• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley Continental GT V8: €194.473 in Nederland

Auteur: ricardo, gepost 10 januari 2012 om 19:45 – 50 Reacties

V8'je veur weinig

Ja, dat is even ruim honderdduizend eurootjes goedkoper dan de W12-versie. Lang leve CO2-tax! Het nadeel: de Nederlandse importeur van Bentley is even helemaal weg, dus is het nog maar de vraag of de auto hier vanaf juli geleverd kan worden.

De onthulling van de 4.0-liter V8 aangedreven Conti -waarvoor ze Audi dankbaar mogen zijn- was in Detroit en daar horen natuurlijk wat glimmende livepics bij. Verder kunnen we nu melden dat een sprintje naar de honderd met dit 507 pk sterke apparaat 4.8 tellen in beslag neemt en het gemiddelde verbruik uitkomt op 10.5 l/100 km. Da’s even wat anders dan de 16,5 liter die de twaalfcilinderige versie per 100km wegslokt. De topsnelheid ligt op 303 km/u.

Vanwege de BPM-verlaging in juli 2012 komt er een erg gunstig prijskaartje voor de GT V8 tevoorschijn. De W12-versie verkiezen wordt nu wel heel decadent, aangezien die vanwege alle slurptaxen pas voor 299.707 euro de deur uit mag.

En zo ziet de motorruimtevulling van de GT V8 eruit.
De twinturbo V8 gekoppeld aan een achttrapsautomaat

Ook interessant!

  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Bentley, continental-gt, continental-gt-v8, detroit-2012

Vorig bericht: « Honda Accord Coupe Concept, uiteraard ook hybride
Volgend bericht: Detroit maakt kennis met de Cadillac ATS »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sportspotter13 zegt

    10 januari 2012 om 19:46

    -edit: check!- Maar hessing zal deze niet leveren denk ik :P

    Login om te reageren
  2. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    10 januari 2012 om 19:47

    -edit: check!- bij Hessing zullen we hem vast niet zien. Volgens nu.nl was er een bedrijf geïnvesteerd in Hessing. Wel een mooie auto voor redelijke prijs

    Login om te reageren
    • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

      10 januari 2012 om 19:49

      @bmwmaaktrijdengeweldig: geïnteresseerd.. autocorrectie..

      Login om te reageren
  3. a3aan zegt

    10 januari 2012 om 19:48

    Nee! maak die auto nou niet zo ontzettend begeerlijk!

    nou moet ik verdorie een carrière krijgen

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      10 januari 2012 om 20:52

      @a3aan: haha zelfde gedachte hier

      Login om te reageren
  4. zed zegt

    10 januari 2012 om 19:49

    zijn dit foto’s van op het 2012 autosalon in Brussel?

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      10 januari 2012 om 19:50

      @zed: Nope, vanuit Detroit.

      Login om te reageren
  5. phantom95 zegt

    10 januari 2012 om 19:50

    hessing zal wel doorstart maken met stern, pon of op de kroymans manier en kan deze meteen leveren aan een hele hoop klanten.

    Login om te reageren
    • koluh zegt

      11 januari 2012 om 13:46

      @phantom95: Lijkt mij ook wel ja! Stern heeft sowieso interesse. Nu is het afwachten of voor de curator het juiste bedrag willen neerleggen. http://www.nu.nl/economie/2711972/stern-wil-doorstart-autobedrijf-van-hessing.html

      Login om te reageren
  6. germancarsftw zegt

    10 januari 2012 om 19:51

    Ziet er van buiten goed uit, toch vraag ik me af of dit wel het échte bentley imago waarborgt. Volgens mij stond Bentley vroeger toch vooral voor ‘chique’. Dat kenmerk vind ik hierin niet terug, maarja aan de andere kant stond de continental W12 natuurlijk ook al bekend als een auto voor foute voetballers en rappers, dus opzich is dat niet zo erg. Vind het verder toch een erg geslaagde auto, mooi sportief uiterlijk, dikke velgen en toch nog respectabele prestaties voor zo’n zware auto. +1 voor bentley. (Al is de brooklands 100 miljoen miljard keer gaver)

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      10 januari 2012 om 19:54

      @germancarsftw: Die Brooklands is überhaupt een van de meest begeerlijke automobielen..

