Deze 8 recente auto’s zijn we collectief vergeten

Auteur: , 128 Reacties

En dat is meestal niet zonder reden. Weet je bijvoorbeeld zonder te spieken welke drie letters deze Cadillac sieren? Maak je op voor een automobiele oh ja-erlebnis.

Cadillac-nog-iets

Vandaag kwam het nieuws voorbij dat Toyota stopt met de productie van de Verso-S. Ja, precies, welke Verso-S? Ik moest ook even heel diep graven om me de betreffende Toyota voor de geest te kunnen halen. Hetzelfde had ik vanochtend toen ik in de file minutenlang naar het achterwerk van een Kia Cerato heb zitten staren. Typisch zo’n auto die ik destijds wel eens voorbij heb zien komen, maar ondertussen volledig uit mijn geheugen leek gewist.

Dat soort ‘vergeten automobielen’ zijn er wel meer. En dan heb ik het niet over obscure klassiekers van tig jaar terug uit Oezbekistan, maar over redelijk recente auto’s (introductie in 2000 of later) die hier gewoon bij de dealers stonden. Tijd om ze nog een keer op te graven, alvorens ze definitief diep, heel diep, in het collectieve geheugen te laten wegkwijnen.

Kia Cerato

Er zijn weinig overgangen zo groot als die tussen de Cerato en diens opvolger C’eed. Waar die laatste een strak gelijnde, bijna Europees aandoende wagen is, mag de Cerato gerust worden gezien als de laatste stuiptrekking van een Koreaanse autoindustrie die we nog níet zo serieus hoefden te nemen.

Mercedes A-Klasse Coupé
Mercedes A-Klasse
Wie heeft bedacht dat het een goed idee was om een driedeurs uitvoering van de tweede generatie A-Klasse te maken? Mercedes zag het als concurrent voor de Golf en de A3, de consument wist wel beter en kocht gewoon zo’n Golf of A3. Snappen we.

Daihatsu YRV Turbo
Daihatsu YRV
Hier hadden we -op de Cuore na- elk type Daihatsu kunnen noemen, maar dan gaan we maar voor de leukste. De gewone versie deed zijn naam -een afkorting van Young Recreation Vehicle- niet echt eer aan, maar met een 129 pk-sterk turboblokje was het nog best een geinig wagentje.

Hyundai Grandeur
Hyundai Grandeur
De auto die de Hyundai XG moest doen vergeten zijn we zelf ook allang al weer vergeten. Deze forse sedan bood E-Klasse ruimte voor C-Klasse geld. Op papier klonk dat prima, in werkelijkheid wist de Grandeur (vanaf 42 mille) niet te overtuigen. Als je er al eentje ziet rijden, dan is dat hoogstwaarschijnlijk op blauwe platen.

Cadillac XLR

Er staat zelfs een heuse sportwagen in deze lijst, want er gaan weken, zo niet maanden voorbij dat ik niet aan het bestaan van deze Amerikaanse SL-tegenhanger denk. Stiekem is het jammer dat deze XLR in onze contreien nooit is aangeslagen, want het is best een fraaie wagen. Kwam alleen met heerlijk klinkende achtcilinders en had een vanafprijs van ruim meer dan een ton en daar kun je ook een hoop ander fraai blik voor kopen.

Volkswagen Fox
Volkswagen Fox
Begin van dit millenium wist Volkswagen nog best wat van deze in Brazilië gemaakte stadsauto’tjes aan de man te brengen, maar heden ten dage lijken ze volledig uit het straatbeeld én het collectieve geheugen verdwenen. Of ze vallen gewoon niet op natuurlijk, dat kan ook.

Mazda Tribute
Mazda Tribute
Mazda en Ford waren jarenlang twee handen op één buik. Zo verkocht Ford de Mazda 121 als Festiva, terwijl latere 121’s juist Ford Fiesta’s waren. In Australië gingen 323’s als Ford Laser over de toonbank, terwijl in ons land de Ford Maverick/Escape als Mazda Tribute in de showroom stond. Dat was net voor het Kia Sorento-tijdperk en toen wilde we nog geen compacte SUV’s.

