Autoblog advies: op zoek naar de eerste auto voor Max!

Auteur: , 71 Reacties

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. En er zijn meerdere mannen die Max heten.

Volkswagens

Geheel in lijn met zijn naamgenoot mocht Autobloglezer Max zijn roze papiertje ontvangen en op zoek naar een leuke auto. Of zijn rijkwaliteiten net zo legendarisch zijn is niet bekend, maar de naam heeft hij alvast mee!

Daarvoor schakelde hij onder andere de redactie van Autoblog in. Een aantal jaren geleden was Max al aan het speuren naar mooie exemplaren van de Golf I GTI. Had hij maar toen het loon van wat hij nu heeft, want ze zijn werkelijk waar peperduur geworden.

Ok, de Golf I valt dus af. De tweede auto waar Max naar keek was een Golf IV V5 GTI, met 157k op de klok in een mooie staat. Echter was het voor de eigenaar lastig om mailtjes, telefoontjes, sms’jes, app’jes, buzzberichten of telegrammen te ontvangen, waardoor de Max alsnog mis greep. Jammer.

Max zoekt dus iets leuks, liefst een beetje sportief en een uitvoering die je niet elke dag ziet. Alle wensen en eisen vind je verder in deze tabel:

Huidige /vorige auto's:Geen
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€6.000 tot 8.000
Jaarkilometrage:< 10.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Eerste auto, dagelijkse reizen met ov duurt te lang
Gezinssamenstelling:N.v.t.
Voorkeursmerken /modellen:Iets speciaals, alles behalve iets wat 'gewoon is'.
Iets snels/speciaals. Iets met pit bijv. S3, GTI, V5, etc.
Audi - A3 (vanaf 2003 model 8P
Volkswagen - Golf
evt. Seat
No-go modellen / merken: Eigen alles wat geen Vw, Audi of Seat is ivm.
VAG autobedrijf in de familie...

Skoda Octavia vRS (1Z)
De beste allrounder die Volkswagen al jarenlang in het gamma heeft zitten. De tweede generatie Skoda Octavia RS (Aankoopadvies) heeft alles wat je je maar kan wensen: een uitgebalanceerd onderstel, een pittige 2.0 turbomotor, een rijke uitrusting en een hele hoop ruimte. De techniek is éxact gelijk aan die van de Golf V GTI. In het budget zijn er niet een hele hoop te vinden, maar er staan er enkele met ongeveer in anderhalve ton. Bijna allemaal in originele staat met keurig gedocumenteerd onderhoud. Ook wat waard.

Skoda

Audi A8 2.8 5v Tiptronic (D2)
Een A8? zijn we gek geworden? Ja, een beetje. Maar er valt wel degelijk wat te zeggen voor de A8. De eerste generatie was een heel fraai, ingetogen ontwerp. Dankzij het feit dat de complete auto opgetrokken is uit aluminium betekent dat het gewicht enigszins meevalt. Wel heb je direct voordeel van het comfort en de ruimte. Dat komt altijd goed uit als je met je vrienden gaat stappen! Er staan een paar A8’en met deze V6 te koop in NL, met behoorlijk lage standen (minder dan een ton) voor rond de 5.000 euro. De rest kun je gebruiken voor het onderhoud.

Audi

Seat Leon Cupra R
De fijnst rijdende auto op dit platform. Zie het als een Audi S3 met minder gewicht en zowaar wat gevoel en scherpte in het onderstel en besturing. De Leon Cupra R werd voor 90 % ontwikkeld door Seat, maar een klein en essentieel gedeelte bij Seat Sport. Dat heeft zeker zijn vruchten afgeworpen want de Leon Cupra R is nog altijd een van de dikste GTI’s uit zijn klasse. De combinatie van Alfa Sud achtige lijnen en dikke bumpers zijn nogal altijd geslaagd te noemen. De 1.8 motor mist wat karakter, maar is zo veel fijner dan de VR6 in dagelijks gebruik. Sneller, sterker, betrouwbaarder, zuiniger en goedkoper in onderhoud.

