• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bied mee op deze 964 met een heerlijk interieur

Auteur: machielvdd, gepost 11 juni 2024 om 17:57 – 8 Reacties

Porsche 964 Carrera 4 bij The Collectables

Er wordt een Nederlandse 964 Carrera 4 geveild met een heel smakelijk interieur.

De Porsche 964 was qua design allesbehalve vernieuwend, maar dat zullen de meeste mensen niet als een nadeel zien. Integendeel. Het mooie is dat de 964 qua techniek intussen wel flink gemoderniseerd was. Je hebt dus de klassieke looks, maar dan gecombineerd met relatief moderne techniek. Wat wil je nog meer?

Nu heeft een 964 inmiddels ook een respectabele leeftijd bereikt, maar met deze generatie heb je toch een aantal handige zaken die je met oudere 911’s níét hebt. Denk bijvoorbeeld aan stuurbekrachtiging of ABS. Bovendien was dit de eerste 911 die met vierwielaandrijving te krijgen was. Wat dit exemplaar ook heeft.

Porsche 964 Carrera 4 bij The Collectables
Porsche 964 Carrera 4 bij The Collectables
Porsche 964 Carrera 4 bij The Collectables

Deze vierwielaandrijving is mede mogelijk gemaakt dankzij de legendarische 959. De kennis die Porsche met die auto opdeed werd toegepast op de 964. Het systeem was ook al best geavanceerd: standaard gaat 69% van het koppel naar achteren, maar dit kan elektronisch worden aangepast als de omstandigheden daarom vragen.

De 964 Carrera 4 levert 250 pk en 310 Nm, waarmee het nog steeds een vlotte auto is. De 964 was ook de eerste 911 met Tiptronic, maar dat heeft dit exemplaar dan weer niet. In deze auto is het nog lekker old school zelf schakelen.

Deze Carrera 4 is ingetogen uitgevoerd, in Polar Silber. Wat deze uitvoering echter interessant maakt is het interieur. Het binnenste van deze 964 is geheel uitgevoerd in fraai bruin leer. Een bijzondere en bovenal zeer smaakvolle combinatie.

De auto werd origineel in Duitsland geleverd, maar verkeert inmiddels alweer 23 jaar in Nederland, waarvan 11 jaar in het bezit van de huidige eigenaar. Die doet er echter afstand van, dus deze 964 wordt nu aangeboden bij onze vrienden van The Collectables. Als je nog mee wil bieden moet je niet te lang wachten, want de veiling loopt donderdagavond 20.00 af.

Ook interessant!

  • Bied mee op deze Nederlandse 911 Safari!
  • Theon Design 911 Targa
    Theon Design 911 Targa is een rijdend kunstwerk
  • schitterende 911 RSR
    Schitterende 911 RSR is pure heiligschennis of wel?
  • Sportec Ferdinand II
    Sportec Ferdinand II heeft zeer subtiele spoiler

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, occasion, Porsche, the-collectables, veiling

Vorig bericht: « HWA 190 EVO wordt echt krankzinnig duur (en gaaf)
Volgend bericht: Gespot – Deze exoot is niet zo snel als ‘ie eruit ziet »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    11 juni 2024 om 18:22

    Ware het een Turbo 3,6 in Speedgelb geweest . . .

    Login om te reageren
  2. a_buis zegt

    11 juni 2024 om 18:30

    Helemaal standaard, geen aftermarket Fuchs (die nooit geleverd zijn op een 964), geen purno verlaag-schroefsetje, grote hoepelstuur er nog in (mensen boven de 1m80 kunnen er niet fatsoenlijk mee sturen), kortom: mooi ding. Benieuwd waarvoor hij weg gaat en wat de koper dan uiteindelijk heeft betaald inclusief veilig kosten etc.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      12 juni 2024 om 09:40

      Ik denk dat dit voor zo’n 75K weg gaat, incl bijkomende kosten. Het is een bijzondere combinatie qua interieur en exterieur, dat biedt meerwaarde. Nadelen: ruilmotor, dus geen matching numbers. Toch wel wat kilometers gemaakt. Airco doet het niet (zou ik fixen voordat je m gaat veilen, neemt onzekerheid weg).

      Login om te reageren
  3. erik911 zegt

    11 juni 2024 om 19:16

    Prachtig exemplaar, op de foto’s in elk geval. Helemaal origineel, inclusief de flapoor-spiegels en de velgen. Geheid een klassieker!

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    11 juni 2024 om 19:54

    Wow, dromen bestaan nog

    Login om te reageren
  5. Dymff zegt

    11 juni 2024 om 20:20

    Wow dit is wel een heel erg porsche porsche..
    grijs met bruin leder.

    Weet niet of het gaaf vind of gruwelijk saai.. 😄

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 juni 2024 om 20:54

      Dat kan toch beide tegelijk? Ik vind het interieur gaaf maar de buitenkant gruwelijk saai. Die buitenkant had ik liever rood gezien met cup velgen.

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        12 juni 2024 om 11:44

        Eens. Vind het ook maar saai. Een 911 moet van buiten gewoon een lekker kleurtje hebben. Dus liever een tomaatrode, smurfblauwe, kanariegele of kermitgroene.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North