• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bepansterde Transeco S500 neemt het op tegen Guard

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 september 2013 om 15:10 – 20 Reacties

Transeco S-Klasse


Mercedes-Benz biedt zijn klandizie met een hoog risicoprofiel een flinke dosis extra bescherming middels het eigen Guard-programma, maar het net zo Duitse Transeco denkt dat er ruimte is voor nog een speler. Dit is hun verstevigde S500.

Transeco staat voor Transport Security Corporation, en het bedrijf uit Bremen is niet nieuw in de sector. Al 30 jaar zitten ze in de bepantseringsbusiness, waardoor ze in theorie vanaf hun oprichting elke keer een nieuwe generatie S-Klasse aan Robert Mugabe hadden kunnen slijten.

Hun S500, op basis van de nieuwste W222 S-Klasse, is leverbaar met B6 en B7-beveiliging, die respectievelijk bescherming biedt tegen automatische wapens en munitie die is gemaakt om bepanstering te doordringen.

Verlengde varianten staan in de planning, en naar wens kan de klant kiezen voor een aangepast chassis, bescherming rond de brandstoftank, en banden met runflat-eigenschappen. Handig voor als ze de Mansory-brigade tegen het lijf lopen.

Transeco concurreert trouwens vooral met bedrijven als Carat Duchalet, die zich eveneens op verschillende modellen van verschillende fabrikanten toelegt.


Ook interessant!

  • Mercedes S680 Guard
    Mercedes-Benz S680 Guard is de ultieme Benz
  • Mercedes Vision AVTR leest je gedachten
    Mercedes Vision AVTR leest je gedachten
  • Mercedes-Maybach EQS gaat de hoogte in
    Mercedes-Maybach EQS gaat de hoogte in
  • Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
    Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, gepantserd, iaa, iaa-2013, Mercedes, s-klasse, s500, w222

Vorig bericht: « Mansory Carbonado is (bijna) uitverkocht
Volgend bericht: Chang’an Raeton: dit lijkt wel heel erg op een… »

Lees Interacties

Reacties

  1. mout zegt

    13 september 2013 om 15:20

    Wat zou de penose toch moeten zonder armour-programma!

    Login om te reageren
  2. teshi zegt

    13 september 2013 om 15:22

    Fijn die andere logo’s. “Kijk mij ik heb een gepantserd voertuig, schiet niet op mij, ik ben totaal onbelangrijk in het criminele circuit!”

    Login om te reageren
    • fernie zegt

      13 september 2013 om 16:12

      @teshi: Als je willen hebben weten ze je wel te vinden hoor, maken die logo’tjes niet zoveel uit. Aan de ramen kun je vaak al vanaf een afstand zien dat er bepantsering in zit.

      Login om te reageren
      • teshi zegt

        13 september 2013 om 16:39

        @fernie: Klopt. Maar je moet het ze natuurlijk niet te makkelijk maken. Dat is net zoiets als je iPhone tijdens het sporten niet in je kluisje stoppen, omdat als ze ‘m willen hebben ze ‘m toch wel jatten. ;)

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          13 september 2013 om 16:56

          @teshi: of je hebt gewoon totaal geen verstand, of je denkt niet na. de uiterlijke wijzigingen zijn minimaal. al maakt dat geen ene reet uit, want een iphone jatten is heel wat anders dan een goed voorbereide aanval met meerdere personen op een belangrijk figuur die zeer waarschijnlijk ook de nodige bescherming met zich mee draagt.

          Login om te reageren
          • teshi zegt

            13 september 2013 om 17:04

            @lambo4all: Bedankt voor de heldere uiteenzetting. Jij hebt er duidelijk verstand van. Maar dat moet wel natuurlijk, als je mij zelfs denkt te kennen. Jij bent een heel bijzonder persoon. Diep respect voor de scheldende internethelden! :)

            Login om te reageren
        • fernie zegt

          13 september 2013 om 18:36

          @teshi: Beetje rare vergelijking, opportunisme versus lange voorbereiding.

          Anyway punt dat ik wilde maken is dat je niet een willekeurige auto uitzoekt om de bestuurder/passagier overhoop te schieten en als je dat dan toch wilt dat je zeker niet op net die ene bepantserde auto gaat doen :). In Nederland heeft men toch wel een klein arsenaaltje in de DKDB auto’s ;).

          Als je een gepantserde auto zou dan iemand denken oh vlug schieten misschien is het wel een belangrijk iemand? Beetje hetzelfde als ruzie zoeken met iemand in een pak en kogelvrij vest.. veel plezier!

          Login om te reageren
          • teshi zegt

            13 september 2013 om 19:10

            @fernie: Nogmaals, mooie uitleg. Maar blijkbaar snap je mijn simpele vergelijking niet en bedenk jij er een veel diepere betekenis achter.

