• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schitterende 911 RSR is pure heiligschennis of wel?

Auteur: willeme, gepost 19 december 2023 om 15:10 – 14 Reacties

schitterende 911 RSR

Kom op jongens, dit kun je toch niet doen? Deze schitterende 911 RSR is nu helemaal niets meer aan.

Als het gaat om de meest perfecte generatie van de 911, zijn de meningen verdeeld. De 993 is de laatste luchtgekoelde 911, de 997 is de perfecte ‘moderne’ 911 en de 991 is de beste daily. Voor ondergetekende is het de 964-generatie.

De proporties, de rechte koplampen en rechte voorruit en bovenal het formaat. Een 911 moet compact zijn, eigenlijk. Qua prestaties is een 964 niet de snelste, maar wel de leukste. Qua beleving, rijeigenschappen: dit is wat je van een 911 wil.

De 964 is op dit moment lijdend voorwerp als het gaat om restomods. Dit houdt in dat de gebruikte markt voor 964’s flink uitdunt omdat mensen er iets moderners van willen maken. Dat is ook met deze schitterende 911 RSR aan de hand. De 911 Carrera RSR 3.8 is de ultieme 964: er zijn 51 stuks van gebouwd. Maar als je de naam Everrati hoort, dan weet je dat er iets verschrikkelijks is gebeurd.

Everatti 911 RSR 3.8

Het is dan ook tragisch nieuws om te melden dat deze auto geheel elektrisch is. Heel eventjes waren we bang dat er een 911 RSR 3.8 is geslachtofferd voor een EV-conversie. Maar dat is niet het geval. Het is gewoon een 964 die ze eruit laten zien als een RSR 3.8.

schitterende 911 RSR

de motor is eruit gehaald en in plaats daarvan zijn er twee elektromotoren. Vervolgens is Everrati omzichtig te werk gegaan met het plaatsen van de accu’s. De gewichtsverdeling is identiek als een gewone 964, dus de auto heeft nog dezelfde rijkarakteristiek. Althans, qua wegligging. De pure lol aan accelereren is nu compleet verdwenen, in 3,7 seconden is de 0-100 km/u-sprint achter de rug.

Is dit erg?

Nu is het de vraag: is het erg dat Everrati dit doet? In principe kun je EV-conversies vrij moeilijk doen en zeggen dat je het altijd niets vindt. Ondergetekende houdt de zelfverzonnen regel in: als de motor niet een belangrijk onderdeel van de beleving is, dan is het geen probleem. Een Citroen DS, Mercedes Pagode of Bentley S1 kun je prima op dezelfde wijze gebruiken met een elektromotor.

schitterende 911 RSR

In het geval van deze Porsche 911 Carrera RSR 3.8 zijn we natuurlijk enorm sceptisch, maar onder de kap lag ooit een gewone 3.6 met 250 pk. Daarbij is deze auto een plaatje om te zien. Tenslotte: er is kennelijk gewoon een markt voor. En wij zijn ze bij Everrati dan om daar niet aan te voldoen?

Ook interessant!

  • Tofste 911
    Dit is de tofste 911 RSR van vandaag (nee, niet elektrisch)
  • Video: Porsche test 911 GT3 facelift
  • Porsche 911 ST
    Porsche 911 ST wordt het allerlaatste 911-smaakje
  • Porsche 911-bestuurster vlucht na dodelijke crash
    Porsche 911-bestuurster vlucht na dodelijke crash

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, Coupe, Elektrisch, everrati, Porsche, restomod, rsr, tuning, wtf

Vorig bericht: « 10 jaar cel voor bestuurder die gezin met 200 km/u doodreed
Volgend bericht: Koop deze Ford Flex van iemand met autoverstand »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    19 december 2023 om 15:32

    Het meest sneue is toch wel het 3.8 plaatje in de spoiler…

    Login om te reageren
    • JelmerS zegt

      19 december 2023 om 19:28

      Als Porsche zelf Taycan Turbo modellen verkoopt keur ik dit goed

      Login om te reageren
  2. rollingstoned zegt

    19 december 2023 om 15:32

    https://www.autoblog.nl/files/2023/12/everrati-911-rsr-38-2023-1600-002.jpg

    Beetje vreemde stance alleen, alsof ie door z’n achterhoefjes is gezakt.

    Login om te reageren
  3. nicolasr zegt

    19 december 2023 om 15:49

    Kopen en er een 6-cilinder boxer inleggen. Opgelost! ;-)

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      19 december 2023 om 22:11

      Jouw volgende auto?;-)

      Login om te reageren
      • nicolasr zegt

        20 december 2023 om 01:11

        Kan best. Het is inmiddels alweer 5 dagen geleden dat ik mijn laatste aanwinst heb gekocht… 😜

        Login om te reageren
  4. ericc zegt

    19 december 2023 om 18:12

    Misschien een extraatje van de huidige 992. Een 992 RSR na de onlangs voorgestelde ST! Kan iemand Stuttgart bellen?

    Login om te reageren
  5. Autofanaat1990 zegt

    19 december 2023 om 18:35

    Dat je de 964 laat ombouwen door Singer/Guntherwerks etc prima. Geldt niet voor dit debacle. Had dan gewoon een Taycan gekocht.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      19 december 2023 om 22:12

      Als ik zou moeten kiezen heb ik liever deze als ev dan de Taycan

      Login om te reageren
  6. mjpamsterdam zegt

    19 december 2023 om 19:12

    Word een beetje misselijk

    Login om te reageren
  7. iphonistvongates zegt

    19 december 2023 om 23:19

    Is dit niet in strijd met één van de VN grondrechten voor cultureel mechanisch roerende erfgoederen?

    Login om te reageren
  8. mc96 zegt

    20 december 2023 om 08:31

    Een elektromotor in een 964 vind ik niks. Maar het is wel een plaatje van een auto.

    Login om te reageren
  9. Jan VD zegt

    20 december 2023 om 13:38

    Dit is puur heilschenis het is zelfs doodzonde deze prachtige 911 heeft totaal geen waarde meer en juist nog een hoopje metaal en plastiek..!!! De uitstraling van een prachtig voertuig maar het karakter van een simpele haardroger of stofzuiger echt doodzonde…!!!! En zo is dat met al die oldtimers waar ze stekkerauto’s van gemaakt hebben die zijn voor mij geen halve eurocent meer waard een ware schande…!!!

    Login om te reageren
  10. mustang750supersnake zegt

    21 december 2023 om 22:41

    nee…dit doe je gewoon niet!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North