• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bloedmooie coupé heeft net geen 1.000 pk

Auteur: willeme, gepost 5 maart 2019 om 07:32 – 38 Reacties

Afbeelding Bloedmooie coupé heeft net geen 1.000 pkAfbeelding Bloedmooie coupé heeft net geen 1.000 pkAfbeelding Bloedmooie coupé heeft net geen 1.000 pkAfbeelding Bloedmooie coupé heeft net geen 1.000 pkAfbeelding Bloedmooie coupé heeft net geen 1.000 pkAfbeelding Bloedmooie coupé heeft net geen 1.000 pkAfbeelding Bloedmooie coupé heeft net geen 1.000 pkAfbeelding Bloedmooie coupé heeft net geen 1.000 pk

PuritaliaBerlinetta '19
Met 965 pk kom je echter niets te kort.

Het is een vraag die we geregeld binnenkrijgen: wanneer komt het merk Puritalia weer met een nieuwe auto? De laatste konden wij ons nauwelijks herinneren, dus wordt het nu wel tijd. Dan is er goed nieuws te melden, want er is keiharde info omtrent dit merk!

Puritalia is een klein automerk uit het (uiteraard) Italiaanse Napoli. Het grootste wapenfeit was een hondslelijke conceptcar uit 2014, alweer vijf jaar geleden. Niet alleen het design was lastig te behappen, aan alles kon je zien dat het nog een concept in een héél vroeg stadium was. Niet echt een prettige gedachte als je te maken hebt met 605 pk.

Puritalia 427 Prototype '14

In die tijd zijn ze in Napels aan de slag gegaan met een nieuw concept. Eerlijk is eerlijk: het heeft zijn vruchten afgeworpen want het resultaat ziet er nu véél beter uit. Dat moet ook wel, want zoals elk zelfstandig supercarmerk betaamt hebben ze het vermogen flink, heel flink, opgeschroefd. Waar hebben we nu mee te maken? Voorin ligt in lengte een V8, vijf liter groot. Die levert op zichzelf al 750 pk. Dat zou voldoende moeten zijn, zou je denken.

Puritalia Berlinetta '19

Nou, nee. Puritalia voorziet het gevaarte ook van een elektrische motor, die zich bevindt op de achteras. Deze is goed voor 215 pk en 370 Nm. Nou kun je niet simpelweg de cijfers van de verbrandingsmotor en elektromotor bij elkaar optellen, maar het resultaat is prettig gestoord met 965 pk aan vermogen en 1.248 Nm aan koppel. Goedemorgen! Maar daar houdt het niet op. Het geheel is namelijk gekoppeld aan een sequentiële transmissie die enkel en alleen de achterwielen aandrijft.

Puritalia Berlinetta '19

Wij verwachten dat je vooral met rokende achterbanden te maken hebt, maar Puritalia denkt dat je in 2,7 seconden naar de 100 km/u kan accelereren. De topsnelheid valt heel erg mee: bij 335 km/u is het afgelopen. Uiteraard wordt de Puritalia Berlinetta geleverd naar wens van de klant. Puritalia wenst niet meer dan 150 te klanten te hebben: dat is maximum aantal auto’s dat ze bouwen.

Ook interessant!

  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk
  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto
  • Dít is de Alpina B8 Gran Coupé met 621 pk!

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

berlinetta, geneve-2019, Hybride, puritalia, Supercars

Vorig bericht: « Mercedes AMG GT R Roadster is in het echt een beest
Volgend bericht: De eerste nieuwe Morgan sinds 2002 is een feit »

Lees Interacties

Reacties

  1. grrrrommmmm zegt

    5 maart 2019 om 07:37

    En dat is een 2de odol….

    Login om te reageren
    • galgootje zegt

      5 maart 2019 om 08:29

      @grrrrommmmm: hihihi

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        5 maart 2019 om 15:35

        @galgootje: hihihi… u bent een vrouw?

        Login om te reageren
  2. e38ossie zegt

    5 maart 2019 om 07:40

    Mooi? Nou nee. Wel leuk ding.

    Login om te reageren
  3. Justawheelchairguy zegt

    5 maart 2019 om 07:44

    Ik vind m eerlijk gezegd helemaal niet mooi..

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      5 maart 2019 om 07:50

      @kp92: Alleen de neus ziet er uit als de overbezorgde Marlin die erachter komt dat Nemo verdwenen is in de open zee.
      Verder best een mooi ding.

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      5 maart 2019 om 08:37

      @kp92: ? = de voorkant

      Login om te reageren
  4. stephane8200 zegt

    5 maart 2019 om 07:44

    Ze zijn de voorkant vergeten af te maken.

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    5 maart 2019 om 07:44

    RIP achterbandem

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      5 maart 2019 om 08:00

      @toyotafortuner: ben benieuwd wie die wedstrijd wint, ik zet in op de koppeling!

      Login om te reageren
  6. Tonnie zegt

    5 maart 2019 om 07:45

    Lijkt schuin van voren wel op dat piëch ding.

    Login om te reageren
  7. rollingstoned zegt

    5 maart 2019 om 07:48

    De voorkant is een nét niet AC Cobra.

