Skoda maakt prijzen van de Scala bekend

Auteur: , 50 Reacties

Zoals je mag verwachten: het valt mee.

Skoda Scala '19

Standaard met een beetje meer. Dat is een eigenlijk hoe je Skoda het beste kunt omschrijven. Het is misschien wel het dufste merk wat er in Europa verkocht wordt. Elk persbericht werkt als een soort visuele Valdispert.

Althans, voor mensen die echt iets met auto’s hebben is dat het geval. Er zijn genoeg kopers die gewoon een auto wensen. Niet te veel poespas, niet teveel onzin. Wat dat betreft zijn Skoda’s de waren Volkswagens. De Scala is de opvolger van de Skoda Rapid. In technisch opzicht lijkt de auto op de Polo, maar dankzij de gegroeide afmetingen heb je bijna een auto van formaat Golf. Iets wat Skoda ook doet met de Superb, dat is in technisch opzicht ook een verlengde VW (in dit geval de Passat).

Enfin, je wilt graag weten wat je moet betalen voor een verse Skoda Scala. Voor het basismodel ben je 21.990 euro kwijt. Dan heb je een 1.0 TSI Greentech Active. Net als de Polo van gisteren is een 1.5 TSI ook mogelijk, maar die is alleen als ‘Sport Business’ leverbaar met DSG en kost direct 29.995 euro. Kortom, die basisversie is het meest interessant.



50 reacties

Valt inderdaad mee en erg leuke wagen!
@g60gti: jammer dat de wagen op het plaatje nooit degene is die je op straat ziet. Die is wit, heeft 15′ staal met doppen, en grijs plastic voor de bumpers.
@centocinquantanove: Stalen velgen van 15 voet in diameter? Flinke jetsers! 😂
@centocinquantanove: en jammer dat ie Skoda heet.
Te duur, maak ‘m dan niet, niemand die ‘m mist.
@loutervanplezier: Dacht ik ook. De Rapid was als late concurrent van de Dacia Logan op de markt gezet en kon geen potten breken tov de Roemeen. Nu al helemaal niet. Er wordt alleen kannibalisme binnen de eigen VAG tent gepleegd. Laat de VW Golf en Seat Leon maar links liggen, lijkt het wel.
@joejojo2012: inderdaad kannibalisme binnen de eigen gelederen. Het gaat namelijk ook ontzettend slecht met VAG, daar heeft Dacia wel een grote invloed op. ;)
Ik leef mee met de verkopers die dit droevig stuk plastic moeten verkopen..
@romeoalfa: die verkopers weten nu al Kodiaq’s en Octavia’s te verkopen dus een goedkopere, leukere wagen zal hun wel gemakkelijk af gaan.
@mashell: Goedkopere? €410 vind ik niet echt goedkoper, daarbij heb je de Octavia met 1.5 al voor ruim €3.300 minder, zelfs met automaat ben je nog goedkoper uit met de Octavia. Daarvoor krijg je ook nog eens meer auto, misschien dan wel in basis vorm, maar een Sport Business heb met handbak ook voor minder(€29.665).
Maar ik snap het al, Skoda moet iets minder populair worden en Volkswagen en Seat moeten daarvan profiteren.
@loutervanplezier: sport business Octavia staat met de 1.5 handgeschakeld voor 30.490 in de configurator.
@torsen: Dat is dan maar €500 meer, maar ik ging al voor Focus ST-Line 182pk voor €29.710, volgens Ford’s configurator.(https://www.ford.nl/handige-links/ik-wil/samenstellen-gf3#/catalogID/WAENL-CGE-2018-FocusNLD201925/?code=DGADE_DR–A_EN-Y1_TR-E8)
@loutervanplezier: Met gelijke uitvoering/aandrijving scheelt het €2500.
Gezien de Scala groter is dan de Golf is het niet meer dan een Octavia zonder de langere kont en iets ander uiterlijk. Dan is dat prijsverschil niet zo gek.

