• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Betaal 17.500 voor een Golf met stoffen bekleding

Auteur: willeme, gepost 20 mei 2019 om 21:57 – 79 Reacties

Afbeelding Betaal 17.500 voor een Golf met stoffen bekledingAfbeelding Betaal 17.500 voor een Golf met stoffen bekledingAfbeelding Betaal 17.500 voor een Golf met stoffen bekledingAfbeelding Betaal 17.500 voor een Golf met stoffen bekledingAfbeelding Betaal 17.500 voor een Golf met stoffen bekledingAfbeelding Betaal 17.500 voor een Golf met stoffen bekledingAfbeelding Betaal 17.500 voor een Golf met stoffen bekledingAfbeelding Betaal 17.500 voor een Golf met stoffen bekleding

Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline '01
Als afschrijving je hobby is.

De Volkswagen Golf is altijd een van de best verkochte auto’s van Nederland geweest. Dat was met de Golf IV niet anders. Het was destijds een zeer geliefde auto en je ziet ze nog steeds in het huidige straatbeeld. De volledig verzinkte koets heeft daaraan meegeholpen. Volkswagen was daar erg trots op en gaf standaard 12 jaar garantie op doorroesten van binnenuit.

Desalnietemin zijn de meeste exemplaren inmiddels behoorlijk afgetrapt. Tsja, als je zo’n auto koopt voor 1.000 euro, ga je niet 2.000 euro erin investeren om ‘m in goede conditie te houden. Bij de occasion van vandaag ligt dat iets anders. Ten eerste vanwege de vraagprijs, ten tweede vanwege diens staat.

Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline '01

Het betreft een Golf 2.3 V5 Highline uit 2001. Naast een zescilinder leverde Volkswagen in de Golf IV ook een vijfcilinder. In principe is het een VR6, minus een cilinder. Dat betekent een 20-klepper, aanvankelijk was de V5 een tienklepper. Dat is te zien aan het aantal pk’s dat je tot je beschikking hebt: 170 stuks. De vijfdeurs Golf is in Tornado rood gespoten en ziet er nog zeer fraai uit, mede dankzij de originele lichtmetalen velgen.

Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline '01

Ook het interieur lijkt helemaal smetteloos te zijn. Leer was ook op de V5 een dure optie, dus de eerste eigenaar heeft gekozen voor stoffen bekleding in stemmig, eh, grijs. Wel is de Golf V5 in kwestie voorzien van een ‘groot’ navigatiesysteem en automatische airconditioning.

Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline '01

Veel heeft de eerste eigenaar er niet mee gereden, want er staat slechts 18.943 kilometer op de teller. Dat is net iets meer dan 1.000 kilometer per jaar. Dat heeft zijn effect op de vraagprijs, want die bedraagt namelijk 17.500 euro. Kopen? De advertentie check je hier.

Meer lezen? Dit zijn 9 hoogtepunten uit de geschiedenis van de Volkswagen Golf.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

auto-leitner, golf, golf-4, occasion, Volkswagen

Vorig bericht: « Zoveel betaalde je in 1995 voor deze 15 topcoupé’s
Volgend bericht: Zo houdt Renault de diesel nog even in leven »

Lees Interacties

Reacties

  1. basv zegt

    20 mei 2019 om 22:09

    Stof zit toch lekkerder dan leer…

    Login om te reageren
    • elemento zegt

      20 mei 2019 om 22:30

      @basv: als je kinderen hebt heb je liever leer geloof me

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        20 mei 2019 om 22:41

        @elemento: hear hear!

        Login om te reageren
      • tymo zegt

        21 mei 2019 om 10:03

        @elemento: ik meen dat leer helemaal niet zo goed is als je nog kinderen wil krijgen

        Login om te reageren
        • por100 zegt

          21 mei 2019 om 11:54

          @tymo: ik weet dat ik het antwoord eigenlijk niet wil weten, maar ik kan het niet laten: dus waarom ?

          Login om te reageren
      • haaren zegt

        21 mei 2019 om 13:03

        @elemento: als je kinderen maken beoefent ook ?

        Login om te reageren
      • appeltaartislekker zegt

        21 mei 2019 om 19:05

        @elemento: sterilisatie is ook een optie. Nooit geen gedram meer.

