• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog rijtest: Porsche Cayenne Diesel

Auteur: Wouter, gepost 13 november 2010 om 20:00 – 64 Reacties

Afbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne DieselAfbeelding Autoblog rijtest: Porsche Cayenne Diesel

Porsche Cayenne Diesel
Nein, nein, nein, nein, nein, nein. NEIN! Je wilt gewoon niet dat deze auto lekker rijdt. Het mag gewoon niet, het hoort niet, het is niet des Porsche. Toch is de Cayenne Diesel met stip de meest verkochte variant. Hebben al die mensen het dan mis?

Op zich past er bij een SUV een motor die het makkelijk aan kan, met lekker veel koppel dus. Laten nou net dieselmotoren van die eigenschap zijn voorzien. Dat maakt de stap van Porsche een stuk beter verklaarbaar. Dat er binnen het VAG concern hele geschikte dieselblokken beschikbaar zijn, maakt het nog wat makkelijker. Als was het maar omdat in zustermodel VW Touareg ook een zelfontbrander te vinden is. Dat is de heerlijke 3.0 TDI V6 die overigens in heel veel andere modellen in het concern te vinden is. De 3.0 TDI levert een gezonde 240 pk en 550 Nm. Het koppel is daarmee hoger dan die van Cayenne S met 4,8 liter V8 benzine. Die heeft overigens wel fors meer vermogen (400 pk) en is daarmee uiteraard een stuk sneller.

Porsche Cayenne Diesel

Voor het eerste rondje pak ik nog een andere versie: de V6 benzine. Dat 3,6 liter grote blok heeft zijn origine bij VW (bijvoorbeeld in de Passat R36), het maximum vermogen is 300 pk en het koppel piekt bij 3000 tpm op 400 Nm. Daarmee is het blok bepaald geen stakker, maar toch heeft de V6 een behoorlijke kluif aan de Cayenne. Als er zoiets als krachttraining voor auto’s zou bestaan dan heeft de Cayenne V6 continu de perfecte workout. Het voelt nooit alsof er te veel kracht wordt gevraagd, maar er moet wel worden aangepoot. Het motorgeluid wordt keurig weggefilterd en vreemde fratsen zijn bak en blok vreemd, maar met minder pk’s of meer gewicht was het snel een schrale beleving geworden. Standaard wordt de Cayenne V6 met een zestraps handbak geleverd, maar vermoedelijk zal het merendeel van de clientèle voor de Tiptronic automaat met acht versnellingen kiezen. Met automaat lever je 0,3 seconden in op de sprint (7,8 versus 7,5 seconden), maar qua brandstofverbruik win je dik een liter per 100 km (9,9 versus 11,2 liter per 100 km). De topsnelheid is in beide gevallen 230 km/u, eg wel.

Porsche Cayenne Diesel

Daar steekt de topsnelheid van de Cayenne Diesel dan weer schraal tegen af. Bij 218 km/u is de koek op. Jaaaaaaaaaaa ik weet het, in Nederland is dat hard zat, maar we zijn niet altijd in Nederland. En bovendien moet je met je specificaties wel een beetje kunnen scoren op verjaardagen. En 218 km/u is Daewoo Lanos territory, dus dat is simpelweg niet goed genoeg. Mocht je er ooit naar worden gevraagd als Cayenne Diesel rijder, dan zou ik bij hoog en laag volhouden dat je het nog nooit hebt geprobeerd. Op weg naar de wintersport heb je altijd de kinderen achterin en dan vind je het niet verantwoord. Een subtiele verandering van het onderwerp zou de rest moeten doen en anders simpelweg faken dat je even een je neus moet poederen.

