Autoblog-advies: comfortabele allrounder voor €5.000

Auteur: , 70 Reacties

Dit keer gaan we op zoek naar een auto die van alle markten thuis moet zijn!

Honda Accord: kijk 'm rijden!

We kregen een uitgebreid berichtje van Jennifer en Noud. Dit gelukkige stel heeft jarenlang gereden in een overcomplete Peugeot 307 SW Pack met de dikste benzinemotor. De auto heeft er meer dan 3 ton op staan en is aan vervanging toe. Naast een verandering in auto is er ook een verandering van werkgever.

Het jaarlijks kilometrage gaat flink omhoog: van 20.000km per jaar naar 45.000. Het moet dus een diesel worden. De auto moet niet ondergemotoriseerd zijn vanwege een flinke tandemasser van 1.200kg waardoor een vermogen van minimaal 110-130pk gewenst is. Tevens moet de auto niet te veel gelopen hebben (maximaal 2 ton).

Voordat we de opties doornemen, de tabel der tabellen:

Huidige /vorige auto's:Peugeot 307 SW 2.0 16v Pack
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 5.000
Jaarkilometrage:45.000 km
Brandstofvoorkeur:Diesel
Reden aanschaf andere auto:Huidige auto is een benzine
Gezinssamenstelling:2 Volwassenen
Voorkeursmerken /modellen:Moet een 1.200 tandemasser achter kunnen. Niet te oud.
No-go modellen / merken:Geen.

Het is een beetje een kwestie tussen C of D segment. D-segmenters willen wat harder afschrijven, waardoor je meer waar voor je geld hebt. Daarbij hebben de D-segmenters veelal een wat zwaardere motor. Nog een tip: de sedan. Stationwagons zijn duidelijk populairder en dat zie je terug in de prijs. Dus ga op zoek naar een beetje suffe sedan. Ik zou ook de premium merken BMW, Mercedes en Audi overslaan. Voor 5000 euro is het niet veel soeps, onderstaande keuzes bieden veel meer waar voor het geld:

Toyota Avensis

Toyota Avensis 2.0 D4-D Linea Luna:
Een van de fijnere auto’s in zijn klasse destijds. Qua rijden, comfort, uitrusting, ruimte: nergens laat de Avensis eigenlijk een steek vallen. Echt heel spannend is het niet, maar dat maakt totaal niet uit. Dit is een fijne kilometervreter waar je nog jarenlang mee vooruit komt. Maak alleen niet de fout door voor de sterkere 2.2 diesel te kiezen. Deze schakelen aanmerkelijk minder prettig en hebben de nodige kwaliteitsperikelen gekend. De 116pk sterke diesel is gewoon een prettige doordouwer.

Fiat Blue Band

Fiat Croma 1.9 JTD Emocion:
Zo’n typsiche auto die nieuw niet echt aan sloeg, maar gebruikt een ijzersterke aanbieding is. De Croma is een zeer comfortabele en ruime auto. De meeste exemplaren zijn ook nog eens goed uitgerust en de 1.9 diesel een erg prettige metgezel. 150pk, niet te veel kilometers en een automaat met alle opties: voor 5k is er keuze. Nog een voordeel is dat je iets hoger zit dan een gewone auto, zonder dat je je meteen in een MPV of SUV waant.

Mondeo Speciaal met uitjes

Jaguar X-Type 2.0D:
Een heuse Jaguar? Jazeker! Uiteindelijk geen succes geweest, maar een slechte auto was het niet. Een slechte Jaguar misschien wel, maar dat is een andere discussie. Zeker de uitvoering die we hier bespreken: de versie met 2 liter diesel, voorwielaandrijving en handbak. Onder de chique koets is het gewoon een Ford Mondeo dus een puik rijdende auto. Qua betrouwbaarheid zit het wel snor, het zijn voor de 2.0D maar een paar puntjes, dus check deze even.

Focus Speciaal. Ook met uitjes.

Volvo S40 2.0D Momentum:
Een typisch tussenmaatje. Iets kleiner dan de D-segmenters, maar wel een goede uitstraling. Nog altijd een zeer knappe verschijning. Het rijdt erg fijn, de stoelen zijn prima en de motor is fijne. zorg wel dat de uitrusting naar wens is, met name de ‘Base’ en ‘Kinetic’ uitvoeringen zijn nogal kaal, de Momentum en Summum verdienen de voorkeur. Uitstekende auto. Enige nadeel is dat ze wat krap achterin zijn. Check hier waar je op moet letten.

