• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Binnen 3 jaar 4 nieuwe Alfa Romeo’s”

Auteur: Author, gepost 9 juni 2017 om 17:23 – 48 Reacties


Plichtmatig draaien we het bandje gewoon nog een keer af.

Je zou er onderhand een Italiaans punthoofd van krijgen, maar Alfa heeft de toekomstplannen wederom bijgesteld. Zo kunnen we tussen 2018 en 2020 vier nieuwe modellen op de markt verwachten die dus naast de Stelvio en de Giulia in de showroom komen te staan.

Verwacht daarbij in elk geval een vervanger voor de Giulietta, die niet lang geleden de meest marginale facelift ooit ontving. Daarnaast kunnen we de borst natmaken voor een SUV die qua formaat boven de Stelvio wordt gepresenteerd.

Zijn we er dan? Nee, natuurlijk niet! Er komt een opvolger van de 166, oftewel een grote broer van de Giulia. Nummer vier in de reeks betreft de opvolger van de Alfa 4C! Een en ander zou onlangs tijdens een meeting naar buiten zijn gebracht. We houden dus een slag om de arm, maar de vooruitzichten zijn gunstig. Voor wie het zich afvroeg: van de Mito staat geen opvolger gepland in verband met mogelijke overlap met de rest van het aanbod van Fiat Chrysler.

Voor Alfisti die iets gemist hebben: deze video legt uit wat het logo van het beroemde merk precies symboliseert.

Foto: dikke Giulia Q door @dutchstylez, via Autojunk

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden
  • Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
    Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

166, 4C, Alfa Romeo, Giulia, Giulietta, stelvio, SUV

Vorig bericht: « Patsa: dit wordt de nieuwe Citroën C3 Aircross
Volgend bericht: Waarom deze revolutionaire racer mislukte »

Lees Interacties

Reacties

  1. phaeton zegt

    9 juni 2017 om 17:29

    Die de Giulia coupé is alweer geschrapt? De 166 opvolger neem ik vast met een goede zak zout.

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    9 juni 2017 om 17:32

    Italiaanse logica. De Mito wordt niet vervangen omdat deze teveel overlap heeft met andere Fiat Chrysler producten maar er komen wel 5 serie en X5 concurrenten die misschoen wel overlap hebben met Maserati producten (Ghibli en Levante)?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      9 juni 2017 om 17:41

      @mashell: Ik denk dat de Ghibli en de Levante toch wel wat hoger geplaatst zijn en duurder zijn dan de toekomstige Alfa’s. De Ghibli gaat vanaf 80 mille en de Levante vanaf 102 mille. Het zal wel heel dom zijn van Alfa om zulke vanafprijzen te gaan vragen.

      Login om te reageren
    • thesis zegt

      9 juni 2017 om 17:45

      @mashell: marges zijn een stuk hoger in het E segment

      Login om te reageren
      • poes zegt

        9 juni 2017 om 22:46

        @thesis: dan moeten ze wel verkopen, anders gaan ze die marges nooit halen

        Login om te reageren
    • c-greg zegt

      9 juni 2017 om 21:23

      @mashell: wat thesis al zegt dit heeft alles met marges te maken, alfa zal nooit de aantallen maken om een b segementer rendabel te maken. dat kan VW etc zich veroorloven maar niet een merk dat een soort van doorstart maakt.

      Login om te reageren
      • poes zegt

        9 juni 2017 om 22:49

        @c-greg: onzin. Fiat laat met de hun kleine modellen zien dat een Italiaans merk dat prima kan. Dat is juist altijd hun kracht geweest; met beperkte middelen hun modellen net iets anders laten uitstralen dan de massa.

        Nu gaan ze zich weer richten op het hogere segment, waar ze nooit binnen gaan komen. De macht van de Duitsers is daar veel te groot.

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          9 juni 2017 om 23:27

          @poes: whaha een fiat 500 en klein… vroegâh

          Login om te reageren
  3. Specht zegt

    9 juni 2017 om 17:33

    Waar gaan ze het van betalen eigenlijk? Vast niet uit de opbrengsten van de verkoop van de Giulia… want die zie je nergens rijden. Niet in Nederland, maar ook niet in het buitenland.
    Ik zie het somber in voor Alfa… wellicht toch maar verkopen aan VAG. ;)

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      9 juni 2017 om 17:42

      @Specht: Nee hoor, met Alfa gaat het juist hartstikke goed de laatste tijd.

      Login om te reageren
    • parttimeautospotter zegt

      9 juni 2017 om 17:51

      @Specht: Giulia nergens rijden? Misschien ligt het aan mij, maar ik heb hem gelukkig al heel vaak gezien!

      Login om te reageren
    • toon69 zegt

      9 juni 2017 om 18:59

      @specht: wat zegt gij nu ? Ik woon in belgie en ik zie er dagelijks een handvol

      Login om te reageren
    • joostvis zegt

      9 juni 2017 om 19:32

      @Specht: ik vraag me af hoe vaak u buiten komt, want zie er dagelijks minstens één!

