• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bewijs: Mercedes is koning van de niches

Auteur: RubenPriest, gepost 31 oktober 2018 om 08:35 – 38 Reacties

Bewijs: Mercedes is koning van de niches


De Duitse autofabrikant heeft er geen problemen mee om te concurreren met.. zichzelf.

Het gamma van Mercedes is inclusief de AMG modellen vandaag de dag enorm. De komende jaren zullen daar meer modellen bijkomen. Er zijn zelfs zoveel modellen, dat klanten van het merk moeite hebben met kiezen. Zo is er bijvoorbeeld de Mercedes-AMG CLS 53 en de Mercedes-AMG GT 53 4-Door Coupé. Allebei moeten ze een coupé-vormige auto voorstellen. Ze hebben allebei dezelfde motor en qua prijs zullen ze ook niet veel van elkaar gaan schelen.

Mercedes gaat dit trucje herhalen met de nieuwe CLA. Eerder werd al bekend dat het merk nieuwe CLA-typenamen heeft geregistreerd en op de Nurburgring werden ook meerdere testexemplaren gespot. Nu is het honderd procent zeker dat er weer een CLA gaat komen, zo blijkt uit de vrijgegeven roadmap met de modellen voor 2019. Op de agenda staat een nieuwe CLA en een nieuwe CLA Shooting Brake.

Nu is die CLA Shooting Brake een prima toevoeging, maar een CLA Sedan? Dit model leek met de komst van de nieuwe A-klasse Sedan overbodig te worden, maar bij Mercedes denken ze er toch echt anders over. Het is afwachten op de officiële aankondiging wat de Duitsers precies van plan zijn met die nieuwe CLA en wat de verschillen gaan zijn ten opzichte van de A-klasse sedan. De technische basis zal in elk geval flink overeenkomen. Denk aan voorwielaandrijving en dezelfde reeks motoren.

De CLA komt halverwege 2019 bij de dealer te staan. Verwacht een onthulling op de autosalon van Genève in maart of een onthulling op de autoshow van New York in april.

Bewijs: Mercedes is koning van de niches

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Dieven hebben het gemunt op de Mercedes A-klasse en CLA
    Dieven hebben het gemunt op de Mercedes A-klasse en CLA
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, cla, Mercedes, sedan

Vorig bericht: « Italiaanse storm verwoest gloednieuwe Maserati’s
Volgend bericht: Mopar Hellephant: 1.014 pk en gewoon te koop »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    31 oktober 2018 om 08:43

    Ach, het overzicht was ik toch allang kwijt. Begrijpen deed ik het al heel lang niet meer.

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      31 oktober 2018 om 09:06

      @viezefreddyw: naja een beetje begrijp ik het wel. Onze oosterbuuren verdienen genoeg geld met de verkoop van modellen zoals de VW t rock, v rock, z rock, g rock en al die crossover niche modellen kneut.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        31 oktober 2018 om 09:15

        @mikje90: Ik doelde meer op de namen die de auto’s meekrijgen. GLE Coupé, CLA Shooting Brake, AMG GT 4-Door Coupé, Audi A3 Limousine… Al die titels vind ik onbegrijpelijk.

        Login om te reageren
        • deeberton zegt

          31 oktober 2018 om 13:25

          @viezefreddyw: sorry hoor, maar wat is hier lastig aan?

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            31 oktober 2018 om 14:24

            @deeberton: Dat de GLE Coupé dus geen coupé is. Dat de AMG GT 4-door Coupé dus geen coupé is. Dat de A3 Limousine dus geen limousine is.

            Login om te reageren
        • bmw2coupeeigenaar zegt

          31 oktober 2018 om 17:05

          @viezefreddyw: Wat dat betreft blijft BMW nog overzichtelijk

          Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    31 oktober 2018 om 08:54

    Sommige dingen waren vroeger toch echt beter. Iets met bomen en bos nu

    Login om te reageren
    • chimaera zegt

      31 oktober 2018 om 09:00

      @lekkerlinksrijden: Precies dat ja. Hetzelfde geldt voor BMW. Wat was er mis met een 3, 5 en 7 serie?