De enige echte premium aanbieding: de Accord heet in de VS Acura TSX

Honda Accord 2.2 CTDI:
Tegenwoordig is een Accord niet meer leverbaar, maar dat komt niet door een tekort aan kwaliteiten. Misschien nog wel fijner dan de Toyota Avensis. Het interieur is nét wat strakker en qua rijden íets fijner. Knap. Maar het grootste voordeel is de 2.2 dieselmotor, deze sleurt er enorm aan. Niet de allerzuinigste, maar ze lopen als het spreekwoordelijke ‘naaimachientje’. Uitrusting zit goed en het ontwerp is nog altijd strak. Mocht de Accord te groot zijn, de Civic met dezelfde motor kun je ook binnen de eisen vinden. Rijdt wel aanmerkelijk minder prettig.

Slaapverwekkender dan een 9-3. Is ook knap.

Cadillac BLS 1.9d:
Niet alleen een Jaguar, maar ook een Cadillac komt aan bod! Net als de Jag is de BLS geen echte Cadillac, maar gewoon Saab 9-3 (wat eigenlijk weer een Opel Vectra is). Het rijdt ook als een Saab 9-3: saai maar comfortabel. Onderdelen vervangen is wel wat duurder. Staat tegenover dat niemand de auto kende, dus de afschrijving was enorm. Voordeel: je kunt een goede deal krijgen. Veel auto voor weinig geld. De aandachtspunten zijn gelijk van de 9-3. Niet foutloos, maar als je goed oplet zeker te overzien.

R32 front! Doet het goed bij de Mac.

Volkswagen Jetta 1.9 TDI Comfortline:
De saaiste aanbieding. Het liefst een grijze, met grijs interieur. Kleurt goed bij het grijze Hollandse weer. De Golf is altijd een van de meest populaire occasions geweest, en de sedan varianten waren traditioneel minder courant. De Jetta is een stukje praktischer dan de Golf en rijdt precies hetzelfde. De 1.9 diesel is een typisch dieselaggregaat: luidruchtig maar zuinig. De 2.0 diesel is aanzienlijk sneller, maar ook dorstiger. Zorg wel dat je minimaal de Comfortline hebt. Check hier waar je op moet letten.

Ik zing een chanson.

Peugeot 407 XS 2.0 HDI:
Een logische opvolger ten opzichte van de 307 is natuurlijk de 407. De 407 is één van de fijnste auto’s om snelweg kilometers te maken. Jullie zijn al bekend met Peugeot, dus zul je je snel thuisvoelen in een 407. Helemaal vrij van fouten was de 407 bij introductie niet, dus let even op de volgende punten. Met name op het gebied van elektronica zou ik alles even uitproberen en checken.

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



70 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Prachtig model die Jag, ik wist ’t wel..
misschien nog wel tijdlozer dan de E46
@lekkaah: E46 is tijdlozer dan die Mondeo hoor..
@schellekens006: ga je mond spoelen
@camber24: heb een x type gehad. Interieur veel mooier exterieur nee ben ik meer tevreden met mijn e36
@schellekens006:

Het valt me altijd op dat de kleine Jag altijd wordt weggezet als Mondeo.
En dat irriteert me eigenlijk.

Komt dat omdat een Jag een Jag is; klasse, stijl en elegantie, een Jag heeft geen nadere uitleg nodig ‘he’s got a Jaaaaag ‘ en die andere merken, die halen het dan toch net-niet hè !
Ik bedoel ik zie je nooit dat soort opmerkingen maken bij bijvoorbeeld VAG producten die van dezelfde copy–paste componenten gebruik maken.
Daar wordt een Skoda afgeschilderd als een prullenbak door de Audi boys en de Audi als een onnozele nutteloos dure Skoda door de Skoda boys.