Porsche Cayenne Diesel

Met de sprintcapacitiet van de Cayenne Diesel is gelukkig niks mis en dat voel je ook duidelijk. De even snelle sprint naar de 100 als de V6 Tiptronic (7,8 seconden dus) voelt simpelweg vlotter. De 3.0 TDI heeft minder moeite met het wagengewicht van de Cayenne en lijkt veel relaxter zijn werk te kunnen doen. Uiteindelijk is de benzine V6 sneller, maar wat ook meeweegt is hoe het blok die snelheid kan leveren. Dat gaat bij de diesel allemaal veel lekkerder en soepeler dan bij de benzine. Ergens is het ook wel vreemd dat Porsche nog gebruik maakt van het “oude” 3.6 V6 blok. Bij de concerngenoot hebben ze die juist in de ban gedaan ten faveure van twee varianten van de 3.0 TSI V6 met supercharger. Dat is hetzelfde blok wat ook in de Cayenne S Hybrid zit, maar dan minus de elektromotoren. De keuze om toch voor de 3.6 te gaan, is met name gebaseerd op kosten. En de 333 pk sterke variant van de 3.0 TSI zou wel eens te dicht tegen de V8 aan kunnen kruipen.

Porsche Cayenne Diesel

Mocht je absoluut zelf willen schakelen, dan zul je voor de V6 benzine moeten kiezen. Dit is de enige Cayenne die standaard met handgeschakelde versnellingsbak wordt geleverd. Als optie is er een 8-traps Tiptronic automaat, die voor de diesel standaard is. Die automaat is samen met start-stopfunctie, de gewichtsbesparing en nog wat andere maatregelen onder de noemer Porsche Intelligent Performance goed voor een aanzienlijke reductie in verbruik. Met de juiste rijstijl (niet voor mij weggelegd) is de Cayenne Diesel (evenals de V6 benzine) 20% zuiniger. Resultaat is dat het gemiddelde verbruik 7,4 liter per 100 kilometer is en dat de CO2-uitstoot van 195 g/km bedraagt.

Porsche Cayenne Diesel

Qua prijs maakt het bitter weinig uit of je een Cayenne V6 op benzine of de diesel verkiest. Met handbak kost de Cayenne V6 79.990 euro, de automaat vergt een hele geringe meerprijs. De Cayenne Tiptronic S kost namelijk maar 80.500 euro. De Cayenne Diesel kost 81.990 euro, maar heeft standaard Tiptronic S.

Porsche Cayenne Diesel

Is het bestaan van de Cayenne Diesel een uiting dat binnen Porsche te veel product-marketeers en misschien te weinig autosport mannen aan het woord zijn? Dat zou kunnen, maar een andere benadering is ook mogelijk. Misschien maakt het bestaan van de Cayenne (Diesel) en Panamera het wel mogelijk dat Porsche snoepjes zoals de GT3 (RS) en GT2 maakt. Dan hebben we weer niets te klagen en stiekem zijn zowel de Cayenne als de Panamera wel heel fijne auto’s. Alleen zal de Cayenne Diesel nooit schitteren tijdens de 24 uur van Le Mans, maar daar heeft Porsche dan weer andere modellen voor. Mocht je voor de keuze staan om een Cayenne met basismotorisering te nemen, kies dan de diesel. Of wellicht nog beter: spaar even door voor een Cayenne S met V8. En spaar dan ook even door voor de extra brandstofkosten, want de Cayenne Diesel is (relatief gezien) toch lekker zuinig.

NB: een rijtest van de nieuwe Cayenne Turbo staat HIER, inclusief VIDEO!

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Diesel, Porsche, Rijtest, SUV

Vorig bericht: « Video: Lamborghini-orgie in Singapore
Volgend bericht: Video: 381 km/u op de autobahn »

Lees Interacties

Reacties

  1. bpc zegt

    13 november 2010 om 20:01

    die diesel in carrera schrift : neeeee!

    Login om te reageren
  2. zesinlijn zegt

    13 november 2010 om 20:04

    Filmpje…?

    Login om te reageren
    • bosnialove zegt

      13 november 2010 om 20:06

      @zesinlijn: Er staat in de titel alleen “rijtest” en niet “rijtest & video”. ;)

      Login om te reageren
      • bosnialove zegt

        13 november 2010 om 20:11

        @bosnialove: Goh, Wouter bedankt voor de censuur. Censuureer je ook even de andere berichten die de zelfde inhoud hebben als mijn bericht? Dank je. ;)

        Login om te reageren
  3. bosnialove zegt

    13 november 2010 om 20:05

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  4. jimmy zegt

    13 november 2010 om 20:06

    Waarom niet gewoon een video? Hier koop je de autoweek voor.. Geen zin om te lezen dus!