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        31 oktober 2018 om 09:18

        @chimaera: dat je de 8-serie vergeet ?

        Login om te reageren
        • e36thuglife zegt

          31 oktober 2018 om 10:00

          @escort77: 6 serie haaieneus ook nog

          Login om te reageren
    • Alfaxa zegt

      31 oktober 2018 om 09:02

      @lekkerlinksrijden: Dat we nu wel de bomen door het bos kunnen zien? Vroeger was er namelijk meer bos.

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    31 oktober 2018 om 09:05

    Ik snap het probleem eerlijk gezegd niet zo. Hoe meer keus hoe beter toch? Zo zit er altijd wel iets tussen dat je aanspreekt. Zelfde geldt voor de 911. Er zitten versies bij die ik afschuwelijk vind, maar die anderen weer mooi vinden en andersom.

    Login om te reageren
    • anne_gaastra zegt

      31 oktober 2018 om 09:24

      @berlinetta: Precies dit! Let maar op, over tien jaar zegt men: Vroeger was alles beter, toen hadden we tenminste nog voldoende keus.

      Login om te reageren
      • jules713 zegt

        31 oktober 2018 om 09:50

        @anne_gaastra: Omdat er dan alleen nog maar cross-overs gemaakt zullen worden?

        Login om te reageren
    • stuko zegt

      31 oktober 2018 om 18:47

      @berlinetta: eens! Daarom voor mij komend jaar een mooie CLA shooting brake!

      Login om te reageren
  4. daanj zegt

    31 oktober 2018 om 09:09

    1 detail maakt al een verschil, beter dus veel auto’s

    Login om te reageren
  5. gietturbo zegt

    31 oktober 2018 om 09:14

    Cla shootingbrake is nu net een vd mooiste modellen die ze hebben. Kan ik alleen maar toejuichen.
    Fraaier dan een c klasse estate

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      31 oktober 2018 om 09:16

      @gietturbo: Je bent één van de weinigen.

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        31 oktober 2018 om 09:22

        @viezefreddyw: Ik ook dan blijkbaar.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          31 oktober 2018 om 10:26

          @airc: Over smaak valt niet te twisten, ik zal de eerste zijn die dat toegeeft. Ikzelf vind het een ding van niks, jij dan weer wel. Mooi toch?

          Login om te reageren
    • DCG zegt

      31 oktober 2018 om 09:21

      @gietturbo: hear hear! ☺️

      Login om te reageren
    • jules713 zegt

      31 oktober 2018 om 09:51

      @gietturbo: Als je CLS had gezegd was ik het met je eens geweest (de oude hè, de shooting brake).

      Login om te reageren
      • gietturbo zegt

        31 oktober 2018 om 11:40

        @jules713: helemaal mee eens cls is schitterend, snap ook niet dat van alle modellen die ze hebben uitgerekend de cls shooting brake niet meer produceren.

        Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      31 oktober 2018 om 10:54

      @gietturbo: Uhm tijd voor eyewish?

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        31 oktober 2018 om 11:31

        @hollandbest: nee, hij vindt iets anders mooi dan jij. Iets met smaak. Ik vind het zelf ook niets, maar dan mag een ander het wel mooi vinden. Ben er ook wel blij mee, anders rijden we allemaal hetzelfde

        Login om te reageren
  6. isn1981 zegt

    31 oktober 2018 om 09:27

    Of ze zijn vergeten dat ze al een A-sedan hebben?

    Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    31 oktober 2018 om 10:12

    Ik denk dat het voor de gemiddelde, weet ik veel, Nederlander, lastig is om zonder dat de naam erop staat de A-klasse limousine, de C-klasse, de CLA, de CLS en de E-klasse uit elkaar te houden. Aan de andere kant: Wat maakt het uit? Fijn dat MB op dit moment zo’n 15 verschillende modellen voert, dan is er tenminste nog iets te kiezen. Vergelijk dat eens met Alfa Romeo die een modellenoffensief is gestart waarbij je nu de keuze hebt uit 5 hele modellen!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      31 oktober 2018 om 10:29

      @pomoek: In mijn ogen is het toch ook niet zo van belang om de naam te weten als je een model ziet? Het gaat erom dat de koper het model mooi vindt. Kijk bijv. die A sedan en de CLA. Er zullen genoeg mensen zijn die de sedan net wat mooier vinden dan de CLA en andersom. Nu kun je beide kopers bedienen, terwijl de ontwikkelingskosten niet veel hoger zullen zijn. Ik vind het een prima ontwikkeling.

      Login om te reageren
  8. eklasse zegt

    31 oktober 2018 om 10:45

    De CLA had voor veel potentiële kopers een te lage daklijn bij het achterin stappen. Daarom komt er nu een ‘normale’ sedan van de A. De CLA, als sportief gelijnde versie, blijft omdat daar ook nog voldoende markt voor is. Lijkt mij niks verwarrends of moeilijks aan.
    Pas als er een GLA coupe komt wordt het spannend.

    Login om te reageren
  9. El-Loco zegt

    31 oktober 2018 om 10:58

    De nieuwe CLA wordt groter, kruipt richting 4-serie. Ook MB weet dat het tegelijk voeren van een CLA en A Limousine vreemd is.

    Login om te reageren
  10. dakarbemo zegt

    31 oktober 2018 om 11:37

    Bizar dat de C-klasse nog zo lang met zo’n oud interieur door moet! De bijna gehele range van A tot E klasse zit in de moderne merc schermen/stijl en de C-klasse moet nog een aantal jaar doormodderen met zo’n klein los schermpje en oude stijl dashboard?!

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      31 oktober 2018 om 12:00

      @dakarbemo: Beters, anders zou ook de C van m’n shortlist moeten.

      Login om te reageren
      • dakarbemo zegt

        31 oktober 2018 om 12:06

        @karhengst: binnenin is t wel erg tictac plastic-fantasic hoor

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          31 oktober 2018 om 12:44

          @dakarbemo: Geen idee welke versie je onder je kont hebt, maar mij persoonlijk bevalt de styling me nog altijd erg goed, mits de juiste vinkjes gezet zijn. Glanzende sierstukken moet je sowieso vermijden. Het enige kraakje zit in het scherm bij grote temperatuurwisseling, en het sierstripje aan de zijkant van de middentunnel. Ideaal om mee te tikken op de muziek dus.

          Maar ik ben wellicht wat ouderwets in de zin dat ik geen behoefte heb aan hulpmiddelen en digitale tellers.

          Login om te reageren
          • healey zegt

            31 oktober 2018 om 12:50

            @karhengst: Er is net een update geweest van de C. Deze heeft ook een digitaal dashboard en het middenscherm is nu mooier vorm gegeven. Maar als je het C-klasse interieur plastic fantasic noemt dan kan ik dat niet plaatsen. Zelfs het houd is fineer en niet namaak. Qua materialen wordt het ook als de maatstaaf in z’n klasse genoemd.

            Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    31 oktober 2018 om 11:58

    Ik mis nog een CLB, een CLB coupe, een B-klasse sedan en een B-klasse cabrio. En van allemaal natuurlijk nog de AMG versies, de Brabus 6×6 en de Maybach Zeppelin uitvoeringen. Ben ik nog wat vergeten?

    Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      31 oktober 2018 om 12:07

      @gulli: Unimog gekeurd als personenauto incl 6×6, maybach, amg(s) uitvoering

      Login om te reageren
  12. bmw2coupeeigenaar zegt

    31 oktober 2018 om 17:07

    Laat MB nou eens voor de gein een hatchback ontwikkelen met RWD, want de BMW 1 heeft dat straks niet meer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North