Seat Toledo
Seat Toledo
Als ik Toledo zeg, dan denk jij waarschijnlijk aan die fraaie tweede generatie, getekend door niemand minder dan Giugiaro. Ondanks het succes van die auto, besloot VAG in al haar wijsheid om van de derde generatie Toledo een Altea met kontje te maken. Faalde jammerlijk en terecht.

Welke zijn we helemaal vergeten?
Nu zijn lijstjes zelfden compleet, maar in dit geval is het natuurlijk wel erg aannemelijk dat we nog een auto zijn vergeten. Spelregels: introductie na 2000 en in ons land via de reguliere kanalen verkocht. Aanvullen die handel!



128 reacties

Ik heb dat meer met die lease sletten die ik elke dag zie…
@norge: je bent zelf een leaseslet
De Tribute is de enige die ik inderdaad ‘vergeten’ was.

En die A-klasse (drie-/vijfdeurs) is altijd een guilty pleasure geweest voor mij :)
@granlusso: En de XLR is gewoon dik, V8 cabrio, wat wil je nog meer?
@granlusso: Cadillac Cien. Prototype maar ik had graag productie gezien..
@fiero: inderdaad! Moest er meteen aan denken toen ik bovenstaande foto zeg. Wat een vette bak is die Cien. Overgens ook te zien in de film The Island
@granluss Daarnaast is het een prachtige auto om te zien. Waarschijnlijk is een Sl uit dezelfde tijd beter en sneller etc. etc…
Toch zou ik direct voor de Slr kiezen mocht ik ooit die mogelijkheid hebben.
Chrysler Crossfire.
Opel GT.
Alfa Romeo Brera.
Citroën C-Crosser.
@gedece: allemaal leuke auto`s die niemand wil hebben…
@dutchdriftking: De Brera staat wel heel hoog op mijn lijstje…
@BmwMPower: Brera is inderdaad gruwelijk mooi, zeker met de 3.2 jts
@wimbraber: de 3.2 Jts in de brera is juist een bagger motor, haalt niet eens zijn opgegeven vermogen, en helemaal als je de oude 3.2 V6 busso kent is dit blok een regelrechte aanfluiting.
@bofkont: de brera wil je met de 1750 tbi, ik in ieder geval ;)
@bluebird: Helemaal juist, dat is een geweldige motor :)
@bofkont: klopt, ik heb erin gereden en dacht eerst nog van dat dat wel tof zou zijn, maar was echt een domper. Gebeurde geen reet qua acceleratie, echt een shitmotor
@BmwMPower: Ik kijk ook nog regelmatig op autoscout voor een leuke Brera! Echt een mooie bak.
@dutchcourage86: Goedkoper dan ooit, dus pak je kans.
@dutchcourage86: Heb ik ook gedaan maar heb 4 dagen geleden een mooie Alfa GT uit 2006 gekocht :)
@BmwMPower: ik vind de lijn net niet. Ik ben daarom voor een 159 aan het kijken. Die is perfect!
@dutchdriftking: daar denken zelfs de Italianen toch anders over. Zelfs Marchionne noemde het een fout in de geschiedenis. Laat niet onverlet dat hij zeker voor zijn leeftijd prima te pruimen is. Zag van de week een oude baas in een bordeauxrode sw met beige leer en V6. Uiteraard met pijp.
Fox valt toch wel mee
@thalentje: een lerares bij mij op school rijdt iedere dag met piepende v-snaar op en af… Kutding
@scottishcarspotter2000: zegt niks over de auto als wij er weer een verkopen hebben wij nooit klachten
@scottishcarspotter2000: foei, zoiets zeg je toch niet over je lerares.
@mashell: hahaha plus 1
Opel Ampera? Die werd in 2013 massaal geleased vanwege de 0% bijtelling maar lijkt nu al helemaal van de aardkloot verdwenen..!? Dat kan je van de Prius plugin helaas niet zeggen, die laat mensen nog dagelijks een hartverzakking krijgen..
@parker: allemaal naar t oostblok geexporteerd
@parker: nee, dan de Volt! 2x in het echt gezien!
Ik deel je guilty pleasure voor de A klasse. Uiteindelijk gekozen voor een Jazz als boodschappen autootje voor mijn partner.
@martinus: hij is zeker kapper?
Aub niet meer aan herinneren! Was ik ze net vergeten nondeju
Ik gooi er een paar in, moet wel goed graven want ja, ik was ze vergeten:

