• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley Continental GT nu ook beschikbaar met dikke V8

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 18 maart 2019 om 17:41 – 23 Reacties

Afbeelding Bentley Continental GT nu ook beschikbaar met dikke V8Afbeelding Bentley Continental GT nu ook beschikbaar met dikke V8Afbeelding Bentley Continental GT nu ook beschikbaar met dikke V8Afbeelding Bentley Continental GT nu ook beschikbaar met dikke V8Afbeelding Bentley Continental GT nu ook beschikbaar met dikke V8Afbeelding Bentley Continental GT nu ook beschikbaar met dikke V8Afbeelding Bentley Continental GT nu ook beschikbaar met dikke V8Afbeelding Bentley Continental GT nu ook beschikbaar met dikke V8

Bentley Continental GT nu ook beschikbaar met dikke V8
Kijk, daar is ‘ie dan.

De nieuwe Bentley Continental GT is alweer ruim anderhalf onder ons, maar tot op heden heeft de Britse autofabrikant de auto niet op de markt gebracht met een achtcilinder. Vandaag komt daar verandering in, want Bentley heeft zojuist de Continental GT V8 onthuld.

Waar de Continental GT met W12-motor een wonderlijke 626 pk en 900 Nm produceert, moet de V8 het redden met iets minder vermogen. Desalniettemin is de achtcilinder een krachtig apparaat. De vierliter V8 met twee turbo’s beschikt namelijk over 550 pk en 770 Nm. In de praktijk betekent dit dat zijn topsnelheid op 318 km/u ligt. In exact 4 seconden snelt de auto naar de 100 km/u. Daarmee ligt de topsnelheid van de V8 15 km/u lager, zijn acceleratietijd is krap een halve seconde hoger. Schakelen geschiedt in de auto middels een achttrapsautomaat.

Alsof het om een volledig elektrische auto gaat, brengt Bentley vol trots het rijbereik van de auto in beeld. En dat is niet zo gek, want volgens het merk kan de auto op één tank 500 mijl rijden. Rekenen we dit om naar het metrische stelsel, dan komen we uit op een niet onbehoorlijke 800 kilometer.

Het uiterlijk van de Continental GT V8 is uiteraard hetzelfde als de versie met de W12. Wel krijgt de auto nieuwe 20″ lichtmetalen velgen en zijn er voor zowel het interieur als het exterieur nieuwe kleuren beschikbaar. De auto zal overigens direct als Coupé en Convertible te bestellen zijn. Prijzen zijn vooralsnog niet bekend. Dat gezegd hebbende zal hij goedkoper zijn dan de W12.

Ook interessant!

  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental, continental-gt, continental-gt-v8, Convertible, Coupe, V8

Vorig bericht: « Range Rover SDV8 LWB: rijtest en video
Volgend bericht: Met 880 pk is de AMG GT R precies gestoord genoeg »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    18 maart 2019 om 18:02

    800km range, zit er een 120 liter tank onder?

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      18 maart 2019 om 18:05

      @dutchdriftking: 90 liter

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        18 maart 2019 om 19:10

        @straatzakelijk: 800km met een 90L tank; die Engelse Duitsers hebben echt teveel coke gesnoven ….

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          18 maart 2019 om 19:12

          @dawwg: Duitsers maken geen grappen.

          Login om te reageren
          • bischero zegt

            18 maart 2019 om 22:02

            @ghost: Engelsen gelukkig wel .. lekker droog. Ik wacht nog steeds op het laatste deel van de Brexit serie. Of hoorde ik nou vandaag dat die is uitgesteld?

            Login om te reageren
            • bitd zegt

              19 maart 2019 om 13:52

              @bischero: idd ik ben geswitcht van Walking Dead naar Brexit discussies op Engelse tv, ongeveer hetzelfde beeld, maar dan met interessante oneliners !

              Login om te reageren
  2. derek306 zegt

    18 maart 2019 om 18:03

    Wat een pracht auto! Ik heb afgelopen voor het eerst de coupe variant gezien, en het wauw effect was meteen daar!

    Login om te reageren
  3. roquez zegt

    18 maart 2019 om 18:10

    Inclusief mooie Meghan Markle look-a-like

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    18 maart 2019 om 18:14

    Wat een schoonheid, vind dit echt zo’n prachtig ding. Interieur en exterieur gewoon af als je het mij vraagt. Droomauto.

