• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Barnfind: Shelby GT500 uit ’69 met slechts 14.000 km

Auteur: MrBrown, gepost 26 april 2014 om 15:42 – 18 Reacties

Afbeelding Barnfind: Shelby GT500 uit ’69 met slechts 14.000 kmAfbeelding Barnfind: Shelby GT500 uit ’69 met slechts 14.000 kmAfbeelding Barnfind: Shelby GT500 uit ’69 met slechts 14.000 kmAfbeelding Barnfind: Shelby GT500 uit ’69 met slechts 14.000 kmAfbeelding Barnfind: Shelby GT500 uit ’69 met slechts 14.000 kmAfbeelding Barnfind: Shelby GT500 uit ’69 met slechts 14.000 kmAfbeelding Barnfind: Shelby GT500 uit ’69 met slechts 14.000 kmAfbeelding Barnfind: Shelby GT500 uit ’69 met slechts 14.000 km

Barnfind: Shelby GT500
Deze zo goed als nieuwe Shelby GT500 uit 1969 is de ultieme retro-Amerikaan.

Je moet er een verbazingwekkend goede discipline voor hebben, een gave auto kopen en hem vervolgens bijna niet gebruiken. Dat is wat Mr. Brown (what’s in a name!) deed. In 1969 kocht hij een nieuwe Shelby GT500 in de kleur ‘Black Jade’ om er in 44 jaar slechts 14.000 kilometer mee te rijden.

Tot drie jaar geleden stond de Shelby in gepoetste en werkende staat in de garage van meneer Brown’s villa. Hij werd zelden gebruikt maar hij was niet te beroerd om hem wel te onderhouden. Waarschijnlijk is hij een paar jaar geleden overleden, zijn landgoed raakte in verval en de Shelby kon niets anders dan stof happen.

Gisteren kwam daar een einde aan en werd het hele landgoed inclusief Shelby geveild. De opbrengst is onbekend, reken er op dat het apparaat aardig wat duiten mocht kosten. Volgens het veilinghuis loopt de 340 pk sterke Ford 427 Cobra Jet V8, die onder de kap van de Shelby ligt nog prima. Mits je een accuwissel uitvoert en een beetje nieuwe peut in de tank stopt.

De auto ligt tussen de rommel en onder het stof, maar wie daar doorheen kijkt ziet hier een prachtige Shelby GT500. Doe mij er maar één!

De Shelby GT500 in betere tijden…
De Shelby in betere tijden...

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

barnfind, Ford, gt500, Klassiekers, mustang, shelby

Vorig bericht: « Koop de Suzuki SC 100 GX van Johan Vlemmix
Volgend bericht: Hennessey geeft de nieuwe Cadillac Escalade 565 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. newguy92 zegt

    26 april 2014 om 16:04

    Hebbuh!!!

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    26 april 2014 om 16:13

    Landgoed barnfind, lekker ding.

    Login om te reageren
  3. marussia zegt

    26 april 2014 om 16:15

    Ik ben geen grote fan van Amerikaanse auto’s, maar hiervoor maak ik (naast de cobra) een uitzondering voor..

    Login om te reageren
  4. VeniVidiVici zegt

    26 april 2014 om 16:19

    Geweldige unieke basis om er een dikke Eleanor van te maken :-)

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      26 april 2014 om 16:29

      @VeniVidiVici: dat zou echt zonde zijn!

      Login om te reageren
      • MercMax zegt

        26 april 2014 om 16:30

        @reactief: inderdaad, zo is hij het best!

        Login om te reageren
    • norge zegt

      26 april 2014 om 16:29

      @VeniVidiVici: Dat zou ik nou echt zonde vinden.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      26 april 2014 om 16:35

      @VeniVidiVici:

      Verkeerde model, Eleanor is een ’67 (remake) of een geel/zwarte ’71 Mach 1 (origineel.
      Daarbij is het gewoon zonde.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        26 april 2014 om 16:45

        @carmasterr: Je hebt gelijk dit model is niet de juiste basis.

        En ja bij nader inzien is bij deze authentieke in top staat verkerende Shelby zonde om te verbouwen. Voor een Eleanor kun je beter een niet al te dure gare basis nemen en opknappen tot…

        Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      27 april 2014 om 01:23

      @VeniVidiVici: Eleanor is gebaseerd op een 67 fastback, de 69 volledig anders.
      Daar naast is dit een parts matching GT500, met slechts 14k op de teller, dat is aanzienlijk meer waard dan een kansloze replica van een remake flutfilm met Nicolas Cage in de hoofdrol.

      Login om te reageren
  5. kapiteinaudi zegt

    26 april 2014 om 16:22

    Heerlijke auto, maar toch liever een 350 of 500 van ’65 – ’68.

    Login om te reageren
  6. imba zegt

    26 april 2014 om 19:05

    ”garage find”

    Login om te reageren
  7. Ram-G-maN zegt

    26 april 2014 om 19:09

    Holy mother of NACA ducts! o_O

    Login om te reageren
  8. heidekonijn zegt

    26 april 2014 om 20:10

    Tenzij de vorige eigenaar -recent- alle rubbers (ook die in de ophanging) bussen en leidingen vervangen heeft, mag hij he-le-maal uit elkaar.

    Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    27 april 2014 om 11:56

    Wat een lelijk ding zo’n mustang uit die periode, en ook wel pijnlijk om te zien hoe weinig ze afwisten van aërodynamica.
    Dan ben je een van de grootste autobouwers in de wereld en dan slaag je er niet in van een windtunnel te gebruiken, iets wat zelf de kleinste italiaanse motormerken in die tijd al meer dan 20 jaar gebruikten in hun ontwerp fase.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      27 april 2014 om 13:52

      @Hupke:
      Ook niet mijn favoriet model (liever één van 65-68). Maar je kan hem toch ook moeilijk lelijk noemen, en waarom zou je een aerodynamica moeten gebruiken indien je een 7L V8 hebt?
      Ik hou er net zo van om dat ze gewoon gebouwd zijn om er goed uit te zien, iets wat bij elke hedendaagse auto ontbreekt.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        27 april 2014 om 14:30

        @shiva:

        Een delahaye oid. werd gebouwd om er goed uit te zien, waar dit voor gebouwd werd … geen idee.
        En waarom? Om dezelfde reden dat je toch de parkeerrem afzet als je vertrekt met je 7 liter V8.

        Login om te reageren
  10. paulaner zegt

    27 april 2014 om 13:38

    Prachtig apparaat. Tandje minder dan de ’67 maar wel begerenswaardig. Rood zo ook net wat mooier staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North