Seat

Volkswagen Scirocco 1.4 TSI
Verreweg de leukste Volkswagen van de afgelopen paar jaar is toch wel de Scirocco, samen met de onlangs uit productie genomen Passerati. De 1.4 TSI met 122 pk is in princpe prima, alhoewel een chipje wonderen kan doen. De Scirocco past nét in het budget, en dan heb je een versie met hoge kilometerstand, terwijl je van de Seat en Skoda de mooiste exemplaren kunt vinden voor dat geld. Je merkt wel dat met name het stuurgedrag en wegligging enorm is verbeterd met de jaren. Het onderstel is van een ander kaliber. Het interieur is keurig en verzorgd. De sportstoelen zijn uitstekend.

Volkswagen

Dit waren de alternatieven uit de Volkswagen Group. We hebben per merk de leukste in het budget gekozen. Je gaf echter aan iets te willen hebben wat niet gewoon is en lekker vlot. Geen enkel probleem, maar dan moeten we verder kijken dan alleen Volkswagen diens en derivaten.

Ford Focus ST170 (DBW)
Hier staan er een paar van te koop voor om en nabij de 5-6k, in uitstekende staat. De Ford Focus was altijd een veel fijnere auto dan de Golf IV. Deze ST170 doet daar een schepje bovenop. Dit is echt een strak rijdende hot hatch, nog een beetje old-school. Licht, wendbaar en alert. De Focus is kwalitatief een uitstekende auto. Qua betrouwbaarheid zijn er vrij weinig issues mee geweest. Het is ook nog gewoon een dikke auto om te zien. Toppertje, deze!

Ford

Honda Civic Type R (EP3)
Als rijden belangrijk is, is dit je nummer 1. De Civic Type R is een ware hooligan. Die 2-liter VTEC motor levert 200 pk, maar je zult er wel voor moeten werken, toeren maken dus! De Civic Type R is verrassend genoeg vrij van storingen; het zijn gewoon zeer deugdelijk gebouwde auto’s. Veel kom je ze niet tegen, maar er staan er enkele te koop. Kijk uit voor witte exemplaren, die zijn officieel nooit in Nederland geleverd en hebben het stuur rechts…

Honda

Renault Megane Renault Sport 225 Trophy
De titel van rijdersauto’s in het C-segment nam Renault over van Honda met deze Mégane. Deze had een 2.0 turbo met 226 pk en vooral heel veel meer koppel dan de motor in de Honda. Wat dat betreft een totaal ander karakter. Maar beide hadden ze dezelfde ijver om bochten zo strak mogelijk te nemen. Ook deze staan niet met bosjes te koop, maar als je goed zoekt kun je ze wel degelijk vinden. Zorg wel dat het een Trophy is of een Mégane met het Cup chassis. Zonder is ‘ie zeker niet slecht, maar de Mégane (aankoopadvies) wordt er nog specialer door. Precies wat je wilde.

Renault
Suzuki Swift Sport
Dit is verreweg de beste keuze die kunt maken. Voor 6-8 mille kun je kiezen uit heel ordentelijke exemplaren. De Swift Sport is gewoon een ijzersterk totaalpakket. Je hebt voldoende vermogen (125 pk), plezier (heel erg veel) gekoppeld aan lage gebruikskosten door onder andere een aangenaam verbruik en gering gewicht. Climate control en een radio zitten er meestal wel op, evenals dikke wielen en fijne sportstoelen. Over het algemeen zijn het heel erg betrouwbare auto’s, de aandachtspuntjes vind je hier.

Suzuki

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



71 reacties

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Alfa 159 3.2 V6 Ti, niet echt normaal te noemen. Staat er vast een te koop, net in het budget met een hoge kilometerstand.

Excuses voor het misbruik van het reageren op de eerste reactie zodat deze bovenaan staat.
Of je koopt een in nieuwstaat verkerende Mercedes 190 met Sportline pakket. Als je dan uit de polo van moeke stapt in je benz kom je in een ruimte van extreme stilte, comfort en kwaliteit. Je vliegt sneller door de bochten dan de golf gti van je broer en stapt na een dag autobahn cruisen richting je vakantie uitgeruster uit dan je pa uit zijn Passat. En om af te sluiten lach je je zusje uit omdat haar up! duurder is in onderhoud!

En als je over een paar jaar een eigen huisje koopt heb je de helft van de kosten koper al op de bank staan omdat je dat bespaard hebt aan je eerste auto.
@lekbak: Ehm…..een 190 omschrijven met ‘ruimte’?? Zelden een krappere Benz meegemaakt.
@406_v6: los van het feit dat een 190 ruimer is dan een golf 1 die Max graag wil had ik eigenlijk de andere betekenis van het woord ‘ruimte’ in gedachten. Zegmaar de plek waarin je je vertoeft.

