Autoblog-advies: luxe gezinsauto voor 35 mille

Auteur: , 120 Reacties

Luxe en als het even kan hoog op de pootjes. Maar lukt dat wel voor 35 mille, zeker gezien de aanvullende eisen? We doen ons best...

Volvo XC60

De Zafira 1.6 van David is bijna aan het eind van zijn latijn en dus vind onze lezer het de hoogste tijd om zichzelf te verwennen met een nieuwe auto. Nu ja, nieuw. Tweedehands mag ook, en dan het liefst premium (mag ook Aziatisch premium zijn overigens). Eisen: max 35.000 euro, max 50.000 kilometer en ruimte voor een gezin met vier personen.

Huidige /vorige auto's:Opel Zafira B 1.6
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 35.000
Jaarkilometrage:< 12.500 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:'Onszelf trakteren op een nieuwe auto'
Gezinssamenstelling:2 volwassenen, 1 kind en oma
Voorkeursmerken /modellen:Premium (mag ook Aziatisch)
No-go modellen / merken:'Plastic Fantastic-modellen'

Het liefst ziet David zichzelf in een SUV of crossover rijden, en dan denk je al snel aan auto’s als de Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLK en de Lexus RX. Helaas blijken deze auto’s binnen budget en vooral binnen de eisen qua kilometerstand niet of moeilijk te vinden. Alleen de Audi is met slechts een klein beetje schipperen nog in enige aantallen te vinden, al moeten we wel aantekenen dat zijn 2.0 TFSI-motor nu niet echt een geweldige reputatie heeft. Hoog tijd om eens uit te zoeken welke opties David nog meer heeft.

Audi Q5

Audi Q5 2.0 TFSI
Als David bereid is zijn eisen qua kilometerstanden iets op te rekken tot zeg 60.000 kilometer, dan komt de Audi Q5 met 211-pk sterke tweeliter turbo ook binnen bereik. We hebben het dan over auto’s uit de periode 2009-2011, Q5’s van voor de facelift dus. Probeer wel de onderhoudshistorie te achterhalen, de 2.0 TFSI’s zijn berucht om problemen met olieverbruik.

Volvo XC60

Volvo XC60 2.0T / T5 / T6
De enige ‘premium suv’ waarbij nog echt wat te kiezen valt. De Volvo XC60 is binnen het budget namelijk met diverse motoren te vinden. De tweeliter turbo ging eerst als 2.0T met 203 pk door het leven, maar kreeg later een update naar 241 pk en heette voortaan T5. De dorstige maar krachtige zescilinder -eerst 3.2, later T6– is ook te vinden binnen de eisen. Een heerlijk blok, maar houd er wel rekening mee dat je niet veel beter zult scoren dan 1 op 7.

BMW 528i Touring

BMW 528i Touring
Geen crossover of SUV, wel een heerlijke premium stationwagen met 245-pk sterke viercilinder. Helaas niet meer die lekker klinkende zes-in-lijn dus, al is het verbruik van deze vierpitter aanzienlijk lager. Overigens was de 528i met l6 in 2010 en 2011 nog wél leverbaar in de deze 5 Serie, maar op moment van schrijven kunnen we geen exemplaar vinden dat aan de eisen voldoet.

Mazda CX-5

Mazda CX-5 2.0 165 Skyactiv
Premium? Mwoah, al zit je er in deze CX-5 zeker net verkeerd bij. De 2.0 Benzine is met 165 pk prima bemeten voor de CX-5 en de meeste exemplaren die we vinden zitten dik in hun spullen en hebben zeer lage tellerstanden. Ook nieuw is een optie, binnen het budget koop je een rijk uitgerust exemplaar. Een behoorlijk veilige keuze dus, als je ook zonder het premium-imago kunt.

Renault Kadjar

Renault Kadjar TCE 130
Gewoon nieuw te koop, deze Kadjar met 130 pk sterke 1.2 viercilinder. Nee, premium is het niet, al krijg je aan bord van de meest luxueuze Bose-uitvoering van 31.290 euro wel meer luxe dan in menig premium-occasion, zeker als je het resterende budget spendeert aan opties. En je rijdt nieuw, met garantie, waarschijnlijk veel lagere onderhoudskosten, een lager verbruik en de zekerheid dat je de koende vijf tot zeven jaar in een recent model auto rijdt. Zeker het overwegen waard.



