Je moet het maar willen.
Gisteren hadden we een occasion ‘taxi‘ voor je in de aanbieding en daar gaan we vandaag mee door. Nee, deze witte taxi is helaas niet de zwaar getunede Peugeot 406 van Daniel Morales uit de Franse ‘Taxi’-actiefilms, maar een Tesla. Nu moeten we een kleine kanttekening plaatsen, want we weten niet 100% zeker of het een taxi is.
Zoals mijn docent rechten het zou omschrijven is het ‘met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid’ een taxi. De kentekens zijn namelijk afgeplakt en de kilometerstand is vrij hoog. Ondanks dat de Model S nog vrij jong is (bouwjaar 2014), heeft de auto er inmiddels 527.000 kilometer opzitten!
Jazeker, dat is meer dan 100.000 km op jaarbasis. De vraagprijs is enorm hoog voor een auto met meer dan een half miljoen kilometers. De verkopende partij wil er namelijk 27.950 euro voor hebben. Voor de context, een beetje Mercedes-Benz E-Klasse taxi met een half miljoen van deze leeftijd doet zo’n 10 tot 15 mille.
Als we kijken naar de foto’s, dan kunnen we niet anders concluderen dat zo’n E-Klasse een betere optie lijkt. Het interieur is enorm afgeleefd. De achterbank lijkt alsof alle Meiden van Holland erop plaats hebben genomen. Toch valt er iets te zeggen voor de Tesla. Ten eerste ligt het prestatiepotentieel véél hoger dan bij een E200 CDI.
Een andere reden is de technische staat. Deze Model S heeft onlangs een nieuwe motor en nieuwe accu’s gekregen, waar Tesla nog 3,5 jaar garantie op geeft. Daarbij is vorige maand het enorme scherm vervangen. Ook zijn de draagarmen en stabilisatorstang helemaal nieuw! Volgens de eigenaar rijdt de auto ‘zo goed als nieuw, door de vervangen onderdelen’. Een beetje hetzelfde zoals met Patricia Paay het geval is, dus. De advertentie kun je HIER bekijken.
Met dank aan Pieter en Matthieu voor de tip!
Nog een hint naar zijn taxiverleden: dat uber telefoonhoudertje in zijn ventilatierooster.
@jessev: en de rubberen matten achterin de auto!
@jessev: en de gaten in / doppen op het dak voor het taxi-bord..?
@ukbob: en het stuur en logo dat helemaal onder het droge speeksel zit door al dat schelden op andere weggebruikers en collega’s.
@jessev: De taxi-meter onder het scherm is ook een subtiele hint.
@jessev: En de naaldhakken afdruk in het hemeltje.
Interieur kun je fiksen en met gratis superchargen kan dit nog best interessant zijn. Wel een tikkie prijzig idd..
De donkere tesla met blauwe platen die aan de overkant geparkeerd staat versterkt het vermoeden…
@momo: Op het dak zitten nog de houders/klemmen voor het taxibordje .. Ja, dit is vrijwel zeker een (ex-)taxi.
@momo: en de rubberen vloermatten achterin
@momo: geurverfrisser aan de middenspiegel, sowieso taxi!
Ik vraag me af hoe het zit met alle lagers. Want daar heeft een elektrische auto ook een aantal van. En die gaan niet oneindig lang mee.
@loserboi932: Er zit een nieuwe motor in. Dus blijft alleen nog wat wiellagers over.
Ik sla even over.
@dutchdriftking:
Ik zou je zo wie zo hebben gevolgd, al was dat ding splinternieuw geweest….
@bennyweisz: *sowieso LOL
Gezien de Taxi voorbereidingsopties en de staat van het leer is het een prima auto om er een Fake Taxi van te maken.
Gadver die achterbank lijkt wel de bank van ‘fake casting’(met dat glimmende leer)… mag hopen dat deze taxi geen ‘fake …’ verleden heeft.?
@rikv99: Dat is toch het taxibedrijfje van Jim Slip
Nog 172.773 kilometer en deze auto is net zo schoon als een benzineauto….oh wacht: nieuwe accu’s..
@geisertz: inderdaad. Tel daar maar weer 400k oid extra bij.
@geisertz: Meneer leest alleen maar koppen van artikels en heeft daarna oogkleppen op?
@geisertz: ja hè, wat eco allemaal toch.. oh en dan nog die ouwe accu‘s netjes 100% schoon recycleren
c’est parti!
“Zoals mijn docent rechten het zou omschrijven is het ‘met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid’”
Student op de IVA toevallig? ;-)
@friez: ah ja! Die ouwe van Recht.
@str8six: lidner toch
@friez: Inkomensvoorziening Volledig Arbeidsongeschikten?
