• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Beschonken Springsteen brengt Jeep in verlegenheid

Auteur: machielvdd, gepost 11 februari 2021 om 16:16 – 11 Reacties

Jeep Bruce Springsteen

De oude rocker bleek toch niet het ideale uithangbord te zijn voor Jeep.

Bij een Superbowl-reclame kijken bedrijven niet op paar miljoen meer of minder. Ieder jaar wordt er dus weer groots uitgepakt, ook door autofabrikanten. Jeep besloot dit jaar niemand minder dan Bruce Springsteen in te huren voor een commercial. Dat is bijzonder omdat The Boss zich normaal gesproken niet met dergelijke zaken bezighoudt.

Beproefde methode

Een ster acte de présence laten geven in je commercial is een beproefde methode. Als je genoeg budget hebt is het een van de makkelijkste manieren om te scoren met een reclame. Er zit wel een keerzijde aan: als de ster in kwestie negatief in het nieuws komt, kan dat ook invloed hebben op je merk. Dat is wat er nu is gebeurd. Althans, zo lijkt Jeep er tegenaan te kijken.

Verdeeldheid

Eerst even voor de beeldvorming: wat was de strekking precies van de commercial? De centrale boodschap was dat mensen weer bij elkaar moesten komen na alle verdeeldheid van de laatste jaren. Je denkt misschien: wat heeft dat met Jeep te maken? Dat weten wij ook niet. Als je niet beter zou weten zou je daarom denken dat het een clip van Bruce Springsteen is, in plaats van een Jeep-reclame.

Rijden onder invloed

Maar goed, dat was niet het probleem. Wat wel het probleem was: recent kwam naar buiten dat Bruce Springsteen was aangehouden vanwege rijden onder invloed. Daarnaast werd de oude baas (Bruce is inmiddels 71) beschuldigd van roekeloos rijden en alcoholgebruik op verboden terrein. Dit incident dateerde al van november, maar kwam na de Superbowl aan het daglicht.

Symbolische daad

Jeep was not amused (of deed alsof) en kondigde aan de commercial tot nader order in te trekken. Dat lijkt vooral een symbolische daad, want de grote klapper in de vorm van de Superbowl is al achter de rug. Het is niet duidelijk wat Jeep verder nog van plan was met de reclame.

Gratis reclame

Het merk zal hier uiteindelijk niet slechter van worden, want er is nu alleen maar meer publiciteit ontstaan rondom de reclame. Jeep kan mooi een statement maken tegen rijden onder invloed. In tegenstelling tot de peperdure Superbowl-commercial (waar waarschijnlijk een bedrag met zeven nullen tegenaan is gegooid) is het deze keer gratis reclame.

Via: CNBC

Ook interessant!

  • Bruce Springsteen
    Bruce Springsteen had te weinig gedronken
  • Jeep naam
    Dit vindt Jeep van hun 'foute' naam
  • Cherokee's maken bezwaar tegen modelnaam van Jeep
  • Nep-Jeep
    Nep-Jeep is meer Jeep dan echte Jeep

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Jeep, Reclame, superbowl, Video

Vorig bericht: « Vernieuwde Citroën C3 Aircross heeft compleet nieuwe neus
Volgend bericht: Video – Aso in pick-up duwt tegenligger van Overijsselse brug »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    11 februari 2021 om 16:48

    Vanaf nu noemen we hem The Drunk.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      11 februari 2021 om 17:14

      @cossiekiller: Nope.

      Login om te reageren
      • e38ossie zegt

        11 februari 2021 om 19:13

        @okdoei: zeker niet…

        Login om te reageren
  2. cazzo046 zegt

    11 februari 2021 om 17:37

    Hij kan blijkbaar beter zuipen dan zingen.

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      11 februari 2021 om 18:40

      @cazzo046: beiden zijn relatief hé! Ik persoonlijk vind dat hij beter zingt dan mij maar ik zou hem best weleens willen uitdagen om te zien of hij dan ook beter drinkt dan mij. Na die test zing ik dan wellicht beter dan ervoor maar of dat dan weer goed genoeg is om beter dan hem te zingen dat betwijfel ik….
      Hij is wat mij betreft iig een (levende) legende, net als JEEP overigens.

      Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        11 februari 2021 om 21:23

        Nee…beter hè?

        Login om te reageren
  3. frank2b zegt

    11 februari 2021 om 17:45

    Nou Bruis Springsteen toch!

    Login om te reageren
  4. baserace zegt

    11 februari 2021 om 20:28

    Deze god blijkt ook een mens te zijn… hoe ouwer hoe gekker🥴

    Login om te reageren
  5. The Stig NL zegt

    11 februari 2021 om 20:50

    Even voor de duidelijkheid: de man werd betrapt op rijden onder invloed op een afgesloten terrein, dus niet de openbare weg.
    Dat is blijkbaar even erg als je dronken voortbewegen op de publieke wegen?

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    12 februari 2021 om 06:20

    Zo’n gruwelijke commercial met al die inspirerend bedoelde clichés had ik ook alleen dronken kunnen maken.

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    12 februari 2021 om 10:12

    Het grote probleem zijn de aandeelhouders. Die zijn bang voor negatieve publiciteit en daarmee dalende koersen, dus die eisen meteen dat zo’n bedrijf dan actie onderneemt.
    Naast de politiek correcte sneeuwvlokjes die voor iedere minderheid opkomen terwijl die zelf niet eens vinden dat ze onderdrukt worden heb je nu dus ook bedrijven die bang zijn voor ieder klein beetje negatief nieuws en censureren daarmee dus iedereen de moeder.

    Na de truttige en preutse jaren 50 kreeg je de hippies en de punks in de jaren 60 en 70 als tegenreactie. Ik kan niet wachten op de nieuwe tegenreactie op de politiek correcte jaren 20

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North