• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Binnenkort kun je deze Maserati Boomerang kopen

Auteur: ricardo, gepost 7 juli 2015 om 23:05 – 31 Reacties

Afbeelding Binnenkort kun je deze Maserati Boomerang kopenAfbeelding Binnenkort kun je deze Maserati Boomerang kopenAfbeelding Binnenkort kun je deze Maserati Boomerang kopenAfbeelding Binnenkort kun je deze Maserati Boomerang kopenAfbeelding Binnenkort kun je deze Maserati Boomerang kopenAfbeelding Binnenkort kun je deze Maserati Boomerang kopenAfbeelding Binnenkort kun je deze Maserati Boomerang kopenAfbeelding Binnenkort kun je deze Maserati Boomerang kopen

Binnenkort kun je deze Maserati Boomerang kopen
Nee, dit is geen auto die door een Aziatische origami-expert in elkaar is gevouwen. Dit kunstwerk is één van de mooiste koetsen die Giorgetto Giugiaro, destijds werkzaam voor Italdesign, heeft getekend. Mét liniaal.

Wie aan auto’s met een wigvorm denkt komt al snel uit bij de Lamborghini Countasjes, Lotus Esprits en BMW M1’s van deze wereld, maar het was deze Maserati Boomerang die het als één van de eersten introduceerden. De conceptauto werd gebouwd op het onderstel van een Maserati Bora, waar hij ook zijn 4.7-liter V8 met 310 pk aan ontleende.

Zijn debuut beleefde de Boomerang in 1971 op de autoshow van Turijn, waar vooral het interieur de kaken op de grond liet ploffen. Giugiaro plaatste namelijk alle meters en knoppen op een grote ronde schijf, en liet het stuur daar omheen draaien. En het was nog functioneel ook. Althans, na enkele aanpassingen in 1972. Kunnen veel huidige conceptbouwers met hun fopauto’s zonder aandrijflijn nog wat van leren.

Binnenkort kun je deze Maserati Boomerang kopen

Destijds kwamen de ontwerpen van Italdesign geregeld in particuliere handen terecht. Zo ook de Boomerang, die in 1974 voor het eerst werd verkocht, en via een omweg in 2005 voor €781,250 in de handen van een Franse verzamelaar kwam. Op 5 september gaat de auto – met kenteken en al – opnieuw onder de hamer, bij Bonhams, die er enkele miljoenen voor denkt te vangen.

Zullen we hem anders crowdfunden met z’n allen?

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
  • Bespoke Maserati MC20 voor David Beckham
    Bespoke Maserati MC20 voor David Beckham

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, giorgetto-giugiaro, italdesign, Maserati, veiling

Vorig bericht: « Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters
Volgend bericht: Aanschouw: dit wordt de BMW X7 »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhupelschoten zegt

    7 juli 2015 om 23:07

    hmmm buitenkansje! ik wil’m!

    Login om te reageren
  2. ghost zegt

    7 juli 2015 om 23:08

    Dat stuur ziet eruit als de rand van een bierfust!

    Login om te reageren
  3. noodles zegt

    7 juli 2015 om 23:13

    Een van mijn favoriete concepts allertijden, het feit dat je er gewoon mee kan rijden en dat gave stuur maken hem nog specialer.
    Alleen de prijs hè.

    Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      8 juli 2015 om 10:22

      @noodles: rijden kan, maar waarschijnlijk alleen op circuits e.d. want ik denk dat er geen typegoedkeuring voor bestaat… Maar ok het idee en de auto zijn leuk.

      Login om te reageren
      • noodles zegt

        8 juli 2015 om 15:33

        @tvr1974:
        Het is technisch gewoon een Bora en hij heeft een kenteken, dus no problemo.

        Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    7 juli 2015 om 23:16

    Absurd clean .. Ongelooflijk dat ding uit 71 komt .. Had gewoon een prototype uit 1991 kunnen zijn .. Kan em niet “mooi” vinden maar ben wel onder de indruk ..

    Login om te reageren
  5. ziekegeest zegt

    7 juli 2015 om 23:16

    Meer beenruimte dan een s600 pullman

    Login om te reageren
  6. skinnybmw zegt

    7 juli 2015 om 23:19

    What…a…car! Brengt weer herinneringen op van mijn jeugd. Wat zou ik graag in dit icoon willen rijden. Komt hopelijk in handen van een echte liefhebber…lijkt mij wel aangezien niet iedereen die geld heeft dit zo maar koopt voor de waarde.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    7 juli 2015 om 23:19

    Sterk staaltje tijdloos design. Maar niet echt en beauty in mijn ogen. Wel een onwijs gaaf ding natuurlijk. Het doet mij vooral aan de Countach denken, en dat vind ik juist wel een van de mooiste auto`s aller tijden.

