• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Beetje meer Opel Astra van Irmscher

Auteur: Dennis, gepost 23 mei 2010 om 17:19 – 26 Reacties

Afbeelding Beetje meer Opel Astra van IrmscherAfbeelding Beetje meer Opel Astra van IrmscherAfbeelding Beetje meer Opel Astra van IrmscherAfbeelding Beetje meer Opel Astra van Irmscher

Irmscher Opel Astra
De Opel Astra OPC redt zich aardig met 240 pk, maar de 180 pk sterke 1,6 liter turbo benzinemotor is ook geen straf, vraag maar aan Wouter. Tuner Irmscher heeft het 1,6 liter blok nog iets verder uitgeknepen en de Astra voorzien van wat cosmetische aanpassingen.

Irmscher heeft de 180 pk opgekrikt naar 200 pk. Het koppel neemt daarmee toe van standaard 230 Nm naar 295 Nm. Sportvering verlaagt de auto 30 mm en er is keus uit 18 inch of maar liefst 20 inch sloffen. Het geheel wordt afgemaakt met een voorspoiler, side skirts, een diffuser, 4 pijpen, dakspoiler, carbon grille en het nodige zwarte stickerwerk. (via: carscoop)

Ook interessant!

  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Dit is de Opel Grandland voor mensen met hoogtevrees
  • Opel Mokka is eindelijk cool genoeg voor goede oude tuning

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, irmscher, Opel, tuning

Vorig bericht: « Feestnummer: Pininfarina Nido EV Concept
Volgend bericht: Video: zo bouwen ze dus jouw Audi R8 Spyder »

Lees Interacties

Reacties

  1. R8 zegt

    23 mei 2010 om 17:21

    wow ziet er grappig uit

    Login om te reageren
  2. jan zegt

    23 mei 2010 om 17:22

    Ziet er vet uit, alleen de hele motorkap had gewoon zwart gemoeten.

    Login om te reageren
  3. vincenzo zegt

    23 mei 2010 om 17:28

    die hele astra is het weer net niet….wel leuk voor de petjes natuurlijk.

    Login om te reageren
  4. lambo4all zegt

    23 mei 2010 om 17:42

    zijn wel heel veel veranderingen voor 20pk meer. het is meer een bodykit met wat pk’tjes er gratis bij.

    Login om te reageren
  5. 750i zegt

    23 mei 2010 om 17:56

    Ziet er heel goed uit. Alleen had ik ‘em graag helemaal in het zwart gezien met rode streep.

    Login om te reageren
  6. The360box zegt

    23 mei 2010 om 18:00

    Nee, dit was echt niet nodig, ik vind het zielig dat auto’s steeds zuiniger worden, grote auto, kleine motor, kijk naar Volvo. Vooral die 4 pijpjes verneuken het weer.

    Login om te reageren
  7. Arnold zegt

    23 mei 2010 om 18:15

    toch maar de OPC denk ik…

    Login om te reageren
  8. Dog zegt

    23 mei 2010 om 18:27

    4 pijpjes voor een 1.6 is echt te triest voor woorden ! Verder stijgen de PKs maar met 10%; de meeste chipboeren halen er meer uit (~220pk vs 200pk, met iets minder Nm) … skippen deze hap dus !

    Login om te reageren
  9. FuelMinded zegt

    23 mei 2010 om 18:37

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    On topic: 4 uitlaten (ala CL65 /////AMG) zijn echt lelijk bij een hatchback.
    Opel heeft zelf al hele mooie velgen op de optielijst staan.

    Login om te reageren
  10. KaCh1ng zegt

    23 mei 2010 om 19:10

    velgen zijn lelijk en te veel uitlaten

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      23 mei 2010 om 19:20

      @KaCh1ng: Ik kan mij volledig in je commentaar vinden… Sterker zelfs .. ik ging gewoon hetzelfde zeggen ;)

      Login om te reageren
  11. Rik zegt

    23 mei 2010 om 19:22

    Motorkap a la b kadett rally is gaaf. Maar zijn het 2 verschillende auto’s of heeft ie aan weerskanten verschillende velgen?