Ik ben overigens meer van de Skoda boys als je het eerlijk wilt weten !
@desjonnies: Ik hen nooit in een X-type gereden, maar zelfs als Jaguar rijder weet ik niet zo goed wat ik van de X-type moet vinden…

Het is zeker een andere auto dan de Mondeo, de lijnen kloppen, het interieur mooi… Maar ik vind hem gewoon te klein voor een Jag…

Nu is mijn S-type ook twijfelachtig. Die rijdt misschien nog meer als een Ford dan de X-type, maar dan wel als een grote Amerikaanse Ford…

Een ouwe XJ, dat is in mijn ogen nog steeds dé echte Jag. Die ademt uit alle poriën het Britse vakmanschap en stijl uit. Al is het tegelijk óók een vreselijk ouderwets tochtig hok in vergelijking met zijn kleine zusjes, maar het karakter, daar kan geen moderne Jag aan tippen.
@desjonnies: nou is het wel zo dat er nauwelijks Audi’s worden gebruikt om een Skoda van te maken (die Seat A4 was een foutje), maar het is en blijft een feit dat Skoda, Seat en VW wel heel veel van elkaar lenen en je dus eigenlijk gek bent om meer te betalen als je een Skoda kunt kiezen. Nu is imagotechnisch het verschil tussen Ford en Jaguar iets groter, hoewel AM toendertijd ook rijkelijk in de Ford schappen hebben geshopt. Dus aan de ene kant snap ik het wel. Aan de andere kant heeft Bentley nergens last van, terwijl dat ook gewoon auto’s op een VW-platvorm zijn.
@desjonnies: He’s got a Merc!
@desjonnies: ik heb heel wat plezier beleefd in de X-type, wel de alldrive V6 benzine, heerlijk comfortabele auto, niet superscherp maar dat pretendeert ie ook niet. ik denk nog met weemoed terug aan de kick-down als er iemand eindelijk s naar rechts ging en ik even een paar 100m plankte; heeeerlijk geluid en als je de rechtervoet weer wat loslaat schrok je altijd van de snelheid want 180 doet ie alsof je 100 rijd. met de diesels heb ik geen ervaring en eerlijk gezegd was ik er niet echt blij mee dat er diesels verschenen en erger nog; een station!!!!

OT: ik zou voor de Honda gaan, daar heb ik zo mijn redenen voor ;)
@niex: overigens heel weinig problemen mee gehad en de jaguar service was, na jaren bakkeleien met de alfa dealer, een hele vooruitgang. wat was ik dat zat steeds met mn auto naar de garage te moeten. heb nog een zwak voor alfa’s, maar tenzij het een iconisch oudje is, hoef ik ze niet meer. niet als eerste auto, daarvan wil je vooral dat ie het doet.
@desjonnies: alleen al om de ‘ford’ sleutel liet ik hem al staan denk ik… (1e generatie x-type)
Tandemasser van 1200kg? Is dat nieuw ofzo.. Heb hier een enkelasser van 1650kg en 7 meter..
@ruudbmw: Dat viel mij ook op. Tandemasser trekken met een 307SW, waarbij het vermogen van de opvolger 110-130pk mag zijn. Het zal wel een oude caravan zijn, want 1200 is niet veel. 1650 voor een enkelasser overigens wel, mag ik vragen welke je hebt?
@phaeton: ja idd.. Mijn ouders hebben een caravan. Een Fendt 560 ofzo? (de grootste met een enkelasser nog..?) ding weegt leeg 1600 ofzo maar de troep die hun altijd meenemen komt die boven de 1900 uit :p. Op een weegbrug kwam de combinatie met auto uit op 4200 ofzo dus een dikke prent als gevolg. Zelf ben ik niet zo van de caravans maar met kamperen zelf is niks mis mee👍
Neem een Kia Sportage V6 , veul leuker dan bovenstaande meuk..
Of de Kia Elan…als echte yolo
@norge: is dat een diesel, die V6?
@camber24: Nope, vandaar yolo (en de viercilinder benzine zuipt ook veel, dus dat maakt niet uit).
@granlusso: een KIA als yolo advies??? Het moet niet gekker worden hier… Yolo advies is meestal een leukere auto, onverstandiger keuze, met hogere maandlasten. Geen enkele KIA past in dat plaatje…
@camber24: ja want van een V6 krijg je geen hogere maandlasten 😑
Citroen c5 (of voorganger) met een lekker dieselblokkie.. De wat oudere hdi’tjes zijn bulletproof
@ruudbmw: Goede keuze met kinderen en/of huisdieren de station.
W124 stationwagen met de 300 turbodiesel motor!

