Dat betekent dus dat er minimaal een halve autoliefhebber woonde.
Jawel, we hebben weer een prettige woning gevonden voor de betere autoliefhebber. Dit keer reizen we af naar het Noord-Hollandse Overveen, een pittoresk plaatsje met zo’n 4.000 inwoners in de gemeente Bloemendaal. Als je schrikt bij dat lage aantal en vreest dat je op straat alleen boeren gewapend met banjo’s tegenkomt: geen zorgen. Om de hoek van het huis ligt namelijk de bruisende winkelstraat van Overveen. Daar vind je onder andere een Albert Heijn, warme bakkers, een slager én ijssalon Luciano.
Om een of andere reden heeft het kleine plaatsje ook een NS-Station. Niet dat dat relevant is, want jij reist uiteraard nooit met de trein. Wel prettig daarentegen, is dat het historisch hart van Haarlem slechts drie kilometer verderop ligt. Tevens kan je regelmatig even uitwaaien op het strand van Bloemendaal. Tenslotte is Circuit Zandvoort dichtbij, wat handig is. Hoef je tenminste niet idioot vroeg op te staan voor de volgende Junkyard Race.
Kortom, de pluspunten van deze in 1906 gebouwde woning zijn eindeloos. En dat is nog niet alles, want het huis heeft een heuse naam: Sonnehoeck. Met ‘C-K’, zodat je weet dat het gebouwd is in de tijd dat we de VOC-mentaliteit nog hadden. Alleen de mentaliteit overigens, want ook in 1906 was de echte VOC al meer dan 100 jaar dood.
Maar waarom is dit huis interessant voor de autoliefhebber? De titel geeft het al een beetje weg, er staat een halve Alfa 156 (aankoopadvies) in een van de acht slaapkamers.
Tevens zit er een garage bij de crib, waar de vorige eigenaar zo te zien een Mini classic gestald heeft in een kek kleurtje. Voor 1.725.000 Euro kan je er voor zorgen dat ook de toekomstige eigenaar weer van auto’s houdt.
Bedankt Jeroen voor de tip!
Dit huis is dus zo verkocht aan een ABer!
@patrick: Nee want geen 159
@sketcher: daar heb je een punt :p. Maar die wordt te duur na aanschaf van dit huis
Dit vind ik nou een prachtig huis. Staat op een mooie, rustige plek maar je bent met de minste moeite in de grote stad.
@viezefreddyw: Tot de zomer begint en iedereen naar Zandvoort gaat. Dan is dat prachtige stadscentrum van Haarlem, op slechts 3km afstand, gewoon 2u rijden…
@e34m5touring: Ga je de andere kant op, Amsterdam schijnt ook wel leuk te zijn…
@viezefreddyw: Dat staat ook heel vaak vast, zeker in de zomer met alle dagjes mensen die van het strand komen.
@thisguy: Het is overal wel een keer druk, ik denk dat jij beter niet in de randstad moet gaan wonen.
@granlusso: Ben opgegroeid in de Randstad en kom er vaak zat. Ben inderdaad niet voor niets eerst in het ooosten en daarna zuiden der Nederlanden gaan wonen. Blij dat ik er weg ben. Erger me elke keer als ik in de Randstad kom weer de hoeveelheid asociaal k&tvolk op de weg. Want het is echt heel belangrijk dat meneer de verkoper zijn lease Skoda 5 seconden eerder thuis is…
Zo erg is de randstad. Handig met verkeersregels omgaan. Coolsingel is blijven rollen het beste. Wel zebrapaden stoppen en rolt 2 – 5 km/u je plek opeisen. Grachten. Koppeling en even in de toeren (2500 – 3500). En centrum. Bij rechtsaf slaan gat dichtzetten en strak langs de trottoir. Dwing je fietsers achter je blijven en kunnen ze er niet in de dode hoek tussen douwen. In Den Haag tussen 16.30 en 19.00 altijd tijdverlies. De haagse regels daar hanteren oftewelGas erop houden en echt je plek opeisen. Geef je ruimte dan nergens. Hagenezen hebben geduld van een diep bevroren visstick. Zet auto altijd netjes weg. Handhaving zijn een stel rioolratten. Zodra je om de hoek loopt hebt je een bon. Zo snel zijn ze echt terwijl je 3 min bent weggeweest. Je hebt werkelijk geen idee waar ze vandaan komen maar je ziet ze ook nooit. Utrecht Best chill te rijden. Amsterdamseweg is vertrouwen hebben en gas erop houden. Anders zet iedereen de auto voor die voor jouw. Dus randstad rijden is niet zo erg nog niet.
