• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog Spot van de Week: Bugatti Veyron

Auteur: machielvdd, gepost 21 mei 2023 om 13:00 – 8 Reacties

Autoblog Spot van de Week: Bugatti Veyron

Het is lang geleden dat er een Nederlandse Veyron is gespot die niet van Perridon is, maar deze week was het raak.

Het is eindelijk een beetje fatsoenlijk weer (dat werd potverdorie tijd) en dat zien we ook terug in de spots. Zo werd in Zwolle een prachtige donkerblauwe F12tdf gespot en in Schellinkhout (of all places) een matzwarte Chiron. Als Spot van de Week hebben we echter gekozen voor een andere Bugatti. In Laren werd gisteren namelijk een Veyron gespot.

De kansen om in Nederland een Bugatti Veyron tegen te komen zijn aanzienlijk geslonken sinds Perridon met zijn drie exemplaren naar Dubai is vertrokken. Daarmee blijven er slechts twee Veyron’s over die op Nederlands kenteken staan.

Een daarvan was gisteren te spotten in Laren. @tdvphotography was op het juiste moment op de juiste plaats en wist de auto op de gevoelige plaat vast te leggen. De auto staat sinds 2015 op Nederlands kenteken, maar stiekem is deze Veyron al veel langer in Nederland.

Autoblog Spot van de Week: Bugatti Veyron

Het gaat namelijk om de bekende Veyron van Jan S., die ook een EB110 SS in zijn bezit had. Deze Veyron is al sinds 2008 in Nederland, maar er hebben jarenlang Duitse exportplaten op gezeten. Vandaar dus het relatief jonge kenteken.

Sinds het model in 2005 het levenslicht zijn er heel veel hypercars bijgekomen, maar de Veyron is nog steeds een indrukwekkende verschijning. Dit zonder dat er overdreven spoilers of andere fratsen aan te pas komen. Waarschijnlijk is dat precies de reden dat het ontwerp tijdloos is.

Autoblog Spot van de Week: Bugatti Veyron

Ondanks de idiote pk-wedloop is 1.001 pk vandaag de dag nog steeds heel indrukwekkend. Natuurlijk, er zijn tegenwoordig auto’s met 1.500 of 1.800 pk, maar gevoelsmatig voegt alles boven de 1.000 pk niet zoveel meer toe. Daarbij verdient de Veyron respect omdat het de moeder aller hypercars is, en daarmee een icoon.

Genoeg reden om deze spot te verkiezen tot Autoblog Spot van de Week. Als aandenken krijgt spotter @tdvphotography een Autoblog-pet of -muts naar keuze thuisgestuurd.

Volgende week zondag kunnen jullie weer rekenen op een nieuwe aflevering van deze rubriek. Ben je ook iets leuks, speciaals of opvallends tegengekomen? Deel je foto’s op Autoblog Spots en wie weet zetten we volgende week jouw spot in het zonnetje!

Bekijk alle foto’s van deze Veyron op Autoblog Spots!

Ook interessant!

  • Autoblog Spot van de Week: 3x Bugatti Veyron
  • Autoblog Spot van de Week: Bugatti Chiron & Co
  • Autoblog Spot van de Week: Bugatti W16 Mistral
  • occasionlabel Bugatti
    Occasionlabel Bugatti is officieel een dingetje

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Spot van de Week, veyron

Vorig bericht: « Bied mee op dit zwarte jaren ’80-icoon
Volgend bericht: België vindt het verkeerslicht opnieuw uit met big data »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jens_Roadster zegt

    21 mei 2023 om 13:37

    Mooie uitvoering ook!

    Login om te reageren
  2. MaartenD zegt

    21 mei 2023 om 13:41

    Vanwaar Jan S. ? Tis geen crimineel bij mijn weten

    Login om te reageren
    • b088y zegt

      21 mei 2023 om 17:36

      Volgens mij ook niet en Jan Stuivenberg maakt ook geen geheim van zijn collectie

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        21 mei 2023 om 18:31

        Exact

        Login om te reageren
  3. baardmijt zegt

    22 mei 2023 om 09:26

    Ik dacht dat Jan Smit zich in kleurloze Duitse veelzitters voortbewoog.

    Login om te reageren
  4. hansdevries zegt

    22 mei 2023 om 16:40

    Prachtige uitvoering, en ook zoals al aangeduid zonder al die lelijke vouwen, knikken, fratsen en vleugels en luchtinlaten op alle denkbare plekken, gewoon een mooi tijdloos ontwerp.

    Maar deze auto is zeker niet de ‘moeder aller supercars’. Wat mij betreft gaat die eer naar de Lamborghini Miura.

    Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      22 mei 2023 om 17:21

      Er staat dan ook hypercars, niet supercars. ;-)

      Login om te reageren
  5. grandmasterb zegt

    24 mei 2023 om 15:13

    Tegenwoordig noemen ze vrijwel alles een icoon. De Veyron vind ik niet fraai, te duur, niet sportief, maakt een vrij hopeloos geluid en die topsnelheid kun je vrijwel nergens rijden op de openbare weg, kortom een zinloze auto voor mensen die veel willen opscheppen en/of wat te compenseren hebben (klopt precies bij die ex-electronica verkoper). De moeder van de hypercars zou ik eerder de Mclaren F1 noemen, die bestond veel eerder en was bijna net zo snel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North