    Login om te reageren
    • enricoleerdam zegt

      18 maart 2019 om 19:25

      @E34M5Touring: van het weekend het filmpje van mr. JWW gezien van zijn leenbentley. Die heeft een prachtig exemplaar !

      Login om te reageren
  5. appeltaartislekker zegt

    18 maart 2019 om 18:16

    Qua elegantie de mooiste auto die momenteel gemaakt wordt.

    Login om te reageren
    • porsche911991 zegt

      18 maart 2019 om 22:32

      @appeltaartislekker: Helemaal mee eens. Er zijn zoveel modellen waar je eerst aan moet “wennen” voordat je het model echt mooi begint te vinden. De nieuwe Conti is zowel coupe als cabrio echt spot on prachtig.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        19 maart 2019 om 08:07

        @porsche911991: ik had in het begin nog wel een beetje moeite met de koplampen (en eigenlijk ook de achterlichten) maar daar ben ik inmiddels aan gewend. Maar het gehele profiel en lijnenspel van de auto zijn echt prachtig. Een van de weinige écht elegante auto’s tegenwoordig, waar teveel lijnen, vouwen en gaten de boventoon voeren.

        Als je hem vergelijkt met de oude Conti GT is het helemaal een verademing, wat een lompe bak was dat.

        Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    18 maart 2019 om 18:17

    Van alle Bentley’s van dit moment vind de Continental GT veruit het mooiste. En straalt ook het meest uit waar Bentley voor staat.

    V8 lijkt me een uitstekende match, zeker als er een lekker enigszins rauw V8 geluid in zit.

    Login om te reageren
  7. mats106rallye zegt

    18 maart 2019 om 18:53

    Topbak! Toch zou ik voor een DB11 gaan!

    Login om te reageren
  8. verplicht zegt

    18 maart 2019 om 18:56

    Prachtige wagen. Zolang je niet naar de voorkant hoeft te kijken that is.

    De auto “kijkt” zo raar uit zijn ogen. Een beetje zoals de Morgan Aero.
    De Morgan kijkt dan scheel en de Bentley divergent scheel.

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      18 maart 2019 om 22:03

      @verplicht: divergent scheel, hoe kóm je er op?

      Login om te reageren
      • momo zegt

        18 maart 2019 om 23:21

        @bischero: Dat is de diagnose die vanmiddag bij hem gesteld is bij de opticien.

        Login om te reageren
  9. thomashofman1 zegt

    18 maart 2019 om 19:00

    Ziet er goed uit! Cijfers vallen ook zeker niet tegen

    Login om te reageren
  10. kniesoor zegt

    18 maart 2019 om 19:13

    Bij de vorige versie werd de V8 door velen beschouwd als de betere keus dan de W12. Niet in de laatste plaats vanwege het forse prijsverschil. Benieuwd of dat bij deze editie ook het geval is.

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    18 maart 2019 om 19:13

    Prima wagen!

    Login om te reageren
  12. schuimbekje3 zegt

    18 maart 2019 om 23:50

    Waarom? Is het enige wat ik me afvraag.. Een V8 klinkt over het algemeen mooier dan een W12, maar met zoveel soundproofing hoor je dat toch niet. En voor zuinigheid? Als je 250.000 euro neertelt voor een auto zou 1:7 of 1:9 niet zoveel moeten uitmaken. Bovendien is het soort van Engels, daar bestaat status nog steeds.. een V8 versie ipv W12, dan had je net zo goed met een 3de handse Pheaton kunnen aankomen. Misschien voor China ofzo?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      19 maart 2019 om 08:12

      @schuimbekje3: zelf heb ik er natuurlijk geen ervaring mee, maar het zou ook met het motorkarakter te maken kunnen hebben, en de rijdynamiek.

      Zie het een beetje als een 600cc racemotor en een 1000cc racemotor. Ja, de 1000cc is sneller op het rechte stuk en accelereert krachtiger, maar de 600cc is lichter (zowel in constructie als in roterende massa) en is daardoor sneller op toeren te krijgen en makkelijker door bochten te duwen. Ik snap dat je met een Conti GT (zolang het geen GT3 is) niet over het circuit zal knallen maar het kan een afweging zijn.

      Plus dat een V8 vaak wat rauwer aanvoelt en klinkt dan een W/V12, waar die laatste vaak geroemd wordt om zijn zijdezachte loop en uitstekende Gran Touring-kwaliteiten is een V8 vaak sportiever en grover.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North