Ik ben zelf 1.93 en kan ik maar heel weinig auto’s goed zitten door afwijkende lichaamsbouw. Hoewel ik met mijn knieën en mijn hoofd letterlijk maar een cm ruimte heb zit ik wel uiterst comfortabel in mijn 190. Met drie personen op pad is nooit een probleem en een wat kleiner mens kan prima als vierde mee. Het mag dan de kleinste mercedes zijn maar het is alsnog niet een extreem kleine auto. Wel een extreem fijne auto!
@lekbak: 2.6 automaat, schuifdak etc…. Ga je nog comfortabel hard de bocht om :D Moet zeker lukken met 7000 euro.
@homer55: geen 2.6. Die extra kilo’s in de neus voel je best wel heel erg. Bij de vier cilinder blijven is mijn advies aan een jong persoon. Die 2.6 is leuk als je rustig toert.
@lekbak: Dan gelijk voor een 16klepper gaan. Als dat te veel wordt is een mooie 2.3 ook wel aan te raden maar die is niet zo “speciaal”.
@homer55: die zijn te duur. Een 2.3 is meer dan voldoende wat vermogen betreft.

En mocht Max er daadwerkelijk eentje willen na mijn verhaal (lijkt me stug, hij wil alleen VAG) dan heb ik nog een hele bijzondere voor hem. Voor €6250 maak ik mijn Azzurro Avantgarde piekfijn in orde voor hem. Dan laat ik dat putje in mijn deur maken (waarom gooien mensen hun deur toch zo hard open!), zet ik nieuwe rubbers in de ophanging rondom en vervang ik dat gescheurde rubbertje rond de elektrische antenne (ga ik sowieso asap doen). En dat is een hele eerlijke prijs gezien de kilometerstand en de staat van de auto.
@lekbak:
Je blijft die 190 maar pluggen hè ;-)
Ik ga het bijna een leuke auto vinden!
@rob: ik ben twee jaar geleden op zoek geweest naar een auto die beter is. Budget was 10k en ik heb echt geen auto kunnen vinden die een beter totaalpakket heeft. Na een paar mislukkingen ben ik nu tamelijk tevreden met mijn a-klasse (w169) maar die maakt nog altijd meer lawaai en is aanzienlijk minder comfortabel. Niet voor niks is de 190 ook nog in bezit. Het is zo’n sterk ontwerp dat het eigenlijk altijd het antwoord is, totdat mensen nadrukkelijk een ruime auto zoeken. Helaas, of gelukkig, weten een hoop mensen het niet of willen ze het niet weten.
@lekbak: volgens mij zit er een typo in jouw post, hét antwoord is namelijk altijd 159 en geen 190 ;)
Skoda, saai.
Seat , Johnny en Marina
Suzuki, op het randje van verwijfd
Ford, zal wel goed rijden, enkel afschuwelijk dashboard
Honda, moet nog wel kunnen al hangt er dan ook meteen een ‘ricer’ imago aan vast
Audi, toch wel een risico aangezien sommige bevolkingsgroepen hier denken extra status mee te winnen…
Scirocco, kan ik me nog wel in vinden , alleen vrees ik voor een rijgedrag dat niet overeenstemt met de looks (iemand ervaring mee?)
Renault, zou mijn keuze zijn. Qua onderstel en fun een van de beste imo.

Ik ben toch blij te lezen dat er nog mensen zijn die iets anders willen dan al de rest. En hoe beperkter het budget , hoe moeilijker de zoektocht. Alvast veel succes met de keuze toegewenst verder!
@cadrez: ik ben wel verliefd op mijn Scirocco dus neem het met een korreltje zout: rijgedrag kan overeenkomen met de looks al denk ik dat je dan met 122PK wel aan de onderkant zit. Vanaf 160PK is het in ieder geval een vlotte bak met behoorlijke acceleratie. Laat het budget het toe dan is een (goed onderhouden!) exemplaar met DSG bak een absolute aanrader boven een handbak.
@jerone: Zodra ik ben afgestudeerd ga ik ook voor de Scirocco, maar wel met 2.0. Die 1.4 bakken zijn echt ellendedingen als ik het zo hoor. Chiptune stage 2 en ik ben blij :).
@pesu: Goed plan! Denk dat je met 1.4 of 2.0 beide eigen issues tegen kunt komen. 2.0 lust schijnbaar vaak een aardige slok olie bijvoorbeeld, dat heeft de 1.4 dan weer minder. Je moet er sowieso een beetje geluk mee hebben en met goed onderhoud kom je al een eind.

