• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Beter laat dan nooit: Bentley Bentayga Hybrid rolt uit

Auteur: Loek, gepost 26 september 2019 om 18:06 – 15 Reacties

Afbeelding Beter laat dan nooit: Bentley Bentayga Hybrid rolt uitAfbeelding Beter laat dan nooit: Bentley Bentayga Hybrid rolt uitAfbeelding Beter laat dan nooit: Bentley Bentayga Hybrid rolt uitAfbeelding Beter laat dan nooit: Bentley Bentayga Hybrid rolt uitAfbeelding Beter laat dan nooit: Bentley Bentayga Hybrid rolt uitAfbeelding Beter laat dan nooit: Bentley Bentayga Hybrid rolt uitAfbeelding Beter laat dan nooit: Bentley Bentayga Hybrid rolt uitAfbeelding Beter laat dan nooit: Bentley Bentayga Hybrid rolt uit

Bentley Bentayga Hybrid
Dit verklaart het één en ander.

Het was een beetje stil rondom op papier een relatief populaire auto: de Bentley Bentayga Hybrid. De welbekende SUV van het Britse merk wordt standaard uitgerust met de eveneens welbekende W12, maar als je dat een beetje te veel van het goede vind, kun je ook opteren voor een 4.0 liter V8. Prima, maar dan nog heb je het over een 2,5 ton wegende SUV met een grote motor voorin. Er zijn dan nog mensen die vinden dat het een tandje minder mag, voornamelijk uit de milieuhoek. Voor die mensen is er de Bentayga Hybrid. Een nog kleinere motor (een 3.0 liter V6) met ondersteuning van een plug-in elektromotor.

Klinkt als een goede deal voor deze huidige tijd. Bovendien is de Bentayga een schot in de roos, met vele wereldwijde subsidieregeltjes kan de auto voordeliger worden en daardoor groeit de populariteit misschien nog meer. In Nederland zou zo’n Bentayga Hybrid een verrassend goede deal zijn voor zijn segment. Sinds maart 2018 weten we dat de Bentayga Hybrid er is, maar sindsdien zijn ze nog niet te spotten.

Dat heeft een reden. De Europese lancering van de auto is nu pas. Vanaf nu kan de plug-in Bentley besteld worden. De basisprijs in Europa is 141.100 euro, wat daar voor Nederlandse belasting-ongein overheen komt weten we nog niet. Vanaf eind 2019 worden de auto’s uitgeleverd.

Ter verduidelijking nog even de specs op een rijtje: het gaat dus om een drieliter V6 met een elektromotor. Het totale koppel is 700 Nm, wat de auto qua pk doet vermeldt Bentley niet. De auto accelereert naar 100 km/u in 5,2 seconden en gaat door tot 254 km/u.

Ook interessant!

  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
  • Bentley Bentayga in brand gestoken in Zaandam
    Bentley Bentayga in brand gestoken in Zaandam
  • bentayga-s-
    Bentley Bentayga S is hier en dit voegt het toe
  • Bentley Bentayga lichter
    Bentley Bentayga lichter dankzij carbon velg

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

bentayga, Bentley, Hybride, plug-in

Vorig bericht: « Verstappen staat te kijken van Ferrari’s indrukwekkende vorm
Volgend bericht: RAM 1500 wordt retrotastisch door simpele aanpassing »

Lees Interacties

Reacties

  1. fmgarcia zegt

    26 september 2019 om 18:16

    Hoop dat ie zn identiteit niet verliest zo. Met name icm de v8 echt een brute suv met dikke ballen geluid.

    Login om te reageren
    • lacker zegt

      26 september 2019 om 19:26

      @fmgarcia: Als SUV had ‘ie dat natuurlijk al lang verloren

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        26 september 2019 om 20:49

        @lacker: Heb je er ooit in gereden? Toch wel weer iets anders dan de M en Amg suv’s. Daarom identiteit.

        Login om te reageren
  2. wildewesten zegt

    26 september 2019 om 18:28

    Voor 141k in een Bentley? Dat is een koopje toch?

    Login om te reageren
    • timowouters zegt

      26 september 2019 om 18:34

      @wildewesten: +BPM, +21% BTW = 2,5 ton

      Login om te reageren
      • wildewesten zegt

        26 september 2019 om 18:40

        @timowouters: ja oke, wel andersom dan eerst +21% btw daarna bpm. BPM zal trouwens wel meevallen. Op de nieuwe cayenne hybrid zit een kleine 9k aan BPM.

        Login om te reageren
      • probono zegt

        26 september 2019 om 22:58

        @timowouters: Ik denk v.a. prijs eerder rond de €185k. Niet dat het voor ons iets zal uitmaken.

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      26 september 2019 om 18:38

      @wildewesten: was het maar zo’n feestje!

      Login om te reageren
      • rvdw zegt

        27 september 2019 om 09:46

        @ghost: op een sport PHEV zit ook maar op 8k bpm. Dus tis goed mogelijk dat deze Bentayga begint van 185k in de belastingen

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          27 september 2019 om 10:30

          @rvdw: maar 8k…hahahaha, no offence maar hopelijk ben je het eens dat het 8k te veel is. Prutskabinet!

          Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    26 september 2019 om 19:42

    Doe mij toch maar de W12.

    Login om te reageren
  4. MaartenD zegt

    26 september 2019 om 21:25

    Wat er ook voor motor in zit..blijft een hondslelijk en smakeloos ding

    Login om te reageren
  5. kennone zegt

    26 september 2019 om 22:11

    Beter nooit dan laat!

    Login om te reageren
  6. wetdualclutch zegt

    27 september 2019 om 05:50

    Cayenne hybrid heeft 462pk met zelfde aandrijflijn, ik denk niet dat dit voor de Bentley anders zal zijn

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 september 2019 om 09:58

      @wetdualclutch: Misschien dat de Bentley nog een handjevol pk’s er bovenop krijgt om de rangorde duidelijk te maken.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North