120 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Alfa 159
@fmgarcia: De ‘ik zou dr doen van Autoblog’
@fmgarcia: haha past wel maar te makkelijk.
@fmgarcia: een 156 maar goed ook een prachtige wagen ;) http://i.auto-bild.de/ir_img/4/6/1/4/2/Alfa-Crosswagon-Q4-474×316-b14bfdf19e3e7a28.jpg
@jurdespotter: Zat er serieus aan te denken! Heeft de 159 niet ook zoiets? Een hele jonge met gunstig aantal kilometers zou ik zelf best overwegen.
@fmgarcia: premium werd er gezegd. Een Alfa is verre van dat.
@borrelnoot: Premium anwb abonnement is wenselijk. Was dan ook geen serieuze suggestie.
@fmgarcia: spreek mezelf even tegen.nl!
@borrelnoot: pas op! Je bevind je nou op glad ijs, bijna heel autoblog is alfa-geil.
@vtechlover: niet
@sjeppie156: nee! Maar ze hebben mooie auto’s gemaakt.
Mazda anders? Maar niet zo leuke motor’s dan wel weer
@oranje123456789: met de motoren van mazda is niks mis. Het nieuwe blok heeft veel koppel onderin.
@xiran: En voor de snelheid is er een 2.5 192 pk, gaat hard zat hoor 👌
@xiran: ik wil niet vervelend zijn maar de benzine sky active is een atmosferische 2.0 met 220nm koppel waar je flink toeren voor moet draaien. Hij staat hier o.a. voor de deur. Als ik een beetje doorrijd gebruik ik de hele 6de versnelling niet.
@marc94: 210 nm :D. Ik vind het niet storend. Er zit veel koppel onderin. Cijfers maken niet veel uit het gaat om het gevoel. Mijn 205 gti heeft maar 130 pk, het voelt echter aan als een monster.
@xiran: het koppel komt vrij bij 4000 toeren volgens de specificaties. Niet echt laag dus. Het rijd prima maar echt lui rijden gaat niet.
Rare, onnodige en onrealistische km beperkings eis vind ik. Zou die fictieve persoon bang zijn voor een auto met slechts 80K op de teller?
Lexus RX 450H lijkt mij wel wat
@fit4fun: als je dan toch denkt dat we deze verzoeken zelf verzinnen, waarom klik je dan nog? :)
@fit4fun: Ach, het blijft voor een dubbeltje op de eerste rij.
@michaelb: Heeft daar niets mee te maken.. Mag iemand, die gewoon keihard voor zijn centen moet werken, niet naar een wat luxere wagen verlangen?

