• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley geeft Continental GT V8 een “S”

Auteur: maru, gepost 3 september 2013 om 14:16 – 34 Reacties

Bentley Continental GT V8 S


Sneller, Sportiever en Supercool!

De Bentley Continental GT V8 had al een hele hoop vermogen, maar dit kan natuurlijk altijd meer. Even met de computer spelen en voilá: er wordt 528 pk in plaats van 507 pk geleverd door de 4,0-liter V8. De koppel steeg met 20 Nm naar 680 Nm. Op een auto van dik twee ton is dit een knappe verbetering.

Wonderbaarlijk genoeg zien we dat extra vermogen niet ten koste gaan van het brandstofverbruik / CO2-uitstoot. Aan de achttrapsautomaat werd niets veranderd en ook de automatische cilinderuitschakeling werkt nog steeds hetzelfde.

Het onderstel, dat met 1 centimeter is gezakt, staat straffer afgesteld door stijvere veren en stabilisatorstang. Hierdoor moet de auto beter sturen en minder rollen. Ook de aerodynamica in de vorm van een splitter, sideskirts en diffuser moeten hieraan bijdragen door te zorgen dat er vooraan minder lift ontstaat.

Hoe laat dit alles zich vertalen naar de prestaties? De sprint van 0 naar 100 km/u is nu 0,3 seconden sneller (4,5 sec. voor de coupé en sec. 4,7 voor de cabrio) en de topsnelheid is toegenomen met 6 km/u (coupé 309 km/u, cabrio 308 km/u).

De prijzen zijn nog niet bekend, maar mocht je nog een leuke erfenis hebben liggen, dan kun je de Continental V8 S – als GT of GTC – vanaf nu bestellen. De nieuwe Bentley Continental V8 S wordt in ons land vanaf begin 2014 leverbaar via Bentley Leusden.

UPDATE: video vanaf het Volkswagen-feestje in Frankfurt.


Ook interessant!

  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, Cabrio, continental-gt, continental-gt-v8, continental-gtc, Coupe, iaa-2013

Vorig bericht: « Video: parkeerplaats gaat in vlammen op
Volgend bericht: FAB verandert Range Rover Vogue in een godin »

Lees Interacties

Reacties

  1. glennie zegt

    3 september 2013 om 14:18

    3 seconden sneller naar de 100 is een beste verbetering!

    Login om te reageren
    • roller79 zegt

      3 september 2013 om 14:20

      @glennie: klein foutje met de , denk ik ;-)

      Login om te reageren
      • glennie zegt

        3 september 2013 om 14:26

        @roller79: haha ik ga er wel van uit :p

        Login om te reageren
  2. bsxc2 zegt

    3 september 2013 om 14:19

    Totaal nutteloos: 0,3 sec sneller en 6 km/u topsnelheid meer.
    Dat mensen daar een meerprijs voor gaan betalen zeg.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 september 2013 om 14:54

      @bsxc2: de meerprijs wordt niet betaald vanwege de extra performance maar vanwege het extra “prestige” dat een S op de achterkant geeft, dan kun je aan de bar van de golfclub zeggen: “he ho mannetje, het is geen gewone Conti, het is een S. Met de S van speed”.

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        3 september 2013 om 16:14

        @mashell: hahahha ja en dan op een kakker stemmetje

        Login om te reageren
  3. rikus zegt

    3 september 2013 om 14:21

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. rikus zegt

    3 september 2013 om 14:21

    Was al opgemerkt, excuses.

    Login om te reageren
  5. MilleMiglia zegt

    3 september 2013 om 14:28

    Aerodynamica :-)

    Login om te reageren
  6. Yeelen zegt

    3 september 2013 om 14:50

    De vraag is: hoe zie je het verschil (als spotter) tussen de twee?

    Login om te reageren
    • Joel_D zegt

      3 september 2013 om 14:56

      @Yeelen: logo op het zijscherm

      Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      3 september 2013 om 15:01

      @Yeelen: badges, verder kan ik ook niks anders zien.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        3 september 2013 om 21:51

        @thomcarspotter:
        Ik voorzie een levendige handel in S-jes….

        Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          4 september 2013 om 07:43

          @jrk68: persoonlijk denk ik het niet. Als je toch al een Conti kan aanschaffen denk ik niet dat je geen geld meer hebt voor die Conti S.

          Login om te reageren
    • nickjdeg zegt

      3 september 2013 om 22:08

      @Yeelen: door die 1 cm lager oogt hij toch wel iets sportiever en fraaier ik weet alleen niet of je dat in het echt zal op merken.

      Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    3 september 2013 om 15:08

    “Op een auto van dik twee ton is dit een knappe verbetering.” Ergens een g vergeten in deze zin?

    Login om te reageren
  8. mrci zegt

    3 september 2013 om 15:16

    -=edit: iets meer dan 1 woord graag=-

    Login om te reageren
  9. beukeltje zegt

    3 september 2013 om 15:25

    waarom maken ze hem niet lichter i.p.v. meer power?

    Login om te reageren
  10. mout zegt

    3 september 2013 om 15:42

    4% meer vermogen
    3% meer koppel.
    Dat ga je normaal gesproken niet voelen. Fabrikanten houden een marge aan van rond de 5%.
    En dat zou genoeg zijn voor 0,3 seconden op de sprint? Moet je kijken wat andere merken nodig hebben om 0,3 van de sprint af te schaven. Porsche bijvoorbeeld. 911 cabrio / 911 cabrio S: 14% meer vermogen voor zelfde resultaat.

    Login om te reageren
    • julesaudi zegt

      3 september 2013 om 17:16

      @mout: Porsche is dan ook wat ‘verfijnder en vernieuwder’ uitgewerkt dan Bentley, qua motor dan. Kijk maar naar de nieuwe Continentals. Als kenner zie je dat Bentley daarin, behalve de pook, het hele versnellingssysteem heeft overgenomen van Audi’s van vóór de facelift uit 2007! ;)

      Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        3 september 2013 om 20:59

        @julesaudi: Nieuwe V8 bi of (twin?) turbo met zf 8 bak.. Die is nie van voor 2007.

        Die W12 heeft/had alleen bentley met 2 turbo’s audi alleen atmosferisch

        Login om te reageren
  11. kapiteinaudi zegt

    3 september 2013 om 15:44

    Brrrrrr, die velgen!

    Login om te reageren
  12. Lucb zegt

    3 september 2013 om 16:19

    De W12 is bij deze dus totaal nutteloos, afgaande op prestaties.

    Login om te reageren
    • Joel_D zegt

      3 september 2013 om 16:30

      @Lucb: Dat was hij al. Helemaal met de meerprijs tov de V8, in Nederland. V8 is al meer dan je nodig hebt.

      Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      3 september 2013 om 17:55

      @Lucb: Er is meer dan alleen de topsnelheid en de 0-100 sprint…

      Login om te reageren
      • Lucb zegt

        3 september 2013 om 18:26

        @crackdavid: Nou vertel wat er dan meer is, waardoor de W12 toch nog mee doet (afgaande op prestaties)

        Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      3 september 2013 om 18:29

      @Lucb: Jij denkt zeker ook dat een 2 liter 4-cilindertje met 350 pk hetzelfde rijdt als een dikke 8-cilinder met 350 pk?

      Login om te reageren
      • Lucb zegt

        3 september 2013 om 18:36

        @crackdavid: Dat heeft met rijgedrag te maken en niet prestaties. Waarom zou je een W12 kopen als de prestaties tussen de W12 en V8S vrijwel gelijk zijn? Dat zou je alleen doen om te laten zien dat je meer geld in je auto hebt gestoken.

        Login om te reageren
        • crackdavid zegt

          3 september 2013 om 18:42

          @Lucb: uhmm.. tussensprints, vermogensopbouw? De W12 heeft bijna 70 pk meer en de Speed ruim 110 pk meer, wil je zeggen dat je daar niets van merkt?

          Login om te reageren
        • nickjdeg zegt

          3 september 2013 om 22:14

          @Lucb: het comfort van een 12 cilinder is zo verschrikkelijk hoog en de opbouw van het vermogen is zo mooi
          Als je echt het beste wil moet je een 12 cilinder. Maar ik snap je punt hoor maar ik denk dat er altijd wel een aantal kopers is die het beste het duurste en het mooiste willen en daardoor de 12 cilinder kiezen. Persoonlijk zou ik ook voor de V8 gaan en dan voor die 100000 nog een mooi BMW 1m coupe kopen voor het weekend om mee te knallen/spelen

          Login om te reageren
  13. gerritdriessen zegt

    3 september 2013 om 16:32

    Vering staat straffer afgesteld? Wtf daar heb ik nog nooit van gehoord.. strakker wel maar straffer niet.. bomboclad

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      3 september 2013 om 16:38

      @gerritdriessen: een straffe vering is gewoon een harde vering.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      3 september 2013 om 16:47

      Nee? Ook nooit een straf bakkie koffie gedronken?

      Login om te reageren
    • clr700gt zegt

      4 september 2013 om 12:19

      @gerritdriessen: dat wil zeggen dat de vering afgestraft wordt door m strakker te zetten, daar leert ie van

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North