            Ik doel gewoon op ’t feit dat je niet met bepaalde dingen te koop moet lopen om eventuele uitlokking/opvallendheid te voorkomen. Meer niet.

            Login om te reageren
  3. Orichy zegt

    13 september 2013 om 15:28

    Wie wil er nu een Transeco-logo op zijn S-klasse? Voor de rest ziet het er goed uit, netjes uitgevoerd, zo te zien.

    Maar waarom voor Transeco kiezen, als de Guard direct af fabriek geleverd wordt? Misschien is de prijs der mate aantrekkelijk en kun je de auto direct bij hen bestellen, zonder tussenkomst van een Mercedes-Benz dealer, dan is het misschien te overwegen, anders zou ik het niet weten, waarom je voor Transeco zou willen kiezen. Of dat je later je Mercedes-Benz aan laat passen, maar dan moet de auto nog wel “vers” zijn, anders kun je net zo goed gelijk een nieuwe, compleet met Guard-jasje aanschaffen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 september 2013 om 15:41

      @Orichy: als je de officiële weg een gepantserde auto wil kopen wordt er vaak gekeken wie precies de koper is.

      Bij dit soort bedrijven worden wat minder vragen gesteld.

      Login om te reageren
      • Orichy zegt

        13 september 2013 om 15:50

        @robbie: Daar heb je wel een goed punt, daar had ik even niet aangedacht.

        Login om te reageren
      • mout zegt

        13 september 2013 om 16:01

        @robbie: Als dat alles is… Daar is wel een mouw aan te passen met een lease-constructie of door hem op bedrijfsnaam te zetten. Lege bv-tjes genoeg bij de klantenkring.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 september 2013 om 16:18

          @mout: ik zeg niet dat dat alles is ;) Het zal een van de redenen zijn. Daarnaast zal een ombouw via bedrijven als Transeco ongetwijfeld goedkoper zijn en meer ‘vrijheid’ bieden.

          Mercedes legt zichzelf hoge eisen op en zo’n andere partij kan daar wat soepeler mee omgaan.

          Login om te reageren
      • fernie zegt

        13 september 2013 om 16:16

        @robbie: Neem aan dat je BPM betaald over bepantsering voordat die op kenteken wordt gezet, bij deze versie zal je dat achteraf doen.

        Ook geloof ik dat je toestemming moet krijgen van de politie om een bepantserde auto (in deze klasse) te kopen.

        In plaats van de auto te beschieten zullen ze je nu overhoop knallen als je in of uit wilt stappen :) en een .300, .338 of groter komt er wel doorheen schat ik zo.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 september 2013 om 16:20

          @fernie: qua BPM heb je zeker gelijk en dat zal zeker een punt zijn.

          Het verhaal dat je toestemming moet hebben van de politie geloof ik niet, want de politie heeft daar weinig mee te maken. Wel is het zo dat fabrikanten zelf, voor zover dat kan, invloed proberen uit te oefenen wie in hun gepantserde auto’s rijden. Daarom worden deze auto’s vaak via stromannen gekocht. Of besteld via andere partijen.

          Login om te reageren
          • fernie zegt

            13 september 2013 om 16:24

            @robbie: Had zoiets gehoord van iemand die chauffeur was in een gepanserde 7 serie. Zijn toch een soort van rijdende tanks met ramen, weinig speelgoed van de politie/marechassee kan een auto met B7 bepantsering stoppen!

            Zal niet de eerste zijn die ‘achteraf’ nog wat opties op zijn auto laat zetten als hij al op kenteken staat :).

            Login om te reageren
          • china zegt

            13 september 2013 om 17:33

            @robbie: klopt, je kan de B6/B7 niet zomaar bestellen. Daimler wilt weten wie en waar de auto geregistreerd gaat worden. List price van een S600L B6/B7 ligt rond de EUR 495.000

            Login om te reageren
  4. schellekens006 zegt

    13 september 2013 om 15:49

    Lijkt me echt erg als je daar in vervoert moet worden… Tjonge wat heb je het dan gemaakt in het leven. Leven in een gouden kooi zeg maar.

    Login om te reageren
    • fernie zegt

      13 september 2013 om 16:26

      @schellekens006: Zie ze regelmatig rijden, bijna iedere ambassadeur van een redelijk land rijdt er in rond, CXOs van multinationals, etc. niet zo bijzonder hoor..

      Login om te reageren
    • roemeen013 zegt

      13 september 2013 om 18:08

      @schellekens006: Er zullen vast niet alleen criminelen die een hoog risico hebben om overhoop geschoten te worden in vervoerd hoor. Zullen ook vast veel directeuren, ambassadeurs, premiers en andere hoge piefen met veel geld er in vervoerd worden.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North