Zelf ben ik ook op zoek naar een (waarschijnlijk onbereikbare) auto…. Maar hé.. Go for your dream!
@sb92: Onzin. Ik werk zeker hard voor mijn geld en ben altijd zoek naar leuke auto’s maar ik ben wel realistisch naar de mogelijkheden. Aanvragen naar dikke modellen met weinig kilometers en daarvoor niet het gewenste budget hebben neem ik dus niet serieus.
@michaelb: ik snap het wel. Mensen kunnen best zo’n auto betalen, maar als die “net-niet-nieuw” is, is zo’n auto al de helft goedkoper. Je bent gek als je ‘m dan nieuw koopt. Houd ‘ie mooi 35k over voor een leuke verbouwing of extra budget voor een nieuw huis!
@thijsj: Klopt enigszins. Enkel begrijp ik niet dat deze mensen niet eerst op een willekeurige occasion site kijken wat reëel is.
@fit4fun: Ik zou ook zeggen: Rek die kilometerstand op naar pak ‘m beet 100.000, dan kun je véél leuker spul krijgen zoals de Laro Evoque met toeters en bellen. Verder is er in die categorie vooral veel Duits en Zweeds voorhanden…
@pomoek: leuker spul en je komt met de Evoque?
Echt de meest overrated auto die ik ook heb gereden. Zeker zijn prijs niet waard
@m-tfsi: Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, jij ook. Wat mij betreft mogen er wel iets minder Audi BMW en Volvo SUV’s rondrijden en wat meer andere (Europese) SUV’s. Maar goed, een Defender zou beter zijn, dat ben je wellicht wel met me eens?
@fit4fun: Veel mensen zijn toch snel bang van auto’s met een te hoge kilometerstand. Bij moderne auto’s, zeker in het Duitse premium segment is dit vaak toch niet nodig. 50K heet “net ingereden”.
@stephano: Ja, zeker bij Audi. Moet je alleen geen TFSI hebben (die gaan stuk), en geen TDI (die gaan stuk), en geen DSG (die gaan stuk), en geen versie met een ketting (die gaan stuk) en koop hem zeker niet bij een dealer (die lachen zelf het hardst om hun eigen producten). Voor de rest moet je inderdaad zeker Audi hebben …
@fit4fun: je moet ergens een grens trekken. 80k? Maar 110k is niet zoveel meer joh! En daar ga je…
Ford mondeo, ander in ieder geval geen SUV hokken zoals de q5
Een XC60 is echt heerlijk! Volvo heeft natuurlijk met afstand de beste stoelen, naar mijn mening ;) Veilig voor je gezin, en zowel de handbak als de automaat rijden fijn. Ervaring komt van verschillende exemplaren met dito motor en transmissie die ik voor m’n werk heb getransporteerd :) Bovendien heeft mijn vader er een, een diesel met handbak. Fijne auto’s!
Paar suggesties vanaf het water closet:

1. Subaru B9 Tribeca 3.6 H6
2. Ford Kuga 2.5T Titanium
3. Mercedes GLK 250 CGI
4. Lexus RX450h President
5. Mazda CX-9 (import)
6. Infiniti FX35
7. Land Rover Freelander i6

Yolo:
Cadillac CTS 3.6 Sport Lucuey Wagon of Mercedes R350.

Succes met de keuze!!!
@gtwillem: Zo’n Freelander is een uitstekende keuze! Laatst stond ergens een lichtblauwe met blauw + beige interieur. Porneau! Ook nog eens een zescilinder automaat.
Ideaal voor beginnende boswachters (“liever een donkergroene”) of mensen die over de drempeltjes in de Vinex-wijk willen crossen!
@123bat: Zo’n Freelander is niet echt heel handig als je veel snelweg KMs boekt met de hele familie (3 volwassenen + 2 kids) met z’n permanente 4×4 aandrijving. Die HSE i6 3.2L komt stiekem van Volvo en is een knappe tor met 320pk, maar zuipt als een malle in de Freelander met automaat !
@dawwg: Ha, dat klopt inderdaad!
Geinig dat ze een Volvo blok gebruiken. Kan me inderdaad voorstellen dat ‘ie drinkt als een tempelier :)
@gtwillem: zo, perst ie er zo even uit 😂
@gtwillem: Honda vergeten.. Een Cr-v?
@gtwillem: in mijn ogen mag de Cr-v van Honda niet ontbreken op dat lijstje http://www.autoweek.nl/occasion/75GU4/honda-cr-v-16i-dtec-2wd-lifestyle-rijklaarprijs?merk=Honda&model=CR-V
@w0o0dy: er ontbreken nog te veel auto’s, maar de CR-V is inderdaad een puike auto. RAV4 en Forester ook.
@gtwillem: Hij heeft kinderen he. Kan je toch geen Tribeca aanraden. Getraumatiseerd voor het leven man.
Volkswagen tiguan met veel opties als 2dehandsje
Ford kuga
Reken je Mitsubishi Outlander ook onder Aziatisch Premium? Er staan al leuke 2015-2016 modellen te koop.
Porsche Cayenne bij Jet cars…
@Rick-dos: Er stond niet bij dat die een Midlife crisis had of z’n familie dood wenste … toch ?
@dawwg: Het tegengestelde stond er ook niet… ;)
LaRo Freelander, of zelfs een RaRo Sport.
@mout: raro sport. Geweldige auto maar als iemand uit een Zafira komt krijgt die een rolberoerte van de kosten. 1 op 8. Op de snelweg. Bij 120. Dieseltje….
http://ww3.autoscout24.de/classified/285186798?asrc=st|as
Nog even 4500 ekkies bij de douane aftikken en je bent klaar!
@broekhoest: Oeh! M-pakketje zelfs 😀
@broekhoest: top idee!
@broekhoest: Lekker courant zonder navi…..
Geen Mercedes in dit segment?😕
@a3aan: zeker wel. R klasse…
@jorgos: true, maar beter dat we die weer snel vergeten.
Mazda CX5 lijkt me een perfecte keus, rijdt ook nog het beste van het hele lijstje (afgezien van de 5).
Iets boven budget, maar voor de rest perfect. (als het rijmt is het waar) BMW 535i Touring High Executive: http://ww3.autoscout24.nl/classified/278333645?asrc=st|as