      Login om te reageren
      • germancarsftw zegt

        10 januari 2012 om 19:59

        @gerard1710: eens. Prachtige lijnen, superdeluxe interieur, echt dé ideale ‘grand tourer’!

        Login om te reageren
  7. kraakensmaak zegt

    10 januari 2012 om 19:54

    Wat een prachtige auto, helemaal in deze kleur rood een snoepje. De prijs is in ieder geval stukken beter dan die van de W12.

    Login om te reageren
  8. bass zegt

    10 januari 2012 om 19:56

    Mooie auto vind ik ij verbruikt wel niet zo veel.

    Login om te reageren
  9. maseratizzzzzzzz zegt

    10 januari 2012 om 19:56

    Heb bentley nooit echt mooi gevonden, maar deze is toch echt erg geslaagd!

    Login om te reageren
    • Michiel1 zegt

      10 januari 2012 om 20:23

      @maseratizzzzzzzz: Je wil dus zeggen dat je de voorgaande continentals niet mooi vond en deze (die er zo ongeveer precies hetzelfde uit ziet) wel?? VREEMD….

      Ontopic; Met zo’n prijs moeten we dit toch veel gaan zien in ons landje! En dat vind ik niet erg!
      Maar zoals eerder gezegd de Brooklands was echt een geweldige coupe, net als alle “oude” (Lees pre VAG) Bentleys zoveel meer klaase uitstralen en mooier zijn!!

      Login om te reageren
  10. baasbas zegt

    10 januari 2012 om 19:58

    De eerste de beste tune-boer perst er straks meer pk en nm uit dan de W12… = voor een dubbeltje op de eerste rang :-D

    Login om te reageren
  11. ThomasBol zegt

    10 januari 2012 om 20:04

    Voor een tonnetje minder durf ik me best in de instapper te vertonen hoor! Dan hou je altijd nog genoeg geld over om de W12 bumpers te monteren… ;-)

    Login om te reageren
  12. CBR600rr zegt

    10 januari 2012 om 20:05

    Voor dat geld kan je een stuk leukere en vooral mooiere auto’s krijgen imo… De voorkant blijft te log en lomp voor een GT

    Login om te reageren
    • germancarsftw zegt

      10 januari 2012 om 20:10

      @CBR600rr: Klopt, je hebt voor 20.000 euro ofzo meer ook een CL63 AMG of Aston Martin DB9 (wel met V12 :D)

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        10 januari 2012 om 21:30

        @germancarsftw: maar de db9 Is traag en oud! De cl63 is inderdaad wel een goed altrrnatief.

        Login om te reageren
        • germancarsftw zegt

          14 januari 2012 om 17:41

          @lambo4all: klopt, de DB9 is oud. Dacht even niet aan de Virage, die kan opzich de concurrentie met dit ding wel aan.

          Login om te reageren
  13. agera zegt

    10 januari 2012 om 20:08

    De licht blauwe Continental Flying Spur die er achter staat vind ik mooier, gaver en is daarnaast ruimer dan de GT.
    De 4-deurs Continental voor mij en als sportwagen ga ik wel bij een ander merk shoppen.

    Login om te reageren
    • birdboy zegt

      10 januari 2012 om 20:21

      @agera: Volgens mij is dat de Mulsanne, ook een prachtige auto.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        10 januari 2012 om 20:30

        @birdboy: Klopt :P je hebt gelijk, dat betekent dat de Mulsanne met deze velgen en in het lichtblauw een hele mooie wagen is.

        Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    10 januari 2012 om 20:12

    Ik blijf de Conti GT een ontzettend lelijk, dik (letterlijk dik, niet cool dik) ding vinden.

    De 4-deurs is tof, die is in proportie en een 4-deurs, maar dit apparaat blijft zoooo vadsig.

    Wel een virtueel plusje voor de kleur en de velgen. Vooral die kleur…soort oranjerood.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      10 januari 2012 om 20:32

      @bozewolf: Dezelfde kwestie bij BMW over de nieuwe 6-serie, is de 6-serie coupe mooier of de 6-serie GranCoupe.

      Login om te reageren
  15. F355GTB zegt

    10 januari 2012 om 20:12

    Waarschijnlijk een fantastische auto om in te rijden. Maar ik kan het toch geen echte Bentley vinden. Dit is gewoon een heel Duitse duitse auto. Zelfde geldt overigens voor de W12-versie. Dat blok lag immers ook in een Audi A8 en VW Phaeton.
    Doe mij maar die Bentley ’s van vroeger, die waren echt Engels. Toch iets exclusiever…
    Aan de andere kant: een Bentley is nog nooit zo bereikbaar geweest als nu.