Hoeveel kost zo’n nieuwe accu? Zal snel boven de 10000 euro kosten toch? Eens gehoord dat een batterij van een Toyota hybride 7000 euro was, en deze is nog klein i.v.m. een volledig elektrische auto..
@birgini: nieuwe toyota accu € 1500 – € 2000
@frank2b: inderdaad! @birgini, niet alles wat je hoort klopt..
Gewoon weer als taxi inzetten wie koopt dit anders. In Afrika zijn ze nog niet zo ver.
Met dat icoon hangertje en de luchtverfrisser in het interieur is mijn belangstelling sowieso tot een absoluut dieptepunt gezakt.
Haha, die platen zijn dus letterlijk afgeplakt – hebben we toch 10‘ fotoshoppen gespaard.. ?
Doe er 5000 af, enkele dagen schrobben en ik wil hem wel.
@superflip: Doe er 21000 af en misschien wil ik er dan nog over nadenken
Wat een verschrikkelijk interieur heeft zo’n ding eigenlijk, en dan heb ik het nog niet eens over de staat van dit exemplaar..
Ik bied 12k€.
Op zich best een mooie deal. Hele aandrijving is al vervangen, daar geen omkijken naar.
Als de rest van de auto ook zo goed is onderhouden dan heb je hier nog heeel lang plezier van.
@ben_winter: Daarom vraag ik me ook af waarom ‘ie weg moet, waarom zou je als je er net zulke kosten aan gemaakt hebt?
@racerx: op de aandrijflijn en de accu zit 8 jaar volledige fabrieksgarantie. Draagarmen vervangen is niet heel duur bij Tesla, scherm vervangen wel. Taxis rijden vaak met speciale taxi firmware, als die er af gehaald is werkt alles weer als een reguliere Tesla.
niet al te lang geleden stond er een op MP met 528k km, al op gele platen. (ook ex-taxi) die stond voor 29k denk ik, met ongeveer dezelfde omstandigheden (alle onlangs vervangen etc.)
punt is, met een nieuwe accu, gratis superchargen etc heb je er helemaal geen slechte deal aan. In USA rijden ook exemplaren rond met 400k+ miles op de teller. (tesloop op youtube fyi)
Als je nog niet gelooft dat het Tesla interieur shit is, kan je nu zien hoe snel het aftakelt
@cortinaracing: Het is een taxi geweest… Mijn S ziet er (zelfde bouwjaar) nog perfect uit in het interieur. 160k km.
@crepito: als een Mercedes interieur er na een half miljoen km’s zo uit zou zien was er geen enkele Mercedes taxi meer geweest. Één van de redenen dat Mercedessen zo populair zijn.
@cortinaracing: ik vind het interieur nog best meevallen. Bekleding is wat viezig, maar nog wel heel. Niet gek als je bedenkt hoe vaak er in en uitgestapt is bij deze auto.
Die taximeter onder het scherm en de tablet houder van Uber lijken me toch wel voldoende bewijs voor “ex-taxi”.
Even bij Stipt bv langs en die is weer helemaal okselfris.
@frank2b: en dan ben he daar net zo veel kwijt als de auto kost
Dat een elektromotor dus het eeuwige leven heeft is dus ook niet gegarandeerd. Kijk accu’s weet iedereen al, maar als je soms de reacties leest van elektrische auto’s lijkt het wel alsof het nirvana is. Op zich wel een mooie auto, maar deze zou ik liever in een metallic kleur kopen.
In mijn optiek bestaat er autoliefde en Tesla’s die dat niet zijn.
Ik zie die model S om de haverklap, en gelukkig zien die dingen er niet al te lelijk uit.
Wat is er nou mooier dan een in een keurige staat verkerende Mercedes E klasse met veel toeters en bellen? Niet veel.
Neem nou een mooi exemplaar in stemmig donkelblauw metaliek, een brons exemplaar.
Wederom lachwekkend hoe slecht de panelen aansluiten. Of zou het door de km stand komen…
Even een poetsbeurtje van 125 euro voor je foto’s schiet.
idd ik word een beetje moe van die positieve verhalen, mijn Tesla (model X P90D) nieuwprijs 151.000 zou + 400 km moeten halen, in de praktijk haalt deze 150 – 160 km. (bij 80% opladen)
Daarbij is de carrosserie het best vergelijkbaar met een rammelende en krakende koets. nieuw setje banden na 24.000 km, loopvlak ok maar zijkant canvas eruit, auto spoort voor geen meter.
Staat af en toe stil zonder reden, uitzetten, 5 min. wachten, resetten en dan start deze weer, probleem is bekend bij de service afdeling maar wel vervelend als je op een spoorovergang in Oss staat. Gevaarlijker als een Stint. Mijn volgende auto is weer gewoon een degelijke benzine of diesel auto.