Blijf bij Opel, krijg een goede inruilprijs. Insignia OPC: http://ww3.autoscout24.nl/classified/284258465?asrc=st|as

Dan nu wat meer beschaafde opties van recentere bouwjaren die ook leuk kunnen zijn.

Fors minder vermogen dan z’n concurrent uit München, maar voor iemand die prijs stelt op een mooi interieur is een A6 Avant geen verkeerde keus: http://ww3.autoscout24.nl/classified/283113772?asrc=st|as

Het beste dat Azië te bieden heeft, en in dit geval de meest rationele aanschaf. Deze Mazda 6 2.5 GT-M is net ingereden: http://ww3.autoscout24.nl/classified/285427658?asrc=st|as

Duits alternatief voor eerdergenoemde Mazda, 320i High Executive, mooi uitgevoerd: http://ww3.autoscout24.nl/classified/285097835?asrc=st|as

En als je ze allemaal niks vind, dan is er ook nog een keur aan V70’s en Tiguans om uit te kiezen.
Ford explorer ..
Kuga 2.5 natuurlijk!
Kadjar. In het zwart met 20″ velgen. De buren hebben ‘m en ik blijf elke keer kijken. Echt een prachtige auto geworden
@JamesBond007:
20 inch! Onder een Crossover!
Is dat niet desastreus voor het comfort?
@Rob: heb ik ze niet over gehoord. Het zal ongetwijfeld prima rijden aangezien de nieuwe Renault Scenic’s dezelfde 20″ velgen standaard meegeleverd krijgen.
@JamesBond007: totdat ze toe zijn aan een nieuwe set banden. Een setje 195/15R20 is bepaald geen standaard bandenmaat; een setje Conti’s doet op autobandenmarkt.nl doet al gauw een kleine 600 euro, en dan liggen ze nog niet om de velgen.

Maar even terugkomend op het onderwerp; ik zou een kijken naar een Honda CRV, Mazda 6, Volvo XC60 of V70 of een Skoda Superb.
@RRRobert:
Wouter heeft toevallig dit onderwerp besproken in 1 van zijn video’s in Geneve! Check ‘m ;-)
@JamesBond007: 19 inch*
Bestel een nieuwe giulia. Kan je zelf kleurtjes en wieltjes doen..
Volkswagen passat alltrack
Ontdek ik zowaar nog even een auto die zelf helemaal vergeten was….
http://ww3.autoscout24.nl/classified/280248396?asrc=st|as

Citroen C4 Picasso. Prachtig vormgegeven auto, van binnen en buiten! En met zo’n gigantische vooruit. Als je het helemaal goed wil doen moet je een witte of lichtblauwe halen, maar die bruine uit de advertentie is ook heel chique. Zit ook echt alles op en aan. Hartstikke premiejum joh…
@Rob:
Ik zou niemand die om een premium gevoel vraagt een C4 picasso aanraden. Hard plastic alom, goedkoop ogende instrumenten, airco openingen die niet goed geplaats zijn, en niet goed afsluiten. De voorste stoelen zij zo dik/diep dat je op de 2e rij weinig ruimte hebt. Comfortabel issie ook niet zo als je zou verwachten…
Mijn schoonmoeder heeft er 1, mijn ouders hadden er 1, dan beter een VW Touran of Ford S-Max..
@bakkerst:
Oei, is dat zo ja? Naja, ik ben vrij gauw tevreden over interieur afwerking. Als het allemaal blijft zitten, eventueel met een kek kleurtje, vind ik het vaak al helemaal prima.

