• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley onthult Continental GT Mulliner Convertible

Auteur: RubenPriest, gepost 19 februari 2020 om 15:44 – 12 Reacties

Bentley Continental GT Mulliner Convertible

Een auto waar je onder de indruk van gaat worden. En haaks staat op wat de meeste autofabrikanten tegenwoordig doen. Dat is deze Bentley Continental GT Mulliner Convertible

Greta, recycling, kunstleder en alles behalve plastic. Zomaar wat woorden die je de laatste maanden ongetwijfeld ergens voorbij hebt zien komen. Ook de autoindustrie ontsnapt er niet aan. Niet alleen meer elektrische auto’s, maar ook automaterialen die duurzamer worden gekozen. Bij een automerk als Bentley merk je daar nog weinig van. Ja: ze hebben een plug-in hybride in het gamma, maar deze vandaag onthulde Continental GT Mulliner Convertible is alles behalve het woordje duurzaam.

Bentley Continental GT Mulliner Convertible

De open Continental GT werd al een tijd terug gepresenteerd en in de zomer deden we er ook een test mee. Dit is de Mulliner-uitvoering die op elk vlak nog een stapje verder gaat. Bentley weet trots te melden dat de bekleding in het interieur over bijna 400.000 stiksels beschikt. Zomaar een bizar feitje.

Bentley Continental GT Mulliner Convertible

De Mulliner heeft een Double Diamond grille. In het interieur is een diamanten patroon te vinden met nog eens 712 individuele stiksels. Bentley zegt dat dit proces alleen al 18 maanden in beslag heeft genomen. Nieuw voor deze variant zijn 22-inch 10-spaaks lichtmetalen velgen. Het logo van Bentley blijft altijd gelijk, ook al draait het wiel. Dat kennen we natuurlijk van een merk als Rolls-Royce en, tegenwoordig ook, BMW.

Bentley Continental GT Mulliner Convertible

Het interieur is in acht combinaties te bestellen. Voor het exterieur is er keuze uit 61 kleuren. Even geen behoefte aan frisse lucht, dan doe je het dak dicht en zet het audiossysteem aan. Het 2.200 watt Naim for Bentley-systeem bevat 18 speakers die oorstrelend geluid ten oren brengen.

Bentley Continental GT Mulliner Convertible

De Mulliner Convertible is met zowel een V8 als een W12 te bestellen. Beide motorvarianten accelereren in minder dan vier tellen naar 100 km/u. De topsnelheid bedraagt 333 km/u met de W12 of 318 km/u met de V8.

Het allereerste exemplaar van de Bentley Continental GT Mulliner Convertible beleeft zijn werelddebuut op de Autosalon van Genève.

Bentley Continental GT Mulliner Convertible

Ook interessant!

  • Continental GT Speed Convertible
    Continental GT Speed Convertible is absolute top
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Continental GT Mulliner Blackline
    Continental GT Mulliner Blackline is voor rijke jongeren
  • De Bentley Continental GT Speed is terug

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, Cabrio, continental-gt, Genève 2020, mulliner

Vorig bericht: « Let op: trajectcontrole op deze N-weg gaat aan!
Volgend bericht: Mijn Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce van Mark »

Lees Interacties

Reacties

  1. svdv zegt

    19 februari 2020 om 16:04

    “Deze continental convertible is alles behalve duurzaam”. Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Deze auto zal over 40 jaar waarschijnlijk nog steeds bestaan, terwijl bijna alle andere auto’s al lang gesloopt zijn en 2x vervangen in dezelfde tijd. Dat is toch juist duurzaam?

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    19 februari 2020 om 16:20

    Dat Mulliner op de hoofdsteunen geeft het een actiemodel uitstraling.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    19 februari 2020 om 16:32

    Wat is het toch een heerlijke auto!

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    19 februari 2020 om 16:35

    Ik ben er helemaal gek van, vind de huidige Conti GT zo’ongelofelijk fraaie auto. Er rijdt er 1 in Ulft, wat een plaatje! Ik zou echter nooit text in de hoofdsteun doen. Vind het font zo lelijk, ziet eruit alsof het door een hele slechte interieurbouwer is gedaan. Het logo zou ik wel doen, zeker in contrastkleur vind ik dat mooi.

    Login om te reageren
    • 571ay zegt

      20 februari 2020 om 12:14

      @E34M5Touring: Een mooie groene, die in Ulft :)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        20 februari 2020 om 14:59

        @571ay: ja klopt. Eigenaar heeft ook een Mulsanne en Bentayga

        Login om te reageren
  5. Papageno zegt

    19 februari 2020 om 17:04

    “In het interieur is een diamanten patroon te vinden met nog eens 712 individuele stiksels. Bentley zegt dat dit proces alleen al 18 maanden in beslag heeft genomen”
    (712/18 maanden= 39,6 stiksel per maand) Bij 20 werkdagen per maand is dat 2 stiksels per dag…

    Werk eens door!!!

    Login om te reageren
  6. maferick74 zegt

    19 februari 2020 om 18:39

    Bij winnen van de staatsloterij, zal ik m bestellen, hopelijk heb ik hem dan in 2023

    Login om te reageren
  7. drdre1 zegt

    19 februari 2020 om 18:40

    De kont doet me, zo van de zijkant, ’n beetje Abart 124 Spider-achtig aan. ? Mooi!

    Login om te reageren
  8. r3fl3x zegt

    19 februari 2020 om 19:18

    Zou het leuk vinden als Autoblog zich ook rond klimaatverandering wat meer op de inhoud zou richten in plaats van altijd maar klagen en belachelijk maken.

    Login om te reageren
  9. mgmbh zegt

    19 februari 2020 om 20:04

    Met dat driedubbel gestikte diamant patroon kom je inderdaad wel aan die 400k stiksels haha

    Login om te reageren
  10. kevertje zegt

    19 februari 2020 om 21:42

    Uiteraard. En dat wordt de ganse tijd vergeten. Het is weinig waarschijnlijk dat een elektrische auto of hybride langer dan een decennium meegaat zonder serieuze kwalitatieve issues met de batterijen. Elk jaar daarna is zelfs een pure luxe dat alles nog werkt. Terwijl sommige auto’s – ik gebruik weer even het voorbeeld van een Volvo Amazon of 240 – generaties meekonden, zo waren ze gebouwd. Leg die voetafdruk maar eens naast een ding vol nikkel, kobalt, neodymium en aluminium die bovendien geladen is met electriciteit uit steen- en bruinkool of zelfs gas.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North