– BMW 3 serie compact
– Mitsubishi i-MiEV/Citroën en Peugeot Dinges
– Citroën C4
– Honda CR-Z
– Daihatsu Gran Move
– Ford Ecosport (wordt pas net geleverd maar ik ben hem nu al vergeten)
@danmar: Ford Ecosport wordt gelukkig niet geleverd… want niemand koopt dat ding.
@Carreza: Niet? Volgens de website van Ford nog wel: http://www.ford.nl/Personenautos/Ecosport
@carreza: net een facelift gehad, toch?
@danmar: de e46 325ti compact was een leuke auto ja, de rest uit je lijstje kun je met een gerust hart, rustig vergeten.
@senne: enkel de motor is wel leuk, de rest is BMW onwaardig.
@senne: een maatje van mij heeft een crz met supercharger. Dan word het opeens wel een hele toffe auto om te rijden
@vali1992nl: De CRZ is sowieso al een heel erg leuke stuurwagen, maar met dat Mugen kitje
wat officieel door de honda dealers wordt geleverd is het ineens wel heel erg leuk idd.
Naast de Grandeur zo’n beetje alle grote Koreanen (Opirus, Magentis, Sonata, Clarus). Had er altijd wel sympathie voor, o.a. voor de Clarus (mijn opa en oma hadden er een, het nieuwere model).
Maar ook de Fiat Croma, eigenlijk zo’n beetje alles wat niet premium was en wel in het E-segment zit.
De laatste 3 zie ik dagelijks..
Honda Shuttle, Legend en Accord. Want géén hybride, géén downsizing en dus ook geen gunstige bijtelling-modellen. Vooral van de Accord is dat jammer, want twintig jaar geleden was dat nog een succesvol model (ik heb er zelf twee opgereden). Daarna werden ze te duur en te anoniem.
@RRRobert: nu ik er nog eens over nadenk, de Hondamodellen die wél gunstig in de bijtelling waren (Civic Hybrid, Insight) zijn bijna ook allemaal uit het straatbeeld verdwenen, terwijl ze tien jaar geleden nog in de top van de lease-statistieken stonden. Bijna alle auto’s die destijds met veel subsidie onze wagenpark ‘groener’ moesten maken, zijn via de export uit ons land verdwenen…
@RRRobert: Daar hebben we nog eens een stukje aan gewijd: http://www.autoblog.nl/nieuws/waar-zijn-al-die-honda-civic-hybrids-gebleven-73635
@dizono: dat artikel en het artikel over de auto-export wat daarin wordt aangehaald laat duidelijk zien hoe ongelofelijk onze overheid heeft gefaald in het vergroenen van ons wagenpark. Miljoenen aan subsidies… poef! Verdwenen, doordat de leasemaatschappijen de auto’s massaal in kavels aan het buitenland verkochten, tegen betere prijzen als dat deze auto’s bij individuele verkoop aan particulieren (of aan handelaars) zouden opleveren.
Renault Koleos
Peugeot 4007/Citroen C-Crosser
Peugeot 1007
BMW 1 serie coupe
Mitsubishi CRZ
Mitsubishi Colt CZ3
@thomcarspotter: ik denk dat je de Honda cr-z bedoeld
@koenigsegggone1: ah ja, t is al laat. my bad >.<
-Daihatsu terrios
-renault vel satis
-crysler pt-cruiser
-en goede diesels van VAG (kon het niet laten😂)
@dirkiii: wat is er niet goed aan de recente vag diesels? Veel vermogen, gunstige bijtelling! Rot op met dat milieu!