Dat comfort en ruimte tegenvallen is wel wat ernstiger… Geen echte MPV meer? Staat ook op het platform van de Peug 308, dat verklaart misschien het één en ander.

Jammer, want ik had graag de C4 Picasso als waardige opvolger van de Xsara Picasso willen zien….
@Rob:
Misschien goed om er bij te vermelden dat ik zo’ n 2 meter lang ben..😏
Dat vertekend mijn waarneming wellicht iets. Maar goed ik bedenk me net dat mijn ervaring is gebaseerd op de C4 Grand Picasso, en jij noemde de reguliere. Volgens mij maken ze dat onderscheid nog steeds.

Maar concreet voorbeeld, voor de tweede zitrij hebben ze in de B-stijlen links en rechts airco uitstroom openingen geplaatst, op knie hoogte. En die kunnen niet volledig dicht. Achterin zit je dus ALTIJD met koude knieën als de airco gebruikt word. En door de dikke voorstoelen heb je weinig keus dan je benen links en rechts plaatsen van de stoel voor je.

De derde zitrij is voor mensen kleiner dan 1,70 anders kun je daar alleen zitten met je knieën in je neus.
Of een BMW 328i touring met ZF automaat. Wat een geweldige wagen is dat! Ook voor je budget afgeladen op te halen bij onze oosterburen!
Honda crv! Mijn pa heeft meest luxe uitvoering. 2de Hands gekocht nu iets meer als 2 ton op de teller. Nog nooit wat meehad in 6 jaar jaar dat hij hem nu heeft. En heel veel ruimte. Glazen dak er in. Top auto. Min puntje. Kleine tank en niet zo heel zuinig. Ik praat over de benzine auto
@gerjan:

Klopt, je zou het anonieme ding bijna vergeten, die heb ik ook eens mee gehad de 1.6d is zelfs acceptabel, niet echt krachtig maar verbazingwekkend toch sterk genoeg om mee te kunnen in het verkeer, en dat ding is zuinig voor een SUV. Reed ook bijzonder goed.
Zou het zeker aanraden.
Een paar duiten:

Cadillac SRX/Buick Enclave (import)?
Mazda CX-7/CX-9 (import)?
Een oudere Lexus RX?
Een Acura?
Subaru (B9) Tribeca of Outback?
Infiniti FX35/45?
Een Pajero Sport?
@toyotafortuner:
Een Acura… Welke had je in gedachten dan?
En waarom dan niet gewoon een Honda? Daar is toch iets makkelijker aan te geraken in Nederland.
Je kan voor een Jeep Compass gaan of natuurlijk een nieuwe of zga nieuwe Qashqai in de meest luxe uitvoeringen. Vanaf Tekna dus….
@azuli: vanaf Tekna, wat komt daar nog boven volgens jou?
Voor de I6 in de fünfer kan je natuurlijk ook uitwijken naar de iets minder krachtige 523i van de eerste modeljaren of, als je er een kan vinden in Nederland, de 530i (IIRC 272 pk).

De 530i is nog een tijdje als laatste der mohikanen (atmosferische I6) geleverd naast de vierpits-stofzuiger 528i. Dankzij de CO2-tax en de importeur was deze in Nederland echter 4K duurder dan de vrijwel gelijk presterende maar op papier zuinigere 528i. Alleen echte liefhebbers zullen er dus voor gekozen hebben. In Duitsland was het verschil maar 1.5K, dus daar kan je er wel een paar vinden.

