de auto beter laten staan, of slechts als donor te gebruiken. De geroemde 5- cilinder lijkt het eeuwige leven wel aan te kunnen, maar de achterste cilinder wil door gebrek aan koeling nog wel eens problemen gaan krijgen (check compressie). Qua elektra (o.a ontsteking) willen er wel eens de nodige gremlins in voorkomen, meestal als gevolg van de ouderdom van de bekabeling en datzelfde geldt voor het verbrokkelen van kunststoffen (interieur)onderdelen, die na dertig jaar hun weekmakers wel kwijt zijn. Het interieur dient sowieso in goede staat te zijn want zo’n beetje alles is tegenwoordig schaars of gewoon niet meer te vinden. Qua roestbestendigheid zit je goed, al zijn de echte volverzinkte carrosserieën pas toegepast vanaf augustus 1986; dáár heb je gerust een streepje (of twee, of drie) vóór op de Duitse of Zweedse concurrentie. Qua rijeigenschappen ben ik optimistischer dan hierboven benoemd; als de velgen/banden combinatie goed is (tip: een velg met een íets kleinere ET waarde doet wonderen) en de schokdempers nog goed zijn stuurt en rijdt het als een moderne auto. Het brandstofverbruik van een Quattro is nog wel een dingetje: 1 op 8 is niet ongewoon, zelfs met een fluwelen rechtervoet. Voor je onderhoud kun je best nog wel de nodige kennis vinden in Nederland, maar qua onderdelen moet je over de oostgrens heen; na het ‘Weekers-debacle’ die de belastingvrijstelling om zeep hielp zijn de meeste specialisten in Nederland ook gestopt met het verkopen van deze auto’s en logischerwijs ook met het houden van een onderdelenvoorraad.
@rrrobert: goed verhaal, maar af en toe de Enter knop gebruiken vinden mijn ogen iets prettiger dat deze muur van tekst. ;)
Uiteraard heeft de w124 ook een vierwielaangedreven variant. Met een lekkere 6 cilinder.

Maar eigenlijk is er maar één goed advies. Zoek voor een duizendje of zes een oude landrover defender of series. Met maar 10k per jaar hoeft het niet comfortabel te zijn en je koopt daarmee een schitterende hobby.

Het grootste voordeel is dat je niet meer afhankelijk bent van een bank, of andere onbetrouwbare noodzakelijkheden. Al je geld kan je uitstekend kwijt aan je auto!
Volvo v70 R Awd 1999 zou mijn keuze zijn, heerlijke auto’s zijn dat!!
Gezien de wensen, en wat de persoon nu rijdt, zou ik de subaru aanbevelen. Mét turbo. Kun je altijd nog chippen wanneer je het standaard vermogen achteraf een beetje tam vindt. En de techniek heeft zich wel bewezen in de loop der jaren. Oerdegelijk.
Als je gaat kijken voor een Murano, pas dan op.. neem er eentje onder de 150.000km.
Ze zijn extreem gevoelig voor onderhoud ivm distributieketting.
Verder moet je van het interieur houden, de tellerklokken komen recht uit de 350z en ogen erg klein en goedkoop in deze auto.
@sr20det: of ipv een onder de 150k eentje doe al het benodigde onderhoud heeft gehad . Lijkt mij slimmer.
@sr20det: ben even gaan kijken bij een Murano, maar zie meeste problemen met versnellingsbak…

Zelf ook aan het kijken voor iets ‘nieuws’. Murano (eerste serie dan) altijd erg mooi gevonden! Eens in verdiepen!
Het blijft intens jammer dat er van de e39 geen awd versie is geweest (Denk eens hoe geweldig een 530xi of 530xd zou zijn…)

een e60 valt denk ik net buiten het budget, en een e46 is toch wel een erg kleine auto.

Ik denk dat ik in deze situatie gewoon voor de beste e34 525ix die er te vinden is zou gaan, een alpina met valt buiten het budget vrees ik, maar is wel zeer smakelijk. Uiteraard wel een met een handbak zoeken want jaren 90 automaten is nog nooit iemand blij van geworden….