Vergeet de 2 ton als maximale kilometerstand, zo’n wagen is toch bijna onverslijtbaar. Het is een enorme stap vooruit ten opzichte van een 307, wat eigenlijk alles betreft. Karren trekken kan dat ding enorm goed, dus gewoon kopen zo’n auto!
@lekbak: van een 307 SW, naar een kampbak, die ook nog eens jaren ouder is. Wat een wereldadvies…
@camber24: jij hebt echt geen idee wat je net hebt gezegd. Ik weet dan ook zeker dat jij geen ervaring hebt met een goede w124, dus zeg dan niks als je niet weet waar je het over hebt.
@lekbak: ik heb het over de uitstraling van die auto, niet over de rij eigenschappen, betrouwbaarheid, et cetera. Ik heb overigens er weleens mee gereden. Niet slecht, maar ook zeker niet zo briljant als hier vaak wordt beweerd. Maar sorry, voor mij is het echt een kampbak. Er staat nergens dat ze een Tabbert hebben, dus die Merc kan je echt overslaan..
@camber24: het gaat niet alleen om de rijeigenschappen, al zijn die toch echt best wel goed. Alles wat er in zit is over nagedacht, de ergonomie is ongekend en het is gewoon een erg praktische auto. Eigenlijk alles wat een mens nodig heeft, en meer.
@lekbak: Voor 5 mille kun je een hele nette W124 krijgen, 1 miljoen kilometer maakt hem helemaal niet uit. Ken een man die helemaal niks om auto’s geeft. Geeft zn W124 ook nooit een onderhoudsbeurt, na 8 jaar liep hij iets minder en heeft hij een busje injectoren reiniger in gedaan. De Merc liep weer zoals een Mercedes hoort te zijn! On-ver-woest-baar! Heeft hem nu al zo’n 17 jaar en volgensmij een goede 400.000 op de klok.
Jaguar is onderhuids minder mondeo dan je zou denken hoor. Veel onderdelen zijn niet via algemene garages te vinden waardoor je of op ebay moet gaan kijken of duur betalen bij de dealer
@seanxtype: Buiten de dealer zijn er ook nog een paar bedrijven die gespecialiseerd zijn in Jaguar-onderdelen: o.a. Exco, Jagparts en gebruiktejaguaronderdelen.nl. Bovendien zijn wat meer algemene onderdelen ook bij niet merkgespecialiseerde bedrijven te krijgen.

Enige puntje is dat ze ietwat duurder zijn dan onderdelen van de meeste andere merken. Maar een Jag moet sowieso je nooit aanschaffen van je laatste geld.
De Avensis met 2.2 D-CAT motor van na de facelift is verbeterd en probleemloos. Voor de facelift wil je hem echt niet. Weet niet of zoiets te vinden is voor dat budget.
YOLO advies: Mercedes-Benz 400/500SE W140 !
“Dit gelukkige stel…” wie zei dat? 😂 Maar goed, ot: ik zou uit het rijtje de accord kiezen. Veel betrouwbaarder of more allround word het niet.. in deze prijsklasse.
@sanderm3: het enige wat betrouwbaarder is dan die Accord diesel… Is de Accord benzine. Die zijn echt ‘bulletproof’. De Accords prefacelift (03-05) waren ook gezegend door de afwezigheid van een roetfilter.
@nasty: weet ik, maar die doet helaas niet mee voor deze race. Zo’n 2.4i Vtec met bijna 200pk zie ik wel zitten over een jaartje of 3.
@sanderm3: de 2.4 lust graag een slok olie. Als je t toppunt van betrouwbaarheid wil neem je best de Accord CL7 (2.0 i-vtec). Snel genoeg en nog een tikje zuiniger ook dan de 2.4. Hoewel die volgens fanboys dan ook wel lang niet datzelfde rijplezier kan geven met 35pk minder.
@nasty: dan maar iets meer olie achter de hand. Het zal nóóit zo erg worden als een vag…. laat maar 😂 alhoewel mijn huidige Audi niks verbruikt tussen de beurten door (afkloppen ✊✊).
407 HDi, dan liever een vorige generatie C5, die lillijke hoge C5 als break met de 2 liter HDi.
Uiteraard mag de ‘lieveling’van AB niet ontbreken, ons aller 159, maar kies voor een model jonger dan 2007 (hier schrijft de ervaren bezitter) het beste is de laatste 2 liter JTDm

Met @willeme en zijn leuke zus’ suggesties is de bovenste een absolute aanrader, de Japanse BMW, de Honda ( al ben ik van mening dat er praktisch geen merk zo goed is als Honda) en een ondergewaardeerde gast ! dat is zeker !

De FIAT Croma heeft als voordeel dat je gruwelijk veel en kwalitatief een goede auto kunt kopen voor heel heel weinig geld !