    Login om te reageren
  5. Pordon zegt

    13 november 2010 om 20:07

    Rijtest kunnen we dit niet echt noemen he? Eerder een vergelijking tussen de Benzine en Dieselversie met daarna een goed geformuleerde aanbeveling. Las wel lekker weg dus ik vind het prima.:)

    Login om te reageren
  6. gio zegt

    13 november 2010 om 20:13

    Idd, geen zin om te lezen, rijtest!

    Login om te reageren
  7. RippiN zegt

    13 november 2010 om 20:16

    Elk s.u.v. hoort ook een dieselversie te hebben vind ik, maar heeft wel erg lang geduurd voor de cayenne..

    Login om te reageren
  8. Mich zegt

    13 november 2010 om 20:19

    Bij de vorige Cayenne was er ook al een diesel volgens mij toch? Verder een leuk stukje. Mensen die niet willen lezen.. Tsja, wat moet je er mee.. :roll: Ik zou zeggen: niet zo zeuren, dit is gewoon extra en als je alleen maar video’s wilt kijken ga je maar naar YouTube.

    Login om te reageren
  9. janklaassen zegt

    13 november 2010 om 20:21

    ga even alles afkraken eeee.
    probeer jij maar is even een rijtest in elkaar te flansen met alle gegevens en persberichten.’
    sjit.

    Login om te reageren
    • jimmy zegt

      13 november 2010 om 20:37

      @philipzuidijk: Wat heb jij een aparte manier van schrijven zeg!

      Login om te reageren
  10. E320cdi zegt

    13 november 2010 om 20:22

    Waarom zeuren over geen videomateriaal? Het is niet de Turbo, dus geluid hoeven we niet en hoe hij er uit ziet weten we al van de vorige test, toch?

    Login om te reageren
    • jimmy zegt

      13 november 2010 om 20:28

      @E320cdi: Als dat een goed argument was geweest kun je 90 prcnt van de video’s laten zitten. Btw, miss vinden sommigen de diesel beter klnken dan de turbo;)

      Login om te reageren
      • E320cdi zegt

        13 november 2010 om 20:37

        @jimmy: je snapt wat ik bedoel toch… De Cayenne Turbo is al getest en een filmpje van de diesel is niet overbodig, maar ik vind het absoluut geen probleem dat er géén video is. Een goed stuk tekst leest overigens prima weg zo op z’n tijd :-)

        Login om te reageren
  11. bpc zegt

    13 november 2010 om 20:37

    en die sommige ? wat voor mensen zijn dat dan ?

    Login om te reageren
  12. Jantje_555 zegt

    13 november 2010 om 20:38

    eerst kijken, dan lezen…klik nergens :-(

    Login om te reageren
  13. quattroporte zegt

    13 november 2010 om 20:58

    Tis nen Porsche tis nen diesel tis zuinig ,natuurlijk dat het de meest verkochte variant is . Rudolf Diesel rulez !

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      13 november 2010 om 21:10

      @quattroporte:
      diesel is alleen nuttig in de landbouw

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        13 november 2010 om 23:07

        @six-trey: in landen waar diesel goedkoper is dan benzine niet, of ben je zo close-minded? diesel rijden is slim (voor dagelijks gebruik), rijd eens in een nieuwere diesels :)

        Login om te reageren
  14. floryn zegt

    13 november 2010 om 21:00

    Goed stuk!