    Login om te reageren
  8. purepet9000 zegt

    7 juli 2015 om 23:58

    Komt ie ook zelf terug?

    Login om te reageren
  9. macready zegt

    7 juli 2015 om 23:59

    Prachtig ontwerp. Heeft ook wel wat weg van de Porsche Tapiro (1970), ook van de hand van de meester (Giugiaro)
    http://img.favcars.com/porsche/concepts/images_porsche_concepts_1970_1.jpg

    Één van de godfathers van de wig-auto’s is toch wel de Alfa Romeo Carabo (1968), van de hand van Marcello Gandini.
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/1968_Alfa_Romeo_Carabo.jpg

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      8 juli 2015 om 01:18

      @macready: dat is meteen het voor en nadeel van Guigiaro. Als hij eenmaal wat heeft bedacht, kan hij dat eindeloos herhalen. Zie de 1e Golf en de 1e Delta, de oer Uno en de 1e Ibiza en zo zijn er nog een aantal voorbeelden te noemen.

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      8 juli 2015 om 06:28

      @macready: Teveel autoweek gekeken?

      Login om te reageren
      • macready zegt

        8 juli 2015 om 09:29

        @henkhupelschoten:
        Nee, een kast vol boeken met dit soort lekkers.

        Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    8 juli 2015 om 00:12

    Ahhh, daar heeft Dome destijds zijn inspiratie vandaan gehaald met de Zero:

    http://www.dome.co.jp/e/museum/car_m/car_m01b.html

    Login om te reageren
  11. dakloos zegt

    8 juli 2015 om 00:30

    Crowdfunden, goed idee!
    Met ’n geeltje mag je ‘m ’n keer ‘live’ zien.

    Login om te reageren
  12. uselessguy zegt

    8 juli 2015 om 03:49

    Hmm.. Geen stuurverstelling zo te zien. Laten staan dan maar

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    8 juli 2015 om 05:36

    Crowdfunden…..En dan rijdt @Ricardo er dagelijks mee rond? Slimpie :)

    Login om te reageren
  14. gieltj zegt

    8 juli 2015 om 07:24

    De Aston Martin Bulldog hoort ook nog in het rijtje dacht ik

    Login om te reageren
  15. freezzr zegt

    8 juli 2015 om 08:07

    Het schijnt dat die gleuf bij de voetenruimte passagierskant ook multifunctioneel was: brievenbus, gloryhole, pizzaoven, schoenenpoetser, video2000, en meer zat daar al op.

    Login om te reageren
  16. e36thuglife zegt

    8 juli 2015 om 08:38

    haha die chicky heb zeker skere tijden want ze is kaolo skinny

    Login om te reageren
    • kapitein zegt

      8 juli 2015 om 08:47

      @e36thuglife: e36trollife

      Login om te reageren
  17. MaartenD zegt

    8 juli 2015 om 08:53

    zou dat logo op de motorkap misschien nog wat groter kunnen? vind het nu iets te onduidelijk… ;-)

    Login om te reageren
  18. MaartenD zegt

    8 juli 2015 om 08:57

    dat stuur is trouwens wel echt geweldig!

    Login om te reageren
  19. rocky zegt

    8 juli 2015 om 08:58

    … heb net niet genoeg om het te kunnen kopen… pfff… maar het is nog steeds een geweldig ontwerp!

    Login om te reageren
  20. baasbas zegt

    8 juli 2015 om 09:59

    Beetje *uche* geleend door een paar Amerikanen.. ook wel bekend als Vector

    Login om te reageren
  21. scottishcarspotter2000 zegt

    8 juli 2015 om 10:04

    Ik zou m kopen en m als kunst in de hal parkeren. Nu t geld nog…

    Login om te reageren
  22. philipf zegt

    8 juli 2015 om 10:11

    Wouw! Geweldig!

    Login om te reageren
  23. Alfarobert zegt

    8 juli 2015 om 12:42

    Zo’n stuur heb ik volgens mij nog nooit eerder gezien.Heel apart en wel wennen denk ik.Prachtige auto.Doet mij ook denken aan de Alfa Iguana en Carabo.Zou hem vooral niet pal in de zon zetten en zeker niet met een hond erin,haha.

    Login om te reageren
  24. mrrallycross zegt

    8 juli 2015 om 16:55

    Best leuk speeltje

    Login om te reageren
  25. Esprit_de_Flandre zegt

    8 juli 2015 om 19:22

    Interieur is dan wel speciaal, maar mooi is anders…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North