Zoveel moet je betalen voor de Mercedes A-Klasse Sedan

Auteur: , 86 Reacties
Nieuwe A-Klasse sedan kost standaard bijna 40 mille

Mercedes heeft de uitvoeringen en pakketten redelijk netjes geprijsd.

Mercedes heeft zojuist de prijzen van de nieuwe A-Klasse Limousine onthuld. Een van de nieuwste leden van de familie is alweer enkele maanden geleden onthuld, maar vandaag pas krijgen we de eerste prijskaartjes te zien. Het moge duidelijk zijn dat de kleine sedan niet bepaald goedkoop wordt.

Waar je de hatchbackversie van de A-Klasse (rijtest) vandaag kunt kopen voor 30.687 euro, mag je tenminste 37.293 euro afrekenen voor de sedan. In dit geval krijg je de meest simpele A 200 voor de deur. Dit model krijgt een 163 pk sterke 1,33-liter viercilinder en een handgeschakelde versnellingsbak. Daarmee is de auto maar net goedkoper dan de A 200 met de zeventraps automaat, die 37.803 euro kost. Dieselen is eveneens duurder, maar ook hier is het verschil met het instapmodel marginaal. Wie liever achter het stuur kruipt van de 1,5-liter diesel met 116 pk, rekent 37.681 euro af. De A 220 4MATIC, met zijn 190 pk sterke 2-liter blok, kost 45.690 euro. Prijzen van krachtigere configuraties, zoals de A250 en A35, houdt Mercedes nog even onder de pet.

Nieuwe A-Klasse sedan kost standaard bijna 40 mille

Gelukkig blijft het daar niet bij, want Mercedes vertelt ons wel hoeveel men mag betalen voor de Edition 1, evenals de speciale Launch Edition. In tegenstelling tot eerdere berichten kost de Edition 1 niet 7.000 euro meer, maar heeft hij een meerprijs van slechts 2.577 euro. Daarmee valt het totaalbedrag dus eigenlijk reuze mee. De prijzen van de Launch Edition zijn eveneens te bezien. Dit speciale model, dat enkel beschikbaar wordt gesteld voor de A 180d en de A 200, kost tenminste 40.493 euro. Deze uitvoering krijgt naast 17″ lichtmetalen velgen ook High Performance LED-koplampen en het Advantagepakket, dat o.a. bestaat uit navigatie en park assist.



86 reacties

Die prijs boeit niet, er is sowieso vrijwel niemand die geld gaat neerleggen voor een voorwielaangedreven Mercedes.
@alcantara: het zal je nog gaan verbazen
@lekkerlinksrijden: 1.5 diesel renault of 1.3 multijet
@alcantara: U maakt een grapje zeker? Moet je voor de gein eens kijken hoeveel A’s, CLA’s en GLA’s er rondrijden. En dat zijn dan echt niet allemaal de vierwielaangedreven AMG’s. De echte vraag is of het koperspubliek een traditionele kleine sedan zonder ‘coupé-lijn’ net zo graag wil hebben als de CLA.
@Edge: De A3 “limousine” heeft Audi ook geen windeieren gelegd. Zolang er maar een ster in de grille zit zal het gewoon goed verkopen aan het publiek dat wel wil, maar geen C kan veroorloven.
@karhengst: en de mensen die een c kopen kunnen geen e kopen en de mensen die een e kopen kunnen geen s kopen? Beetje rare uitspraak
@mits: Het verschil in uitstraling tussen een C en E klasse sedan is een stuk kleiner dan dat tussen een A Klasse hatchback en een C-Klasse.

