Beierse beauty: de BMW 8 Serie Gran Coupé

Auteur: , 24 Reacties

Ze kunnen het nog!

De nieuwe designtaal van BMW is, laten we het vriendelijk zeggen, omstreden. De nieuwe Concept 4 bijvoorbeeld: bloedmooie auto, maar die grille gaat helemaal nergens over. Wat dat betreft is de 8 Serie wel een uitzondering. Hij is misschien niet zo tijdloos als de originele 8 Serie (E31), maar voor een moderne BMW is hij erg fraai. Goed nieuws: dat verandert niet als je twee deuren toevoegt. De nieuwe 8 Serie Gran Coupé is eveneens een mooie bak.

De specificatie zoals hij hier staat is weinig inspirerend, maar wel lekker neutraal. In Nederland kun je kiezen uit de 840d en de M850i X-Drive, die eerste begint bij 111.908 euro en de laatste bij 174.286. Het laat zien dat dit soort auto’s prijzig worden, en dan is dit nog niet eens de M8 of M8 Competition. Die volgt overigens in een later stadium.



24 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Ja de overheid werkt niet echt mee om de prijzen laag te houden
Doet me toch erg denken aan dit;
https://www.motortrend.com/uploads/sites/5/2019/07/2018-Kia-Stinger-GT-rear-three-quarter-1.jpg?fit=around|875:492
@viezefreddyw: En die is stiekem toch gaver!
@viezefreddyw: nu je het zegt! Beide 4 deuren! 😱

😉
@viezefreddyw: ik vind de stinger dik, maar de 8serie heeft een veel mooier design vooral op interieur. Hij kost in België ook bijna het dubbele, dan hoort dat ook zo te zijn.
Bij verre de mooiste BMW die op dit moment verkrijgbaar is.
Begint van voren lekker, maar naar maten de beelden richting de achterzijde gaan, is mijn enthousiasme verdwenen. Om te eindigen in een “is dit nou een auto van 2020” bij het interieur.
Nu alleen nog de shooting brake!
Nee, ze kunnen het niet meer.
De samengesmolten nieren zijn een aanfluiting, het zijaanzicht, zeker richting de C stijl, is héél vreemd, het weglaten van de Hofmeisterknik is een absolute misser (om maar te zwijgen over het achterste zijruitje, dat bijna groter is dan het bewegende deel. De verticale lijn boven de achterlichten (van de kofferklep) hoort daar gewoon niet te zitten, het verschil in aflopende hoek tussen de achterruit en de daklijn is een zwaktebod (blijkbaar er niet in geslaagd om deze hoeken binnen het design te combineren), en het achteraanzicht is om te huilen zo rommelig en druk. Het lukt de BMW designers trouwens wel om met nichemodellen (4, 8, X6) zo te provoceren dat zo,zo modellen als de nieuwe 3 er opeens in de direct vergelijking tijdloos elegant uitzien.
@560pk: ik vind de 6 GC stukken mooier, dát was een fraaie BMW!
@racerx: Bevalve de koplampen.
Prachtig! Vele malen mooier dan een MB CLS of Porsche Panamera maar inderdaad, misschien jammer dat er nog geen shooting break is?
Dikke BMW!
Ik vind het echt een beauty. Als ik toch ooit eens een auto mocht uitzoeken en geld geen limiet was, dan zou deze op de oprit komen. Gewoon als 840i. Meer heb ik niet nodig.
Hele mooie auto hoor…
interieur van de nieuwe taycan vind ik persoonlijk veel mooier..
@brera22: Dat mag ook wel, die kost het dubbele….
Voorkant super! Maar dan de achterkant. Wat een gedrocht. Afknapper
Nog een jaartje geduldig wachten op de Alpina B8 Gran Coupe.
En bij de eerste facelift (sorry, LCI in Beiers) worden de nieren tot aan de grond doorgetrokken.
Is het bij de GC wél mogelijk om achterin te zitten als je benen hebt?
Stuk mooier dan de huidige 7-serie.
Krijg er van opzij een aardige Kia Stinger vibe van. Zal dat neppe roostertje achter de voorwielen wel zijn.
Ik heb deze afgelopen zomervakantie zien rijden in München. Gaaf ding!
Ik ben juist blij dat BMW wat ballen toont qua design en durf, lelijk of niet. Het enige merk die dat doet eigenlijk. De rest begint op elkaar te lijken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).