Vergeet niet dat bij wat voor merk occasion je dan ook research doet, degene die problemen heeft zal dat breed uitmeten en de 95% zonder problemen zul je bijna niet over lezen.

Dat gezegd hebbende, TSI en DSG wordt misschien wel bovengemiddeld over geklaagd maar ik ken de cijfers niet.
Skoda fabia RS
Mini cooper S
kan je geen golfje van de zaak rijden?
‘Iets aparts’… Een Golf graag! Lol
Audi TT?
Ik zou absoluut voor de Type R gaan. Kies het facelift model (vanaf november 2004 geloof ik), dat ziet er net wat strakker uit. Ook vrij ondergewaardeerd, je ziet ze niet veel rijden.

Let wel op, dit lijstje bevat sportieve auto’s. Er is dus ook sportief mee omgegaan. Check de onderhoudshistorie en bekijk alles goed.
@BmwMPower: 1 nadeel van deze auto’s. Als ze rond een ton hebben gedraaid even kijken of de koppeling vervangen is.
@BmwMPower: als 1e auto niet te betalen in de maand. Voor een beginnende bestuurder zonder schadevrije jaren willen verzekeringsmaatschappijen je vaak niet eens hebben. Begin maar met een leuke Renault Twingo 1.2 of 1.6. 3 schadevrije jaren en het wordt al makkelijker
@dieselkameel: Dat geldt dan voor de hele lijst in dit geval.
Max zal dus nooit een gave en leuke auto kunnen rijden, arme max.
@henkhupelschoten: een lupo gti lijkt mij een gave en leuke auto. Een Corrado is ook een gave en leuke auto. Zo zijn er vast nog wel een paar leuke autootjes te bedenken die uit de stal van VAG komen. Al is het wel zeer beperkt.
@lekbak:
Lupo GTi! Maar natuurlijk. Dat zelfs Willem daar niet aan gedacht heeft.
Audi TT met van die dikke vijf-spaak-wielen:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/300903950?asrc=st|as

Enige uit de VAG stal wat ik kan bedenken eigenlijk…..
@rob:
Oke, Leon is ook leuk, maar dan wel een generatie later! Leuk eigen gezicht. Gewoon met de solide 1.6 doen, hip kleurtje der op en je hebt een Golf. Maar dan wel een Golf met een fraaie koets!

Kijk, dit is gewoon een keurig ding:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/296540059?asrc=st|as
@rob: ik vind dus juist die eerste Leon een mooie auto. Altijd ook al gevonden. In het zwart, iets verlaagd en een hoop vermogen graag. Stout maar goud.
@lekbak:
Stout maar goud.
Dan zou ik toch echt gaan zoeken naar een Corrado!
Ja wat moet ik zeggen… jong persoon. Gezien onderhoud etc meerekend en wat nog leuk aanzien heeft bij de meiden……. mini cooper S
>iets speciaals
>iets snels/speciaals
>Golf
Nice meme!

