Autoblog Advies: eerste auto voor fulltime reaguurder

Auteur: , 115 Reacties

Want ook fanatieke spotters hebben af en toe advies nodig.

Ford

Vandaag behandelen we een aanvraag van een bekende van jullie! Onzer aller @thomcarspotter (Thom voor intimi) heeft namelijk een aanvraag op de digitale deurmat laten vallen. Thom is 21 jaar geworden en fulltime werkzaam in de mooiste stad van Nederland, RotterdamAmsterdam. Hij is het een beetje zat om te moeten vertrouwen op het Openbaar Vervoer dus is hij aan het kijken naar een auto.

Thom is op zoek naar iets kleins én sportiefs. Dus een betrouwbare en bruikbare auto waarmee Thom doordeweeks naar zijn werk kan. Maar als de mogelijkheid er is een auto waarmee in het weekend nog een beetje lol kan beleven. Zelf zat hij te neuzen in de hoek van de Fiat Panda 100HP, Mini Cooper en de Ford Fiesta S. Heel goed Thom, dat riep @RubenPriest ook al bij de redactievergadering. Kortom, leuk maar niet te gek. De kosten voor onderhoud, verzekering en brandstof blijven zo lekker binnen de perken.

Om een beeld te krijgen van de parameters waarin Thom zoekt, de welbekende tabel:

Huidige /vorige auto's:
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:Tussen de €3.000 en €4.500
Jaarkilometrage:max. 10.000km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:woon-werk verkeer en weekendritjes.
Gezinssamenstelling:2 personen
Voorkeursmerken /modellen:Smart, Mini Cooper, Fiesta S, Panda 100HP
No-go modellen / merken:Heb ik niet echt, maar ik ben niet zo van de Kia's e.d.

Beste Thom, dit zijn de adviezen van de redactie:

Nissan Micra 160SR (K12)
Laten we beginnen met een auto die iedereen vergeet. Zelfs aanbieders die er eentje te koop hebben staan, gebruiken nog wel eens de verkeerde naam (Micra 1.6). De Micra 160SR is een typsiche ‘warme’ hatchback. De 1.6 motor is niet direct een hardloper, maar met 110 pk kom je zeker niets te kort. Maar wat deze auto zo bijzonder maakt is dat alles op zijn Japans is nagelopen. Het onderstel is harder, de besturing strakker en de remmen gretiger. Zeker in de bochten een enorm fijn apparaat. Gewoon een hele leuke hatchback voor het normale gebruik, maar als je er echt voor wilt gaan heeft de auto iets extra’s. De Micra 160SR zit qua prijs aan de bovenkant van het budget.

Nissan

Suzuki Ignis Suzuki Sport
Nog zo’n vergeten Japanner. En wederom onterecht, want de Ignis is net zo’n leuk stuurmansautootje als de Micra 160R. De 1.5 moet aanzienlijk meer toeren maken, maar Japanner zijnde vind dat blokje dat heerlijk. Ook hier een uiterst precieze handbak die zich soepel en trefzeker laat bedienen. Echt snel is de Ignis Sport niet, maar dat maakt niet uit want je hebt de grootste lol. Zorg wel dat ‘ie origineel is. Dus met de witte Enkei velgjes en de Recaro sportkuipen. Voor 3 mille kun je diverse exemplaren uitzoeken.

Suzuki

Ford SportKa
Deze snelle Ka kwam relatief laat in het leveringsprogramma van Ford. De pers en klandizie schreeuwden al langer om een snellere Ford Ka. De standaard Ka was al een uitermate prettig rijdende auto. De auto kon met gemak meer vermogen aan. In 2002 kwam dan eindelijk de SportKa. Deze had een 1.6 8-klepper, dikke bumperkit, grote wielen en sportstoelen. Helemaal perfect is de SportKa niet, je merkt dat de basis van de auto uit 1996 stamt. Maar als rijden je hobby is, is dit je auto. JC heeft de vergelijking al eens gemaakt, maar de SportKa is een hyperactieve puppy op wielen.

