• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bied mee op deze übercoole Porsche 924 ‘Rally’

Auteur: machielvdd, gepost 22 november 2024 om 19:01 – 3 Reacties

Deze 924 staat te popelen om deel te nemen aan een klassiekerrally.

De Porsche 924 is geen auto die je alleen maar gaat poetsen en bewaren in je collectie. Dit is een auto waarmee je gewoon lekker gaat rijden. Tijdens een toffe klassiekerrally bijvoorbeeld. Als je daar wel zin in hebt, hebben we precies de juiste auto voor je.

The Collectables bood onlangs al een 356 in rally-uitvoering aan, nu hebben ze een 924 ‘Rally’ in de aanbieding. Porsche-specialist Lammertink heeft deze auto helemaal rallyklaar gemaakt. Wat natuurlijk als eerste opvalt zijn de vier extra lampen aan de voorkant, maar dat is nog maar het begin.

Porsche 924 Rally
Porsche 924 Rally
Porsche 924 Rally
Porsche 924 Rally

Deze Porsche 924 is onder meer voorzien van elektronische stuurbekrachtiging, remmen van een 944, Bilstein-schokdempers en een in hoogte verstelbare achteras. Wat extra vermogen kan ook geen kwaad in een 924, dus daarom is de motor voorzien van twee dubbele carburateurs. Zodoende levert de vierpitter nu 150 pk in plaats van 125 pk.

In het interieur zijn er ook nog wat aanpassingen gedaan, in de vorm van een volledige rolkooi, vierpuntsgordels, een rallystuur en een Tripmaster op het dashboard. Overigens vormen de twee kleuren bruin een hele fraaie combinatie met de blauwe lak. De rally-attributen ontsieren het interieur een beetje, maar goed, ze zijn wel functioneel.

Voor de ombouw naar een rally-uitvoering zijn kosten nog moeite gespaard: het hele project heeft ruim €54.000 gekost. We weten niet wat de 924 zelf gekost heeft, maar er is ongetwijfeld een veelvoud van de aanschafwaarde in deze auto gestoken.

De ombouw vond plaats in 2017, maar uiteindelijk is de eigenaar toch weinig aan rallyrijden toegekomen. Mede vanwege het feit dat de eigenaar nog meer speeltjes had om uit te kiezen. Daarom mag nu iemand anders deze kant-en-klare rallyauto overnemen. Op The Collectables kan er nog meegeboden worden tot en met dinsdagavond 20.00!

Ook interessant!

  • Je eerste Porsche 911? Deze 997 doet alles goed!
    Je eerste Porsche 911? Overweeg een 997! [video]
  • Video: rijden met de legendarische Porsche 930
  • Pindakaas en hout in je Porsche 911
  • Rijden met de Porsche 944 S2 [video]

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

924, occasion, Porsche, the-collectables, veiling

Vorig bericht: « Lotus gaat de wereld redden met een niet-elektrische Hyper Hybrid
Volgend bericht: Gespot – Gifgroene Lambo fleurt een grijze dag lekker op »

Lees Interacties

Reacties

  1. ouwedibbes83 zegt

    22 november 2024 om 19:19

    Waarom zou je zo graag elektronische stuurbekrachtiging in zo’n klassieker willen? Zelf vind ik hydraulische stuurbekrachtiging fijner aanvoelen (meer vlezig, zou Willeme schrijven). Ik snap niet dat je dit zou willen. En 54K is een stevige ombouw, al ziet de wagen er we netjes uit. Op de dradensoep in het interieur na…

    Login om te reageren
  2. mc96 zegt

    22 november 2024 om 23:08

    Waarom ga je in hemelsnaam 54K stoppen in het opbouwen van een 924 als historische rally auto.

    Login om te reageren
  3. grandmasterb zegt

    23 november 2024 om 00:58

    Ik heb vroeger wel eens proefrit in een 924 gemaakt, maar die is ongeschikt voor een rally, ook niet met 25pk extra.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North