Deze 530i Touring moet wel lukken binnen het budget http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212685153&isSearchRequest=true&categories=EstateCar&scopeId=C&fuels=PETROL&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&maxMileage=50000&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=22&pageNumber=1&action=eyeCatcher.
@jaapiyo: inderdaad. Voor 35 mille lekker in Duitsland kijken. Vaak veel keuze (over het algemeen over alle auto’s) en inc importkosten vaak goedkoper uit dan hier in Nederland. Zeker als je dat riante bedrag voor een auto kan uitgeven.
@JamesBond007: De meeste winst valt er volgens mij wel te behalen op BMW/Merc/Audi. Die worden daar gewoon veel meer verkocht per capita. Ik heb het wel eens globaal uitgerekend en voor al die merken geldt dat er per capita 3 à 4 keer zoveel in die Heimat verkocht worden als hier. Misschien is het verschil nu wat kleiner omdat met het verdwijnen van de standaard BPM en het invoeren van de CO2-tax de klein gemotoriseerde premium Duitsers hier ook meer verkocht worden, maar toch.

Bij andere merken is het verschil na invoer volgens mij kleiner. Ik heb laatst toevallig nog wat rondgekeken voor een tweedehands XC60 voor mijn ouders, de 2.0T die wat later op de markt is gekomen. Ik denk dat het voordeel ongeveer uitkwam op 1-2K. Mooi meegenomen in principe, maar je moet er wel zin in hebben om het importeerwerk te doen en om niet naar een Nederlandse dealer te gaan. Op een min of meer vergelijkbare Germaan is het verschil veel groter en dan is die stap wat eerder gemaakt.
ALTIJD de 5 serie. Rij er maar een keer in, dan vergeet je de rest.
Moeilijk zeg, maar ik heb eens even rondgekeken. Ik denk dat je beste opties de XC60 en de CX-5 zijn, maar hier nog wat (niet voor de hand liggende alternatieven):

In Duitsland zijn welgeteld 2 Saab 9-4X te vinden, maar die zitten echt aan de rand van je budget (na rest BPM).

Ook mogelijk zijn nog Infiniti FX35 of FX50, voor beiden geldt dat ze in heel Europa ontzettend schaars zijn, maar is wel mogelijk na goed zoeken.

Een Lexus RX450H is heel interessant, maar ivm de aanvullende specificaties (KM-stand etc.) erg moeilijk te vinden. Van de andere kant; 1 vinden is genoeg.

Aangezien je graag Premium rijdt: een helemaal nieuwe Hyundai 1.6 GDI Premium. Als dat geen premium meer is, het zit zelfs in de naam. (En als het ‘premium’ je om de interieurs gaat, dan is een nieuwe niet ‘premium’ auto vaak mooier als een paar jaar oude ‘premium’-bak)

Dan is er nog de Mini Countryman: heel veel meer premium ga je het niet krijgen. Het merk MINI is het schoolvoorbeeld hiervan (Sinds BMW). Goed te krijgen, en eventueel zonder poespas zelfs nieuw. Al zijn dit soort auto’s het leuktst met wél al die poespas erop.

Hopelijk heb je er wat aan. In ieder geval wat extra modellen uit ‘onverwachte’ hoek.
@MrHyde: kijk, aanvullende adviezen die wél even gecheckt zijn op de bekende sites of ze wel echt mogelijk zijn. Top!
Conclusie vooraf: alles is goed. Zelf zou ik voor een nieuwe Tucson gaan. Vanwege het trakteren, het leuke van een nieuwe auto zelf samenstellen. Van binnen geen BMW X5, maar als geheel een steengoede auto. Een 1.6 GDi benzine met 130pk. In Comfort uitvoering. Effe reclame maken hoor:
– Verwarmbare leren stoelen, voor én achter
– Digitale radio
– Verwarmbare buitenspiegels, automatisch inklapbaar
– Dimmende binnenspiegen en buitenspiegels
– 17 of 18 inch lichtmetaal
– Rijbaan assistent
– Noodstop assistent
– Navigatie
– Verkeersborden herkenning
– Parkeersensoren voor én achter inclusief camera
– Elektrisch instelbare lendensteun
– Lichtsensor, regensensor voor als je dat nodig hebt
– Gekoeld dashbord kastje , privacy glass, dat soort ongein wat toch leuk is er bij
– Climate control, cruise control, een rits airbags, de lijst blijft doorgaan.