Een sedan straalt toch net iets anders uit, want ineens is het geen Golf-concurrent maar een D-segment alternatief qua optiek.
@karhengst: nee maar die a3 limousine is tenminste nog in verhouding qua ontwerp. Wat mercedes hier neerzet zouden ze zich kapot voor moeten schamen.
@tmenges: komt ook door de Autoblog-app. ;-)
@tmenges: Mercedes zoals deze zijn onwijs lelijk…wie wil dat ontwerp? “Banaan Mercedes”
@tmenges: De A3 is ook een gedrongen model. Nét iets te kort om sierlijk te zijn, maar desondanks nog wel vrij aardig gelukt.
@Edge: hierboven staat niet de CLA? Of komt er nog een CLA naast?
@alcantara: Ow. Ik zie de huidige A-klasse toch op bijna elke straathoek. Met om de hoek een B-klasse, en daarnaast een CLA.
@reactief: ik hier gelukkig niet
@alcantara: haha, grapje toch?
@alcantara: jij bent de laatste tijd een beetje negatief. Alles ok met je?
@fouadski: hij is de nieuwe @Lincoln
@alcantara: een mercedes is voor de man die in luxe en stilte naar zijn werk wil rijden, waarbij t betrouwbaar is en de collega’s em graag willen zien. niet voor de puristen die een goed rijdende auto willen. die kopen namelijk een bmw.

oh wacht…
@gwnbmw: ik zie toch echt meer vrouwen n een a klasse rijden dan mannen. Of misschien dat mijn oog gewoon meer door de dames wordt getrokken. In ieder geval niet door de a klasse 😂
@bischero: ik woon tegenover een mercedes dealer (die op het moment een amg gt-r heeft staan, leuk om te zien als je net wakker bent), ik zie dagelijks nieuwe a-klasses wegrijden. ik heb echt nog nooit een vrouw achter het stuur zien zitten, meestal zitten ze er niet eens naast.
@gwnbmw: Inderdaad, echt mannen wachten op de nieuwe 2019 1-serie want die heeft RWD … oh wacht. Waar ik 1-serie dichter bij een 3-serie vond staan dan een A-klasse bij een C-klasse of A3 bij A4, is dat voordeel straks weg. En zo’n A-klasse rijdt speelser dan een A3 en is hipper dan een 1-serie; dus zo gek is het niet. Maar goed; doe mij maar RWD MB met genoeg PKtjes :)
@alcantara: Mocht je een keer buiten komen….er rijden tegenwoordig best veel FWD auto’s rond.
@alcantara: Je zal je er nog over verbazen hoeveel mensen niet eens weten of hun auto voor of achterwiel aangedreven is. Niet iedere autokoper is een wannabe coureur.
@alcantara: dit is toch gewoon een mini CLA😐
@alcantara: Alle mocros zeggen ja tegen Mercedes A.
@alcantara: 90% van de bevolking boeit het geen ene zier welke wielen aangedreven zijn, maar het boeit ze wel welke sleutel er op de koffietafel wordt gelegd. Dus beperk je mening vooral tot jezelf en verkondig alleen de waarheid van het volk als je dat kunt staven met feiten.
Een A-klasse sedan voor 40 mile – zijn ze bij Mercedes wel real?
Met 10 duizend verschil een hatchback – koop ik graag wat extra vloeistof van de OPEC.
@lacker: De A200 hatch kost €35.619,-
Het verschil is dus € 1.674,-.
En dan is er mogelijk nog verschil in uitrusting.
Er zijn genoeg voetballers die dat lelijke hok kopen
@harmengerritsen: de hatchback is inderdaad moeder’s mooiste niet, maar deze sedan vind ik toch best een aantrekkelijk lichaam hebben eerlijk gezegd
@harmengerritsen: kopen? Krijgen van de zaak bedoel je denk ik. Half Ajax rijdt hiermee.
@87sandyd: Ja, maar 10 á 12 neuzen die voetballen is geen goed uitgangspunt voor een vegelijking…
Ziet er iig beter uit, dan de CLA
Dit zijn NL prijzen? En wat met BE prijzen? Jullie doelpubliek is toch ook Vlaanderen… wat jammer dat jullie dat meestal negeren.
@dromedaris: Vlamingen zijn meer dan welkom op Autoblog, ze worden misshcien wat vreemd aangekeken als het over camions hebben, maar eigenlijk niks mis mee. Alleen die Belgische autoprijzen, die zijn gewoon pijnlijk voor Nederlandse ogen.
@mashell: de Belgische wegen zijn ook pijnlijk. Dan betaal ik toch liever iets meer voor mijn auto.
@fouadski:
Gij geleuft dat de MRB opbrengst naar de automobilist gaat?
Als dat waar was hadden we verwarmde snelwegen met vergulde vangrails en ebbenhouten hectometer paaltjes
@desjonnies:

Was het niet zo, door Mark Rutte Bedrogen (MRB)?