OT: Suzuki Swift Sport of de Civic Type R.
Ik neem aan dat max de verzekering op pa gaat doen, want anders is het onbetaalbaar. Jonge Max+ golf gti = duur!!
Porsche 944, is ook vag tegenwoordig…
Zeker de Swift. Ook mijn eerste auto en nu – na vijf jaar – nog steeds een dikke glimlach bij iedere op- en afrit. Er staat nu iets meer dan 100.000 km op de teller en nog nooit een probleem mee gehad. In verband met gezinsuitbreiding gaat ‘ie binnenkort in de verkoop. Oh ja, is een blauwe. Ook nog eens de mooiste kleur, al zeg ik het zelf.
Vag…. gecondoleerd. Doe is wat geks alfa/bmw oid
Haha Renault… Met een VAG bedrijf in de familie word je compleet uitgelachen als je met een Renault aan komt zetten. (Terecht)
@oemplus: Ja, want VAG is al om te huilen, en je moet iets te lachen hebben, niet waar…
Zoals de rest al aangeeft zou ik ook voor een mini Cooper s gaan ondanks dat t geen VAG is. Guitige auto’s zowel qua looks als prestaties. Bovendien genoeg aftermarket spul om nog eens een leuk stel spotjes op de grill te plakken oid. De supercharger kan je bovendien ook nog aardig horen
(Kan alleen wel redelijk zuipen hoor ik van vrienden)
Dat is wel een lollige zoekopdracht: Een bijzondere, voordelige, sportieve VAG.
Past leuk in de collectie bij mijn collectie van een recente Franse achterwielaandrijver, een Kia met echt hout en leer, een Merc met Wankelmotor, zevenzits Ferrari en een Bugatti op diesel.
@mout:
Over recente (enigszins dan) Franse achterwielaandrijvers gesproken; ik stuitte laatst op De La Chapelle Roadster. Uiterst sympathiek karretje met Peugeot V6, gebouwd door een voormalig Venturi topman.
http://www.automobile-sportive.com/guide/delachapelle/roadsterdlc.php

Heerlijk obscuur!
Peugeot 206 rc, Toyota mr2 (sw30) om nog twee zijstraten te noemen. Uit deze lijst zou ik voor de ford of honda gaan. Geeft mij toch een specialer gevoel + de associatie met Colin Mcrea die ik nog steeds bij dit type focus heb!
Smart for four brabus!. Voor 6000 euro heb je een exemplaar met 70K op de klok. auto weegt 980 leeggewicht en heeft bijna 200Pk, echt een lekker bommetje dus. Enjoy!
Alfa 147 2.0 óf GTA
“No-go modellen / merken: Eigen alles wat geen Vw, Audi of Seat is ivm. VAG autobedrijf in de familie…”

Jezus, dat is toch eigenlijk best wel heel erg sneu. Dat je zo je je keuze voor een auto zo laat afhangen van wat je familie kennelijk van je auto vindt, als het geen VAG-product is. Dat zou mij toch aan reet roesten. Koop lekker wat je zelf leuk vind. En ik kan me niet voorstellen dat dat per se alleen maar VAG is…
@henrie: Denk je nou echt dat het er om gaat wat zijn familie ervan denkt…? Of zou het gewoon gemak zijn met onderhoud/kosten?
@ablogjunk: Zou kunnen natuurlijk. Maar dan is het wel gek dat hij “iets speciaals, alles behalve iets wat gewoon is” en “iets snels/speciaals; iets met pit bijv. S3, GTI, V5, etc.” wil. Dat lijken me toch niet echt wensen die je hebt als je iets wil hebben dat lekker goedkoop in onderhoud en verbruik is. Het zou voor mij in ieder geval geen reden zijn om me te beperken tot die paar dertien-in-een-dozijn-merken van VAG…
@henrie: Volgens mij begrijp je het niet. Max zijn familie heeft een garage gespecialiseerd in Volkswagen producten. In verband met onderhoud en onderdelen is dat handig.

Daarbij vind Max Volkswagen niet zo’n probleem als jij. Sterker nog, een mooie origineel uitgevoerd exemplaar kan hij zeer waarderen. Zoals in de tekst vermeld staat, overigens…
@willeme: Tuurlijk is dat handig. Maar dat je je daarmee moet beperken tot een paar merken (en dan ook aangeven dat je eigenlijk liever geen Seat wilt), lijkt me dan weer minder handig. En zou dat bedrijf dan totaal geen onderhoud aan andere merken kunnen uitvoeren? Lijkt me wat overdreven. Anders zouden niet-merkgebonden autobedrijven wonderen verrichten…

Oh, en dat hij VW’s mooi vind, vind ik inderdaad onbegrijpelijk… ;) :D
Scirocco met 1.4TSI is niet echt een aanrader.

Golf GTI 25 Jahre is een aanrader en klassieker in spé, staan er een aantal van op MP. Is zeker een alternatief voor dit lijstje.

Lupo GTI zoals hierboven genoemd is heel leuk, maar als daily niet bijzonder praktisch.

Octavia RS moet je voorkeur zijn, ik vind eigenlijk alle Skoda’s, zeker van binnen, al heel snel ouderwets om te zien.