Ford

Fiat Panda 100 HP
Deze moet eigenlijk bij iedereen op het lijstje staan. De Panda 100 HP biedt namelijk de lol van een GTI met de gebruikskosten van een supermini, een knappe combinatie. De 100 HP heeft een flink aangepast onderstel dat érg hard is. Kijk even of je daarmee kunt leven. Verder zijn het hele praktische autootjes, want je hebt altijd 5 deuren. Nog een groot voordeel is het uiterlijk, want ons inziens is de Panda 100 HP nog altijd een leuke auto om te zien. Uiteraard hebben we een aankoopadvies: kun je meteen zien waar je op moet letten als je gaat kijken voor een Panda.

Fiat

Mini Cooper (R50)
Deze moet inderdaad benoemd worden, en dat heeft Thom dan ook gedaan. De eerste generatie Mini Cooper was een erg leuk autootje, wederom om dat het aantoonde dat je niet 500 pk nodig hebt om lol te hebben. Nog een voordeel van de Mini is dat het allemaal iets volwassener (des BMW’s) in elkaar steekt. Het interieur ziet er guitig uit, maar alles voelt voor zijn klasse zeer hoogwaardig aan. Nadeel zijn toch wel de vele aandachtspunten die de Mini kent. De meeste zijn te overzien maar het is handig om even dit aankoopadvies te bekijken.

Mini

Citroen C2 VTS 1.6 16v
Kleine, vlotte hatchbacks is iets waar de Fransen traditioneel zeer goed in zijn. De C2 VTS is geen uitzondering. In vergelijking met zijn legendarische voorvader (de Saxo VTS) is de C2 VTS minder sensationeel. Dat maakt niet uit, want de C2 biedt nog altijd voldoende lol, zeker met een Supersprint uitlaat erop. Op het gebied van bruikbaarheid, comfort en met name veiligheid is de C2 wel weer een stuk beter. Maak niet de fout om voor een C2 VTR te gaan. Deze hebben 110 pk in plaats van 125 en een SensoDrive automaat. Voor 4,5 mille kun je een zeer strak exemplaar vinden.

Citroen

Daihatsu Young RV 1.3 16v Turbo
Ja, een klein motortje met een turbo. Dat kennen we nu wel. Maar bij de Young RV was het niet voor de downsizing. Dit blokje levert namelijk een gezonde 130 pk. Als je bedenkt dat de Young RV nét 900 weegt, weet je voldoende. Dit is een rap autootje. Zowel bij de verkeerslichten als op de tussensprint. Nadeel is dat ze alleen met automaat geleverd zijn. Niet dat het een slechte transmissie is, enkel een beetje traag. Verder gewoon een betrouwbare pocket-rocket. Zeldzaam bovendien.

Daihatsu

YOLO Nummer I: Mazda MX-5 (NB)
Niet al te veel kilometers, maximaal 2 personen, weekendritjes. Dan is de keuze simpel. Ga voor een Mazda MX-5. Ja, het is een open sportauto met achterwielaandrijving. Maar het zijn ook zeer betrouwbare auto’s. De gebruikskosten vallen mee. Er is een enorme achterban aan fans, wereldwijd. En een MX-5 kun je altijd weer goed verkopen. Ondanks dat het als enorme Yolo is bedoeld, is het eigenlijk gewoon een ‘top-tip’ advies. Als het kan, ga voor een MX-5. Je kan er altijd nog een betrouwbare BMW van maken.

Mazda

Yolo Nummer II: Maserati Biturbo
Je zult voor deze auto een paar volbloed een paar concessies moeten doen. In het budget vind je enkel afgeleefde exemplaren. Het onderhoud is iets prijziger dan bij een reguliere hatchback van Japanse afkomst. Onderdelen kunnen ietwat lastig zijn. Het verbruik ligt ook wat hoger. De betrouwbaarheid is uiteraard om van te huilen. Het zijn niet echt mooie auto’s. Het interieur is afgrijselijk en valt vaak van ellende uit elkaar. Echter, op het moment dat je alles voor elkaar hebt zijn er weinig auto’s leuker om over een bergweggetje te jagen. En je eerste auto is dan wel een heuse Maserati. Financieel gezien zul je bepaalde dingen op moeten geven, zoals stappen met vrienden, huur of eten. Dat word toch vaak zwaar overschat.