    Login om te reageren
  8. wahltiroler zegt

    5 maart 2019 om 07:50

    Slabbetje snel!
    Om te kwijlen zo mooi

    Login om te reageren
  9. knapzuur zegt

    5 maart 2019 om 07:55

    Ik heb toch heel de tijd het idee gehad dat ik naar een Misuoke? verbouwde Nissan 350/370 zat te kijken..

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      5 maart 2019 om 07:58

      @knapzuur: Mitsuoka :)

      Login om te reageren
    • tortuga zegt

      5 maart 2019 om 08:32

      @knapzuur: Dan heb ik meer het idee dat dit een heel grote bodykit is voor de AMG-GT. Denk die achterlichten en koplampen er in en het standaard interieur dan heb je een dikke uitvoering!

      Login om te reageren
  10. viezefreddyw zegt

    5 maart 2019 om 07:58

    Ik zit hevig te zoeken naar een schakelpook. Wat ik wel kan vinden zijn flippertjes aan het stuur. Of is de handbak een optie?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      5 maart 2019 om 08:07

      @viezefreddyw: Lost in translation, helaas. Het moest zijn ‘manually operated‘ transmission. Is inmiddels aangepast, thanks!

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        5 maart 2019 om 08:14

        @willeme: Ook voor jou is het vroeg he.

        Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    5 maart 2019 om 08:13

    Una Bella Machina! Heerlijke lijnen, wel een beetje druk maar erg gaaf apparaat. En voor de verandering geen EV, Dat is ook wel weer eens lekker.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    5 maart 2019 om 08:15

    Grappig, ik zie 911, Jaguar F-type, Mercedes GT-R en Aston Martin lijnen… En toch vind ik en goed gelukt.

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      5 maart 2019 om 08:53

      @w0o0dy: Ja, en ook zoals eerder genoemd een beetje 370z, AC Cobra… Zie het als een hoedtik naar al deze ontwerpen. Op zich werkt het wel!

      Login om te reageren
  13. autodrome zegt

    5 maart 2019 om 08:17

    Waarom geen 4wiel aandrijving? Zoveel vermogen en koppel op je achterbanden is vragen om troubles.

    Login om te reageren
  14. allesmetturbo zegt

    5 maart 2019 om 08:18

    Erg fraaie auto geworden! Op deze manier wordt hybride toch nog interessant

    Login om te reageren
  15. gandini zegt

    5 maart 2019 om 08:18

    De Piech lijkt nu net een slap aftreksel van dit model.

    Login om te reageren
  16. niex zegt

    5 maart 2019 om 08:21

    Ik vind m heel fraai, zeker vgl met de meeste moderne kleine sportwagen waar het design niet te volgen is.

    Login om te reageren
  17. rolov zegt

    5 maart 2019 om 08:32

    Lijkt wel een omgebouwde soltice

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    5 maart 2019 om 08:44

    Gaaf! Maar een sequentiële transmissie is toch iets heel anders dan een handbak? Deze werkt wel gewoon met flippers neem ik aan? De knoppen op de middenconsole zijn er net even te klein voor. Hoe dan ook, een mooi apparaat!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      5 maart 2019 om 08:59

      @dutchdriftking:

      In principe is een sequentiële transmissie een handbak met flippers. Eigenlijk hetzelfde. Een automaat heeft een planetair tandwielstelsel met een koppelomvormer. Dit is eigenlijk hetzelfde als een SMG of Selespeed bak.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        5 maart 2019 om 09:37

        @willeme: Aha, duidelijk. Ik heb overigens ook wel eens begrepen dat deze transmissie nogal vaak revisie nodig heeft. klopt dat ook?

        Login om te reageren
  19. mverstappen zegt

    5 maart 2019 om 09:20

    Piech mark zero 2.0

    Login om te reageren
  20. alcantara zegt

    5 maart 2019 om 09:20

    “Met 965 pk kom je echter niets te kort.”
    Wel als je als daily een Chiron rijdt.

    Login om te reageren
  21. mats106rallye zegt

    5 maart 2019 om 09:25

    Bijzonder gave auto! Interieur oogt ook heel mooi! Ik hou wel van dit soort kleine Italiaanse merkjes!

    Login om te reageren
  22. tjongejongen zegt

    5 maart 2019 om 09:33

    Dit is totnutoe de mooiste auto op autoblog. Dat ie een beetje doet denken aan Mercedes AMG GT is een compliment. Ik houd wel van de retroclassic stijl. Wat ie gaat kosten boeit mij niet want kan hem toch niet betalen.

    Login om te reageren
  23. Vanquish zegt

    5 maart 2019 om 09:53

    Supervet!!

    Login om te reageren
  24. ghost zegt

    5 maart 2019 om 11:07

    965pk, ik wil er wel in rijden hoor!

    Login om te reageren
  25. emping zegt

    5 maart 2019 om 11:31

    Ik vind de voorkant nog steeds niet geslaagd . De rest dan weer wel.

    Login om te reageren
  26. Jorrit zegt

    5 maart 2019 om 12:47

    “…een hondslelijke conceptcar…” ?
    Ik vind de concept uit 2014 er ook al goed uit zien… De nieuwe lijkt idd flink veel op de Piëch-dinges. En die ziet er ook al tof uit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North