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      10 januari 2012 om 21:21

      @F355GTB:
      In de a8 en phaeton had ie geen turbo’s

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 januari 2012 om 16:24

      @F355GTB: “Doe mij maar die Bentley ‘s van vroeger, die waren echt Engels. Toch iets exclusiever…”
      Hoezo exclusief? De laatste Britse jaren waren het RollsRoyces met een andere grille.

      Login om te reageren
  16. F355GTB zegt

    10 januari 2012 om 20:13

    Duitse Duitse = dikke Duitse

    Login om te reageren
  17. TDI-goeroe zegt

    10 januari 2012 om 20:23

    wie een ton meer over heeft om een W12 te kopen is echt gek.

    Login om te reageren
  18. ferrari94tr zegt

    10 januari 2012 om 20:26

    ik zou een tweedehans w12 kopen. dat scheelt een berg afschrijving en je rijd toch een dikke bak.
    Bovendien ziet alleen een echte golddigeer het verschil tussen mk1 en mk2.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      10 januari 2012 om 20:54

      @ferrari94tr: Dan moet de rest blind zijn.

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      10 januari 2012 om 20:59

      @ferrari94tr: Da’s eigenlijk het beste wat je kan doen met sportwagens in het algemeen, het bespaart je een hoop geld. Zo heeft een vriend van me een Maserati Granturismo S gekocht met 30.000€ reductie omdat hij 500 km op de teller had aangezien die werd gebruikt als showmodel. Scheelt helemaal niets aan en ziet er nieuw uit.

      Login om te reageren
  19. dennisr zegt

    10 januari 2012 om 20:34

    prijs valt me mee, maar dan heb idd ”maar” een V8..

    Login om te reageren
  20. meneersander zegt

    10 januari 2012 om 20:40

    Onder de 2 ton, hee nou past hij ook in mijn budget. Wat een schoonheid is het zeg!

    Login om te reageren
    • jobh zegt

      10 januari 2012 om 22:40

      @meneersander: als je je huis verkoopt?

      Login om te reageren
  21. Megakix zegt

    10 januari 2012 om 20:44

    Lekker wagentje hoor ! En zulks lachen om die slurptax regeling in Nederland, gniffel ! :lol:

    Login om te reageren
  22. MAB zegt

    10 januari 2012 om 20:53

    als ik de geld had he.. was dit mijn nummer 1

    Login om te reageren
  23. littleturbo96 zegt

    10 januari 2012 om 20:56

    Nog in geen 194.473 jaar ga ik zo veel geld neertellen voor zo’n proleten bak!

    Login om te reageren
  24. xilver zegt

    10 januari 2012 om 20:56

    Dat rood is verdorie toch lekker op Bentley! Veel speelser dan het standaard grijs of bruin!

    Login om te reageren
  25. lacasitos zegt

    10 januari 2012 om 21:58

    Is rood het nieuwe wit, ehh bruin??

    Login om te reageren
  26. burninrubber zegt

    10 januari 2012 om 22:07

    Doe maar 2 schud ik zo uit m’n mouw

    Login om te reageren
  27. love4sportcars zegt

    10 januari 2012 om 22:15

    Mooi rood! Maar geef mij maar een W12, die heeft een fokking zalig geluid!

    Login om te reageren
  28. swaffelaer zegt

    10 januari 2012 om 23:25

    Gauw leren voetballen dan maar…

    Login om te reageren
  29. The360box zegt

    11 januari 2012 om 07:39

    Laten ze nou die AWD eruit slopen, dan pas heb ik intresse

    Login om te reageren
  30. Daniel073 zegt

    11 januari 2012 om 12:09

    xkr concurentje?

    Login om te reageren
  31. mashell zegt

    11 januari 2012 om 16:26

    Wanneer komt de diesel?

    Login om te reageren
  32. amgpowerrr zegt

    11 januari 2012 om 18:49

    Ligt blijkbaar aan mij maar ik vind deze auto echt te dik.

    De neus is gewoon mooi sportief maar met klasse.

    Tussen een cl63 of deze zou ik het niet weten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North