@dailydriver: met in de toeren gaan op de grachtengordel bedoelde ik. Als er mensen midden op de weglopen/ stilstaan of te stoned zijn omgeving inzich op te nemen. Subtiel toeren eenmalig iets verhogen is duidelijk genoeg om te laten weten dat je door wil rijden en/of er achter rijdt. Claxoneren wekt een nadelig tegen reactie vaak op. Hebt je alleen maar extra tijdverlies.Voor alle randstad steden is tijd eraf rijden zo goed als onmogelijk. Als je dat in acht neemt, is en wordt stresslevel met de helft gehalveerd.
@viezefreddyw: Durf ik niet te zeggen, zo ver mag ik niet van huis.
@viezefreddyw: Oude Pekela ook.
@e34m5touring: Mooi strandweer betekent hier ook files, maar het betekent automatisch ook dat je kleine afstanden kan fietsen.
@e34m5touring: als je hier woont ga je met lekker weer met de fiets naar het strand of naar de stad
@viezefreddyw: Mooi huis, als is de garage zo klein dat er alleen een classic mini in past…
@viezefreddyw: Mooi huis inderdaad, maar ik zou de binnenkant wel een likje verf geven. Nu ziet het eruit alsof Pippi Langkous op stand is gaan wonen.
@viezefreddyw: ik woon hier om de hoek, letterlijk 100m van dit huis vandaan. En is te vaak druk hier. Zodra het zonnetje schijnt gaat half Haarlem richting het strand of duinen en bos, en sta je vast. Voor de rest is het idd prachtig wonen hier :)
Ik zie die 156 niet. Kunnen jullie er geen pijl bij zetten oid? Dan valt het wat meer op.
Mooi huis, alleen een beetje kleine garage. Ik zet m’n Alfa liever in de garage dan in mijn slaapkamer.
Een schitterend huis!
Na aankoop even de schroothandelaar bellen dus…
Een classic Mini, maar wel een hele late, bouwjaar 2000.
Leuk huis verder
@escort77: @isn1981: check.
Deze had ik een paar dagen geleden getipt. Geen reactie op de mail gehad en geen vermelding in het artikel. Als ik een beetje een zeurkous was zou ik dat niet zo netjes vinden… ;-)
@donvincenzo: Sowwy. Ik heb deze misser meteen even rechtgezet. Blijf de tips vooral sturen!
@jaapiyo Mini is een Rover mini geleverd in 2000 :)
Ik vind 40 cm niet halve auto en ziet er ook niet uit.
Het was me echt nog nooit opgevallen dat die 156 zo klein is. Nu die doormidden is kan het het wel heel goed zien. Echt een klein autootje zeg.
“Om een of andere reden heeft het kleine plaatsje ook een NS-Station”. Verklaring is heel eenvoudig: ook voordat de auto de belangrijkst plaats innam op vervoersgebied woonden in Overveen welvarende lieden, die bij de aanleg van de spoorlijn bedongen dat hun woonplaats een station kreeg. Dat ligt er nu nog, al zullen er geen intercity’s meer stoppen. Het lijntje van Utrecht naar Hilversum binnendoor is net zo’n geval.
Leuk hutje