
Konden we die BPM maar wegtoveren, want dat zou het echt afmaken.
Soms kom je van die occasions tegen dan denk je, DOE MIJ DIE MAAR. Voor zo’n geval reizen we virtueel naar Duitsland. Daar staat een Jaguar F-Type SVR Cabrio te koop. Een SVR is al zeldzaam en als cabrio zie je ze helemaal niet vaak.
Een bijzondere uitvoering. De SVR heeft vierwielaandrijving, wat het meteen een praktisch apparaat maakt. Sprintjes van 0-100 verlopen in veiligheid en als je echt wil moet wintersport ook geen probleem zijn. De SVR haalt 575 pk uit de bekende 5.0 Supercharged V8. Dit specifieke exemplaar heeft al wat gelopen: 82.200 kilometer. Dat betekent ook een gunstiger prijskaartje.

In Duitsland staat dit witte exemplaar te koop voor 66.900 euro. Laat het weten in de comments of je het met me eens bent of niet, maar ik vind dat een schappelijk prijskaartje voor zoiets bijzonders. Een Porsche 911 van hetzelfde bouwjaar (2018) ga je niet vinden voor dat geld. En die heeft ook geen 575 pk.

De vijf liter stoot behoorlijk wat CO2 uit en daar zit meteen de pijn. In Duitsland rij je vrolijk de showroom uit, in Nederland moet je eerst wat BPM overmaken. Als je alles netjes doet moet je niet gek opkijken dat je 80k euro verder bent voor een Nederlands kenteken. Dat maakt de leuke aanbieding wat minder leuk.

Desalniettemin is het een snoepje. De witte kleur contrasteert mooi met het bruin lederen interieur. Omdat het de SVR betreft krijg je de mooiere stoelen, met zo’n kek patroontje en SVR-logo in de stoelen. Naast 25 pk extra vermogen en een fraaier interieur, herken je een SVR aan de andere voorbumper en de carbon achterspoiler.
575 pk, vierwielaandrijving, het dak kan open. In de ideale wereld zonder BPM, ja dan lust ik hem wel.





Spoiler achter doet de auto geen goed, en de kleur trouwens ook niet. Het is een prachtig model, maar wel een mooie kleur en spoiler eraf.
Hou dan geld in je zak en ga gewoon voor een F-Type R;)
Ben het met je eens “nurlinks”, geen fan van witte lak en de spoiler doet de Jaguar-grandeur geen goed. Ai, Jag was altijd een soort van kleine Rolls, maar er is weinig (niets) meer van het merk over.
X-ray zegt zo’n 11500,- rest BPM, gerekent met een handelswaarde (koerslijst waarde, is ca. 80% van de consumentenprijs) van circa 45000,-. Deze handelswaarde is natuurlijk wat aan de lage kant, maar daarom juist gunstig voor de rest BPM. Met hantering van afschrijftabel zou de rest BPM neerkomen op 14.219,-. Een taxateur zou nog wel eens lager kunnen gaan dan de 11500,- maar dan loop je meer risico op naheffing van de belastingdienst. Naheffing kan tot vijf jaar na aangifte.
Dank, waardevolle bijdrage. Dan kruip je snel richting die 80K, mss zit er nog wat ruimte in de aanschafprijs en kun je op 75K incl uitkomen.
Ben er 2 jaar terug nu ingetrapt om een Jaguar f type v8 te kopen. Op de terugweg naar aankoop bleek achter knipperlicht niet te werken, vervolgens heeft de auto 6 maanden bij de dealer gestaan om dat computer voor aansturing achterlichten niet leverbaar was. Koop ontbonden via rechter, en inmiddels jaar laat heeft de auto nog steeds geen nieuwe apk.
Dus wees gewaarschuwd, als er iets stuk gaat en dat gaat is wordt het een oprit sierstuk. Voor mij nooit meer
Wat een ellende! Maar had je gewoon niet een kat in de zak gekocht of hebben deze F types een slechte naam?
Hier ook 2stuks nieuw gekochte die met een redelijk goede deal terug naar de importeur zijn gegaan. Een van de laatste XJL en een verlengde RR 5.0sc. De huidige SVR doet het heel goed.
Prachtige auto maar de “kleur” is niet mooi, evenals de kleur van de kap, het spoilertje lijkt rechtstreeks uit de halfords te komen dus eigenlijk een gemiste kans want ik british racing green en zonder spoiler ziet deze auto en vele malen beter uit…
Mooie JAG Cabrio in deze combi interieur kleur, ik vind hem wel staan.
Maar even inhaken m.b.t. BMP in nederland….Kan België er óók WAT van namelijk:
INSCHRIJFTAKS: berekening 2025 € 6016,-
Vervolgens Het zogeheten verkeersbelasting op een motor inhoud van boven de 3000 CC is ook niet meer lachen…
Voor deze SCHONE betreft het namelijk € 4026,- Per Jaar !!
Ja autoliefhebbers jullie lezen het goed.
Dus conclusie, NIET alles is duur of duurder in Nederland hahaha.
Mocht je dus deze auto langer dan 2 jaar Rijden ben je in Nederland goedkoper uit.
Oja en niet te vergeten: Mocht je denken de wagen weer te verpatsen wanneer je deze beu bent…..DAN ben je ook de INSCHRIJFTAKS kwijt hoe hoog deze ook is of was.
En de volgende nieuwe eigenaar mag dan het Verlaagde inschrijftaks betalen. En dat zal in dit geval na 2 jaar later zo n ongeveer nog zo n dikke 4K betreffen.
Ik zou voor de V6 gaan. Snel zat voor een roadster en mooier geluid (vind ik) en geen 4 wheel maar rwd. Houd je een bom geld over. Bijv om al die reparaties te betalen ;( ;(
De V8S en R waren er ook in achterwiel aandrijving. Lekker gummen in zijn eerste 3 versnellingen.
Ik rij zelf een mooie type-f in s uitvoering. , gechipt binnen de veilige grens naar 400 pk. De aanschaf was 36 k met 56000 km. Wintersport gaat niet lukken want slechts ruimte voor twee schoon paar sokken. Dure reparaties zijn me niet overkomen op 1600 e banden na. De fun is wat mij betreft gelijk aan aan drie x zo dure Porsche. En tuurlijk kijk ik wel eens naar de 5.0 v8 maar of de lol ook drie x zo groot gaat zijn betwijfel ik
Ik heb zelf 3 jaar de V6S (coupe) gereden. Het reed heerlijk, maar je liep echt leeg op het onderhoud.
Dat airco flapje op het dashboard gaat ieder jaar kapot (plastic tandwieltjes). Het koelsysteem wat voor een groot gedeelte in rigide plastic pijpen is uitgevoerd (die broos worden en kapot gaan om ze tussen het blok en supercharger doorlopen). De luchtinlaten op de motorkap laten het regenwater zo de gaten van de eerste 2 bougies inlopen. De kofferbak rubbers waren als ze nieuw waren al lek (en dus had je roest in de kofferbak onder de bekleding en laat daar nou ook net een groot elektrisch verdeelblok zitten). Olielekkages kwamen vaak voor. Knopjes op het dashboard die het plots niet meer deden. Een nukkig infotainment systeem wat af en toe dacht dat je random op het touchscreen aan het duwen was.
Laten we maar zo zeggen dat Engelsen niet de beste autobouwers zijn.
Ik ben blij dat ik dat ding nog voor een degelijk bedrag kwijt ben geraakt.