BPM: Bedankt Parlementariër (Pipo) Mark.
@erik2907: maak die nog even van het kwartje van die meester oplichter uit de jaren 90 s.v.p.
@desjonnies: 😂😂😂
@fouadski: Slechts 7% van de belastingen op auto’s gaat naar de infrastructuur, de rest gaat naar uitkeringen en subsidies.
Ik rij persoonlijk liever door een putje meer dan dat mijn geld verspilt wordt aan mensen die geen recht horen te krijgen om een uitkering te ontvangen.
@mistermini: de laatste alinea, tot je zelf voor de balie staat bij de gemeente en allerlei papieren invult en jij je suf solliciteert om de uitkering in stand te houden.
@erik2907: Daar heb je een punt, maar: 1. Er zijn genoeg mensen die misbruik maken van een uitkeringen en niks uitvoeren. 2. Soms moeten mensen durven een paar stappen terug te zetten als ze terug een job zoeken. Je kan niet altijd op hetzelfde niveau verder gaan.
@mistermini: maar is nee want…..

1. Er zijn genoeg uitkeringen waar mensen zelf niet om gevraagd hebben zoals bv. een invaliditeitsuitkering, WIA, enz.
Daarnaast zijn er uitkeringen zoals pré-pensioen, pensioen of een Sociaal Beleidskader bij overtolligheid. En als laatste, de AOW die iedereen in dit land krijgt zonder enige prestatie.

En ja ja, het komt allemaal uit die grote pot belastingen die ik liever betaal dan dat ik in Rusland zou wonen en als pensioen € 200,- per maand ontvang met een levensverwachting van 67 jaar.
@mistermini: Waarom niet gewoon 93% minder MRB voorstellen dan?
@torsen: dat kan, maar dan gaat een andere belasting evenredig omhoog. Linksom of rechtsom, er moet belasting worden betaald. Ja, voor uitkeringen en subsidies, maar ook voor veiligheid, gezondheidszorg, onderwijs, infrastructuur, etc etc…
@dromedaris: .nl is geen .be…… eigen volk eerst, zoals ze dat ook onder elkaar zeggen bij de Vlaamse rechts-extremisten
@tjongejongejonge: jij bent echt zo ontzettend raar… hoe kom je toch tot dergelijke uitspraken? Ben je raar?
@2wheeler: sylvana incognito
@tjongejongejonge: Typ eens Autoblog.be in..
Mooi ding! Wel duur maar goed, dat voelde je al aankomen natuurlijk. Volgens mij was de A3 sedan wat gunstiger geprijsd, maar roen had je nog geen WLTP. Ben benieuwd wat ze nu doen t.o.v. elkaar qua prijs en uitrusting.
@2wheeler: 34k als Lease Edition (dat is dan ook de enige die in de configurator staat op dit moment(WLTP)). Maar dat is met de 116pk TSI. De 150pk zou dan de concurrent zijn voor de A200 maar daar zijn nu geen prijzen van beschikbaar. Denk dat het mekaar uiteindelijk niet veel doet.
Genoeg interessante en goed uitziende alternatieven. Dan maar geen ster op de motorkap.
@chriscross: nou… Welke C segment sedans zijn er te koop? Deze A-klasse, de A3 en…
@mashell: woordje “genoeg” moet ik misschien terugnemen maar het eerste wat in mij opkomt is een Mazda 3 sedan? Gt-m uitvoering met de 165 pk onder de kap?
@mashell: mazda 3 sedan, verder kom ik ook niet. De rest is alleen maar hb. Of vergeet ik nog wat?
@lekkerlinksrijden: Verder kijken is eigenlijk niet nodig, maar van de Astra en Megane zijn dacht ik ook sedans, maar mogelijk niet op de Nederlandse markt
@chriscross: liever een ster in de motorkap dan een rondje in me reet.
@momo: Om je zin kloppend te maken: Liever een sterretje tegen je snufferd dan een rondje op je reet… Ik weet niet wat erger is
Zullen we inderdaad maar met z’n allen afspreken dat we dit consequent een sedan noemen?