Ps: ik ben geen vag adept, ik rij 6 in lijn.
Mercedes CLC, en dan met name de facelift, die zie je echt nooit meer…
Rij al een tijdje rond in een cerato, moet toch zeggen dat het best een goede auto is.
Daihatsu Trevis.
Heeft een reden he dat we dit graag willen vergeten
Herinner me er nog een paar:

Hyundai Velostar
Suzuki Karzai
Fiat Croma
Fiat Idea
Lancia Musa
@danmar: http://static.autoblog.nl/images/wp2015/divers/karzai.jpg
@dizono: hahaha kun je nagaan. Was nog een Google suggestie ook. De Kizashi dus…
Leuk lijstje, dizono! Er zijn er meer die ik ben vergeten helaas, even in een paar oud prijs lijsten duiken en je komt er toch wel een paar tegen…

Alfa Romeo 156 Crosswagon
Audi A2
Bentley Continental Sedanca Coupe
BMW E46 Compact
Cadillac STS-V
Carver One
Chevrolet Trailblazer
Chrysler Sebring
Daewoo Kalos
Daihatsu Sirion S
Daimler Super V8
Dodge Journey
Fiat Croma
Ford Focus CC
Ford Ranger
Ford Fusion
Honda Accord Coupe
Honda Civic Coupe
Honda FR-V
Honda Stream
Hummer H3
Hyundai Coupe SIII
Hyundai Matrix
Hyundai XG350
Hyundai Terracan
Jaguar X-Type Estate 2.0d
Jeep Commander
Kia Magentis
Kia Mentor
Kia Opirus
Lada Priora (sorry, @dizono ;-))
Lamborghini Gallardo LP550-2
Lancia Flavia
Lancia Musa
Landwind CV9
Lexus IS250 C
Lotus Europa
Maybach 57S
Mazda CX-9
Mercedes-Benz CLC
Mercedes-Benz R63 AMG
Mercedes-Benz Vaneo
MG ZS
Mini Coupe/Roadster
Mitsubishi Pajero Pinin
Mitsubishi Pajero Sport
Nissan Pathfinder
Nissan Pulsar (en die is nog gewoon in productie…)
Opel GT
Opel Signum
Peugeot 1007
Peugeot 4007
Renault Laguna Coupe
Renault Modus/Grand Modus
Renault Vel Satis
Rolls Royce Corniche
Rover Streetwise
Rover 75 V8
Saab 9-3X
Saab 9-7X
Seat Exeo
Skoda Fabia Sedan
Smart ForFour
SsangYong Kyron
Subaru G3X Justy
Subaru Trezia
Subaru B9 Tribeca
Subaru Gran Vitara XL-7
Suzuki Ignis
Suzuki SX4 Sedan
Think City
Toyota Urban Wagon
Volkswagen CrossTouran
Volvo XC60 (en die is net gelanceerd…)

Ik ben er ongetwijfeld een paar vergeten, maar dat was volgens mij de aanleiding van het lijstje…
@gtwillem: Ik wou bijna zeggen dat was het wel. Toen schoot de Ford Kuga me te binnen.
En was het nou de Toyota Urban Wagon of Urban Cruiser? Anders ben ik de Urban Wagon écht vergeten.
@danmar: Urban Cruiser, maar dat was ik vergeten ;-). Ford Kuga was ik ook vergeten, evenals de Suzuki Kizashi en Ford EcoSport.
@gtwillem: Ben benieuwd of we ons een model kunnen herinneren waarvan er toch wel redelijk veel verkocht zijn in Nederland. Nu zijn het toch wel vooral de geflopte of spaarzaam geleverde modellen. De Fox die @dizono in het artikel noemde, is op zich wel een voorbeeld. Maar ik zie die iedere dag, een buurman heeft er een.
@danmar: Daar heb je volkomen gelijk. Met name met de Japanse modellen is dat het geval. De Japanse merken bouwen auto’s voor over de hele wereld, en introduceren af en toe een model dat voor Azië, VS of Afrika in Europa. Soms slaat dat aan, vaak niet. Dan krijgt zo’n model nog een keer een facelift om vervolgens van de markt te verdwijnen.

