• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

B&B transformeert nieuwe Audi TT tot RS

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 november 2014 om 13:47 – 10 Reacties

Afbeelding B&B transformeert nieuwe Audi TT tot RSAfbeelding B&B transformeert nieuwe Audi TT tot RSAfbeelding B&B transformeert nieuwe Audi TT tot RSAfbeelding B&B transformeert nieuwe Audi TT tot RSAfbeelding B&B transformeert nieuwe Audi TT tot RSAfbeelding B&B transformeert nieuwe Audi TT tot RS

B&B Audi TT
De nieuwe generatie RS-vijfcilinders krijgt naar verluidt minstens 360 pk. B&B wacht dit niet af, en trekt dit vermogen alvast uit de 2.0 TFSI in de nieuwe Audi TT (8S).

B&B zit al lang in de game; de Duitse tuner maakte al in de tijd van snorren, matten, en strakke broeken de CW311, maar legt zich tegenwoordig vooral op de performancekant van bestaande (VAG-) modellen toe.

De nieuwe Audi TT is af-fabriek als 310 pk sterke TT-S te bestellen, of gewoon met 230 pk. Met de laatste variant ging B&B aan de slag, en hier rollen 4 stages uit. In de sterkste uitvoering levert de viercilinder 360 pk en 500Nm, waarmee 0-100 in 4,8s gepiept is (serie: 6,2s). 0-200km/u gaat in 17,4s (serie: 24,3s) en de topsnelheid wordt opgetrokken naar 276km/u.

Dicke Bremse!

Met de motortuning komen dubbele uitlaatpijpen met een diameter van 100 mm en een hi-performance remsysteem. 20″ wielen maken de stoere look af, en voor wie nog twijfelt over welk model ’t ook alweer is heeft B&B een paar stickers in koeieletters liggen, voor op de flank.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, b-b, blauw, Coupe, TT, tuning

Vorig bericht: « Toyota Mirai is een innovatief meesterwerkje
Volgend bericht: Russische vuurzee verzwelgt 13 peperdure auto’s [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. fejjie zegt

    21 november 2014 om 14:00

    Is het nou zo moeilijk om die lelijke stickers van die auto af te laten. Dan maak je een leuke upgrade voor de motor en verpest je het uiterlijk eens niet met belachelijke spoilers, maar hang je wel zo een lelijke sticker er nog op.
    Ik weet ook wel dat je dit kan weg laten, maar het lijkt wel alsof tuners het gewoon niet kunnen laten. Er moet altijd wel iets verneukt worden.

    Login om te reageren
    • haaldie20inchvanjegolfaf zegt

      21 november 2014 om 15:14

      @fejjie: Moet je het zelf doen, zoals echte autoliefhebber.

      Login om te reageren
    • reinier73 zegt

      21 november 2014 om 17:45

      @fejjie: De tuner wil potentiële kopers duidelijk maken dat dit om het TT-model gaat. Niet te verwarren met een a1, a2, a3, a4, a5, a6, a7, a8, q3, q5, q7 of een r8!

      Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    21 november 2014 om 14:11

    Zit de TTS met 310 pk niet al op 4,7 sec op de 100? Dan vind ik 4,8 wel vrij langzaam met 360 pk.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      22 november 2014 om 00:33

      @berlinetta: wellicht dat het hier de voorwielaangedreven versie betreft.

      Mijn moeder heeft ooit een B

      Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    21 november 2014 om 15:07

    360pk uit een 2.0 blok slepen met Turbo’s. Tja, er zijn al merken die het zelf uitleveren. IN dit geval zeggen cijfers dus niet meer alles: bruikbaarheid (turbo lags, verbruik, slijtage. garantie) is wat nu belangrijk is.

    TT3 met S / RS buitenkant vind ik een prachtige bak overigens.
    Zou voor t zelfde geld voor iets anders gaan echter.

    Login om te reageren
  4. knipperlichtje zegt

    21 november 2014 om 15:52

    Een golf R heeft met slechts chiptuning al 365 pk. Ik mag hopen dat je niet een enorm bedrag per stage vragen, de prestatiewinst is maar magertjes voor iets waar ze stage 4 op plakken.

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      21 november 2014 om 19:55

      @knipperlichtje: Abt heeft ook een 400pk versie van de Golf R

      Login om te reageren
    • 4x4wheels zegt

      22 november 2014 om 08:48

      @knipperlichtje: Die Golf R begint wel met 70 pk extra

      Login om te reageren
  5. PunicaOase zegt

    21 november 2014 om 15:59

    Liever doorsparen voor een 5-cil. klinkt gewoon veel beter en dat is naar mijn mening een groot deel van de fun :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North