Je zou ook voor mega budget en superleuk kunnen gaan een Subaru jusry 4×4 kopen.. (zo’n jaren 90 swift met Subaru badge en 4wd…) die heb je voor 1000 euro
@undifined1: Hoewel ik liever een handbak had (maar er was niet veel keuze toen ik op zoek was) vind ik de automaat in mijn E34 540i niet slecht. Sterker nog: beter dan die in de Forester 2.0XT (heeft m’n pa 4 jaar gehad). Forester had nog een 4-traps, mijn 540i heeft al een 5-traps (ZF).
@lohran:
Misschien ook een beetje persoonlijke voorkeur, maar wij gingen een aantal jaar geleden van een e39 523i met handbak naar een 528i met automaat, en die auto was zoveel trager en minder sportief, dat we hem vooral vanwege die automaat al snel weer weg gedaan hebben (was verder prachtige auto). Met name met aanhanger rijden was waardeloos.

Nu is er een e39 530d touring met bijna alle opties (behalve automaat natuurlijk :P) en die combi met die handbak is heerlijk, hangt lekker direct aan het gas en vanwege het koppel van die diesel hoef je toch bijna niet te schakelen. (die diesel doet zelfs nog meer bij lage toerentallen dan de 850 csi, waar je toch net wat sneller terug moet schakelen.)

Heerlijk ding verder trouwens, zo’n 540i!
@undifined1: Je hebt ook gelijk hoor! Als ik de keuze destijds had.. Een V8 met handbak is helemaal leuk. Maar voor een jaren ’90 automaat is hij niet slecht. En het past ook wel bij een autobahncruizer. Maar als de automaat het begeeft komt er misschien wel een handbak in ?

E39’s zijn ook heel fijn! 3.0D is een heerlijke motor en inderdaad meer trekkracht onderin. Mijn 540i moet ook toeren maken om echt snel te zijn ? Maar dat is weer een genot voor het oor ?
@undifined1:
Geen idee waarom je denkt dat een e39 530d aan het gas hangt? ik heb die motor in een 330xd gehad, echt een turbo gat van heb ik jou daar. Als de turbo eenmaal op gang is gaat het wel een stuk beter.
@super:
Ik vind hem altijd heerlijk vlot oppakken, auto is eigenlijk vanaf 1500 toeren gewoon bij de les. je trapt het gas in en hij gaat gelijk eigenlijk.

Tuurlijk het blijft een turbo motor, maar zeker voor dagelijks gebruik en icm met een handbak niet storend. Tuurlijk, tis geen M88 of een s54, maar die hebben dan ook een ander doel…
Gewoon een lekkere A4 Quattro zoeken, die Audi uit het lijstje is zwaar verouderd
Mazda 6 mps. Had er 1.5 jaar geleden bijna een gekocht.
@tttijn: Dan vraag ik mij af: waarom heb je hem dan toch niet gekocht?
@hight96: omdat ik toen besloot mijn poep op te houden en iets te kopen waarvan ik zeker wist dat ik er langere tijd tevreden mee kan rijden. Dik half jaar later heb ik een bijna nieuwe TTS competition 500 uit Duitsland geïmporteerd. Blij dat ik toen niet overhaast beslist heb, de mps stond 150m bij vandaan bij de Mercedes dealer, 1 eigenaar en liefhebber. Had dus ook geen slechte koop geweest :)
@tttijn: Ah kan ik heel goed begrijpen! Maar inderdaad, voor hetzelfde geldt had die MPS dus wel voor je deur kunnen staan…
@hight96: Zeker weten ben ook wel een beetje mazda fan. Symphatiek merk en heb die 6 mps al vanaf introductie een gave kar gevonden. Als ik over een jaar nog zo’n kans zou krijgen voor dat geld zou het best kunnen dat ie er als gezinsauto bij komt.
Die rijd niet veel. Dan zou ik in zijn geval een snelle Benz rijden.
Lekker driften met RWD, een AMG badge op de bil.
Offroad met een TT is geen goed idee! He dat rijmt!
Of gewoon een B6 A4 Quattro
Die Audi 200 is gaaf. Ik heb ooit (jaren 80) eens meegereden met een sedan versie. Wat een bak zeg, echt serieus snel ook voor toen. Hoezo trage automaten in die tijd…
Ikzelf heb net een A6 allroad uit 2004 gekocht voor rond die prijs. Ideaal en rijd met de luchtvering heerlijk.
Dat is echt een gave Jeep die je hebt!
Waarom niet nog een Jeep ervoor in de plaats?: Jeep Cherokee 4.0i SE nieuwe apk tot 11-2017 – Verkoopprijs: € 5.999,-
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=283958328
Een Cherokee van de XJ generatie met de heerlijke AMC motor. Te koop in t pittoreske Vinkeveen, onder de rook van Abcoude.