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 juni 2017 om 11:50

        @joostvis: Altijd dezelfde? ;)

        Login om te reageren
        • joostvis zegt

          10 juni 2017 om 12:16

          @berlinetta: Dat wel, haha!

          Login om te reageren
    • poes zegt

      9 juni 2017 om 22:52

      @Specht: volgens mij doet ‘ie het (voor een Alfa) best redelijk. Maar dat zegt nog niets. De liefhebbers stappen nu in, maar daar kun je als merk niet op draaien. Je moet het van de massa hebben. Persoonlijk denk ik dat dat verkopen redelijk vlot in gaan kakken, zeker als de concurrentie gaat vernieuwen en Alfa (traditiegetrouw) niet.

      Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    9 juni 2017 om 17:37

    Mooi! Meer, beter, sneller! Maargoed, zeker de Giulietta vervanger is nu wel echt nodig. En een nieuwe MiTo, gewoon weer samen met de Punto lijkt me ook een goed plan.

    Login om te reageren
  5. Mika_Hakkinen zegt

    9 juni 2017 om 17:48

    Ze zouden echt achterlijk dom zijn om geen nieuwe MiTo op de markt te brengen, dat ding zie je overal rijden. Ontwikkel die samen met een nieuwe Punto die je ook veel ziet en hoppa!

    Verder wat voegt een nieuwe 166 toe? Lekker inzetten op een goede/stijlvolle Giulietta met verschillende uitvoeringen sw/cabrio/suv

    Login om te reageren
    • poes zegt

      9 juni 2017 om 22:53

      @Mika_Hakkinen: precies dit dus. Alfa kiest nu voor een totaal onlogische strategie. Welke nooit succesvol kan zijn.

      Login om te reageren
      • Mika_Hakkinen zegt

        9 juni 2017 om 23:22

        @poes: maar het is wel The Italian way to go haha.. zucht

        Login om te reageren
  6. cpp1 zegt

    9 juni 2017 om 18:08

    Meer dan die “meest marginale face lift ooit” had de Giulietta ook niet nodig. Is nog steeds een mooie auto.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      9 juni 2017 om 23:30

      @cpp1: Hij oogt aardig, maar als je instapt waan je je zo ongeveer terug in de tijd. Kan echt niet meer.

      Login om te reageren
  7. amersfoorter zegt

    9 juni 2017 om 18:29

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      9 juni 2017 om 19:03

      @amersfoorter: in de clickbait trappen en dan zo’n reactie geven maakt mij aan het lachen

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      9 juni 2017 om 19:14

      @amersfoorter: clickbait? Ik vind dit nou echt het toppunt van gèèn clickbait.

      Niet alleen komt het bericht één op één overeen met de inhoud van het artikel, ook staat het nog tussen haakjes omdat de schrijver het zelf ook niet gelooft.

      Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      9 juni 2017 om 19:18

      @amersfoorter: de titel zegt ‘binnen 3 jaar 4 nieuwe alfa romeos’. Vervolgens wordt in het artikel geschreven over de plannen van 4 nieuwe alfa’s. Vrij correct lijkt me?

      Login om te reageren
  8. cloverleaf zegt

    9 juni 2017 om 18:30

    Als de Guilia en de Stelvio een succes zijn in Amerika dan zie ik ze wel een opvolger van de 166 bouwen. Alleen de Europese markt is te klein voor een 5 serie concurrent. Zelfde geld voor de Stelvio XL.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 juni 2017 om 18:35

      @cloverleaf: misschien is dat wel zo. Misschien willen ze met die wagens wel de Noord Amerikaanse markt veroveren. Gewoon bouwen in een Chrysler fabriek daar, geen importheffingen, all American. Dat zou kunnen werken.

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        9 juni 2017 om 18:39

        @mashell: zoiets… maar Alfa is wel hot momenteel en je moet het ijzer smeden als het heet is. Azië hetzelfde

        Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    9 juni 2017 om 18:31

    Een Giulia Veloce station, die mis ik. Zou hem zeker kopen als het toch zover moest komen.

    Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    9 juni 2017 om 18:40

    Het is weer juni, tijd voor het Alfa Romeo persbericht over het grote aantal nieuwe modellen dat ze gaan lanceren!

    Login om te reageren
  11. jemoetnietallesgeloven zegt

    9 juni 2017 om 18:44

    Toch weer bijzonder dat één of ander vaag gerucht er weer in gaat als zoete koek en zonder slag of stoot als de waarheid, en niets dan de waarheid wordt aangenomen. We zien wel wat er komen gaat.

    Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    9 juni 2017 om 19:12

    Wel een erg fijn vooruitzicht als ze dit waar gaan maken. En nu hopen dat ze als warme broodjes over de toonbank gaan zodat het straatbeeld weer wat mooier gaat worden

    Login om te reageren
  13. LaLancia zegt

    9 juni 2017 om 19:13

    Zo’n hardloper is de Giulia volgens mij al niet, dus waarom Marchionne z’n geld vervolgens in een (E-)segment stopt dat nog moeilijker te betreden is snap ik niet zo. Doe mij maar liever een Mito-opvolger. Een opvolger voor de 166 kan altijd nog.

    Login om te reageren
  14. mercedesw140 zegt

    9 juni 2017 om 19:19

    Ik kijk vast uit naar de 166-opvolger. Als hij net zo mooi is als de Giulia ben ik fan! Stiekem hoop ik dat hij dan ook Alfetta gaat heten.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      9 juni 2017 om 23:32

      @mercedesw140: iedereen is fan, maar niemand koopt/least ‘em

      Login om te reageren
  15. ardonjr zegt

    9 juni 2017 om 19:59

    Maar dus nog steeds geen station.. Zo jammer.

    Login om te reageren
  16. hjhj zegt

    9 juni 2017 om 20:22

    Persoonlijk vind ik de giulia nu al gedateerd..

    Login om te reageren
    • marc94 zegt

      10 juni 2017 om 01:30

      @hjhj: je bent niet de enige. De giulietta heeft hier naar mijn mening minder last van.

      Ik ben er ook nog niet helemaal uit waarom daar heb ik hem nog niet vaak genoeg uitgebreid in het echt kunnen bekijken.

      Login om te reageren
      • marc94 zegt

        10 juni 2017 om 01:31

        @marc94: lekker getikt. Excuses voor mijn mobiele (non)skills.

        Login om te reageren
  17. stationcar zegt

    9 juni 2017 om 20:38

    Ik tel dus Giulias, en ik zit nu op 8. En ik rijd vrij veel. Het gekke is dat ik ze dus vrijwel nooit zie, toch waren de verkoopcijfers van het eerste kwartaal van Alfa keurig. De grote vraag is dus: waar zijn alle Giulias??

    Dat gezegd hebbende kijk ik uit naar alle komende modellen. Uiteraard ben ik wat sceptisch, maar dat is bij Alfa heel normaal, die flappo’s beloven altijd meer dan ze waar kunnen maken.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 juni 2017 om 07:31

      @stationcar: hier in Duitsland zijn ze niet. Mijn teller staat op twee.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      10 juni 2017 om 07:47

      @stationcar: in Friesland zie ik ze nooit, maar toen ik nog in delft reed kon ik de snelweg niet op gaan zonder er minimaal één te spotten. Er vanuit gaande dat ze sinds die tijd zijn blijven verkopen moeten ze daar nu bij bosjes rondrijden.

      Login om te reageren
  18. spiderman zegt

    9 juni 2017 om 21:26

    Doe toch maar een nieuwe Mito, volumemodellen zijn ook nodig en de Mito is gewoon leuk. Giulia Sportwagon zit niet in de planning, maar is gezien de stationvoorkeuren hier (156 en 159, BMW Touring, Audi Avant) een must. Knappe Spider en bijpassende coupé, daar hebben we meer aan dan te dure 166-opvolgers. In dat topsegment winkelt men toch liever Duits.

    Login om te reageren
  19. koeckenbacker zegt

    9 juni 2017 om 21:54

    4 nieuwe auto’s wel?

    Werkt zeker alleen in de fabriek daar..

    Login om te reageren
  20. bischero zegt

    9 juni 2017 om 22:21

    Fantastisch kenteken trouwens op het plaatje ?

    Login om te reageren
  21. ibssr zegt

    10 juni 2017 om 00:06

    Alfa Romeo is één van de sterkste Italiaanse automerken (naast Ferrari en Maserati). Alfa Romeo is echter financieel voor een veel grotere groep bereikbaar. Met de nieuwe start van Alfa Romeo en het nieuwe Alfa teken wil Alfa de Ferrari zijn van zijn segment. Dit geldt voor de Alfa 4C Coupé/Spider, Giulia Quadrifoglio/Veloce/Super en Stelvio Quadrifoglio. Kijk naar standaard details als een aandrijfas van Carbon, accu in de kofferruimte, van Ferrari afkomstige flippers en startknop op het stuur en altijd Made In Italy. Niet zoals bij de “Duitse” merken, die overal gebouwd worden. De nieuwe Audi Q5
    komt bijvoorbeeld altijd uit Mexico… Alfa Romeo zal de auto’s leveren die de wereldmarkt vraagt. Businesscase Porsche is het voorbeeld. Genoeg geld met SUV’s, verdienen, zodat Alfa weer de luxe kan permiteren van GT-coupé’s/spiders, GTA’s, GTV’s, Duetto’s. Het wordt fantastisch. Het wordt groot. Je zult er van houden.

    Login om te reageren
    • peugwow zegt

      10 juni 2017 om 00:51

      @ibssr: amen!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North