Best netjes: de Suzuki S-Cross is gefacelift

Auteur: , 25 Reacties

De compacte crossover is strakgetrokken, hoog tijd dus om je bij te praten.

Of eigenaren van een S-Cross zich moeten voorbereiden op hordes mee rennende spotters bij verkeerslichten valt nog te bezien, maar het karretje ziet er verders prima uit. De Suzuki krijgt de beschikking over Boosterjet-turbobenzineblokjes en heeft nog steeds plek voor 430 liter in de bagageruimte.

Het motorenpalet bestaat uit een 1.0 Boosterjet met 112 pk en een 1.4 Boosterjet met 140 pk. Het trekgewicht (voor de sleurhuttenfans onder jullie) bedraagt een stevige 1.200 kg. Iets zegt ons dat we deze Jap over een seizoen of wat gaan terugzien in “We zijn er bijna”. Het karretje zelf weegt overigens slechts 1.065 kg dus met de 1.4 komt dat ongetwijfeld prima vooruit. Nederlandse prijzen beginnen bij 20.999 euro.



25 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Gewicht van 1065kg is netjes
@redneckdarian: Zou ik niet tegen je vrouw zeggen.
@straatzakelijk: Ervaring?
@straatzakelijk: Laten we dat in het midden houden. Op de eerste hulp lachen ze er nog om…
Weet niet wat het scheelt in prijs, maar de 1.4 zou bij mij de voorkeur hebben
@lekkerlinksrijden: is het interieur niet veranderd?
Is dit artikel niet bedoeld voor autoblog.cn?
Lekker voor de 60 plussers onder ons. Toch de voornaamste doelgroep voor alles wat Suzuki is en op meer dan 2 wielen rijdt. Waarmee ik verder geen waardeoordeel vel.
@pomoek: ik denk dat swift dan wel een uitzondering is
140 zuinige pk-tjes op 1065kg en een best strak design, erg netjes. Ben benieuwd hoe zoiets rijdt, heb nog nooit in een suzuki gereden:p
Fijn dat ze inmiddels turboblokjes hebben, zijn ze weer een stapje dichter bij de concurrentie.
Verder leuke auto wel. Misschien wat saai, maar Suzuki oogt wel altijd fris.
Opvallend, een budgetmerk als Suzuki monteert nu ook een radar in de bumper. Qua design doet de voorkant me denken aan de Infiniti QX80.
Een beetje erg druk, en van de zijkant lijkt het nog steeds op het liefdeskind van de Ford Kuga van de eerste generatie en de eerste generatie Nissan Qashqai. Maar goed, de oudjes zullen dit vast wel kunnen waarderen en zoals de andere reacties ook al zeggen; 140pk op iets meer dan 1000 kilo is niet verkeerd.
Voorkant best prima
Op deze foto’s komt hij niet zo heel goed uit de verf, maar net even gegoogeld en moet zeggen dat het nieuwe front een hele vooruitgang is en de auto een eigen gezicht geeft.
Hebben ze qua gewicht goed gedaan, aantal jaar geleden zou zo’n ding rond de 1300 kilo wegen
Boosterjet.. wat een naam haha.. it`s the jetsons.. verder gaap
Ben benieuwd of hier nu een gerobotiseerde handbak, automaat met koppelomvormer of met dubbele koppeling in zit. Waarom? Omdat het succes van deze auto voor een groot deel daar vanaf zal hangen.
Die 1.4 boesterjet 140pk komt ook in de nieuwe swift sport, lijkt me leuk op een kleine 1000 killo !
@redline: Ik mag toch hopen dat de nieuwe Swift ook wat kilo’s kwijtraakt. Dat is in ieder geval de trend nu bij Suzuki.
Ben laatst in zo’n ding gaan zitten en viel echt niet tegen. Vind de nieuwe neus wel onvoorstelbaar fantasieloos. Dacht eerst dat het een Chinees was…
Off-topic: zag gisteren een Kizachi op de A2. De vergeten groente onder de vierwielers. Wel een damn fine ass op dat apparaat.
@autoblaag: inderdaad een nette bak. En het is Kizashi btw.
Niet eens zo verkeerd. Zeker nu ie 140 trappelende paarden heeft op iets meer dan 1000 kilo
Niet onaardig.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).