De Fox is volgens mij niet eens zo’n verkoop topper geweest, volgens mij. Want deze komt gewoon uit Brazilië en door de hoge invoerkosten was de Fox aanzienlijk duurder dan het succestrio 107, C1 en Aygo.

De Volkswagen Eos is zo’n typische auto die je vergeet, maar iemand in de familie heeft er een dus ik zie de Eos om de maand wel een keertje.

Wat mij wel opvalt is dat iedereen de Cadillac BLS vergeet, mijzelf incluis.
@gtwillem: die Eos inderdaad. Zijn er toch in de beginjaren wel redelijk wat van verkocht. Althans, ik zag ze regelmatig rijden. Maar de hierboven genoemde Civic Hybrid is misschien wel het beste voorbeeld. Was toen een mega leasesucces, maar ik heb er al in geen tijden meer eentje zien rijden.
Te lang geleden voor de lijst, maar de 3e generatie Ford Escort bijvoorbeeld (en dan niet de in Duitsland gebouwde Clipper). Een volumemodel dat opeens vrijwel uit het straatbeeld was verdwenen.

Mij schieten verder alleen nog niche modellen als de Seat Altea Freetrack te binnen.
@danmar: De tweede generatie Civic IMA zie je nog wel rijden, alhoewel dat een mega export succes blijkt te zijn, maar de eerste generatie Civic IMA is van 2004 tot 2005 geleverd en iedereen is hem vergeten ;-) De gefacelifte Passerati, VW CC is ook zo’n model waar je niet meer aan denkt.
@gtwillem: oh ja de VW CC, die geen Passat meer mocht heten. Die was ik vergeten, maar zag je ook best regelmatig rijden.
@danmar: naast modellen kun je ook kijken naar model uitvoeringen. Bij Volkswagen had je bijvoorbeeld de Polo GTI Cup 180, Passat R36, Toureg W12 Exclusive/Sport en New Beetle RSI?
@gtwillem: tsja, daar is mijn geheugen echt te slecht voor. En dat soort specifieke types zijn natuurlijk veel minder makkelijk te herkennen, en dus te zien, dan gewoon modellen.
Maar volgens mij heeft Dizono inmiddels genoeg reacties om een verse top10 vergeten modellen samen te stellen!
@danmar: En de Cityrover natuurlijk! En ik vergeet de Kia Magentis :-D
@gtwillem: moest jij niet naar The Voice of Holland kijken?
@gtwillem: als ik zo in de wijk kijk, kan ik veel van je genoemde wagens wel vinden.

Journey: echt een gave, stoere bak!
Ranger: het huidige model is wel oke
Stream: zijn die wagens officieel in Nederland geleverd? Heel soms zie ik er een op geel en dan denk ik altijd van: is dat niet een import?
Pajero Sport: voor Nederland nooit belangrijk, zuidoost-azie echter… 2e generatie (2008-2015): erg gaaf!
B9 Tribeca: die neus…