Als ik in dit segment ging winkelen zou het een Seat Leon Topsport worden. Zowel de 1.8T als de 1.9TDI zijn fijne blokken met veel potentie. De Cupra is eerst geleverd met de 2.8 VR6, en later als (lelijke) Cupra R met het Audi S3 blok. Na de facelift is de Topsport van naam veranderd naar FR. Is onder andere te herkennen aan de druppelvormige spiegels.
Onderstel is met weinig aanpassingen te optimaliseren, voor als dat je interesse heeft.
Ik zou persoonlijk dan voor deze ( http://www.autotrader.nl/klassieker/porsche-924/1980/watergang/7r62s/porsche-924-20-4lijn-125pk/?zoekopdracht=217 ) gaan. Als je toch 8000 te besteden hebt en niks te gek is als het binnen het VAG-concern moet blijven.
Peugeot 205 GTI, Mercedes 190 2.3, Mercedes 230E, BMW 325i E30.

Ik zou zelf voor de 230E of de 190 gaan omdat ik Mercedes fan ben. Ik ben ook een groot liefhebber van de Peugeot 205. Zelf heb ik al twee 205’en. Een 1.4 driedeurs uit 1993 en een 1.1 Cabriolet uit 1986. Ik vind ze geweldig!
Wat een grote bakken zeg. Ik zeg een fiesta st
Yolo: Jaguar xj?
Niet yolo: Clio RS @dolfenator:
Waarom wordt er hier nog aandacht aan zo een stupide vraag besteed?

Dit is bij Mc Donalds vragen voor een cheeseburger vragen zonder kaas !
@desjonnies:
Ajoh, meneer zit blijkbaar in VAG-nest, is het dan gek dat hij iets zoekt van VAG?
En wat als er nu iemand uit een Volvo- of Alfa-nest deze vraag had gesteld, dan was dat allemaal geen probleem geweest en “begrijpelijk”, niet waar? Maar VAG, dat is per definitie vies en bah….

En is het allemaal kommer en kwel? Ik kom er op terug. Want: potente SEATs voor weinig, een charmante TT, Lupo gti, A8 van dit type is keurig, Polo’s van voor 1990 zijn leuk te customizen, Golfje cabrio (open is natuurlijk ook leuk), stoere Corrado’s, Golf 3 VR6 heeft charme, Audi Coupe, redelijk tijdloze Audi A4 cabriolet. Genoeg te vinden voor meneer!
@rob:
Nee dan had ook hetzelfde gereageerd.
Me dunkt als je uit een VAG nest komt, er voldoende advies voorhande is voor deze jongeling tot aan
@desjonnies:
Inruilers die ooit door Oom of Tante nieuw geleverd zijn en waarvan de hele historie bekend is bij hef familiebedrijf.
@desjonnies: dat is anders wel de manier om een verse burger te krijgen.
De Megane!
Mijn keuze uit de lijst qua rijkwaliteit de Swift, qua geluid een golf V5 man wat is die makkelijk bloedsnel te maken!
@sjaterantekomen: Een V5 bloedsnel? Een 20v is net zo vlot als een 150pk TDI.. Dat noem ik niet bloedsnel ;)
BMW E36 323ti – jij gaat nergens in meer lol hebben. 2.500 – 5.000€
gewoon een Peugeot 106/205 GTi kopen. heb je fun en het is goedkoper naja goedkoop.. een mooi exemplaar kost wat.
Een tijdje terug stond er een Colt Raliart ( 1.5 turbo) te koop binnen dit budget.
Ik heb die nog even overwogen, maar ben uiteindelijk voor een iets ‘ verstandigere’ Yaris T-sport gegaan.

Een ander geinig idee is, wel een VW is een Lupo GTI, een erg leuke auto.
Ik ben op zoek naar een 190 2.3 in ZGAN conditie. Budget als derde auto is 6.000 euro.

Iemand goede tip op autoscout?
@st220:
Zet Autoscout op ALLE landen, pak mobile.de, zoek in oudoo, klap op bringatrailer en wees bereid te reizen.
Zo doe ik het tenminste, verzekeren op b.v. autovoorexport en gaan met die banaan
@st220:
Hij staat op Autoscout, in Twello voor 3950 met 120000 kilometers.
@willeme eindelijk een ST170 in een advies, geweldig ding. Ook het geluid is voor een 4 cilinder zeer goed!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).