        Login om te reageren
      • emping zegt

        21 mei 2019 om 21:24

        @elemento: heb liever alcantara en geen kinderen

        Login om te reageren
      • wimof zegt

        21 mei 2019 om 23:06

        @elemento: Hoe deden onze het? Zo zonder leder.

        Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      21 mei 2019 om 07:43

      @basv: of dagelijks met een pak op de stoel zit. Door stoffen stoelen schrijft zo’n pak 2x zo snel af.

      Login om te reageren
    • remarkable zegt

      21 mei 2019 om 17:14

      @basv: in deze auto is zo weinig gereden dat als hij in leer was uitgevoerd, je nu toch op stof zat ?

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    20 mei 2019 om 22:11

    Stof brandt ook wat lekkerder dan leer zal Douwe gedacht hebben.

    Login om te reageren
    • tuutertuuter zegt

      20 mei 2019 om 22:55

      @viezefreddyw: Kun je deze uitleggen? Wat heeft hij gedaan?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        20 mei 2019 om 22:56

        @tuutertuuter: als je deze niet snapt, hoor je hier niet. Maar dat vind ik.

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          21 mei 2019 om 12:21

          @ghost: Zelf snap ik het ook niet helemaal, dus ik hoor hier niet? Jeetje. Is Leitner zo’n grootheid dan? Is toch gewoon een handelaartje dat dikke marges zet op fijn gepoetste drollen? Daar zijn er tig van, als je die allemaal bij naam moet kennen…

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            21 mei 2019 om 13:04

            @vaakbenjetebang: als je de audi niet kent van leitner die op mysterieuze wijze gepikt is en daarna spontaan in de fik stond niet kent is het niet goed gesteld met je idd.

            Login om te reageren
            • vaakbenjetebang zegt

              21 mei 2019 om 13:16

              @rolov: Aangezien autoliefhebberij uit meer kan bestaan dan het op de voet volgen van de wederwaardigheden van een willekeurige handelaar in voor mij persoonlijk volkomen oninteressante auto’s, had ik eigenlijk nog nooit van Leitner of zijn (kennelijk) beroemde Audi gehoord. Desalniettemin is het in alle meetbare opzichten prima met me gesteld, dus je aanname is niet correct.

              Login om te reageren
              • pomoek zegt

                21 mei 2019 om 15:42

                @vaakbenjetebang: eens!

          • ghost zegt

            21 mei 2019 om 19:41

            @vaakbenjetebang: Leitner niet, maar Olsson ken je toch wel? Of zijn auto’s dan wellicht, tot nu toe zijn deze bijna allemaal in Nederland gemaakt danwel gebleven. Het is ook allemaal alhier op Autoblog behandeld en, al had je het toch gemist, dan was het zo’n beetje overal te lezen in het nieuws, sociale media en zelfs mijn kapster wist er destijds van…misschien is zeggen dat je hier niet hoort wat kort door de bocht maar eerlijk, ik ben oprecht verbaasd dat je dit niet wist/had kunnen missen. Even goede vrienden verder ✌?

            Login om te reageren
            • vaakbenjetebang zegt

              21 mei 2019 om 20:45

              @ghost: Nee, Olsson zegt me ook niks. Carlsson ken ik wel. En Kleemann. En zo nog wel wat clubjes, maar Olsson? Nee.

              Nu heb ik ook geen sociale media, lees ik geen roddelbladen en sla ik alle artikelen die voor mij waarschijnlijk 0 interessante informatie bevatten altijd over. Denk dat dat wel verklaart dat jouw kapster dingen weet die ik niet weet. Omgekeerd heeft jouw kapster waarschijnlijk niet recenelijk een van haar sperdifferentieels gereviseerd. ?

              Login om te reageren
              • rolov zegt

                22 mei 2019 om 10:22

                @vaakbenjetebang: maar je komt wel hier?

      • flatsixx zegt

        21 mei 2019 om 00:42

        @tuutertuuter: AutoLighter

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        21 mei 2019 om 07:26

        @tuutertuuter: Ik ga een grapje niet uitleggen.

        Login om te reageren
    • rikus zegt

      20 mei 2019 om 23:17

      @viezefreddyw: plus zo’n gestolen en uitgebrande Golf komt niet in het nieuws. Dikke duim voor Douwe.