    Login om te reageren
  15. Bols zegt

    13 november 2010 om 21:23

    godver die nieuwe cayenne heeft looksgewijs echt heel wat opgegeven van karakter naar VAG kant toe :s enkel die voorkant gaat nog wel. Met een diesel heb ik nog niet gereden , maar wel eens meegereden met een benzine over circuit en moet zeggen dat die toch wel lekker gaan voor SUVS :D

    Login om te reageren
  16. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 november 2010 om 21:38

    SUV’s zijn zielig
    Porsches zijn voor midlife crisis mannetjes met overgekamde scheiding
    Diesel is voor centenn**kers

    Laat maar

    Login om te reageren
    • captain zegt

      14 november 2010 om 01:03

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      inderdaad echte mannen rijden met de fiets…
      vast wel ;)

      Login om te reageren
  17. Alcantara zegt

    13 november 2010 om 21:40

    Eigenlijk is een Infinity FX veel mooier

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      13 november 2010 om 21:59

      @Alcantara: Infinity is een audiomerk. Infiniti is al sinds 1989 een automerk. Blijft lastig..

      Login om te reageren
      • Imba zegt

        14 november 2010 om 13:16

        @Atenza: Janken over grammatica is ook een vak…net als mierenneuken.

        Login om te reageren
  18. Sven zegt

    13 november 2010 om 22:01

    Nein, nein, nein, nein, nein, nein. NEIN! Je wilt gewoon niet dat deze auto lekker rijdt. Het mag gewoon niet, het hoort niet, het is niet des Porsche. Toch is de Cayenne Diesel met stip de meest verkochte variant. Hebben al die mensen het dan mis?
    DUH!

    Login om te reageren
  19. Atenza zegt

    13 november 2010 om 22:02

    De motoren worden alleen besproken. Rijgedrag, zitpositie, stoelen, uitrusting, schakelbak-eigenschappen, stuur-communicatie enz worden weer eens overgeslagen. Geen rijtest waardig

    Login om te reageren
  20. jeanclaude zegt

    13 november 2010 om 22:13

    waarom niet die nieuwe v8 diesel van vag erin, of nog beter gelijk de v12 tdi, maar alsnog vind ik dat een diesel in deze porsche wel moet kunnen het geeft ook meer verkoopcijfers.

    Login om te reageren
  21. Spiderman zegt

    13 november 2010 om 22:47

    Een Porsche met een dieselmotor, hoe goed die ook rijdt, het voelt toch als een verbond met de duivel. Zet er dan in ieder geval niks op…

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 november 2010 om 23:27

      @Spiderman: dat waren BMWs ook met diesels…

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 november 2010 om 23:42

        Kom je wel eens bij een benzinepomp? Daar wordt je toch genadeloos duidelijk gemaakt dat benzine het dure bloed van de belasting duivel is. Diesel is daarbij een soort van engelenbier.
        Het is geen probleem dat er een diesel Cayenne is, het is een probleem dat er nog steeds geen Panamera diesel is.

        Login om te reageren
  22. TDI-goeroe zegt

    13 november 2010 om 22:53

    ze kunnen nog altijd de 4.2V8TDI erin hangen met standaard 350pk, dan zal er over topsnelheid niet meer veel te zeuren zijn :D

    Login om te reageren
  23. Mavvie zegt

    13 november 2010 om 23:08

    Leuke rijtest Wouter, wat betreft het diesel verhaal. De reputatie van de dieselmotoren zijn aardig positief bijgeschaaft de laatste jaren. Het zijn niet meer de lome, trage, stinkende motoren zoals de Mercs van 25 jaar geleden met de grote D I E S E L letters op de achter klep ;) nee voor mij is een diesel in zo’n soort auto geen schande!

    Login om te reageren
  24. aad zegt

    13 november 2010 om 23:40

    Daarom never ever dat Ferrari in Duitse handen valt want dan heb je een 458 TDI!!!!

    Login om te reageren
    • Dawg zegt

      14 november 2010 om 08:36

      @aad: Ach, als het dan de V8 of V10 TDI is, lijkt me het an sich nog wel humor; maar je moet geen 458 2.0 TDI BlueMotion krijgen natuurlijk ;)

      Login om te reageren
  25. Golf 2.0 FSI zegt

    13 november 2010 om 23:49

    Tjonge jonge, wat is die nieuwe Cayenne toch lelijk vergeleken met de oude. Zonder badges zou ik hem aanzien voor een Koreaan.

