Ja, dat is even ruim honderdduizend eurootjes goedkoper dan de W12-versie. Lang leve CO2-tax! Het nadeel: de Nederlandse importeur van Bentley is even helemaal weg, dus is het nog maar de vraag of de auto hier vanaf juli geleverd kan worden.
De onthulling van de 4.0-liter V8 aangedreven Conti -waarvoor ze Audi dankbaar mogen zijn- was in Detroit en daar horen natuurlijk wat glimmende livepics bij. Verder kunnen we nu melden dat een sprintje naar de honderd met dit 507 pk sterke apparaat 4.8 tellen in beslag neemt en het gemiddelde verbruik uitkomt op 10.5 l/100 km. Da’s even wat anders dan de 16,5 liter die de twaalfcilinderige versie per 100km wegslokt. De topsnelheid ligt op 303 km/u.
Vanwege de BPM-verlaging in juli 2012 komt er een erg gunstig prijskaartje voor de GT V8 tevoorschijn. De W12-versie verkiezen wordt nu wel heel decadent, aangezien die vanwege alle slurptaxen pas voor 299.707 euro de deur uit mag.
En zo ziet de motorruimtevulling van de GT V8 eruit.
Sportspotter13 zegt
-edit: check!- Maar hessing zal deze niet leveren denk ik :P
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
-edit: check!- bij Hessing zullen we hem vast niet zien. Volgens nu.nl was er een bedrijf geïnvesteerd in Hessing. Wel een mooie auto voor redelijke prijs
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: geïnteresseerd.. autocorrectie..
a3aan zegt
Nee! maak die auto nou niet zo ontzettend begeerlijk!
nou moet ik verdorie een carrière krijgen
MAB zegt
@a3aan: haha zelfde gedachte hier
zed zegt
zijn dit foto’s van op het 2012 autosalon in Brussel?
ricardo zegt
@zed: Nope, vanuit Detroit.
phantom95 zegt
hessing zal wel doorstart maken met stern, pon of op de kroymans manier en kan deze meteen leveren aan een hele hoop klanten.
koluh zegt
@phantom95: Lijkt mij ook wel ja! Stern heeft sowieso interesse. Nu is het afwachten of voor de curator het juiste bedrag willen neerleggen. http://www.nu.nl/economie/2711972/stern-wil-doorstart-autobedrijf-van-hessing.html
germancarsftw zegt
Ziet er van buiten goed uit, toch vraag ik me af of dit wel het échte bentley imago waarborgt. Volgens mij stond Bentley vroeger toch vooral voor ‘chique’. Dat kenmerk vind ik hierin niet terug, maarja aan de andere kant stond de continental W12 natuurlijk ook al bekend als een auto voor foute voetballers en rappers, dus opzich is dat niet zo erg. Vind het verder toch een erg geslaagde auto, mooi sportief uiterlijk, dikke velgen en toch nog respectabele prestaties voor zo’n zware auto. +1 voor bentley. (Al is de brooklands 100 miljoen miljard keer gaver)
gerard1710 zegt
@germancarsftw: Die Brooklands is überhaupt een van de meest begeerlijke automobielen..
germancarsftw zegt
@gerard1710: eens. Prachtige lijnen, superdeluxe interieur, echt dé ideale ‘grand tourer’!
kraakensmaak zegt
Wat een prachtige auto, helemaal in deze kleur rood een snoepje. De prijs is in ieder geval stukken beter dan die van de W12.
bass zegt
Mooie auto vind ik ij verbruikt wel niet zo veel.
maseratizzzzzzzz zegt
Heb bentley nooit echt mooi gevonden, maar deze is toch echt erg geslaagd!
Michiel1 zegt
@maseratizzzzzzzz: Je wil dus zeggen dat je de voorgaande continentals niet mooi vond en deze (die er zo ongeveer precies hetzelfde uit ziet) wel?? VREEMD….
Ontopic; Met zo’n prijs moeten we dit toch veel gaan zien in ons landje! En dat vind ik niet erg!
Maar zoals eerder gezegd de Brooklands was echt een geweldige coupe, net als alle “oude” (Lees pre VAG) Bentleys zoveel meer klaase uitstralen en mooier zijn!!
baasbas zegt
De eerste de beste tune-boer perst er straks meer pk en nm uit dan de W12… = voor een dubbeltje op de eerste rang :-D
ThomasBol zegt
Voor een tonnetje minder durf ik me best in de instapper te vertonen hoor! Dan hou je altijd nog genoeg geld over om de W12 bumpers te monteren… ;-)
CBR600rr zegt
Voor dat geld kan je een stuk leukere en vooral mooiere auto’s krijgen imo… De voorkant blijft te log en lomp voor een GT
germancarsftw zegt
@CBR600rr: Klopt, je hebt voor 20.000 euro ofzo meer ook een CL63 AMG of Aston Martin DB9 (wel met V12 :D)
lambo4all zegt
@germancarsftw: maar de db9 Is traag en oud! De cl63 is inderdaad wel een goed altrrnatief.
germancarsftw zegt
@lambo4all: klopt, de DB9 is oud. Dacht even niet aan de Virage, die kan opzich de concurrentie met dit ding wel aan.
agera zegt
De licht blauwe Continental Flying Spur die er achter staat vind ik mooier, gaver en is daarnaast ruimer dan de GT.