      Login om te reageren
  3. renegade zegt

    20 mei 2019 om 22:15

    Tsja. Wie wat bewaart…

    Login om te reageren
  4. Loek zegt

    20 mei 2019 om 22:15

    Smetteloze staat, maar bizar dat je hier nog zoveel geld voor vraagt. Die V5’jes met ietsje meer op de klok en ietsje meer ‘gebruikssporen’ zijn ook prima en die kosten geen godsvermogen.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      20 mei 2019 om 23:58

      @720s: of draai het andersom, wat kun je krijgen voor dat geld.
      (Ff vlug gezocht) Toevallig een rode golf 1.8 tsi uit 2017 met 14,5k op de teller en ook 170 pk.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        21 mei 2019 om 09:03

        @okdoei: oftewel op elk meetbaar front een betere auto, alleen een cilinder minder en iets minder authentiek. Sorry Douwe, maar dat klinkt toch ff als een iets betere deal.

        Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      21 mei 2019 om 05:57

      @720s: Douwe weet van prijzen!

      Login om te reageren
      • r32turbo zegt

        21 mei 2019 om 09:48

        @toniominestrone: Douwe Douwt hem erin!

        Login om te reageren
  5. vaakbenjetebang zegt

    20 mei 2019 om 22:16

    Tja, als je heel specifiek een rode vijfdeurs Golf IV V5 20v met slushbox, zonnedak en lage kilometerstand in originele toestand zoekt is dit een buitenkansje.

    In alle andere gevallen is dit vol-sla-gen absurd. Zegge zeventienduizendvijfhonderd euro. Gekkenwerk.

    Login om te reageren
  6. rikus zegt

    20 mei 2019 om 22:22

    Ik kan niet begrijpen waarom de vorige eigenaar geen lexus style achterlichten, verlaging, imitatie velgen en booskijkers heeft geplaatst.. Gemiste kans.

    Login om te reageren
  7. jaapiyo zegt

    20 mei 2019 om 22:25

    Ah, de erven hebben opa’s oude VW voor 3K verkocht en nu heeft Douwe ‘m voor 14,5K een keer gepoetst.

    Login om te reageren
  8. stephane8200 zegt

    20 mei 2019 om 22:26

    Destijds bijna eentje nieuw besteld. Proefgereden in eentje bij Pon omdat de dealer hem niet had. Was een mooie combi geweest met de 5 cilinder Audi die ik toen had. Ach ja…

    Login om te reageren
  9. gallardogt zegt

    20 mei 2019 om 22:29

    Met kennelijk de orginele Montreal velgen. Is ook niet het verschil:
    https://www.ebay.nl/itm/16-BBS-MONTREAL-alloys-5×100-VW-golf-III-VR6-IV-bora-POLO-9N-6R-FABIA-audi-a3/233231123176?hash=item364da882e8:g:HbwAAOSwFZtbPTfd

    Login om te reageren
  10. tazmania zegt

    20 mei 2019 om 22:29

    Ex ouwe lullen auto met een automaatje. Veel korte ritjes gehad, en als je er km’s mee gaat maken is bijzondere er zo af, en heb je (veel) afschrijving.

    Login om te reageren
  11. str8six zegt

    20 mei 2019 om 22:30

    Ze zijn niet goed daar..

    Login om te reageren
  12. 571ay zegt

    20 mei 2019 om 22:31

    Alles leuk en aardig, ziet er mooi uit (overigens is met een goede poetsbeurt een dergelijke staat van het interieur ook te behalen) maar €17.500 is wel echt te veel van het goede hoor. Ben benieuwd of er iemand zal zijn die dat ervoor gaat neertellen.

    Login om te reageren
  13. mats106rallye zegt

    20 mei 2019 om 22:40

    Vind het altijd bijzonder om zoiets te zien! Wat ik er van vind weet ik niet maar man man man wat ziet dit er netjes uit

    Login om te reageren
    • por100 zegt

      21 mei 2019 om 11:58

      @mats106rallye:

      Inderdaad vind het ook leuk om zoiets zo netjes te zien. Bij een exclusieve wagen is dit niet zo bijzonder. Bij een golf wel

      Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    20 mei 2019 om 22:41

    Heel mooi ding. Jammer van de automaat.

    Login om te reageren
  15. amersfoorter zegt

    20 mei 2019 om 22:42

    Er zit Leitner toeslag op. Dat loopt aardig in de papieren

    Login om te reageren
  16. moveyourmind zegt

    20 mei 2019 om 22:50

    Zo gek is die vraagprijs nog niet…

    Er hoeft maar één gek de showroom binnen te wandelen die zo naïef is om te denken dat deze Golf zo bijzonder is dat hij het waard is.