Ga voor een snelle Forester. Bij goed onderhoud heb je de beste auto van allemaal. Niet de mooiste, nee…
Voor als je er echt apart bij wilt rijden:

Subaru SVX 3.3 V6 AWD 231pk & 309Nm

http://link.marktplaats.nl/m1141149304

Nog?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=96722 nooit eentje van zien rijden.
Franse auto’s als no-go is zoooo 1992….
Ik heb een e46 330xd gehad en zou je alle 4wd e46s ten zeerste afraden, zeker met hoge km standen. Het grote probleem is dat het tussendiff niet erg goed is, en je een grote kans krijgt om er speling op te krijgen (gebeurde bij mij ook), ten gevolge van de speling op het tussendiff gaan de andere differentielen dan ook kapot omdat ze telkens een klap krijgen bij een lastwisseling. Het enige dat dan helpt is alle diffs vervangen, maar dan ben je wel 10k ofzo kwijt. Ga maar eens op de fora zoeken, kom je meer dan genoeg ellende tegen met e46 x modellen. Een gewaarschuwd mens…
Zou zeker voor de Forester gaan, rijdt top en praktisch. Ook op onverhard is hij zeer goed.
Ik heb een 330xi gehad en kan deze ook alleen maar afraden. Over het algemeen vind ik een BMW erg lekker rijden, maar de AWD gaf een naar bijsmaakje. Ik vond het niet prettig rijden. Daarbij heb ik veel ellende en kosten met/aan de auto gehad totdat na een klein jaar in mijn bezit de drijfstang door de motor schoot en het hele ding afgeschreven was. E46 is een leuke auto, AWD erop is een afrader!
Stuur links bij de Forester STI klinkt voor mij gewoon europees..
De enige juiste opvolger voor cherokee zou in mijn ogen deze Range Rover zijn gewoon lekker met een V8, daarnaast horen zulke auto’s natuurlijk een Automaat te zijn, niks fijners dan dat:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/296025060?asrc=st|as

Mag het ietsje meer zijn zou ik lekker voor een lincoln navigator gaan:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/304184497?asrc=st|as

Mag het allemaal een stukje betrouwbaarder en zuiniger dan zou ik voor een Mitsubishi Pajero Sport gaan:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/302246913?asrc=st|as

Als YOLO advies zou ik kijken naar een Defender of G-klasse wel moet je er dan rekening mee houden dat enig onderhoud/restauratie er dan waarschijnlijk nog bij op komt, waarom deze opties nou gewoon omdat je het liefst 4WD wil, dat betekend dat je in mijn ogen het beste voor een van deze auto’s kunt gaan omdat ze A. Alle 3 voldoen aan de eis iets bijzonders en B. stuk voor stuk hun mannetje staan in het terrein, dus naast koning winter de baas zijn, kun je ook nog met deze auto’s op avontuur trekken naar de plekken waar je anders nooit komt. Ook vindt ik dat dit auto’s zijn die zich wat mij betreft aardig kunnen meten met jouw Jeep Cherokee.
Subaru Legacy Spec-B incl. 3ltr motor. Onverwoestbaar en lekker snel. Europese/Amerikaanse rommel lekker links laten liggen voor dit budget(je).
Een a6 c5 allroad? Als je goed zoekt kun je er een vinden met 2.7t of zelfs de v8
Als ik hiertussen moet kiezen zou ik de forester nemen
Een Subaru Forester 2.5 XT is ook erg leuk. 230 pk/320 Nm. 0-100 km/u in zes seconden. En dat allemaal in een schoenvormige auto. Er staan er niet veel te koop en het verbruik is ook niet om over naar huis te schrijven. De 2.0 XT (of voorheen de oudere S-turbo) loopt 1:8 à 1:9. Andere optie, maar dan wel smaakvol vormgegeven is de Legacy. Als je het mij vraagt is de Legacy uit de bouwjaren 06 – 09 de mooiste Subaru in jaren, zowel het interieur als het exterieur is van een tijdloos ontwerp.

En om het over een andere boeg te gooien. Eén van de leukste en sowieso de sympathiekste 4×4 denkbaar. Goedkoop om te rijden en te onderhouden. De Fiat Panda 4×4!
@stekkerkoning:

Supergramps!
De honda legend niet vergeten, soepele V6 met genoeg grunt en een enorm goed awd systeem!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).