Maar had even zitten kijken. Lijkt me een fijne auto die Focus. Prestaties voor die 182pk vielen me wel een beetje tegen.
@loutervanplezier: of 150pk, automaat mrt verschillende opties. Tik je de 40k aan en moet je een maand of 3 wachten….ik wordt ongeduldig :) maar had ook bij bestellen de Skoda octavia overwogen alleen daar had je een levertijd van 5 maanden.
@romeoalfa: ik leef mee met mensen die zich autofiel wanen in een Alfa van 20 jaar oud 😜
@stuko: of Alfa’s moeten verkopen..
@str8six: alfa heeft geen verkopers, die verkopen zichzelf.
Zou je ook een scala aan uitvoeringen hebben? Zo niet, gemiste kans.
30k voor een kleine Skoda met 1.5je vind ik nu niet direct goedkoop. Ook al heb je 150 briesende paarden.
@cossiekiller: Klopt, is niet goedkoop. Maar die zakt door zijn assen van de uitrusting. Daar zit eigenlijk alles al op.
@willeme: Alles?
@loutervanplezier: ALLES. we noemen vanaf nu de korst van het universum Scala. Daar zit ALLES in.
@cossiekiller: als je kijkt naar de huidige autoprijzen dan schrik je je rot.. een beetje Polo doet al gauw 23.000-25.000 euro.

Nu is deze op 5mm na even groot dan een Golf 3, maar de bedragen zijn serieus.
Doe mij maar een nette Kia Ceed…!
@mikehaans: Inderdaad een hele fraaie auto. Maar nog liever een Proceed. Zag er gisteren voor het eerst een rijden. Ziet er echt goed uit!
@berlinetta: Wie verzint die namen daar…
@marc94: een Koreaan?
@berlinetta: Prachtige auto is dat inderdaad!
Niet verkeerd, een Polo maar een formaat groter. Dat doet het in Nederland altijd goed (buurman zal al snel zeggen waar doet ie het toch van…)
@thomasthomas: zeg maar gewoon Golf hoor. Die 5mm verschil merkt niemand.
Voor het geld toch een knappe auto. Een Octavia RS blijft tweedehands toch vervelend goed aan de prijs, leek mij zo’n fijne opvolger!
@dutchdriftking: vervelend goed? Is dat hetzelfde als kapot mooi?
@sirprize: Het is voor mij als geïnteresseerde vervelend dat deze ondanks leeftijd en kilometers goed aan de prijs blijft.
@dutchdriftking: In Duitsland halen?
@ablogjunk: Ook daar zijn ze best prijzig, in NL nauwelijks te vinden. Dus dan maar een 159 1750 TBI, kost het zelfde, veel mooier!
@sirprize: Zoiets. Net als moeilijk veel…
Mooie wagen voor een nette prijs! Zullen we vaak gaan zien.
Dit is in ieder geval een betere deal dan die Polo R-line! Ziet er ook nog fraaier uit.
Zo’n sportbusiness zal hier bij ons op de zaak nog zomaar een topper kunnen zijn onder het leasepark. Zijn er genoeg die nu al een Octavia en fabia rijden, de meeste daarvan zijn bomvol opties. Vaak luxer dan de gemiddelde Audi A3 of MB A.
Dan ga ik toch echt voor Ford Focus ST.
@loutervanplezier: Ik voor een wereldreis.
Look at Skoda now…

Skoda het nieuwe Opel
22k voor een 1.0L? Waar gaat dit naartoe?
@unknown32: Hier zijn wel al een tijdje hoor. Focus met 1.0 ecoboost was in 2012 al €20,5k
Een 318i sinds 2015 van afgerond €40k is ook een 1.5 driecilinder.
@torsen: Dan heb ik iets gemist… Een 318i is met een 1.5je? Jezus… Triest!
@unknown32: wel sneller dan een atmosferisch 1.8
@jochempie: Waar is de tijd dat x16, x18 en x20 allemaal 2 literblokken waren :-( Ik heb zelf ooit nog een 116d en een 318d gehad, beide 2 literblokken. Waren leuke dingen. Wellicht psychologisch, maar ik wil niets weten van een blok met minder dan 2L inhoud en helemaal geen 3-cilinder.
Als ik dit zie en lees wat de prijsstelling is plus de (meeste) reacties dan snap ik niet dat de Fiat Tipo hier in NL niet of nauwelijks verkoopt. Dat zal dan voor 90% wel te maken hebben met de verouderde motoren.
@milan0: en de merknaam. “wat rij jij?”… “euh, een, euh, Fiat Tipo”… “Hahahaha, een wat?!”
6 jaar geleden was de goedkoopste Rapid er vanaf ongeveer 15.000 Dan vind ik dit geen vervanger.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).