    Login om te reageren
  17. bimmerfan zegt

    20 mei 2019 om 22:50

    Tuurlijk auto leitner, een unieke auto maar ook een unieke prijs….. maar goed dat zijn we gewend van auto leitner.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      20 mei 2019 om 22:56

      @bimmerfan: unieke auto? Grapje toch?

      Login om te reageren
      • bimmerfan zegt

        20 mei 2019 om 22:57

        @rikus: vind maar eens zo’n originele met zo’n km stand en in deze staat.

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          20 mei 2019 om 23:14

          @bimmerfan: Dat is een ander verhaal. De vorige eigenaar heeft deze wagen destijds vast niet gekocht omdat het een unieke wagen is. De kmstand is inderdaad wél uniek voor zo’n auto.

          Login om te reageren
        • marinepower zegt

          20 mei 2019 om 23:33

          @bimmerfan: naarmate de tijd vordert, wordt ie vanzelf unieker.

          Login om te reageren
  18. fromtheg zegt

    20 mei 2019 om 23:00

    Een echte Leitner prijs

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      21 mei 2019 om 07:33

      @fromtheg: heb je die 500SL prijs gezien?? ??

      Login om te reageren
  19. evdw zegt

    20 mei 2019 om 23:01

    Hey dat is handig zo’n kinder verhoging op foto 9, nog nooit gezien en wist ook niet dat dit een optie was op de Golf IV.
    Heb het ook nog nooit in andere auto’s gezien trouwens.

    Login om te reageren
    • k20r zegt

      20 mei 2019 om 23:43

      @evdw: super handig inderdaad. Bij Mazda hebben ze dat ook. Vast nog wel een ander merk ook.
      Het zal best een dure optie zijn vergeleken met een Lidl verhogertje, maar ideaal opgeborgen, in kleur (ehm grijs) en comfortabel.

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      20 mei 2019 om 23:56

      @evdw: V70 had het ook

      Login om te reageren
    • pier zegt

      21 mei 2019 om 07:37

      @evdw: BMW E39 ook

      Login om te reageren
  20. doublechevron65 zegt

    20 mei 2019 om 23:05

    Het is de kleur… Bij zoveel muisgrijs en ander donkers, is deze uitvoering zo zelden; heel bijzonder met een bijzonder prijskaartje.

    Login om te reageren
  21. autopetje zegt

    20 mei 2019 om 23:10

    Ik heb nooit begrepen hoe een V 5 mogelijk is en wat het nut is tov een V6. Kan iemand dat mooi uitleggen?

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      20 mei 2019 om 23:22

      @autopetje: Nee.

      Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      21 mei 2019 om 06:38

      @autopetje: de soepelheid van een zescilinder de zuinigheid van een viercilinder

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        21 mei 2019 om 07:28

        @soulmaster: In de praktijk: verbruik en onderhoudskosten van een V6, prestaties van een viercilinder.

        Login om te reageren
    • RutgerK zegt

      21 mei 2019 om 09:26

      @autopetje: Wat bedoel je met hoe een V5 mogelijk is? Ik denk dat je het niet ingewikkelder moet maken dan het is. Voor een fabrikant is het soms handig om één blok te ontwikkelen en daar gewoon naar behoefte cilinders af te halen. De V6 heeft 204 pk dus als je een model eronder wil dan kom je op een V5 met 170pk.

      Login om te reageren
      • autopetje zegt

        21 mei 2019 om 11:07

        @RutgerK: wat ik bedoel is dat een v5 een beetje vreemd is. Dan heb je in de eerste lijn drie cilinders en bij de tweede 2 cill. Of heeft de 2e lijn er ook 3 waarvan er eentje een dummy is ? Hoe zit het met de balans ?

        Login om te reageren
        • RutgerK zegt

          21 mei 2019 om 17:37

          @autopetje: Het is een ingekorte VR6 met een tweede balansas.

          Login om te reageren
  22. edward330d zegt

    20 mei 2019 om 23:22

    Ach 17500€ voor een nagenoeg nieuwe golf die geen olie gebruikt en heel blijft en degelijke automaat heeft… Ik zeg een koopje ?

