• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Je kan nu nog verder rijden met de Volkswagen ‘Eup’

Auteur: willeme, gepost 11 september 2019 om 09:45 – 9 Reacties

Volkswagen e-Up! '19
Best een rare naam, eigenlijk.

Soms hoor je een typenaam net even wat anders uit te spreken dan je zou denken. Zo spreek je A3 niet uit als de bekende jongensnaam Adrie en mag je geen ‘Lambortsjienie’ zeggen. Zo kun je ook bij de Volkswagen-stand gecorrigeerd worden bij het uitspreken van de naam van de Volkswagen Trok (‘Tierock’) en deze Volkswagen Eup. Dat moet dan weer E-up! zijn.

De Volkswagen e-Up is niet bijzonder nieuw. Sterker nog, al in 2013 rolde de e-Up de beursvloer op. De e-Up! kom je nog geregeld tegen, al dan niet voorzien van reclame voor de betere kapsalon, koffiezaak of Jeans Store. Dit is de geheel vernieuwde e-Up!. Een belangrijk verschil is het accupakket. De vorige had een 18,7 kWh pakket, de nieuwe krijgt een 37 Kwh accupakket.

Daarmee kun je nu verder op een lading. Volgens Volkswagen is een actieradius van 250 kilometer mogelijk. Dat is aanzienlijk meer dan de 160 km die VW opgaf voor de oude elektrische Up!. Of Eup, zo u wil.

Ook interessant!

  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Volkswagen ID-Life
    Volkswagen ID Life is betaalbare elektrische stadsauto
  • De goedkoopste VW EV is terug en nog steeds relevant
  • Volkswagen ID. Buzz AD neemt het werk uit handen
    Volkswagen ID Buzz AD neemt het werk uit handen

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, e-up, Elektrisch, iaa, iaa-2019, up, Volkswagen

Vorig bericht: « Beierse beauty: de BMW 8 Serie Gran Coupé
Volgend bericht: Lamborghini Sián, de snelste benzinemotor op de IAA »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    11 september 2019 om 09:55

    Eigenlijk nu al irrelevant dit gebakje. De ID.3 komt verder op een kleinere accu…

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      11 september 2019 om 10:02

      @trustmeiamanengineer: dat hangt af van de prijs van dit gebakje.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      11 september 2019 om 10:06

      @trustmeiamanengineer: Deze auto is mega relevant voor Nederland.
      En de ID.3 heeft een grotere accu, namelijk 45kWh, waar hij een beetje verder mee komt.

      Deze E-up moet net onder de 22K gaan kosten. Verder zijn je operationale kosten alleen bandjes.
      Dus deze, of de nog wat goedkopere Skoda variant (20K) is straks waarschijnlijk voor rond de 200 euro te leasen. Dat gaan echt heel veel mensen doen. In plaats van de Aygo of benzine Up e.d. Of zelfs Fiat 500.
      Genoeg mensen die wel elektrisch willen rijden, maar hiermee wordt het wel bereikbaar, ook voor de private leaser.

      Er is een Financial lease aanbieding in Duitsland om deze (of was het de Skoda variant) voor 159 euro per maand te leasen. Is niet 1 op 1 vergelijkbaar met operationele lease hier maar het geeft wel wat aan.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        11 september 2019 om 11:10

        @fanboy: dat is zeer betaalbaar. Ik ben gelijk aan het rekenen gegaan, altijd goed om weer te kunnen bezuinigen natuurlijk. Als het echt 200 per maand gaat kosten voor 15.000km/j is het nog geen 20pm euro duurder dan wat mijn vrouw rijdt met de 206 (incl brandstofkosten en stroom). We zijn er bijna!

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          11 september 2019 om 11:14

          @lekbak: Ja en het wordt helemaal hilarisch als je dat ding op het werk kan laden a 7ct de kWh.

          Ik denk ook dat veel mensen (al dan niet vanwege milieu) prima wat meer neer willen leggen om elektrisch te rijden. Het rijdt, zeker in dit segment, ook gewoon beter.

          Maar goed, effe afwachten waar hij op komt in de (private) lease. Veel zal het niet zijn.

          Login om te reageren
  2. robicide zegt

    11 september 2019 om 12:02

    De ejup?

    Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    11 september 2019 om 13:10

    Je kunt de E-up! ook bewonderen in de kleuren van de gemeente Breda waar ze, al jaren, elk weekend nagenoeg ALLE oplaadpunten van de Chassé parkeergarage bezet houden.

    Login om te reageren
  4. cityrent_autoverhuur zegt

    11 september 2019 om 15:40

    hoe moet adrie dan uitspreken? eefree? atrai? atres? a cijfer drie? please enlighten me?

    Login om te reageren
    • robicide zegt

      11 september 2019 om 21:12

      @cityrent_autoverhuur: doits priemiejum dus het is natoerlich “aadrei”

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North