Allemaal voor 35.000 euro. Misschien xenon of de 7-traps automaat voor nop er bij onderhandelen en je doet jezelf een groot plezier met de jarenlange fabrieksgarantie.

Afgezien daarvan is dit een interessant vraagstuk. Eigenlijk zou het nog veel interessanter zijn als je bij een budget van 25.000 euro creatief moet zijn, knopen moet doorhakken voor wat persoonlijk zwaarder weegt aan opties, etc. Met een budget van 35.000 is er simpelweg ontzettend veel mogelijk, kijk maar wat hier boven staat: van RX-h President, tot 5 Touring, tot Range Rover Sport, je eisen oprekken en nog duurder-groter-luxer verdomme-waarom-zou-je-Mazda-rijden DOE HET NIET!!!!……. Please.

Als ik zie dat de beste man uit een Zafira B komt, wat een no nonsense auto is die veel ruimte voor z’n geld biedt. Kilometers? 12.000 per jaar. In een Opel Zafira. Met 100pk. Met een handgeschakelde ‘Vijf’. Het spijt me, het is vast stereotypisch denken, maar een verantwoordelijke huisvader die een 100pk Zafira rijdt en thuis besluit dat ze ”zichzelf eens willen trakteren op een nieuwe luxe auto”, een budget van 35.000 spaarcenten kapot kan worden geslagen, dan is dat zeer goed te begrijpen. Hard voor gewerkt, het is u gegund. Maar dan een Range Rover of BMW voorschotelen, ik zie het gewoon niet gebeuren. Zonder denigrerend te willen doen over de huidige Zafira, is dat waarschijnlijk niet veel luxe. Misschien een Cosmo of zo’n uitloop actiemodel Temptation, maar het blijft een verouderde auto. Iedere nieuwe Mazda CX-5 of Renault Kadjar kent voor een budget meer dan genoeg knoppen, functies en speeltjes. Zoek een leuke demo uit, desnoods van de Duitse Drie met iets meer kilometers. Als het toch een nieuwe mag worden omdat de gewenste demo nét niet de gewilde opties aan boord heeft, is het proces van kiezen, proefrijden, samenstellen, bestellen en wachten ook altijd erg leuk. Mijn persoonlijke keuze zou dan dus de Tucson zijn. Succes!
@phaeton: mee eens. Deze meneer wil van een doorzonwoning naar een villa.
Nissan juke nismo rs. Zag er al een die binnen de eisen valt
mini countryman jcw
BMW 5 GT……

Totaal onbemind, superdeluxe van binnen. Niemand die het wil dus zijn de prijzen binnen het genoemde budget.
BMW 5 GT! Moeders mooiste? Nee, wel binnen budget te vinden. Ze zijn heel ruim, luxe, staan iets hoger op hun poten en hebben best wat power.
@jorgos: Hele goede keuze! Alle voordelen van een MPV/SUV zonder de nadelen. En inderdaad een leuke afschrijvingscurve ondergaan.
@gtwillem: zelfde geldt ook voor zijn iets kleinere broertje. Die zijn jonger en met minder km’s te vinden binnen budget.
Tucson 1.6 premium. Altijd goed, vijf jaar garantie😄
Porsche 997 of een alfa 159
Laatste serie alfa 159, hou je nog de nodige centjes in je zak.

En nog net iets te snel, maar over een 1/2 jaar zou de huidige c klasse w205 estate ook moeten kunnen voor 35K. Dan rij je zeker premium.
Waarom allemaal van die grote auto’s? Een gezin van 4 past ook in een Clio en zelfs de RS valt nieuw nog binnen het budget.
@flutterby: wordt gezellig onderweg naar de vakantiebestemming denk ik.
@amnesia: maar je bent er wel heel snel.