Maserati

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



115 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Ik zeg doe de Fiat Panda 100HP.
Enorm leuke, fijne en rappe auto.
206 RC. 180pk op 1050kg, en lachen bij het stoplicht. Wel aan de bovenkant van het budget voor een goeie.
@peug206: top idee! Ook een heel mooie auto!
@peug206: hm, ook leuk! Maar niet zulke goede ervaring met de 206. Was helemaal stuk na 10 jaar. (Vorige auto van m’n ouders)
@thomcarspotter: zorg voor je auto en hij zorgt voor jouw, weet niet meer wie dat zei, maar klopt als een koe. Heb zelf 40.000km op de teller in 2 jaar (1.6 16v) maar 100€ voor een nieuwe bobine die ik er zelf op kon zetten. ;)
@thomcarspotter: Ik heb toendertijd naar precies dezelfde auto’s gekeken! Voor mij is het uiteindelijk een Clio RS geworden. Eigenlijk puur omdat ze gewoon echt heel snel zijn en betrouwbaar! Hele goede te vinden voor jouw budget en je krijgt echt waar voor je geld ;)!
@peug206: leuke RC voor €4500?? Succes met zoeken
@ritchie: kijk eens over de grens ;) 2500-3000€
@peug206: Kijk eens naar de importkosten
@peug206: in ieder geval een betere aanbeveling dan wat in het artikel staat (muv de MX-5). Want daar snap ik vrij weinig van. Volgens mij is Thom een man en nog niet bejaard, dus wat moet-ie met een Ka of een Micra?
MX-5 punt
@mzonneveld: Eensch!
@mzonneveld: Als ex-MX5 eigenaar zeg ik: leuk, maar niet perse leuker dan een SportKa o.i.d. Vooral omdat het ding nogal “flexibel” is zeg maar. En je hebt toch echt wat meer power nodig om ‘m moeiteloos te kunnen laten uitbreken. Dus het spelen met RWD komt vooral in de sneeuw naar boven. En dat heb je niet meer in NL.
Ik zou zeker een 100HP doen, vind ik echt geweldige karretjes. Ding staat zo lekker op de wielen. C2 is ook leuk, wel eentje nemen zonder SenseoDrive, want dat haalt alle lol er uit.
Is nog wel meer te vinden voor dat budget.

206 gti/rc
Ford Fiesta ST150
Renault Clio 182
Kleine seat/vw met de 1.8t
Fiesta st is ook een mogelijkheid
@vtechlover: ja eentje met 200k kilometers. Eentje met minder zit toch al weer rond de 6-7000 euro
@mrrallycross: na jou reactie even gecheckt, 5 ruggen met een ton.
En nu geen Puma 1.7 ??

Nou Thom ..
Ik zou lekker voor de Tigra hardtop gaan .. vind dat echt een auto voor jou ..
Want met je eerste auto is toch alles “sportief” te noemen ..
Dank @Willeme (en overige bloggers) voor het advies!

Zelf had ik niet eens aan de Micra, Ignis of de YRV gedacht, maar dat zijn toch wel interessante keuzes!

Al zal de YRV het uiteindelijk toch niet worden aangezien ik van schakelen hou :)
Yolo 1 zal het ook niet gaan worden. Zo’n MX-5 wordt door veel mensen als geweldige auto beschouwd alleen heb ik er niet zoveel mee.
Yolo 2 vind ik wel erg leuk! Zo’n Biturbo vind ik zelf juist erg fraai, maar helaas zal dat financieel toch niet gaan lukken. Ik ben ook totaal niet technisch en qua betrouwbaarheid is de NS zelfs nog beter volgens mij. Maar misschien op een dag komt er nog zo’n Maserati voor de deur te staan!