OT:
Ik mis de Mazda5. Het laatste model was toch zeker een nette MPV
De Mazda MPV
En de Previa. De 2e lichting is alleraardigst gestyled.
@gtwillem: Uhumm (de geweldige) Renault avantime* of nog recenter de twizy
@gtwillem: Volvo XC60? Die is al jaren de verkooptopper in zijn klasse en na 8 jaar nog steeds zeer gewild. Dat zie je ook aan de prijzen van een gebruikte. Die hoort naar mijn mening echt niet in dit rijtje thuis.
Welke er zeker in moet: renault Koleos. Toen ik las dat deze uit productie ging heb ik serieus moeten opzoeken welke auto dat was.
via iPhone app
@pa045: verrek, je hebt gelijk: ik bedoelde de S60 Cross Country :-). Vergeten…
-edit: je solliciteert naar een ban, laatste waarschuwing-
@gtwillem: mja, veel van die auto’s vergeet ik niet. Als ik een Vel Satis of A2 zie rijden denk ik vooral ‘leuk, die durft!’ en niet ‘oja, dat model hadden we ook nog.’ En dat geld toch wel voor de helft van je lijst. Slechte verkoopcijfers zijn niet genoeg om een auto te doen vergeten blijkbaar.
@dizono: Je hebt gelijk, ik keek van een lijst meest slecht verkochte auto’s, maar die vergeet je sneller om dat je ze niet zo vaak ziet. Alhoewel ik een hele lange tijd niet aan de Europa, Stream, Modus en IS Cabrio heb gedacht :-D.
@gtwillem: Pulsar is nog in opkomst, XC60 zie ik vaak genoeg. Toch bedankt, heb er een paar moeten opzoeken, maar dan was het wel zo van, oh ja, ken hem toch wel :)
@gtwillem: Trailblazer is zeker niet vergeten (voor mij dan), hebben er zelf 1!
Volgens mij ben ik de enige die de Grandeur echt een mooie auto vind.
@danone: nope, we zijn met zen tweetjes ;)
@norge: Maak er maar 3 van. Het is qua design best een geslaagde auto, vind ik. De Opirus en XG350 waren nogal kitsch-koreaans, maar de Grandeur is een nette auto. Misschien maar eens eentje opzoeken, LPG tank er in en mijzelf aanmelden bij Uber ;-)
@gtwillem: Als Taxi waren ze best populair, net als de Santa Fé
@norge: zijn er zelfs 3
Daihatsu Valera
Honda Shuttle
Kia Pride
Lancia Lybra
Mazda Premacy
Nissan Serena
Opel Cascada
Skoda Rapid (2013…)
Suzuki Kizashi
Volkswagen Eos
@potver7: Goeie! Maar lees nog even de regels van dizono, de Shuttle, Pride, Lybra, Premacy en Serena zijn allemaal geïntroduceerd vóór 2000. De Eos was ik dan weer vergeten, maar ja, dat is een beetje het onderwerp ;-)
@potver7: verdomd, de Rapid. Die was ik écht vergeten!
Grappig, zat er vandaag nog aan te denken toen er een Sanggyong (of hoe je het ook schrijft). Bestaat dat merk überhaupt nog?
@Rick-dos: Ja, ze leveren op dit moment een jeugdige crossover, de Tivoli. Gezien in Frankfurt. Er in gezeten (gezien de drukte kon je alleen nog bij SsangYong in een auto zitten), broodje worst gegeten en verder weer vergeten ;-)
@gtwillem: Stond ook op de AutoRai, en ze hebben de Rexton ook gefacelift.
Saab 9-4X, maar deze is dan ook niet veel verkocht.
@lotus: Sowieso niet in Nederland. Hier nooit geleverd. Er zijn volgens mij een kleine 500 stuks in de VS van verkocht. Als die auto er net twee jaar eerder was, inclusief de NG 9-5, en in 2011 de nieuwe 9-3, dan had het wellicht nog wat kunnen worden…
Honda logo

Kia carnaval

Street ka

Renault twizzy
’01 Ford Fiesta 1.6 16V Sport. Deze zie je ook zelden.. Gelukkig mogen wij er dagelijks van genieten :)
@gieltj: Die heb ik ook ooit gehad. Leuk autootje was dat. Nog aardig wat pit ook!
@clarkson: jazeker! Maar toch willen we wel wat meer
Wat zeggen jullie van de mini coupe
@frisian: toevallig vanmiddag een in de straat.
Moeilijk uit te leggen aan je kind van 3 dat iemand zijn/haar spaarvarken stuk heeft geslagen voor zo’n ding.
@awesome: wat mij betreft leek dat ding altijd op een petje met wielen.

Maar over smaak valt niet te twisten.
Peugeot 206+, Renault Clio campus. Het was een tijdje hip om een 1.5 model uit te brengen bij de franzosen. Kruising tussen oud en nieuw.
@awesome: een nette 206 van na de facelift vind ik nog altijd een frisse auto om te zien.