Even serieus denk ik niet dat oma ook mee gaat op vakantie. Dan is een Clio hatchback groot genoeg om mee op vakantie te gaan. Waarom zou je die andere 49 weken van het jaar die 300-400 kilo extra meeslepen? Ook kan je op vakantie met het vliegtuig of door iets te huren.
@flutterby: Omdat dat de vraag was. Je kan toch niet serieus een Clio Renault Sport aanraden als ze op zoek zijn naar een ruime familieauto?
@flutterby:

Het zijn 3 volwassenen, je raakt niet met 3 volwassenen in een clio. 2 volwassenen en 2 kinderen is misschien mogelijk. Maar zelfs dan heb je als je af en toe een snelweg neemt toch iets anders nodig dan een clio.
@Hupke: ik rijd 60k p/j in een Clio. Niks mis mee. Passen prima 3 volwassen in. Daarnaast zijn oma’s meestal onder de 170.

Heb trouwens ook 2 kinderen die de achterbank opvullen en past prima. Alleen met kamperen (en de verhuizing) is het fijn dat het een estate is.
@flutterby:
Er reden vroeger wel hele 10-koppige gezinnen en hele troepen hippies in een 2cv naar de cote d’azur maar maar om nu te zeggen dat dat comfortabel is…
Alez jij rijd 60k met een clio, ik vermoed dat daar wel wat snelwegkilometers tussenzitten, vindje dat zelf aangenaam? Ooit al een tijdje met een grotere, stillere wagen gereden?

En wat bedoel jij met prima passen? Want als er een stel knieën in mijn rug duwen terwijl ik de stoel verder dan gewenst naar voor moet afstellen noem ik het niet comfortabel meer, mogelijk maar niet comfortabel.
@Hupke: met past prima bedoel ik dat iedereen comfortabel vervoerd kan worden, maar iemand van 190 zal geen maxicozi achter zich kwijt kunnen. Een kind van 2 neemt met stoel al veel minder ruimte in beslag en die kan er wel achter.

De Clio is voor mij prima, ik rijd met mijn gezin eigenlijk altijd met de radio uit en stoor me niet aan de herrie. Zal een kwestie van wennen zijn.

Ik wil trouwens niet zeggen dat de Clio een goeie keus is in dit scenario, maar het formaat is prima voor de gevraagde ruimte. Gezien de wensen zijn de CT200, A3, 1 serie of V40 beter alternatieven. Of een bomvolle Mazda 3 of Auris.
“130 pk sterke 1.2 viercilinder” -> loop daar met zo’n groot mogelijke boog omheen, zo’n motortje is goed in een smart maar voor al de rest ontbreekt het aan koppel.
Wat is er mis met bijv. Een goed uitgeruste Kia Sportage met bijv. Stoelverwarming voor en achterbank verwarming zit oma ook lekker warm.
Ziet er verder prim(ium)a uit.
http://link.marktplaats.nl/m1021817270

?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=85176
@kevinova: hij wil premium, geen wegwerp namaakartikel met giga afschrijving
@kevinova: niks mis mee maar te gewoon. Net als een spijkerbroek van de C
@kevinova: Ik kan je uit ervaring vertellen dat zo’n Sportage helemaal niet zo ruim is als je aan de hand van de buitenkant zou verwachten, dus ik ben bang dat hij afvalt. Een Sorento zou eventueel wel een optie kunnen zijn, maar de vorige generatie heeft ondanks het nog steeds up-to-date uiterlijk een behoorlijk plastic interieur en de huidige is qua prijs/kwaliteit denk ik een slechtere deal dan zijn Teutoonse concurrenten.
Een nieuwe Ford Kuga 1.5 EcoBoost? Titanium is bereikbaar, half leer, 8 inch navi, vette bak. Sterke motor, mooie wagen
Waarom geen Porsche Macan S? Moet lukken voor 35K nietwaar. Ik zeg; ga doorsparen naar 50K. Dan pas kun je een leuke 3 jaar oude SUV rijden met wat opties. Neem anders gewoon een burgermans SUV uit Azië.
geen yolo advies?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=282554689

Deze gewoon, super goeie auto, alleen M velgen erop gooien!
http://ww3.autoscout24.nl/classified/284498031?asrc=st|as
Zou voor deze gaan, zo ongeveer full option. Automaat bijna nieuw.
@motormuis: Daarnaast is het een van de lichtste SUV’s met 1320kg, scheelt in brandstof verbuik en MRB.
Mercedes-Benz E-klasse Estate (W212) meer zeg ik niet.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).