De Panda en Mini blijven toch wel favoriet!
Iemand nog tips betreffende een aankoop van een Smart Fortwo?
@thomcarspotter: ja, niet doen
@thomcarspotter: Een ForFour is misschien een idee? Rijdt erg leuk, gaat niet stuk (in tegenstelling tot de ForTwo…) en is een hippe auto met smoel
@svenska_aeroplan_ab: Oh, en hij is ook superlicht natuurlijk, want van plastic. Met de 1.3 of 1.5 Mits motor dan ook vlot! En goedkoop in de wegenbelasting.
@thomcarspotter: Een Smart Roadster nemen!
@thomcarspotter: rx8 haha, zit ook net boven het budget maar is een leuke snelle auto
@thomcarspotter: Een Micra K12 is van zichzelf al loeihard (rij zelf als daily een 1,4) dus pas wel op of je er mee door kan..
Ik heb een zwak voor die Panda. Ziet er strak uit en daar kun je echt een hoop lol mee beleven.

Mocht dat niks worden, dan zou ik voor een Kaatje gaan. Betrouwbaar, goedkoop en fun.
Leuke suggesties, maar me zou die MINI laten voor wat het is, gecompliceerd ding om te repareren en weinig origineel.
De Japanners zijn de leukste wolven samen met de Panda.
Wil je een trauma, koop een Bi-Turbo, t liefst een wat brakkig exemplaar
Ford fiesta Sport! Van de mk5 generatie. Ik heb er zelf een gehad, 103pk is meer dat genoeg om heel veel lol mee te hebben op die 850 kg. En met een heerlijk onderstel en fijne besturing is elke rotonde een feest :P
Ik heb nog een hele verstandige YOLO: een late Mercedes 190 met Sportline. Dat laatste is erg belangrijk. Heerlijke kuipstoelen, erg stil van binnen, goedkoop in onderhoud en een hele goede wegligging.
@lekbak:

Topsuggestie .. +1 ..
Overweeg zeker eens de Mitsubishi Colt CZT 1.5
Met 150 pk zit nooit verlegen. Er staat een keurig exemplaar in Duitsland te koop inclusief een setje winterbanden en afneembare trekhaak (de beste parkeersensor): http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=296889806
Ik heb vandaag het eerste auto opgepikt. Een zwarte Golf VI benzine met de volle 80pk. Ik was eerst aan het zoeken naar een Abarth 500 met 135pk maar toen ik de offerte van de verzekering zag, ben ik toch veranderd van keuze.
@thezonda: gefeliciteerd! Maar wat heeft het met dit artikel te maken?
@punicaoase: Dat je eerste auto niet perse iets spannends hoeft te zijn met veel pk want de verzekering is dan onbetaalbaar. Dat is de gouden tip hahaha ;)
@thezonda: het hoeft dan ook weer niet het toppunt van saai te zijn. Prima auto zo’n golf maar er is genoeg te krijgen wat veel leuker is, en zelfs nog goedkoper.
@thezonda:

Je eerste auto is NOOIT saai ..
@lincoln: Ik ben het eindelijk met je eens ..

..
@thezonda: verstandige keuze, maar je wilt wat plezier he!
De Ka. Mensen die erom lachen hebben er nooit mee gereden.

En de kans om een onverkl**t exemplaar te vinden is bij deze auto uit het lijstje waarschijnlijk het grootst.
@volvo-s60-adept: ja want die dingen roesten nooit enzo
@volvo-s60-adept: Ik heb er een gehad. Geen SportKa, maar een gewone met de 1.3. Een zwarte First Edition nog wel! Compleet met badge op het dashboard, fabrieksradio, elektrische ramen en airco. Op de snelweg was het enigszins behelpen, maar het ding lag geweldig op de weg en was binnen de bebouwde kom heerlijk vlot. Zeker hier in Zuid-Limburg op de bochtige heuvelwegen was het altijd rondrijden met een grote lach op mijn gezicht. Het enige probleem was dat de roestduivel zijn werk iets te hard begon te doen, waardoor het na 3 jaar vrolijk (en goedkoop!) rondrijden toch wel nodig werd om een andere auto aan te schaffen.
SportKa is zeker een leuke auto. Zou dan alleen toch voor de Fiesta s gaan
Mx5 zou mijn keuze zijn
Clio 1.6 16v 110 pk op 960kg o.i.d. had er veel lol aan met toch een verbruik van 1:16.
LOL, die tekst over de Maserati. Echt hard gelachen…
Yolo 2 zou ik doen, maar dat komt omdat ik anti kleine autos ben, rijden allemaal voor geen meter
@spykerboy:

LOL .. dat is zonder twijfel de slechts rijdende auto van alle suggesties ..
@lincoln: dat is heel persoonlijk. mensen zeggen ook altijd dat een kleine auto beter rijdt dan een grote SUV zoals een hummer ofzo. nou die mening deel ik absoluut niet. ik moet nog de eerste kleine auto vinden die ik fijn vind rijden (en heb er in genoeg gereden gezien we in nl wonen)
Van het lijstje heb ik eigenlijk alleen ervaring met de micra en de mx5, rijden beiden echt leuk maar ik zou persoonlijk voor de micra gaan (ben zelf niet zo van het spartaanse en ik ben ook te lang voor een mx5..) C2 heb ik overigens mindere verhalen over gehoord wat betreft bouwkwaliteit..
Bmw 750 e38 is pas echt yolo
Is een Twingo RS al binnen budget gekomen? Het meest pure blijven de hatches van de vorige generaties, jaren 80-90, vaak niet minder vermogen dan de huidige generaties voor de modellen die in aanmerking komen, maar daar zit een stukje durf bij.
Lancia ypsilon 1,2 elifantino rosso
Ik mis de, volgens mij behoorlijk voor de hand liggende, Clio RS. Iets minder hardcore, maar veel comfortabeler vind ik de Alfa 147. Heb ik zelf jaren naar volle tevredenheid in rond gereden.
@bluebird: het moest betrouwbaar zijn. Alfa valt dus gelijk af.
@peug206: Jij klinkt als een Alfa kenner.
@peug206: aha, een ervaringsdeskundige?
@bluebird: vriend van mij had een 156. Net anderhalf ton op de teller, en motorisch waardeloos. Stond vaker stil dan dat het reed. En kostte in reparatie meer dan de aanschaf.
@peug206: en dus zijn alle alfa’s onbetrouwbaar? Ik heb jaren in 147, GTV en Mito gereden zonder noemenswaardige problemen. Alfa’s zijn gevoeliger voor onderhoud, dus kies ik er altijd één met aantoonbare en betrouwbare historie. Maar dat is voor alle wat sportievere en apartere auto’s een aanrader. Ook voor een 206 RC, gok ik? ;-)
@peug206: heel vervelend voor je maat, maar kan er niet zoveel mee. Zelf jaren terug een 156 gekocht met 70dkm op de teller, in no-time op 260dkm gezet. Lmm vervangen en turboslang. Verder alleen slijtdelen (koppeling, remmerij etc). Terugkerend op de facturen: draagarmen voor, is zwak punt maar niet heel kostbaar. Heeft me 1x laten staan; sleutel niet herkend dus niet starten. Geweldig rijmachines, mooi om te zien (mijn mening).
Zelf loop ik met een grote boog om BMW/Mini tegenwoordig; 118i F20 begon na 3mnd electronisch én motorisch te kl*ten en verdeeld over de volgende 1,5 jaar heb ik 7mnd vervangend vervoer gehad ivm reparaties. De BMWs in mijn directe omgeving E39, E60, F10) gelijke verhalen.
@thomcarspotter

Fiat Grande Punto 1.4 T-jet. Heb je 129 pk in een lekker strak sturend ruim autootje. En mocht er wat kapot gaan kost het geen reet. Vooral met sport uitlaat en 17″ eronder een erg apetijtelijk wagentje. Die van mij mag binnenkort de deur uit ter vervanging voor wat groters ;)
Daar kun je ook een mooie Volvo 480 van kopen natuurlijk
@thowmas97: tof idee, maar met twee linkerhanden niet een heel goedkope optie.

Valt regelmatig wat aan te doen en niet. Altijd makkelijk ivm de vele storingen in de elektronica.
Jaguar X-type
Wat ouder model, maar mag er best wezen qua looks (en redelijke techniek). En je rijdt natuurlijk in een Jaaaaag! ;-)
@dcg:

Leuke suggestie .. +1 ..
Yaris 1.5 T-sport
Lekker vlot, en heel goedkoop om te hebben. Onderhoud en reparatiekosten zijn echt laag.
Ik zou het wel weten, ik zou voor een leuke sportieve youngtimer gaan die het in zich heeft klassieker te worden, maar wel enigszins betaalbaar is.