    Login om te reageren
  26. MarkNauta zegt

    13 november 2010 om 23:56

    Stond je naast mij foto’s te maken ofzo??
    Oh ja….dat stond je ;).
    http://www.marknauta.nl/porschecayenne.php

    Login om te reageren
  27. 22cm zegt

    14 november 2010 om 00:07

    Nou zeg, ik zie rijtest, dus ik haal mijn oordopjes, kop thee. Eenmaal helemaal klaargezeten voor de video, klik ik op het artikel…geen video. Bummmeer

    Login om te reageren
  28. Laus zegt

    14 november 2010 om 00:33

    1ste Cayenne was gaaf om te zien. 2e al iets minder. Deze is ronduit afstotelijk. Waarom dan toch?

    Wat voor motor er in ligt zal me jeuken. Als hij maar 250(wettelijk minimum voor een sportwagenfabrikant) kachelt en lekker rochelt.

    Login om te reageren
  29. Quivis zegt

    14 november 2010 om 01:06

    Nieuwe mogelijke GAY-car of the year?

    Hij lijkt wel uit Japan!
    Afgrijselijk….

    Login om te reageren
  30. Tommy2 zegt

    14 november 2010 om 01:40

    Dat ze die oude VR6 van Volkswagen nog gebruiken… In de Panamera ligt namelijk een hagelnieuwe 3,6-liter V6 gebaseerd op de 4.8 V8 (min 2 cilinders). Deze heeft ook 300 pk en 400 Nm.

    Login om te reageren
  31. Innokentiy zegt

    14 november 2010 om 03:21

    ‘Toch is de Cayenne Diesel met stip de meest verkochte variant.’

    Ik neem aan dat je hebt over de Nederlandse markt. Als je wereldwijd kijkt dan is de Cayenne diesel sowieso niet de meest verkochte variant. Als je kijkt naar de belangrijkste markten (VS, UAE, Rusland en China) van de Cayenne, dan zie dat daar bijna of geen diesels worden verkocht.

    Heb zelf nooit in de diesel gereden, wel in de Cayenne S (2008), en vond de bolide zeer lekker rijden. Zelfs lekkerder dan de Bmw X5 4.8 (2005).

    Login om te reageren
    • Olé zegt

      14 november 2010 om 09:10

      @Innokentiy: Een diesel in een personenwagen is daar “nog” geen gemeengoed. Wij in Europa hebben al lang de potentie van een goede dieselmotor ontdekt.
      En bovendien is de prijs van een gallon diesel in de USA duurder dan de prijs van een liter benzine.

      p.s. probeer eens te rijden in een moderne 3.0 diesel, dan ben je gelijk verkocht ;)

      Login om te reageren
      • Blamm zegt

        14 november 2010 om 11:45

        @Olé: alleen jammer van de wegenbelasting op diesels, die het enkel voor grootgebruikers interessant maakt

        Login om te reageren
  32. george zegt

    14 november 2010 om 05:27

    Mooi stuk.

    Login om te reageren
  33. F355GTB zegt

    14 november 2010 om 08:55

    Toch jammer van zo’n merk als Porsche, dat ooit bekend stond als een sportwagenmerk…
    De Cayenne op zich is al wansmaak eerste klas, maar dan ook nog met een diesel komen…
    What next? Een handige station op basis van de golf…? En dan misschien zelf een heel zuinige, belastingvrije variant?

    Login om te reageren
  34. F355GTB zegt

    14 november 2010 om 08:56

    Ps. en die kont had net zo goed een Huyndai of een ander Koreaans B-merk kunnen zijn…

    Login om te reageren
  35. Olé zegt

    14 november 2010 om 09:15

    Even langs Venturatuning in Assen en Olé je hebt 280pk en een koppel van 630nm bij 1500 o/m.
    Je moet, als benzine broer, dan heel goed doortrappen om dit geweld bij te houden.
    Je zal zien dat het brandstof verbruik van de relax cruisende diesel een heel stuk gunstiger is dan de hard werkende V8.
    Een simpele reden dus waarom de diesel bij vele de voorkeur geniet.

    p.s. De styling van deze Porsche kan me niet echt bekoren.