En Frans is en blijft onmiskenbaar Frans, maar de latere Laguna Diesels schijnen ook erreg goed te zijn en je kunt er een Accordje/ Cromaatje mee doen = ‘Men’ vind ze geen flikker waard want ‘men’ zegt dat ze slecht zijn !

Me is en was altijd van de grote Peugeots, maar jammer genoeg heeft Peugeot de bouwtekening van de 407 ondersteboven of achterstevoren gehouden waardoor de neus de achterkant is geworden !
Peug 407 natuurlijk, en als het kan die coupe! Schitterende wagen was dat!
5000€? En dan zulke eisen stellen aan een auto? Lijkt mij niet waarschijnlijk, lekker doorsparen zou ik zeggen.
@toniominestrone: wat, alleen dat ie 1200 kg moet kunnen trekken en niet een of ander oud barrel is? Over kilometerstand wordt niks gezegd. Zoveel is dat niet geëist.
@toniominestrone: Volgens mij willen ze er een kleine 50 per jaar bijtikken, wanneer je een auto van zo’n 5000€ koopt heeft die er al aanzienlijk wat opzitten, geheid dat je tegen kosten aan gaat lopen.
Ik zou voor de Peugeot gaan. Of de Cadillac. Maar die Cadi is puur vanwege persoonlijke smaak; vind het exterieur erg mooi. Die Jetta heeft een mooie motor, de beste diesel die VW ooit gemaakt heeft. Maar is zaaddodend saai. Past echter goed bij de caravan.
Om de Toyota Avensis D-4D zou ik toch omheen lopen. Zowel de 2.0 als de 2.2 staan niet bekend als probleemvrij. Buiten mechanische problemen staan ze ook bekend om hun motorstroringen.

De Accord is zeker geen slechte keuze, een minpunt is wel dat er niet heel veel te koop staan. Een Passat 1.9TDI lijkt mij ook geen slechte keuze.
In het hogere segment zou je kunnen kijken naar een Volvo V50 of Mercedes CDI, al word het erg lastig om een auto te vinden met minder dan 2ton op de teller voor dit bedrag.
@reistje: C klasse bedoel ik voor de duidelijkheid.
Als je de Cadillac BLS en de Fiat Croma noemt, waarom dan niet het beste broertje uit deze familie, de Saab 9-3 sport sedan/estate vanaf MY03?

Voor 5000 kan je een leuk exemplaar kopen met diesel of LPG.
De volvo of de peugeot denk ik. De Volvo heeft dezelfde motor als de Peugeot.
@rufctr01:
En de Volvo is stiekem een Ford Focus. En daar is precies helemaal niks mis mee! Integendeel.
Alfa 159 JTD-M (serieus)
Tja beste keus toch wel de avensis.De 2.0 diesel heeft z’n minpuntjes maar niet zo horror als de 2.2
Mis hier alleen nog wel de mazda 6 en de citroën c5.
Renault Laguna? Ideale auto als trekkers auto.
Op marktplaats helaas niet echt te vinden met logische kilometerstand op dit moment. Wel een uit 2010 met een 50/50 deal dan ben je wel geholpen en heb je een 6 jaar oude auto maar moet je de rest nog renteloos afbetalen. http://link.marktplaats.nl/m1035601456?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=86227 het is je eigen keus, ik zou nooit aan een lening voor een auto beginnen.
Voor wat betreft de “caravan”, daar zal niemand mij ooit mee zien rijden. Ik boek wel een appartement of hotelkamer in plaats van hem mee te moeten sleuren.
De aanhanger is een 1500kg max. Maar zoveel laad ik nooit, maar mocht het nodg zijn leen ik de auto van mijn schoonbroer voor de echte zware gevalletjes. Het budget loopt tot max. 5500 en inderdaad 50/50 of geld lenen ga ik niet doen voor een auto.

Ik heb inderdaad al aan de 159 en accord gedacht, maar we spelen nu ook erg met de gedachte van een nette 147 met 110k op de teller (inclusief lederen interieur=verplicht in Alfa Romeo imho).