Zo’n 206+ is geheel uit proportie
Suzuki Liana
Renault Wind
Renault Modus
Chrysler 200C
Chrysler 300C
Fiat Bravo
Lancia Delta
Opel Adam (ja, nu al vergeten)
@awesome: Renault Modus zie je nog wel vaak rijden hoor. Althans ik wel.
@awesome: denk niet dat veel mensen de 300C vergeten zijn. Daarnaast bestaat er geen 200C, je bedoelt de sebring zeker. Dat is zeker een anonieme bak.
Ford focus cc
Chevrolet captiva
Mercedes GL
Hyundai matrix (die door pinninfarina)
Lotus evora
Chevrolet trans sport
Ford fusion
Hyundai santa fe 1e generatie
Hyundai Atos
Hyundai Genesis
Seat Alhambra
FIAT ulysee en Citroën Peugeot en lancia afgeleiden.
Nissan terrano II

@frisian: die Lotus brengt me op de Europa. Over vergeten gesproken!
Ik denk bij deze toch aan auto’s als een:

Saab 9-2

Hyundai Accent

VW XL1

Smart Roadster/ Coupé

Smart Crossblade

Dodge Journy

Dodge Caliber

Toyota IQ

Subaru Forester

Renault Fluence

VW Golf VI Cabriolet

Nissan Primera

BMW I3

Lancia Phedra

Fiat Ulysse

Renault Scénic RX4

Fiat Sedici

Porsche 911 GTS

en zo zijn er nog wel wat voorbeelden volgens mij ;)
Yrv turbo was baasje in gran turismo 4! De xlr ken ik nog van test drive unlimited! En de fox en toledo ben ik nog niet vergeten. Zie ze nog weleens rijden en vind het niks. M’n ma had ooit een 2e genratie toledo. Echt prachtig ding, felblauw met mooi lichtmetaal en subtiele spoiler. En was ook behoorlijk rap kan ik me herinneren.
@dizono: ben aan het azijnpissen, maar de Toledo was er volgens mij toch eerder dan de Altea? Toen de Toledo kwam dacht iederen: WTF?? En toen de Altea kwam was het van: ahhh, dat bedoelden ze dus. Uiteindelijk was de Toledo dus een ruimere Altea, en had Seat zelf ook door dat die Toledo echt niet kon, want waarom dan een Altea XL op de markt brengen??
Mercedes R-klasse, Alfa GT, Subaru Legacy, Citroën C6, BMW Z4 Coupé
Ik ben de A klasse en de elandtest niet vergeten hoor!
VW Polo 3drs
Damn die cadillac xlr is echt een fraaie wagen , ken hem niet eens.
Ford Cougar?
Renault wind, zie je echt nooit!
Pt cruiser
En toch ziet die XLR er geslaagd uit!
Renault Avantime
Ik vind veel auto’s die jullie opnoemen niet echt vergeten.

Wat dachten jullie van de citroen c crosser?
De mini speedster? Zag ik vanmorgen bij een dealer staan, zie ze zelden rijden
Ik ken ze allemaal nog. En ik heb sinds de release (en nog steeds) die Grandeur een prachtige wagen gevonden.
Toch bizar. Dat zijn dan autoliefhebbers, vergeten ze een bootlading aan auto’s.
4 van de 8 heb ik nieuw verkocht; A-Klasse Coupe,Cerato,Grandeur en de Tribute.Knappe score!
De Hyundai Grandeur was wel een comfortabel ding.

De rest ziet er inderdaad uit als meuk wat je echt niet wil hebben.
Citroen Pluriel
Honda FR-V
FIAT Freemont
Saab 9-5
Dodge Nitro
Fisker Karma
Die Hyundai Grandeur heb ik nog nooit eerder gezien, jammer want ik vind ‘m erg mooi. Of die lekker rijdt betwijfel ik, aangezien Hyundai ’t nog steeds niet voor elkaar heeft gekregen om auto’s te bouwen die goed (communicatief) sturen, maar ach dat heeft Audi ook nog steeds niet voor elkaar :-D

Die Fox kom ik helaas nog te vaak tegen, het lelijke broertje vd. Up die ook al oerlelijk is.
De nieuwste Toledo. Als ik er een keer een zie denk ik, huh… ohja rapid met seat jasje
De kia reeks.. Magentis, Opirus en niet te vergeten laatste versie Carnaval, grote gevallen maar bijna niet te zien :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).