• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sportec Ferdinand II heeft zeer subtiele spoiler

Auteur: willeme, gepost 20 februari 2024 om 09:02 – 5 Reacties

Sportec Ferdinand II

Het leven is een wervelstorm… De spoiler van de Sportec Ferdinand II roept jeugdherinneringen op.

Ach ja, als de gehele familie Porsche zijn kinderen Ferdinand noemt, waarom vernoem je dan niet je Porsche naar, eh, Ferdinand. Die twee namen zijn onlosmakelijk met elkaar van verbonden. Net als met Ayaan, Joran, Beatrix en Wybren heb je geen achternaam nodig om te weten over welke achternaam volgt. Met een normale naam heb je context nodig. Let maar op: Matthijs, Christian, Marc, Tom, Mart, Ali, Jeroen en Jack. Zie je hoe makkelijk het is?

Terug naar Ferdinand van de Zwitserse firma Sportec. Dat is namelijk een zogenaamde ‘backdate’-special, of een restomod, zo u wil. Het recept kan niet meer nieuw zijn. Ze pakken een Porsche 911 van de 964-generatie.

Deze word vervolgens helemaal gestript. Daarna wordt de auto opgebouwd met nieuwe onderdelen. Het eindresultaat is bijna altijd hetzelfde. De auto’s lijken ouder te zijn, maar zijn aanzienlijk moderner. En waanzinnig fraai!

Sportec Ferdinand II

Sportec had al eens een backdate-special, de Sportec Ferdinand. Dit is een nieuw model dat, heel origineel, óók Ferdinand heet: de Sportec Ferdinand II. Drie keer raden hoe de volgende gaat heten. Ja, Ferdinand natuurlijk. Maar laten we nu eerst genieten van deze Sportec Ferdinand II. Het is namelijk een plaatje geworden.

En nee, het is niet compleet anders dan wat Singer doet, maar wat is er mis met nog meer mooie auto’s? In de Playboy schakelen ze na drie fotomodellen ook niet meteen over op Ma Flodder of Viola Holt (oh, wacht).

Sportec Ferdinand II

De Sportec Ferdinand II is voorzien van een compleet gereviseerde en aangepaste motor. Het slagvolume bedraagt van de luchtgekoelde boxer bedraagt nu 3.8 liter. Maximaal levert deze nu 325 pk en 394 Nm. Dat is meer dan voldoende om heel erg veel lol mee te beleven, de auto weegt slechts 1.190 kg.

Het onderstel is aangepast met een speciale schroefset van Bilstein (speciaal ontwikkeld voor Sportec) die je naar wens kunt instellen. Je kan ‘m tussen de 10 mm en 30 mm verlagen. Ook de remmen zijn berekend op het nieuwe snelheidspotentieel van de auto.

Sportec Ferdinand II
Sportec Ferdinand II

Het leven is een wervelstorm

Maar het gaat niet alleen c.q. zozeer om de prestaties bij dit soort auto’s. Het is een combinatie van nieuwerwetse betrouwbaarheid en die klassieke looks. Oh, en vergeet niet de mogelijkheid om ‘m te confiureren zoals je zelf wil. Dat is met klassiekers niet mogelijk, maar nu dus wel.

Sportec Ferdinand II
Sportec Ferdinand II

In dit geval is de Sportec Ferdinand II waanzinnig fraai samengeseld in non-metallic blauw, zwarte Fuchs-wielen (met chromen rand gelukkig) en een subtiele spoiler. Man, wat houden wij toch van ducktails (“Het leven is een wervelstorm…”).

Prijzen worden niet vermeld van het kunstwerkje, maar het zal wel een hele hoop zijn. overigens kun je met bijna elke Porsche 911 bij Sportec. Ook een dikke Audi draaien ze hun hand niet voor om.

Meer lezen? Dit zijn 9 elfjes die oud en nieuw combineren!

Ook interessant!

  • Deze Nederlandse 911 restomod heeft geen boxermotor meer
  • Sportec Sub1000
    Sportec Sub1000 is een overheerlijke originele restomod
  • Video: Porsche test 911 GT3 facelift
  • EDIT g11
    EDIT g11 is de laatste 911 restomod

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, Porsche, restomod

Vorig bericht: « BMW iX2 instapper is net zo handig en schoon
Volgend bericht: Cupra Born VZ is elektrische Hot Hatch: eindelijk! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    20 februari 2024 om 10:02

    Niet meer uniek, maar wel bijzonder fraai. En er zijn tenslotte genoeg 964’s beschikbaar. En hoe schaarser ze worden hoe groter de kans dat men ze weer met rust laat vanwege de waarde. Een 964 Turbo of RS zal sowieso niet gebruikt worden voor een restomod gok ik zo. En uiteindelijk hoop je dat een bedrijf als Singer dezelfde weg gaat volgen als RUFF en fabrikant wordt van een nieuw merk. Een eigen chassis ontwikkelen wat op alle punten beter is dan het origineel. Op de prijs na natuurlijk.

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    20 februari 2024 om 10:14

    Als ik naar die header foto kijk, dan is het eerste wat ik bedenk: “laat ze dan tenminste de koplampen netjes afstellen”. Een LHD auto mag de koplamp rechtsvoor nou eenmaal niet asymmetrisch op de middenberm gericht hebben staan…

    Verder is dit toch ook wel weer erg fraai, maar tevens ook wel weer ‘meer van hetzelfde’.

    Login om te reageren
  3. mark383 zegt

    20 februari 2024 om 17:31

    Auto’s, treinen, vliegmachines, hier in: Duckstad! Dappere helden, (etc, etc)
    Dank voor het planten van deze ohrwurm!

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    26 februari 2024 om 16:09

    Ligt dat aan mij, of hadden ze die ducktailspoiler wel wat vlakker mogen schuren?

    Login om te reageren
  5. Eduardo Cuvelier zegt

    30 mei 2024 om 20:16

    Sportec Ferdinand II Blistering Blue – Score :
    – Hotel Pools : ‘Distance’
    – https://www.youtube.com/watch?v=1dVPktcMnxE

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North