De Toyota hadden we eigenlijk nog niet aan gedacht en lijkt me ook de moeite eens een ritje mee te maken. Zodadelijk maar eens rijden met een 159 en die 147 (die overigens viavia is en nog niet online staat).
Gewoon de Accord, beter als die Europese ( te dure ) rommel die om de haverklap aan de kant van de weg staat. Probleemloos, comfortabel, gewoon onderhoud en het doet het. Probleemloze kilometers met de huidige accord onderhoudskosten ongeveer 300 euries per jaar, betrouwbare dealers met verstand van zaken wat wil je nog meer ? Keer op keer lach ik als ik weer de zoveelste Europese miskleun met zijn alarmlichten langs de kant van de weg zie staan, of op een gele bergingswagen. Schaapjesvolk wat zich keer op keer laat belazeren door de PON Mafia.
@integraleevo3: dan was je laatst gaan janken. Een maat van mij heeft een grijze Accord Type R, zeer goed onderhouden en stond toch langs de A28 te kijken met de alarmlichten aan.
@rufctr01: Hahaha, lekke band of defecte accu zekers ? ;-)
Koop een e39 525d of 530d handbak en kijk niet verder
nr1. HONDA, perfecte auto ook in station. rest is bijzaak zeker de Duitse afgetrapte migratiebakken incl. blauwe rookpluimen.
Uit dat rijtje zou ik de Honda Accord kiezen.

Zelf zou ik gaan voor een Audi A4 1.9 TDI 130 PK handgeschakeld.
Zeer goede afwerking, motor (haast) onverwoestbaar, handbak geeft geen problemen, zeer goede roestpreventie, etc. Rij ik met meer plezier in, in vergelijking met auto’s uit bovenstaand rijtje. Maar dat is persoonlijk.
Alles is wel genoemd denk ik.

Mis eigenlijk alleen nog de Skoda Octavia of misschien wel een Superb Met die hartstikke goede 1.9 diesel van Volkswagen. Prima vervoer vind ik dat.
Ik zou voor de Honda gaan. Ondergewaardeerde auto die domweg goed rijdt. Wellicht is een station ook nog mogelijk. De Avensis is traag en lang niet zo probleemloos als wordt beweerd. De airco is een drama bijvoorbeeld. Een Jetta is te klein, een 407 uitgekotst, etc.
Deze recente Focus gaat blijkbaar voor €5000 de deur uit: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=288075093

Hyundai Sonata, dit is niet eens een hele gekke optie: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=284160558

Het is een Mercedes, C200 CDI, bouwjaar en foto’s matchen niet: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=285940575

Passat 2.0 TDI met DSG, controleer de staat van de DSG voor aankoop: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=288448717
@noudjuh, ook nog een hele nette Ford Focus voor je gevonden.
http://link.marktplaats.nl/m1043007820?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=86227 ietsje boven budget maar hele nette auto met een niet te hoge kilometerstand. Via ovi.rdw.nl kun je altijd kenteken ook op kilometerstand logisch/onlogisch checken ;-)
In plaats van een Jetta 1.9tdi zou ik gaan voor een Passat 3BG/B5.5 1.9tdi met 130pk.
Mocht je 130pk te min vinden, dan is deze te chippen naar circa 175pk bij een VAG tuner.

De Passat is wel iets ouder, maar wel betrouwbaarder. (1 van de laatste betrouwbare Vw’s in mijn ogen) Verder is ie uiteraard ruim en toch redelijk zuinig voor het vermogen die ie kan leveren. 1 op 18 is niet gek.
156 JTDM? 159 word spannend met dit budget.
S60 D5?
Die Accord en BLS waren eigenlijk mijn 2 centjes.

Is anders een diesel 6 of een diesel Legacy/Impreza niet iets?
Opel Signum. Ook zo’n winkeldochter die nuchter beschouwd een prima kar is.
Honda, de power of dreams!
Het valt me op dat ik nogal vaak in een d-segmenter gerekend word? Een c-sementer was eigenlijk in mijn optiek ook best een optie, we hebben nogal naar eem Fiat Bravo gekeken. Mijn vriendin wil nogal graag een mooie auto, dat is subjectief natuurlijk, maar ze houdt van “stijlvolle” auto’s.
De kogel is door de kerk, de deal beklonken.

Het is…..



Een Alfa Romeo 147 1.9jtdm geworden, ongeveer 110k kms op de teller, van de eerste eigenaar met complete onderhoudshistorie en NAP.
Het kan dus wel voor dit budget. Max. Trekgewicht is 1300kg nml.

Bedankt voor de reacties!
@noudjuh: Da’s een top keuze! Welke kleur?
Veilige en plezierige km’s gewenst!
@123bat: Ach.. Zie nu net je avatar… Mooie kleurencombo!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).