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      23 mei 2010 om 23:01

      @Rik: Lees het artikel eerst: “en er is keus uit 18 inch of maar liefst 20 inch sloffen”
      Dus de een heeft 18 inch, die andere Astra, wat gewoon hetzelfde model is, maar andere schoenen aan heeft, de 20″ dus.

      Login om te reageren
  12. Peter zegt

    23 mei 2010 om 19:58

    Wat mij betreft een beetje teveel van het goede. Vooral met die 4 uitlaten rijd je echt voor gek. 20 PK is natuurlij kneit veel maar samen met het stijgen van het kopel naar 295 NM zal je dat toch wel goed merken denk ik. De dakspoiler staat wel erg mooi. De 20 inch velgen aan de linker kant maakt de auto wel lekker dik. Vraag me wel af hoe dat rijd omdat hij ook nog eens 30MM is verlaagt lijkt het me erg stug worden. Jammer dat 1 keer een stoep rand raken je de pijn in je maag voelt opkomen.

    Login om te reageren
  13. edgar zegt

    23 mei 2010 om 20:20

    @ vincenzo:

    petjes kunnen zo’n astra niet betalen hoor…

    ontopic: ziet er wel geinig uit en de specs zijn ook leuk maar 200 pk zit tegenwoordig in een vw transporter…

    Login om te reageren
  14. stijn zegt

    23 mei 2010 om 22:10

    @Edgar,

    beetje manke vergelijking. Een VW transporter weegt 800kg meer. 1400kg vs 2200kg, of meer dan 50% dus.

    Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    23 mei 2010 om 22:12

    Ze zouden dit met een Corsa moeten doen, maar dan hetzelfde blokje erin en de 4 pijpjes achterwege laten.

    Lollig bommetje heb je dan!

    Login om te reageren
  16. Cantago zegt

    23 mei 2010 om 23:22

    Die uitlaatjes passen echt niet! En 20pk meer is nu ook niet echt gigantisch… Daarnaast wordt hij van de streep ook al niet mooier, nee, doe mij maar een normale Astra!

    Login om te reageren
  17. AMV8Bart zegt

    23 mei 2010 om 23:42

    Beter hadden ze die OPC even aangepakt.
    Als je een snellere auto wil dan die getunede 1.6 dan neem je nu toch gewoon een OPC.
    Ziet er wel (té) dik uit overigens.

    Login om te reageren
  18. Northwestern zegt

    23 mei 2010 om 23:45

    Koppel is ook belangrijk. “Maar 20 pk meer”… Je merkt sowieso bij het accelereren dat verschil in koppel veel meer. Pk’s vertellen maar een klein deel van het verhaal.
    Ik ben veel benieuwder wat ze met de versnellingsbak hebben gedaan en de ophanging.

    Login om te reageren
  19. Rodney zegt

    24 mei 2010 om 01:41

    Zo he, das net een Seat Leon!

    Login om te reageren
  20. alfa mannetje zegt

    24 mei 2010 om 10:17

    iemand opgevallen wat een Astra standaard weegt ? Een soort van tuning ?

    Login om te reageren
  21. Piebe Post zegt

    24 mei 2010 om 12:45

    @Edgar: 180pk is de max voor een Transporter en zelfs dat is al uitzonderlijk. Bovendien heb je natuurlijk te maken met een heel andere klasse, Transporters worden ook veel gebruikt om zware aanhangers te trekken. Bovendien denk ik dat een Transporter sowieso zwaarder zal zijn dan een Astra en moet je ook niet vergeten dat de Transporter de aerodynamica van een baksteen heeft.

    Login om te reageren
  22. Jayceon zegt

    24 mei 2010 om 16:34

    Die uitlaatjes deden het ook al goed bij de Astra G. Om dit zelfde type nu wéér te gebruiken bij de nieuwste reeks Astra’s komt een beetje goedkoop over. Tijd voor wat vernieuwing Irmscher! Verder best leuk (op die stickers na).

    Login om te reageren
  23. Master Junior zegt

    29 mei 2010 om 16:52

    Kleur bevalt me niet echt, maar het ziet er wel lekker uit :D

    Login om te reageren
  24. polm3 zegt

    25 februari 2011 om 18:38

    Het gziet er wel goed uit, maar ik vind de 4 blinkende pijpjes toch een beetje overdreven, een beetje hoog petjesgehalte op zo’n auto denk ik dan :?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North