    Login om te reageren
  36. piston zegt

    14 november 2010 om 09:46

    Dat pookje met houtinleg… niet om aan te zien..

    Login om te reageren
  37. norge zegt

    14 november 2010 om 09:57

    teleurstellend uiterlijk ;)

    Login om te reageren
  38. Megakix zegt

    14 november 2010 om 10:38

    Zo’n dieselvariant blijft toch altijd ‘een auto van de baas’ (zoals hondjes die hebben…). Veel kilometers rijden om jezelf ergens anders ‘belachelijk’ te maken in je apenpakkie, veel in files staan en pochen dat je toch een Porsche hebt….hij zal uiteraard goed rijden, dat geloof ik graag ! Maar de benzineversies rij je omdat ‘het kán’…niet omdat het ‘moet’.

    Login om te reageren
    • Olé zegt

      14 november 2010 om 11:04

      @Megakix: Ik durf te wedden dat vele Porsche Cayenne rijders geen baas boven hen hebben ;)

      Login om te reageren
    • Sorcerer zegt

      14 november 2010 om 11:06

      Ik denk eigenlijk dat ik zelf ook de V6 diesel zou kiezen boven de V6 benzine, puur om het koppel. Liefst tuurlijk de Cayenne S of de Turbo, dat moge duidelijk zijn!

      Leuk, zo’n diesel, maar ik betaal graag per jaar wat meer om lekker benzine te rijden :)

      Login om te reageren
  39. Activa zegt

    14 november 2010 om 10:43

    Het blijft een lelijk ding, punt uit

    Login om te reageren
  40. majinstar zegt

    14 november 2010 om 11:26

    Porsche Cayenne diesel big fail ! -1

    Login om te reageren
  41. Alpinaa zegt

    14 november 2010 om 11:31

    Qua motor en looks kan hij toch niet tippen aan een X5. Die staat dan ook op eenzame hoogte in z’n klasse.

    Login om te reageren
  42. geertje zegt

    14 november 2010 om 12:25

    Wat oogt deze Cayenne klein in vergelijking met het oude model. Die straalde veel meer bruutheid uit, wel lomp. Dit model is een complete misser. lelijk, druk interieur. het is net een Aziatische wagen, bah. Mijn SUV is wel de X5, dat is pas een vette bak

    Login om te reageren
  43. Max zegt

    14 november 2010 om 13:17

    Kia Cayanno diesel…?

    Login om te reageren
  44. mout zegt

    14 november 2010 om 14:59

    Halfjes OT: Ik zag er gisteren eentje richting aangeven.
    Die dagrijverlichting zit pal boven de knipperds, en is van zichzelf een tikkie blauw. En zo krachtig, dat ik een tweede keer moest kijken of er geknipperd werd. Het is meer alsof het licht van te ‘koel’ naar te ‘warm’ gaat.
    Lekkr veilig…

    Login om te reageren
  45. AudiQuatro zegt

    15 november 2010 om 21:25

    He bah, porsche en diesel! jammer dat er geen filmpje is.

    Login om te reageren
  46. tarquesh zegt

    16 januari 2011 om 00:23

    Typisch gevalletje van het plaatje en een auto in het echt zien.
    Zo ziet de jaguar xf beter uit in het echt dan in bladen en internet.
    Soms zien auto’s als een afbeelding beter uit.
    Brandstof zolang het maar de goedkoopste is of dat nou diesel, benzine of gas is.
    Diesel voor mij omdat het forse koppel nou eenmaal iets is wat lekker is.

    Login om te reageren
  47. wolf zegt

    6 februari 2011 om 14:01

    @meganogwat. Een Cayenne ‘een auto van de baas’. Denk het niet. Moet je op zijn minst ergens partner zijn of directeur van een zelfstandige vestiging. Valt niet mee natuurlijk om niet jaloers te zijn als jij met een kilometervergoeding in je 10 jaar oude barrel elke morgen je auto op de BAAS zijn parkeerterrein zet.Haha

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North