    Login om te reageren
  23. lecomte zegt

    20 mei 2019 om 23:37

    De fik erin en een paar weken later is die € 50.000 euro waard haha

    Login om te reageren
  24. langejohn zegt

    21 mei 2019 om 00:32

    De advertentie klopt niet. Dit is een gewone V5 die hebben 150 Pk. Je hebt ook nog een V5 GTI die heeft wel 170 Pk.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      21 mei 2019 om 01:38

      @langejohn: bij de Golf IV was de GTI nog echt een uitvoering. Je kon hem krijgen met de 2.0, 1.9 TDI, 1.8T en de V5. De V5 had eerst 10 kleppen en 150 pk. Die kon besteld wordenals Highline en als GTI. Vanaf 2000 of 2001 (zou ik even moeten nakijken) kreeg de V5 20 kleppen en dus 170 pk. Ook die kon je krijgen als Highline of als GTI. Dit is zo’n Highline.

      Login om te reageren
      • RutgerK zegt

        21 mei 2019 om 11:11

        @willeme: Ik heb in 1999 een proefrit gedaan met de V5 (150pk) en besloten om voor de 115pk TDI te gaan.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          21 mei 2019 om 11:16

          @rutgerk: Dat was de eerste Pompverstuiver diesel! Met een rode I én een rode D. Qua vermogen had je 5 pk meer, maar dat blok had veel koppel. 285 Nm ofzo? Die dingen liepen geweldig, nog best zuinig ook.

          Login om te reageren
          • RutgerK zegt

            21 mei 2019 om 11:23

            @willeme: Die cijfers kloppen inderdaad. Bovenin de toeren zakte het vermogen wel snel weg maar onderin echt een beer van een motor.

            Login om te reageren
  25. mopar zegt

    21 mei 2019 om 06:27

    Hij is leuk maar niet €17.500 leuk. Denk dat ze daar al in hun handjes mogen knijpen als ze er 10K voor vangen.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      21 mei 2019 om 07:31

      @mopar: Dat zal de insteek ook wel zijn. Inkopen voor 2K, het ding poetsen en presenteren als de heilige graal, die ene klant die binnenkomt en tegen de absurde prijs aanhikt na lang onderhandelen en moeilijk kijken een koopje gunnen voor 10.5K, en vervolgens proberen om niet in lachen uit te barsten als de klant het nog betaalt ook.

      Login om te reageren
      • phr34k zegt

        21 mei 2019 om 09:32

        @vaakbenjetebang: haha je beschrijft hier zo’n beetje elke ‘exclusieve’ youngtimer handelaar.

        Login om te reageren
  26. koekwaus zegt

    21 mei 2019 om 08:11

    Ach vragen kan altijd

    Login om te reageren
  27. estoque zegt

    21 mei 2019 om 08:55

    Staat ook al dik een jaar te koop. En dat zullen er nog wel een paar meer worden met deze prijs.

    Login om te reageren
  28. thomasthomas zegt

    21 mei 2019 om 10:56

    Toch was het niet het model wat je moest hebben in die tijd. Het verbruik was veel te hoog voor de prestaties. Je kon beter de 1.8 turbo pakken, die kon je ook chippen dan was het best een rappe auto. Toen ik daar op was uitgekeken nog even een V6 4motion en r32 gehad.

    Login om te reageren
  29. Jantje_555 zegt

    21 mei 2019 om 11:03

    spijtig van de automaat

    Login om te reageren
  30. kempenaer zegt

    21 mei 2019 om 12:26

    De helft lijkt me een beter bedrag.

    Login om te reageren
  31. ghost zegt

    21 mei 2019 om 19:48

    Waarom zou je dit kopen?

    Ik heb er lang over na gedacht maar kan er geen logische verklaring voor vinden.

    Ermee rijden betekent keihard afschrijven..
    Binnen zetten en niet rijden, kost ook geld, en waarom zou je hem dan kopen?

    Door bedrijven als Stipt Polishpoint worden zelfs de grootste oude frikandellen nog teruggebracht naar cosmetische nieuwstaat. Een beetje als Vanessa, was ooit een prima mokkel maar is inmiddels zo vaak cosmetisch strakgetrokken dat je het niet eens in je hoofd haalt.

    Login om te reageren
  32. krauwbak zegt

    16 oktober 2019 om 16:02

    Kost nu 14,5k

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North