Én dan is een Alfa GTV wel een heel erg leuke keuze, een stuk leuker en bijzonderder dan een opgeleukte hatchback.Als je de tijd neemt en kritisch zoekt moet het lukken er één in goede staat voor zo’n 3 mille te vinden en hoef je ook niet bang te zijn als er iets stuk gaat met jouw budget.

Rijd je tenminste een echte bijzondere auto, met een heerlijk sportief sfeertje in de cockpit. Én heb je als carspotter een auto die je ook erg mooi op de gevoelige plaat vast kan leggen.
@moveyourmind:
Mooie suggestie, blijft een mooie kar om te zien.
FIAT Coupe zou ook in dat straatje passen. Prachtige auto om te zien en schijnt leuk te rijden.
@rob: De Coupé Fiat, dat is ook een lekker eigenwijs Italiaans ding. En inmiddels een zeldzame verschijning. Net als bij de Alfa zitten er een hoop afgetrapte exemplaren tussen, maar zo heel af en toe staat er ook een exemplaar tussen dat van een echte liefhebber geweest is.

Zulke auto’s zou ik ook altijd particulier kopen. Met dit budget heb je toch geen garantie en je kan gelijk de vorige eigenaar spreken. Met de juiste vragen weet je snel genoeg hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan. En gewoon vragen of je een aankoopkeuring mag doen op jouw kosten. Een verkoper die zelf liefhebber is zal dat geen probleem vinden als jij dat als liefhebber graag wilt.
@moveyourmind: Zijn erg leuke auto’s, heb er zelf 2 gehad. Eerst een 2.0 4 cilinder en toen de 2.0 V6 turbo, die laatste sleurde er lekker aan! Alleen moet je wel wat geld opzij leggen voor onderhoud, helemaal voor auto’s in dit budget. De goeden zijn allemaal wat duurder geworden.
10k per jaar, 4500 euro. Ik zeg koop een golf vr6. 1500 euro aanschaf 3000 budget over om hem piekfijn te maken (voor dat geld moet je zelf handig zijn, anders haal je het niet. Of je spaart even door en koopt voor 5 a 6 k een hele nette.
@dutchdriftking: je heb er zelf ook nog twee?
@clarkson: jups, maar in zo’n staat dat je de mijne echt niet mee krijgt voor 6k.
@dutchdriftking: dat geloof ik best
BMW E46 Compact!
Ik had op zn minst een ford focus, golf 4 of een seat ibiza/leon verwacht?
dacia logan 1.5dci perfect en verbruikt niets
Ford Puma 1.7. Super leuk karretje.

En misschien is de MG ZS of Rover 45 wel een leuke optie. Laat je vooral niet afschrikken door de badge! Is gewoon goed spul.
@rob: Bij puma’s goed op roest letten!! maar voor de rest een topwagen, heerlijk onderstel!!
Er staat een peugeot 206 RC te koop op MP voor €3800. 180pk op 1050, altijd leuk! Ook veel aftermarket spul voor te krijgen
De Fiat, Nissan of Citroen! Zou denk ik gaan voor de Fiat. Lekker dik bommetje is dat.
Een fiesta s is echt wel leuk, heb hem zelf ook gehad. Ze hebben nu wel last van roest dus ik zou iets nieuwer gaan.