Ook bij de dealer, en lag ze gerust uit als ze je corrigeren en zeggen dat het een limousine is.

Ik word onderhand een beetje moe van dat marketing gelul waarbij ze coupé, shooting break en limousine gebruiken voor auto’s die slechts een (al dan niet opgedirkte) liftback, stationwagon of sedan zijn.
@tenaci: lach
@tenaci: hahahaha!
@tenaci: “Limousines are an expensive form of auto transport and are usually offered for rich citizens. Among the less rich, limousines may be rented for special occasions, usually weddings or funerals.” klopt toch? Ze zijn te duur en er rijden vooral mensen in die tüüterend in polonaise van de bruiloft van hun ‘neef’ afkomen… 😉
Best netjes eigelijk: 163 pk uit 1,33-liter. Alleen een 1,33 in een mercedes vind ik dan weer niet passen.
@agdesigns: allemaal emotie. Vooruitgang betekent verandering, anders hadden we nog steeds in dampende18 liter twaalfcilinders gereden…
Ik moet helemaal niets
@tjongejongejonge: nou, je moet belasting betalen, je moet een brievenbus hebben, je moet je aan de wet houden…
Het moet niet gekker worden om 40k te betalen voor zo’n gedrocht met een 1.3 (omg) motor.
@martiniman28: een f1 mercedes heeft slechts een 1.6 l blokje…
Mooie wagen en net zoals de A3 mooier als de hatchback… en dit zeg ik als hatchback fan.
Hoop frustratie hier weer van mensen waar deze auto onbereikbaar voor blijft. Liever een golf 5 GTI zeker met 300.000 km
@sjonnie82: gezien je naam vind ik je Golf verhaal meer iets voor jou
@chriscross: alvast sorry voor de aanname
@chriscross: klopt maar ik loop niet zeiken over deze mb
@sjonnie82: voor ons bereikbaar maar dan blijkt de auto en dealer erg slecht te zijn.. best een afknapper.
Nee, vroeger was ik gek van Mercedes… tot dat er hier een op de stoep stond..
Ben ik nu de enige die wacht op BMW om de Chinese 1-Serie Sedan in Europa te gaan leveren?

@horza: Ja. Ik denk dat er eerder een 2-serie 4d-coupé komt om deze Limo te bestrijden…
Dus tussen 45 en 50k begint het leuk te worden. Eerde niet. Man man wat een geld voor zo’n kleine auto.
Vervalt de CLA nu niet? Dat is toch gewoon een A limousine.
@thomasthomas: Naast deze komt er ook nog een CLA. Die wordt extra hip en extra duur.
@berlinetta: dat, en extra krap
Ik vraag me altijd af wie zo’n auto nu koopt en waarom. Als je een sedan wilt, koop dan een c-klasse. Als je die niet kunt betalen, koop dan een ander merk sedan (Mazda, Ford etc) maar niet een mini sedan zoals deze voor een veel te hoge prijs.
Een c-klasse kost minder in BE, wat is de prijs van een c-klasse in NL?
Want zo’n CLA is vanbinnen nog al klein, de a-sedan zal niet anders zijn. Waarom niet direct een c-klasse kopen?
@Hupke: Met hetzelfde budget nét wat meer vermogen of opties, omdat je wel een ster in de kap wilt, maar eigenlijk geen schraapversie wilt rijden.
Vorige maand is er op men werk een cafetariaplan voorgesteld met o.a. bedrijfswagens.
BMW 1 serie MsportShadow, VW Golf Highline met Rline pack, VW Polo Highline met Rline pack en A klasse laten uittellen. Mercedes A klasse (Buissiness Solution AMG + shadow -180d) was de beste deal! Omwille van men werkgever (Groot bedrijf met 1500 man personeel) gaven ze veel korting, 24%! A klasse sedan was +500€ (lease prijs gaat amper omhoog).

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).