De 4-deurs Continental voor mij en als sportwagen ga ik wel bij een ander merk shoppen.
birdboy zegt
@agera: Volgens mij is dat de Mulsanne, ook een prachtige auto.
agera zegt
@birdboy: Klopt :P je hebt gelijk, dat betekent dat de Mulsanne met deze velgen en in het lichtblauw een hele mooie wagen is.
bozewolf zegt
Ik blijf de Conti GT een ontzettend lelijk, dik (letterlijk dik, niet cool dik) ding vinden.
De 4-deurs is tof, die is in proportie en een 4-deurs, maar dit apparaat blijft zoooo vadsig.
Wel een virtueel plusje voor de kleur en de velgen. Vooral die kleur…soort oranjerood.
agera zegt
@bozewolf: Dezelfde kwestie bij BMW over de nieuwe 6-serie, is de 6-serie coupe mooier of de 6-serie GranCoupe.
F355GTB zegt
Waarschijnlijk een fantastische auto om in te rijden. Maar ik kan het toch geen echte Bentley vinden. Dit is gewoon een heel Duitse duitse auto. Zelfde geldt overigens voor de W12-versie. Dat blok lag immers ook in een Audi A8 en VW Phaeton.
Doe mij maar die Bentley ’s van vroeger, die waren echt Engels. Toch iets exclusiever…
Aan de andere kant: een Bentley is nog nooit zo bereikbaar geweest als nu.
RuVi zegt
@F355GTB:
In de a8 en phaeton had ie geen turbo’s
mashell zegt
@F355GTB: “Doe mij maar die Bentley ‘s van vroeger, die waren echt Engels. Toch iets exclusiever…”
Hoezo exclusief? De laatste Britse jaren waren het RollsRoyces met een andere grille.
F355GTB zegt
Duitse Duitse = dikke Duitse
TDI-goeroe zegt
wie een ton meer over heeft om een W12 te kopen is echt gek.
ferrari94tr zegt
ik zou een tweedehans w12 kopen. dat scheelt een berg afschrijving en je rijd toch een dikke bak.
Bovendien ziet alleen een echte golddigeer het verschil tussen mk1 en mk2.
E550 zegt
@ferrari94tr: Dan moet de rest blind zijn.
xilver zegt
@ferrari94tr: Da’s eigenlijk het beste wat je kan doen met sportwagens in het algemeen, het bespaart je een hoop geld. Zo heeft een vriend van me een Maserati Granturismo S gekocht met 30.000€ reductie omdat hij 500 km op de teller had aangezien die werd gebruikt als showmodel. Scheelt helemaal niets aan en ziet er nieuw uit.
dennisr zegt
prijs valt me mee, maar dan heb idd ”maar” een V8..
meneersander zegt
Onder de 2 ton, hee nou past hij ook in mijn budget. Wat een schoonheid is het zeg!
jobh zegt
@meneersander: als je je huis verkoopt?
Megakix zegt
Lekker wagentje hoor ! En zulks lachen om die slurptax regeling in Nederland, gniffel ! :lol:
MAB zegt
als ik de geld had he.. was dit mijn nummer 1
littleturbo96 zegt
Nog in geen 194.473 jaar ga ik zo veel geld neertellen voor zo’n proleten bak!
xilver zegt
Dat rood is verdorie toch lekker op Bentley! Veel speelser dan het standaard grijs of bruin!
lacasitos zegt
Is rood het nieuwe wit, ehh bruin??
burninrubber zegt
Doe maar 2 schud ik zo uit m’n mouw
love4sportcars zegt
Mooi rood! Maar geef mij maar een W12, die heeft een fokking zalig geluid!
swaffelaer zegt
Gauw leren voetballen dan maar…
The360box zegt
Laten ze nou die AWD eruit slopen, dan pas heb ik intresse
Daniel073 zegt
xkr concurentje?
mashell zegt
Wanneer komt de diesel?
amgpowerrr zegt
Ligt blijkbaar aan mij maar ik vind deze auto echt te dik.
De neus is gewoon mooi sportief maar met klasse.
Tussen een cl63 of deze zou ik het niet weten.