De sportka is wel een leuke keuze eigenlijk! Streetka is ook leuk..
Als eerste een biturbo? Voor 4500 euro. En dat onder het moto yolo? Dan denk ik gelijk: yodo (You Only Die Once). Ik bedoel: een Biturbo is leuk (vind ik), maar het zijn niet echt de meest betrouwbare auto’s ooit gebouwd en kosten volgens mij (geen ervaring, toegegeven) een fortuin om rijdend te houden.
Al gedacht aan een Swift Sport? Ook een Suzuki, maar een slagje groter. En, iets duurder, ook helaas.
Succes met de jacht!
Waarom staat de clio rs er niet in. Je kunt met dat budget zelfs kiezen. 170 pk en als ik het internet moet geloven erg leuk om in te rijden.
@hspi: Omdat het net even te veel van het goede is. Kosten voor onderhoud, brandstof en verzekering zijn meer dan twee keer zo hoog dan de genoemde auto’s. Voor een 21 jarige vonden wij deze aanbevelingen beter passen. Neemt niet weg dat een Clio Renault Sport een fantastische rijdersauto is!
@willeme: Ah, oké. Dat wist ik niet. Maar dan is het inderdaad logisch.
Ikzelf ben voor mijn eerste auto ook opzoek gegaan naar een kleine pittig autootje, maar verzekeringstechnisch bleek “veel” pk’s niet handig. Uiteindelijk een Citroën C2 VTR gekocht (1.4 met 73pk en handbak). Stuurt als een kart en is nog redelijk vlot ook. Daarnaast voor zo’n kleine auto redelijk goed uitgerust!
Toyota starlet glanza. Heel geinig wagentje met techniek die oerdegelijk is.
Volgens mij reaguurt hij nog vaker dan dat hij knipperd
@reggie-boy_rood: wat is knipperd?
Smart forfour 1.5 redelijk snel best leuk model en betrouwbaar
Zelf zou ik voor een Swift sport gaan. 1.6 met 125pk, iets van een 1000kg, leuke sportstoelen, rijdt geweldig, ziet er niet verkeerd uit en kost je echt niet veel in onderhoud.
Ik zou de smart forfour ook niet uitsluiten
Zou ook even kijken voor een Smart roadster. Staan er wel wat te koop binnen budget. Wel even checken of het motortje gereviseerd is.
Echt een leuk rijdende auto!
http://link.marktplaats.nl/m1101645232?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Snel, praktisch, betrouwbaar!
@timdawg:

Topper .. jij hebt gewonnen ..
@lincoln: ik was eigenlijk best wel serieus. Dit zijn behoorlijk betrouwbare auto’s.
@timdawg:

Ik ook ..
Zou em zeker overwegen als ik Thom was ..
Eerste serie Toyota MR2 met middenmotor?
Ik zou voor de Panda of Daihatsu gaan…
Citroen C2 VTS of Renault Megane Coupe 2.0 IDE.
Een Toyota mr2 misschien? Sportief, betrouwbaar en voor 2 personen fun.
Eigenlijk zijn het allemaal topautootjes. De SportKa is misschien m’n favoriet, maar die roest ook hard, dus ik zou ‘m laten staan als je de extra kosten niet kunt dragen. De Panda komt voor mij op de tweede plaats. De hooggeplaatste pook voor de zesbak en de ijzersterke 1.4motor maken dit een topkarretje. De Panda 100HP is daarnaast ook nog eens erg waardevast. Ze blijven aan de dure kant, dus je kunt er zeker van zijn dat je er niet teveel geld op verliest. De aanschafprijs van een fris exemplaar is fors, maar de inruil ook.
je bent 21 en dan die suggesties hier. Succes met verzekerd krijgen van een aantal van de genoemde auto’s of haal een stuk van je budget af voor de kosten van je verzekeringspremie. Die zal in 020 nog wel een stukje hoger zijn dan buiten de stad.
@milan0: valt allemaal wel mee. Zelf Yaris Tsport op me 21e. Allrisk verzekering was ongeveer €65 p/maand.
Ik rij de panda 1.1 54 PK, net te weinig eigenlijk. Maar super zuinig!
Honda Civic en de Seat Ibiza mis ik in dit lijstje. Beide goedkoop in onderhoud en vast leuke sportieve versies van te vinden.
Mijn auto staat te koop, Ibiza 1.6SR met 100pk op 1000kg en knalrood. Toegegeven, niet de snelste optie maar het rijdt leuk! alhoewel ik met jou budget eerder zou kijken naar een Ibiza Cupra met de 1.8T (156 of 180pk als ik me niet vergis). Lijken mij erg leuke auto’s.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).